خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
15 فیلم مانند هری پاتر برای تماشای یک ماجراجویی جادویی

آیا چیزی شبیه به دنیای جادویی هاگوارتز در مجموعه فیلم هری پاتر می‌خواهید؟ در این مطلب از ویجیاتو 15 فیلم برای رفع اشتهای جادویی شما آورده شده است. فیلم‌های هری پاتر شاید بهترین مجموعه فیلم‌های جادویی تمام دوران باشند. این اقتباس هشت قسمتی بر اساس رمان‌های فانتزی «جی کی رولینگ» به همین نام ساخته شده است و موفقیت زیادی در سطح جهانی به دست آورد و هری پاتر را به نماد فرهنگی در میان مردم جهان تبدیل کرد. فرنچایز هری پاتر هنوز هم تا به امروز، یک دهه پس از اکران آخرین فیلم، طرفداران زیادی را حفظ کرده است.

داستان خارق‌العاده هری پاتر طرفداران را به دنیای جادویی هاگوارتز برد، جایی که می‌توانستید با جاروها پرواز کنید، کوئیدیچ بازی کنید، جادوهای عجیب انجام دهید، معجون‌های جذاب درست کنید، با موجودات افسانه‌ای شگفت‌انگیز ملاقات کنید، دوستان جدیدی پیدا کنید و البته با جادوگران شیطانی مبارزه کنید. داستان هری از یک یتیم درونگرا در «هری پاتر و سنگ جادو» شروع می‌شود و تا رهبری ارتشی در برابر لرد تاریکی ولدمورت در «هری پاتر و یادگاران مرگ» ادامه پیدا می‌کند. داستان هری پاتر به مخاطب انگیزه می‌دهد تا با شیاطین درونی خود مبارزه کند و پای آنچه درست است بایستید.

سه گانه معروف هری (دانیل رادکلیف)، هرمیون (اما واتسون) و رون (روپرت گرینت) به شما یادآوری می‌کنند که چگونه یک تیم بزرگ از دوستان می‌تواند تفاوت‌های بزرگ ایجاد کند. بنابراین، همه چیز هری پاتر درباره دوستی، جادو و عشق است. با این اوصاف، اگر حس دنیای جادوگران هاگوارتز را از دست داده‌اید، در اینجا لیستی از 15 فیلمی وجود دارد که حسی مشابه مجموعه‌های فانتزی معروف جی کی رولینگ به شما می‌دهد. هر فیلم این لیست جهان جادویی خود را دارد و در عین حال جنبه‌های جادوگری و دوستی ناگسستنی را به اشتراک می‌گذارد که هری پاتر را به یک فرنچایز ماندگار تبدیل کرد.

The Sorcerer’s Apprentice

فیلم The Sorcerer’s Apprentice ترکیبی جالب از اساطیر و جادوگری خارق العاده است. ریشه‌های آن عمیقاً در افسانه شاه آرتور نهفته است، به‌ویژه افسانه جادوگر بزرگ مرلین، که خود یک جادوگر نمادین است. داستان این فیلم با باهوش‌ترین شاگرد مرلین، مورگانا لو فی (آلیس کریج) شروع می‌شود که سرکشی می‌کند و همه جادوگرانی را که با او مخالفت می‌کردند، می‌کشد. اما در ادامه مرلین با کمک دو تن از شاگردان با استعداد جوان خود، بالتازار (نیکلاس کیج) و ورونیکا (مونیکا بلوچی) مورگانا را شکست می‌دهد. او از ترس بازگشت مورگانا، بالتازار را مأمور کاری بزرگ در حفاظت از جهان می‌کند که خود یک چالش جادویی جذاب است. تماشای فیلم The Sorcerer’s Apprentice قطعا برای طرفداران هری پاتر ضروری است.

Seventh Son

یکی دیگر از حماسه‌های جادویی رمان محور پیرامون نبرد بین نیروهای خیر و شر، «پسر هفتم»، الهام گرفته از داستان‌های فولکلور مختلف آمریکایی و اروپایی است. این داستان که برگرفته از رمان «شاگرد شبح» نوشته جوزف دیلینی در سال 2004 است، حول محور توماس وارد (بن بارنز) می‌چرخد، نوجوانی که به دلیل جادوی پسر هفتم بودن با قدرت‌های ویژه متولد شده است. او توسط استاد گرگوری (جف بریجز) پیدا می‌شود که به عنوان یک شکارچی جادوگر آموزش ببیند. گرگوری باید او را در عرض یک هفته آموزش دهد تا با یک جادوگر شیطانی قدرتمند معروف به مادر مالکین (جولیان مور) مبارزه کند. توماس تلاش می‌کند تا احساسات خود را کنترل کند، در حالی که به استادش کمک می‌کند تا با شری که پیش‌بینی می‌کند، مشابه هری در مجموعه هری پاتر مبارزه کند.

Percy Jackson and the Lightning Thief


اقتباس‌های سینمایی از سری رمان‌های پرطرفدار ریک ریوردان، پرسی جکسون، طی سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این مجموعه از دو فیلم تشکیل شده است: «پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دزد آذرخش» و دنباله آن پرسی جکسون: دریای هیولاها. داستان درباره پسر نوجوانی به نام پرسی جکسون (لوگان لرمن) است که نمی‌داند یک نیمه خداست.
در فیلم اول مشخص شد که او پسر پوزایدون است و ماجراجویی‌هایش او را در مناظر جادویی مختلف می‌برد و با چندین هیولای افسانه‌ای روبرو می‌شود که همگی از افسانه‌های یونانی در طول این دو فیلم هستند. پرسی جکسون در این مسیر دو همراه دیگر دارد که او را در تلاش هایش کمک می‌کنند، یعنی گروور (براندون تی جکسون) و آنابث (الکساندرا داداریو).

این سه نفر در طول ماجراجویی و سفر آموزشی به همراه نیمه خدایان دیگر اطلاعات بیشتری در مورد قدرت‌های خود می‌آموزند. و نکته جالب آن است که این افراد مهارت‌های خود را در یک جزیره مخفی مانند دنیای جادویی پنهان هاگوارتز تقویت می‌کنند. علاوه بر آن، اولین فیلم توسط کریس کلمبوس کارگردانی شد، که او دو فیلم اول هری پاتر را نیز کارگردانی کرد و تجربه جادویی پیشرفته‌تری شبیه به مجموعه فیلم‌های جادویی مورد علاقه همه را در اختیار بینندگان قرار داد.


15 فیلم مانند هری پاتر

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
Doctor Strange

شاید محبوب‌ترین فیلم در این فهرست، «دکتر استرنج» استودیو مارول است که شخصیت اصلی را دنبال می‌کند که شبیه یک نسخه بالغ و بسیار باهوش‌تر از هری پاتر است. این فیلم چندین جنبه از آثار جادویی مورد علاقه ما را به اشتراک می‌گذارد، مانند مکانی مخفی برای آموزش جادوگران، دانش آموز با استعدادی که سرکش می‌شود، معلمی قدرتمند که در حین نجات دانش آموز خود جان خود را از دست می‌دهد، و البته، شخصیت اصلی که دوستان خوبی پیدا می‌کند که از او حمایت می‌کنند. در تلاش برای نجات جهان دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ، چالش خود را در برابر هری پاتر به عنوان جادوگر مورد علاقه جهان با فیلم دکتر استرنج امسال «در چند جهانی جنون» نیز ادامه داد.

Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

اگر به دنبال یک فیلم فانتزی غیرسنتی هستید که هنوز هم چاشنی سحر و جادو داشته باشد، فیلم «خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب» به کارگردانی تیم برتون گزینه خوبی است. این فیلم داستان گروهی از افراد خاص را دنبال می‌کند که با توانایی‌های جادویی متولد شده‌اند، چه کودکان و چه بزرگسالان، که در یک مکان مخفی زندگی می‌کنند و هیولاها را شکار می‌کنند.

با این حال، مکان مخفی در یک حلقه زمانی پنهان است، و از این رو از دنیای خارج محافظت می‌شود – اگرچه از ساکنان خانه نیز برای ورود به آن جهان جلوگیری می‌کند. قهرمان داستان، جیک پورتمن، با بازی آسا باترفیلد، یاد می‌گیرد که مهارت‌های خود را زیر نظر خانم پرگرین (اوا گرین) که یک رئیس سخت‌گیر اما مهربان خانه کودکان است، تقویت کند. شیفتگان هری پاتر عاشق این داستان خواهند شد، زیرا عشق دامبلدور به شاگردانش را بازتولید می‌کند و در عین حال یک سواری جادویی را برای بینندگان فراهم می‌کند.

Upside-Down Magic

یک درام مبتنی بر جادو برای کودکان که به زیبایی اهمیت یک شرکت خوب را از طریق فانتزی در هم می‌آمیزد. فیلم داستان دو دوست صمیمی، نوری (ایزابلا رز) و رینا (سینا آگودونگ) را روایت می‌کند که هنوز در سنین نوجوانی هستند و متوجه می‌شوند که قدرت جادویی دارند. سپس آن‌ها آنها در آکادمی سیج که یک مدرسه جادوگری معتبر شبیه به هاگوارتز است ثبت نام می‌کنند. در آنجا آنها بر اساس مهارت‌های فردی خود به کلاس‌هایی تقسیم می‌شوند و مسیر خود را برای ساختن سرنوشت جدید دنبال می‌کنند. آنتاگونیست اصلی فیلم یک کتاب طلسم است که حاوی اطلاعاتی در مورد نوعی جادوی تاریک است که با نام Shadow Magic شناخته می‌شود. این اثر جادویی هویتی چون همان هورکراکس‌ها در جهان هری پاتر را دارد.

Mr. Magorium’s Wonder Emporium

اگر بتوانید تمام اقلام جادویی مورد نظر خود را از مغازه‌ای در آن طرف خیابان بخرید چه می‌کنید؟ فروشگاه عجیب آقای مگوریوم یک فیلم کلاسیک مبتنی بر جادوی شیرین و با این مفهوم است که شما می‌توانید هر آنچه که می‌خواهید باشید.
این فیلم حول یک مغازه اسباب‌بازی‌فروشی فراطبیعی می‌چرخد که مملو از اسباب‌بازی‌های مختلف با ظاهر عتیقه از دنیای جادوگری است. به نظر می‌رسد همه چیز خوب است تا اینکه یک روز آقای مگوریوم (داستین هافمن)، جادوگر 243 ساله و همچنین صاحب مغازه اسباب بازی فروشی، تصمیم می‌گیرد که آنجا را ترک کند.

او از شاگرد خود، پیانیست جوانی به نام مولی ماهونی (ناتالی پورتمن) به عنوان جانشین خود نام می‌برد. مولی از طریق حوادث خنده دار مختلف در طول سفرش، یاد می‌گیرد که به خود ایمان داشته باشد و در نهایت نقشش را به عنوان صاحب مغازه اسباب بازی فروشی جادویی می‌پذیرد. شاید فروشگاه عجیب آقای مگوریوم یک مغازه جادویی از کوچه دیاگون در هری پاتر باشد، فقط می‌توان تصور کرد!


15 فیلم مانند هری پاتر

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
Abigail

اگر هری پاتر در پایان فیلم یادگاران مرگ: قسمت دوم نمی‌توانست ولدمورت را شکست دهد چه می‌شد؟ اگر نیروهای ارباب تاریکی بر همه چیز تسلط پیدا می‌کردند چه اتفاقی برای جهان می‌افتاد؟ این نظریه تا حدی در فیلم روسی ابیگیل آزمایش شده است. ابیگیل (تینتین دالاکیشویلی) در یک سناریوی آخرالزمانی وحشتناک، جایی که نیروهای تاریکی بر همه چیز غالب شده و بر جهان حکومت می‌کنند، برای زنده ماندن تلاش می‌کند در حالی که هویت خود را پنهان نگه می‌دارد.

جادوگران تاریک تمام مجوس‌ها یا کاربران جادو را به غیر از پیروان خود حذف کرده‌اند و با دستی آهنین بر ماگل‌ها حکومت می‌کنند. در این بین ابیگیل متوجه می‌شود که قدرت جادویی دارد و توسط دولت شیطانی که به دنبال حذف هر گونه تهدیدی برای سلطنت مطلق خود هستند، تحت تعقیب است. تماشای این فیلم برای طرفداران هری پاتر که مایلند سناریوهای «چه می‌شد اگر» در جهان جادوگری را دنبال کنند ضروری است.

The House with a Clock in Its Walls

«خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش» یک فیلم کمدی فانتزی است که از نظر منشا قهرمان داستان شباهت زیادی به هری پاتر دارد. پس از کشته شدن والدینش در یک تصادف اتومبیل در سال 1955، لوئیس بارناولت 10 ساله (اوون واکارو) برای زندگی با عمویش جاناتان (جک بلک) به میشیگان نقل مکان می‌کند. جاناتان مخفیانه یک جنگجو است و همراه با دوستش فلورانس (کیت بلانشت) که یک جادوگر است، در تلاش برای جلوگیری از یک سناریوی پایانی جهان با تلاش برای یافتن ساعتی است که به طور مرموزی در داخل خانه توسط یک جنگجوی شیطان صفت پنهان شده است، که صاحب قبلی خانه نیز بوده است.

لوئیس جوان پس از کشف حقیقت، به خود سحر و جادو می‌آموزد و به عمویش کمک می‌کند تا با نیروهای تاریکی مبارزه کند، نیروهایی که به طور تصادفی در حالی که سعی می‌کند دوستانش را در هالووین تحت تأثیر قرار دهد دوباره زنده می‌شوند. بنابراین، جای تعجب نیست که هاگوارتز یک سـ*ـیاست سختگیرانه بدون جادو در خارج از مدرسه داشت!

The Kid Who Would Be King

فانتزی دیگری که مستقیماً از افسانه شاه آرتور استخراج شده است، فیلم «بچه‌ای که پادشاه می‌شود» نام دارد. فیلم داستان مبارزه کلاسیک بین جادوگر افسانه‌ای مرلین و جادوگر مورگانا را به صفحه نقره‌ای می‌آورد. با این حال، داستان در دوران مدرن می‌گذرد و نقش آرتور را پسری 12 ساله به نام الکس (لوئیس اشبورن سرکیس) بازی می‌کند که به طور تصادفی شمشیر افسانه‌ای اکسکالیبور را پیدا می‌کند. مرلین خود را به او می‌رساند که به الکس کمک کند تا همراه هم با مورگانا مبارزه کنند، تا این جادوگر شیطانی نتواند بر کل انگلستان حکمرانی کند.

الکس در طول سفر خود سعی می‌کند کار درست را انجام دهد و در عین حال اسرار گذشته‌اش را نیز کشف کند. او در پایان فیلم مورگانا و نیروهایش را با کمک همه همکلاسی‌هایش شکست می‌دهد، درست مانند هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت 1 و 2. با این حال، چیزی که فیلم را خاص می‌کند این واقعیت است که برخلاف هری پاتر، الکس چیزی برایش مقدر نیست، بلکه او آن را با شایستگی به دست می‌آورد، تنها راهی که می‌توان صاحب اکسکالیبور شد نیز همین شایستگی است.

Matilda

ماتیلدا که اقتباسی سینمایی از رمان رولد دال به همین نام است، به دلیل وفاداری‌اش به منبع اصلی به شدت تحسین شد. این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دنی دویتو داستان دختر جوانی به نام ماتیلدا (مارا ویلسون) را روایت می‌کند که نسبت به سن خود بسیار باهوش و دوست داشتنی است، اما مرتباً توسط خانواده‌اش با بدرفتاری روبرو می‌شود. وقتی او در مدرسه ابتدایی پذیرفته می‌شود که مدیر آن کاملاً مخالف دامبلدور هری پاتر است، اوضاع بدتر می‌شود. خوشبختانه او معلمی به نام خانم هانی (امبث دیویدتز) پیدا می‌کند، که مانند پروفسور مک گوناگال با او برخورد نرمی دارد. ماتیلدا به زودی متوجه می‌شود که قدرت‌های روانی نهفته‌ای دارد که همیشه به میل او فعال نمی‌شوند. او با گذشت زمان کنترل بهتری بر مهارت‌های جدید خود به دست می‌آورد و با پایان فیلم به خانواده‌اش کمک می‌کند.


15 فیلم مانند هری پاتر

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
The Craft

فیلم The Craft به شما می‌آموزد که چرا بازی با جادوی تاریک برای منافع شخصی همیشه ایده بدی است. چهار دختر نوجوان دبیرستانی که به آنها برچسب طرد شده زده می‌شود و به آنها به عنوان جادوگر به آن‌ها نگاه می‌شود، در واقع پیمان خود را تشکیل می‌دهند و مراسمی را انجام می‌دهند که به آنها قدرت‌های باورنکردنی می‌دهد. آن‌ها از این قدرت‌ها برای منافع شخصی استفاده می‌کنند و موفق می‌شوند، اما زمانی که در نهایت میل داشتن همه چیز یکی یکی آنها را فرا می‌گیرد شرایط متفاوت می‌شود. خوشبختانه، یکی از عاقل‌ترین افراد گروه، سارا، با بازی رابین تونی، متوجه می‌شود که آن‌ها خیلی زیاده‌روی کرده‌اند و اینجاست که برای همیشه به فعالیت‌های بدنام دوستانش پایان می‌دهد.

فیلم The Craft طی سال‌ها طرفداران فراوانی پیدا کرد و در نهایت همین منجر به دنباله‌ای به نام The Craft: Legacy در سال 2020 شد. فیلم اصلی نمونه بسیار خوبی از این است که چرا جادوگران باید به مدرسه‌ای تخصصی مانند هاگوارتز بروند.

Bedknobs and Broomsticks

یک فانتزی موزیکال همچون این اثر به راحتی دسته‌های تـ*ـخت و جارو را به همراه عناصر مختلف داستان‌های کلاسیک کودکان را با مبارزات زمان جنگ ترکیب می‌کند. در جریان حمله رعد اسا در سال 1940، سه کودک به نام‌های چارلی (یان وای‌هیل)، کری (سیندی اوکالاگان)، و پل (روی اسنارت) از لندن به مکانی تحت مراقبت یک خانم به نام اگلانتین پرایس (آنجلا لنزبری) آورده می‌شوند. خانم پرایس رازی دارد، او در حال یادگیری جادو از یک مدرسه مکاتبه است تا به نیروهای بریتانیایی در جنگ علیه نازی‌ها کمک کند. بچه‌ها متوجه می‌شوند که او چه کار می‌کند، و به او در ماجراجویی می‌پیوندند که آنها را به سرزمین جادویی Naboombu می‌برد. طرفداران هری پاتر با عشق به فیلم‌های کلاسیک قطعا از این فیلم لـ*ـذت خواهند برد.

Teen Witch

یک فیلم کلاسیک تخیلی نوجوانانه که بار دیگر به خطرات دسترسی به قدرت‌های نامحدود می‌پردازد. لوئیز میلر با بازی رابین لایولی، یک دختر مدرسه‌ای 15 ساله است که متوجه می‌شود در تناسخ یک جادوگر قدرتمند است. او طلسمی را پیدا می‌کند که تمام قدرت‌های جادویی جادوگر را به او می‌دهد و از آنها برای تحقق رویاهایش استفاده می‌کند. او محبوب‌ترین دختر مدرسه‌اش می‌شود، جذاب‌ترین پسر مدرسه را جذاب‌تر می‌کند و از کسانی که در گذشته به او ظلم کرده‌اند به شیوه‌های خنده‌دار انتقام می‌گیرد. با این حال، او به سرعت متوجه می‌شود که وقتی طلسم محبوبیت او از کنترل خارج می‌شود، بهترین دوست خود را از دست می‌دهد و قدرت‌های او چقدر خطرناک هستند.

در نتیجه لوئیز قدرت‌هایش را رها کرده و زندگی شاد خود را ایجاد می‌کند. این شبیه به این است که هری بعد از شکست دادن ولدمورت در یادگاران مرگ 2، عصای بزرگ را دور می‌اندازد و شانس او برای تبدیل شدن به قدرتمندترین جادوگر جهان را نادیده می‌گیرد.

Escape to Witch Mountain

فیلم «Escape to Witch Mountain» یکی از آن آثاری است که در ابتدا به نظر می‌رسد مبتنی بر جادو باشد، اما یک چرخش غیرمنتظره بازی را تغییر می‌دهد. دو خواهر و برادر یتیم، تیا (کیم ریچاردز) و تونی (آیک آیزنمن) دارای قدرت‌های مرموزی هستند، و این در حالی است که آن‌ها در یک یتیم خانه زندگی می‌کنند و از دیگران پنهان شده‌اند. تونی می‌تواند با استفاده از سازدهنی اشیای بی جان را به صورت ذهنی حرکت داده و کنترل کند. خواهر کوچکتر او، تیا، می‌تواند از طریق تله پاتی با تونی ارتباط برقرار کند، با حیوانات ارتباط همدلانه داشته باشد و پیشگویی‌هایی را تجربه کند.

در این میان آنها توسط یک میلیونر حریص تعقیب می‌شوند که به قدرت‌های این دو وسواس دارد. آنها از چنگال او فرار می‌کنند و با کمک یک بیوه خوش قلب، جیسون اودی (ادی آلبرت) به منشاء فرازمینی خود پی می‌برند. اگر از داستان‌های جادوگری معمولی خسته شده‌اید، قطعاً Escape to Witch Mountain باید در لیست شما باشد. این اثر به شما این دیدگاه را می‌دهد که چرا وزارت سحر و جادو در فیلم‌های هری پاتر مجبور شد مکانی جداگانه برای جادوگران و همچنین برای موجودات جادویی جهان بسازد.

منبع: ویجیاتو


15 فیلم مانند هری پاتر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا