خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,375
امتیاز واکنش
4,971
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
131 روز 21 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
بولیوی با نام رسمی حکومت پلوریناسیونال بولیوی کشوری محصور در خشکی، در مرکز آمریکای جنوبی است. پایتخت آن به طور رسمی و در قانون اساسی شهر سوکره ذکر شده اما دولت این کشور در شهر لاپاز مستقر است. بولیوی یک کشور در حال توسعه به حساب می آید و شاخص توسعه انسانی آن در حد متوسط است. بولیوی از شمال با برزیل، از شمال غربی با پرو، از جنوب با آرژانتین، از جنوب شرقی با پاراگوئه و از جنوب غربی با شیلی همسایه است. بولیوی نام خود را مستقیما از سیمون بولیوار قهرمان استقلال آمریکای جنوبی گرفته است.سیمون بولیوار طی مبارزات خود بخش اعظمی از آمریکای جنوبی را از استیلای اسپانیا خارج کرد.

دین و زبان مردم بولیوی
۲۳ مذهب در بولیوی وجود دارد. دین مردم بولیوی مسیحیت است. ۷۸ درصد مردم بولیوی پیرو کلیسای کاتولیک رومی، ۱۶ درصد پروتستان و ۳ درصد نیز پیرو دیگر شاخه های مسیحیت هستند. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است، اما مردم به زبان های کچوا، آپمارا، گوارانی هم صحبت می کنند.

فرهنگ مردم بولیوی
فرهنگ بولیوی به شدت تحت تأثیر آیمارا، کواچها و همچنین فرهنگ های مردمی آمریکای لاتین به عنوان یک قانون کل قرار گرفته است. اسپانیایی ها سنت خود را از هنر دینی به ارمغان آوردند که به دست سازندگان و صنعتگران محلی و بومی محلی و مستیسیو به سبکی غنی و متمایز از معماری، نقاشی و مجسمه سازی معروف به “Mestizo Baroque” تبدیل شد. دوره استعمار نه تنها نقاشی های پرز دو هلگوین، فلورس، بیتی و دیگران را به وجود آورد بلکه آثار سنگسارهای ماهر اما ناشناخته، کارگران چوب، طلافروشان و نقره سازها را نیز تولید کرد. بدن مهمی از موسیقی مذهبی بومی باروک دوره استعمار بازیابی شد و از سال 1994 تاکنون مورد تحسین بین المللی قرار گرفته است. هنرمندان قدمت بولیوی در قرن بیستم شامل ماریا لوئیزا پاچکو، روبرتو ممانی ممانی، آلخاندرو ماریو یلانز، آلفردو دا سیلوا و مارینا نایز دل پرادو است. بولیوی فولکلور غنی دارد. موسیقی محلی منطقه ای آن متمایز و متنوع است. “رقص های شیطان” در کارناوال سالانه اورورو یکی از رویدادهای بزرگ فولکلور آمریکای جنوبی است، همانطور که کارناوال کمتر شناخته شده در Tarabuco است.


آداب و رسوم کشور بولیوی

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,375
امتیاز واکنش
4,971
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
131 روز 21 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
خرافات در بولیوی
بولیوی ها کاملاً كاتولیك هستند (حداقل به طور رسمی) و كلیسای كاتولیك از لحاظ تاریخی تأثیر زیادی داشته است. با این حال، اعتقادات و آداب و رسوم دینی، سیستمی از “دین عامه” را تشکیل می دهد که تا حد زیادی درگیر خرافات است. عناصر رسمی کاتولیک و به طور فزاینده پروتستانتیسم (به ویژه آیین ها) را تنها با درک جزئی و پذیرش آموزه، همراه با عقاید و آیین های آند قبل از اسپانیایی در بر می گیرد. در خرافات بولیوی این عقاید وجود دارد:

خدایان مکمل و موجودات ماوراء طبیعی همزیستی هستند. بسیاری از مردم به kharisiri اعتقاد دارند ، یک موجود نیمه **** انسانی بدجنس که معمولاً به عنوان روح یک کشیش، بیگانه یا اسپانیایی زبان اسپانیایی شناخته می شود که در یک پیمان با شیطان( پاداش )، عمدتا به مسافران بومی حمله می کنند. کارگران معدن مخصوصاً به خدای عمو (سه گانه) اختصاص داده شده اند ، که پاداش کار را تضمین می کند و از آنها در برابر حوادث و بخت بد محافظت می کند. فداکاری گسترده به فرقه مریم باکره، که با آن تقاطع دارد و از همان ارادتمندانه قدرتمند به زن پاچاماما تغذیه می شود. می کنند. اعتقادات و روش های بهداشتی اغلب شامل جنبه های طب غربی و به طور معمول عناصر آند است.

پوشش مردم بولیوی
لباس سنتی بولیوی شباهت زیادی با لباس مجاور پرو دارد. ممکن است تغییرات منطقه ای در داخل کشور وجود داشته باشد. برای زنان سرزمین سرخپوستان با تبار بومی، دامن سنتی، معروف به گرده، در ابتدا پوششی بود که توسط حاکمان استعماری مجبور به پوشیدن آن بودند. در نظر گرفته شده بود تا به راحتی جامعه بومی را نادیده گرفته و تفکیک کنیم. استعمارگران اسپانیایی باعث شدند كه زنان بومی لباس های سنتی قبلی خود را در چیزی بیشتر از آنچه كه در اسپانیا توسط فقیرنشین پوشیده شده بود، دور كنند. قبل از این، لباس ملی کاملاً ساده تر بود و از یک تسمه بلند و تسمه در وسط تشکیل شده بود.

این گرده یک دامن رنگارنگ، لایه ای و پرشده به سبک یک دهقان اسپانیایی است. با وجود ریشه های آن، به عنوان سمبل وضعیت برای زنانی که به میراث بومی و ریشه های خود افتخار می کنند، دیده می شود. زنان بولیوی حتی پس از انقلاب، همچنان این سبک لباس را پوشیدند و بسیاری از زنان آن را جزئی از هویت فرهنگی خود می دیدند. زنان این توانایی را داشتند که بتوانند سبک و دامن پیراهن قدیمی را به عنوان توانمندسازی تغییر دهند و تطبیق دهند. با گرده گل، معمولاً خانم ها مانتویی می پوشند، که نوعی شال ابریشمی به رنگ روشن، یک بلوز شاداب و پیش بند عملی است. آنها برای جلوگیری از سرمازدگی خود از بخاری های پا استفاده می کنند. برای پایان دادن به لباس، یک کلاه بولینگ از قرن نوزدهم اروپا پوشیده شده است. اینها در محلی به عنوان بمب شناخته می شوند. این کلاه ها اغلب در رنگ های مختلف و پر جنب و جوش نیز وجود دارند. تأثیر کلی بسیار واضح و چشمگیر است.


آداب و رسوم کشور بولیوی

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,375
امتیاز واکنش
4,971
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
131 روز 21 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
اعتقاد عجیب مردم بولیوی
در کشور بولیوی، خیلی از مردم بر این اعتقادند که مرگ پایان زندگی نیست و فقط با اتفاق افتادن آن، وارد فاز جدید از زندگی می شوید. به همین دلیل مردم بولیوی جمجمه ی افرادی را که دوستشان دارند کنار خود نگه می دارند و با آن مثل یکی از اعضای دوست داشتنی خانواده برخورد می کنند و بر این باورند که باعث امنیت و حفاظت از خانه می شود. در روز ۸ نوامبر هر سال، مردم بولیوی در قبرستان ها جمع می شوند و Fiesta de las Natitas را جشن می گیرند، جشنی که در آن جمجمه های سر را به قبرستان برده و یاد گذشتگانشان را جشن می گیرند.

سخن آخر
فرهنگ بولیوی اثرات زیادی در دین، موسیقی و پوشش مردم آیمارا و اینکا گذاشته است. معروف ترین جشن آن ها «ال کارناوال دی اورو» است. سرگرمی ها شامل فوتبال است که یک ورزش ملی است و فوتبال گل کوچک که کودکان و بزرگ ترها در خیابان ها بازی می کنند. باغ وحش ها نیز مورد توجه مردم هستند که تنوع زیادی از موجودات مختلف را دارا می باشند.

منبع: ساعد نیوز


آداب و رسوم کشور بولیوی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا