- عضویت
- 7/3/21
- ارسال ها
- 1,228
- امتیاز واکنش
- 19,563
- امتیاز
- 373
- محل سکونت
- یک دنیای فراموش شده
- زمان حضور
- 150 روز 12 ساعت 3 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania
فاز پنجم دنیای سینمایی مارول با «مرد مورچهای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» آغاز شد، فیلمی که احتمالاً موفق ترین اثر از بین سه فیلمی است که به این شخصیت اختصاص داده شده؛ فیلمی که احساس نمیکند کمک زیادی به دنیای مارول و مجموعه فیلمهای Ant-Man میکند، اما به خودی خود همچنان موفق میشود در ژانر خود فیلمی بسیار زیبا و مطمئناً سرگرمکننده باشد. اما سوال مهم اینجاست که آیا این شروع جدید شامل یک فیلم با پیام داستانی مستقل است یا خیر؟! برای یافتن این پاسخ با نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania همراه ویجیاتو باشید.
خلاصه داستان: مرد مورچهای به همراه خانواده، خود را در حال سفر و کاوش ناخواسته در قلمرو کوانتومی، تعامل با موجودات عجیب و غریب جدید و شروع ماجراجویی مشاهده میکند که آنها را فراتر از محدودیتهایی که فکر میکردند ممکن است رخ بدهد، به سمت شروری مخوف به نام کانگ فاتح سوق میدهد.
فاز پنجم دنیای سینمایی مارول با ماجراجویی «مرد مورچهای» شروع شد؛ سفری که بسیار شبیه به یک قسمت ماجراجویی کارتونی «سفرهای علمی» یا «اتوبوس مدرسه جادویی» در صبح جمعه است. یک ماجراجویی خانوادگی در دنیایی که کمی کوچکتر از دنیای چندگانه است، اما با این وجود هنوز مکانی تماشایی و قابل کاوش است. دنیایی که توسط کارگردان پیتون رید در اینجا معرفی میشود، دنیای کوانتومی است. دنیایی کوچک در این کیهان بزرگ؛ شنیدن این مفهوم واقعاً در داستانهای کارتونی آشناست.
مانند کارتون «Rick & Morty» که ریک را میبینیم که عمداً در باتری ماشینش تمدن ایجاد میکند (تا بتواند انرژی رایگان دریافت کند). یا حتی دورتر، دیدهایم که چگونه در قسمتی از سیمپسونها، لیزا به طور تصادفی دندانهایی را در محلول نوشابه برای یک پروژه علمی مدرسه ساخت تا آنها یک زندگی کوچک انسانی با تمدن پیشرفتهتری در آن داشته باشند.
بنابراین بله، «Quantumania» دستور العملی برای حواس پرتی و سرگرمی مخاطب دارد. اما مطمئناً این فیلم به عنوان یک اثر از مارول، نیاز به تنظیم چیزهای بزرگتری هم دارد. چیزی مانند معرفی کانگ فاتح، مردی که جهانهای زیادی را فتح کرد، و بعدها به عنوان شرور اصلی انتقامجویان معرفی شد. بنابراین این فیلم شروعی برای آینده است، اما همزمان میتوان روی آن به عنوان یک داستان خانوادگی واقعاً آرام برای لـ*ـذت بردن نیز حساب باز کرد.
با این حال، خود داستان را نمیتوان خوب نامید. این یکی حتی کمی ساده و سرراست است، که عمدتاً به این دلیل است که تقریباً به طور کامل در قلمرو کوانتومی اتفاق میافتد. این سادگی از یک طرف، به فیلم آزادی و فضای زیادی برای خلاقیت میدهد، اما به نظر میرسد فیلم متوجه شده است که نمیتوان در مدت دو ساعت یک دنیای کاملاً جدید با قوانین، شخصیتها و چالشهای خاص خود خلق کرد.
دو ماجراجویی اول Ant-Man خاص بودند زیرا در جهان خودشان و در زمینههای مربوط به شخصیت اسکات لنگ یا مرد مورچهای اتفاق افتادند. اما «مرد مورچهای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» زمین بازی را به طور کامل تغییر میدهد تا به مخاطب بفهماند که این فقط یک بخش از یک پازل بزرگتر است. و شاید آنجاست که میلنگد، جذابیت خاصی را از دست میدهد و روایتی را آشکار میکند که برای زنده ماندن به فیلمهای دیگری نیاز دارد.
به همین دلیل، فیلم دیگر یک ماجراجویی اغوا کننده نیست. طرح این فیلم در ایدهاش برای معرفی ما به قلمرو کوانتومی، صاحب فرصتی است تا ما را با دنیای جدید، جوامع عجیبی که در آن زندگی میکنند و خطرات جدید آشنا کند. شاید این ناب ترین رویکردی باشد که مارول به کلاسیکترین آثار علمی تخیلی داشته است. بویی شبیه به جان کارتر ادگار رایس باروز و در نتیجه شبیه فیلمهای جنگ ستارگان. با این حال، فیلمنامه جف لاونس به زودی آن ماهیت سنتی و سرگرمکنندهای را که ما را به آثار علمی تخیلی بازمی گرداند، از دست میدهد. در عوض، او تصمیم میگیرد تا دستور کار دنیای سینمایی مارول را ادامه دهد تا به هدف واقعی بپردازد: معرفی شخصیت کانگ فاتح.
برای کسانی که تنها برای دانستن برخی نکات درون این فیلم آن را تماشا میکنند چند چیز مهم است؛ از جمله این که در فاز پنجم چه اتفاقی خواهد افتاد یا کانگ کیست که بعداً دشمن نهایی انتقامجویان خواهد شد. این سومین فیلم از ماجراجوییهای Ant-Man به نظر نمیرسد برای چنین مخاطبی مشکلی داشته باشد. چون فکر میکنم این فیلم برای همین ساخته شده؛ اما مشکل چیست؟ مشکل این است که فیلم یک ماجراجویی خانوادگی است که زیر بار بلندپروازی برای ساختن داستانی بزرگتر برای فیلمهای بعدی مارول خم شده است.
فاز پنجم دنیای سینمایی مارول با «مرد مورچهای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» آغاز شد، فیلمی که احتمالاً موفق ترین اثر از بین سه فیلمی است که به این شخصیت اختصاص داده شده؛ فیلمی که احساس نمیکند کمک زیادی به دنیای مارول و مجموعه فیلمهای Ant-Man میکند، اما به خودی خود همچنان موفق میشود در ژانر خود فیلمی بسیار زیبا و مطمئناً سرگرمکننده باشد. اما سوال مهم اینجاست که آیا این شروع جدید شامل یک فیلم با پیام داستانی مستقل است یا خیر؟! برای یافتن این پاسخ با نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania همراه ویجیاتو باشید.
خلاصه داستان: مرد مورچهای به همراه خانواده، خود را در حال سفر و کاوش ناخواسته در قلمرو کوانتومی، تعامل با موجودات عجیب و غریب جدید و شروع ماجراجویی مشاهده میکند که آنها را فراتر از محدودیتهایی که فکر میکردند ممکن است رخ بدهد، به سمت شروری مخوف به نام کانگ فاتح سوق میدهد.
فاز پنجم دنیای سینمایی مارول با ماجراجویی «مرد مورچهای» شروع شد؛ سفری که بسیار شبیه به یک قسمت ماجراجویی کارتونی «سفرهای علمی» یا «اتوبوس مدرسه جادویی» در صبح جمعه است. یک ماجراجویی خانوادگی در دنیایی که کمی کوچکتر از دنیای چندگانه است، اما با این وجود هنوز مکانی تماشایی و قابل کاوش است. دنیایی که توسط کارگردان پیتون رید در اینجا معرفی میشود، دنیای کوانتومی است. دنیایی کوچک در این کیهان بزرگ؛ شنیدن این مفهوم واقعاً در داستانهای کارتونی آشناست.
مانند کارتون «Rick & Morty» که ریک را میبینیم که عمداً در باتری ماشینش تمدن ایجاد میکند (تا بتواند انرژی رایگان دریافت کند). یا حتی دورتر، دیدهایم که چگونه در قسمتی از سیمپسونها، لیزا به طور تصادفی دندانهایی را در محلول نوشابه برای یک پروژه علمی مدرسه ساخت تا آنها یک زندگی کوچک انسانی با تمدن پیشرفتهتری در آن داشته باشند.
بنابراین بله، «Quantumania» دستور العملی برای حواس پرتی و سرگرمی مخاطب دارد. اما مطمئناً این فیلم به عنوان یک اثر از مارول، نیاز به تنظیم چیزهای بزرگتری هم دارد. چیزی مانند معرفی کانگ فاتح، مردی که جهانهای زیادی را فتح کرد، و بعدها به عنوان شرور اصلی انتقامجویان معرفی شد. بنابراین این فیلم شروعی برای آینده است، اما همزمان میتوان روی آن به عنوان یک داستان خانوادگی واقعاً آرام برای لـ*ـذت بردن نیز حساب باز کرد.
با این حال، خود داستان را نمیتوان خوب نامید. این یکی حتی کمی ساده و سرراست است، که عمدتاً به این دلیل است که تقریباً به طور کامل در قلمرو کوانتومی اتفاق میافتد. این سادگی از یک طرف، به فیلم آزادی و فضای زیادی برای خلاقیت میدهد، اما به نظر میرسد فیلم متوجه شده است که نمیتوان در مدت دو ساعت یک دنیای کاملاً جدید با قوانین، شخصیتها و چالشهای خاص خود خلق کرد.
دو ماجراجویی اول Ant-Man خاص بودند زیرا در جهان خودشان و در زمینههای مربوط به شخصیت اسکات لنگ یا مرد مورچهای اتفاق افتادند. اما «مرد مورچهای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» زمین بازی را به طور کامل تغییر میدهد تا به مخاطب بفهماند که این فقط یک بخش از یک پازل بزرگتر است. و شاید آنجاست که میلنگد، جذابیت خاصی را از دست میدهد و روایتی را آشکار میکند که برای زنده ماندن به فیلمهای دیگری نیاز دارد.
به همین دلیل، فیلم دیگر یک ماجراجویی اغوا کننده نیست. طرح این فیلم در ایدهاش برای معرفی ما به قلمرو کوانتومی، صاحب فرصتی است تا ما را با دنیای جدید، جوامع عجیبی که در آن زندگی میکنند و خطرات جدید آشنا کند. شاید این ناب ترین رویکردی باشد که مارول به کلاسیکترین آثار علمی تخیلی داشته است. بویی شبیه به جان کارتر ادگار رایس باروز و در نتیجه شبیه فیلمهای جنگ ستارگان. با این حال، فیلمنامه جف لاونس به زودی آن ماهیت سنتی و سرگرمکنندهای را که ما را به آثار علمی تخیلی بازمی گرداند، از دست میدهد. در عوض، او تصمیم میگیرد تا دستور کار دنیای سینمایی مارول را ادامه دهد تا به هدف واقعی بپردازد: معرفی شخصیت کانگ فاتح.
برای کسانی که تنها برای دانستن برخی نکات درون این فیلم آن را تماشا میکنند چند چیز مهم است؛ از جمله این که در فاز پنجم چه اتفاقی خواهد افتاد یا کانگ کیست که بعداً دشمن نهایی انتقامجویان خواهد شد. این سومین فیلم از ماجراجوییهای Ant-Man به نظر نمیرسد برای چنین مخاطبی مشکلی داشته باشد. چون فکر میکنم این فیلم برای همین ساخته شده؛ اما مشکل چیست؟ مشکل این است که فیلم یک ماجراجویی خانوادگی است که زیر بار بلندپروازی برای ساختن داستانی بزرگتر برای فیلمهای بعدی مارول خم شده است.
نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com