خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

فوکوس منطقه ای در عکاسی (ZF) یک راه عالی برای از پیش تنظیم فوکوس و دیافراگم دوربین است ، سپس میتوانید از آن تنظیم برای چندین عکس استفاده کنید . عکاسان خیابانی آن را دوست دارند و همچنین برای ورزش ، حیوانات خانگی ، بچه های پرشور ، مهمانی ها یا هر موضوعی که در حال حرکت است ، عالی است.
فوکوس منطقه ای در عکاسی با لنزهای ۳۵ میلی متری یا کوتاه تر به دلیل عمق میدان بیشتر ، بهترین کار را دارد. همچنین برای سوژه های ساکن که عمق دارند، مانند مناظر، خوب است.

لنزهای عریض برای فوکوس منطقه ای بهترین هستند
اگرچه من به ندرت “ظاهر” تصاویر گرفته شده با لنزهای عریض تر از ۳۵ میلی متر را ترجیح می دهم ، عکاسی با لنزهای عریض تر و برش در ویرایش در صورت لزوم برایم مفید است . هرچه لنز بازتر باشد ، عمق میدان بیشتر است . لنزهای عریض همچنین تصاویری را می‌گیرند که ممکن است در موقعیت‌های دشوار مانند عکاسی خیابانی یا حیوانات خانگی و بچه‌ها با حرکت سریع از دست بروند . اگر با ۲۱ میلی‌متر عکاسی کنم ، سپس به میدان دید ۳۵ میلی‌متری برش دهم ، عرض پیکسل من به ۷۴ درصد کاهش می‌یابد که کاملاً قابل قبول است . دوربین من ۹۵۰۰ پیکسل عریض عکس می گیرد و وب سایت هایی که برای آنها عکاسی می کنم فقط به ۱۵۰۰ پیکسل عرض نیاز دارند.
استفاده از لنزهای دستی برای فوکوس منطقه ای ساده ترین است
لنزهای دستی هنوز دارای مقیاس های فاصله هستند که از لنزهای فوکوس خودکار امروزی ناپدید شده اند.

لنزهای دستی پیش تنظیم برای فوکوس منطقه
به سادگی روی چیزی در حدود یک سوم فاصله از نزدیکترین تا دورترین فاصله در منطقه مورد نظر خود تمرکز کنید . من این کار را با لنز به طور موقت باز انجام می دهم و سپس دیافراگم عکسبرداری خود را متوقف می کنم.
توجه : این یک سوم فاصله یک تقریب قدیمی است ، اما بهترین نقطه در واقع با شرایط متفاوت است . با این حال، یک سوم به اندازه کافی نزدیک است.
برای مثال ، در جشن تولد یک کودک ، ممکن است برای یک لنز 35 میلی‌متری f/16، منطقه‌ای از 3 فوت تا 12 فوت بخواهید . یک سوم راه از نزدیک به دور 6 فوت است . بنابراین در آن فاصله تمرکز می کنید.

از پیش تنظیم لنزهای فوکوس خودکار برای فوکوس منطقه ای
دوربین خود را روی فوکوس دستی تنظیم کنید و موارد فوق را انجام دهید . دوربین بدون آینه سونی من وقتی خاموش و روشن می‌شود ، تنظیمات قبل را می‌آورد ، مشروط بر اینکه حلقه فوکوس را نچرخانم . اما اگر به طور تصادفی حلقه فوکوس را بچرخانم ، باید تنظیمات را تکرار کنم.

مقیاس فاصله و فاصله بیش از حد کانونی
در مورد مقیاس فاصله در لنزهای دستی و فاصله هایپرفوکال:

فاصله هایپرفوکال بهترین فوکوس مصالحه بین نزدیک و بی نهایت است . برای صحنه های با عمق یا به عنوان تنظیم منطقه توصیه می شود . همه چیز از نیمی از فاصله هایپرفوکال تا بی نهایت به طور منطقی واضح است.
بسیاری از وب سایت ها، از جمله dofmaster.com این را برای شما محاسبه می کنند . در اینجا جدول مختصری است که با فرمول محاسبه شده است:


آموزش فوکوس منطقه‌ای برای عکاسان مبتدی

 
آخرین ویرایش:

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

استفاده از مقیاس عمق میدان در لنزهای دستی
اکنون اجازه دهید در مورد استفاده از مقیاس عمق میدان در لنزهای دستی برای تنظیم فوکوس ناحیه یا فاصله هایپرفوکال بحث کنیم.




این یک لنز دستی زایس لوکسیا ۳۵ میلی متری است. نماد بی نهایت روی f/16 قرار گرفته است . تنظیم نماد بی‌نهایت روی علامت دیافراگم انتخابی‌تان ، راهی آسان برای تنظیم فوکوس در فاصله هایپرفوکال است ، که برای هر لنز 35 میلی‌متری در f/16 8.4 فوت است . خواندن فواصل زیر دو علامت f/16 نشان می دهد که از 4.2 فوت تا بی نهایت در فوکوس خواهد بود . من فقط زمانی که سوژه‌های دور و نزدیک هر دو در مرکز قرار دارند، مطمئن شدم.
در دنیای واقعی ، سوژه های دور و نزدیک شما هر دو در مرکز قرار نخواهند داشت . من تست های زیادی را با لنزهای مختلف تنظیم کردم که در فاصله هایپرفوکال تنظیم شده بودند و دریافتم که سوژه های دور در کنار قاب اغلب نرم بودند در حالی که سوژه های نزدیک در کنار آن خوب بودند . شاید این موضوع در عکس شما مهم نباشد ، اما اگر مهم باشد ، می توانید با افزایش فاصله هایپرفوکال 1.5 برابر ، آن را بهبود ببخشید. با لنزهای دستی ، فقط حلقه فوکوس را به جایی بچرخانید که نماد بی نهایت روی دیافراگم بازتر بعدی قرار دارد . برای مثال ، هنگام عکاسی با f/16، حلقه فوکوس را بچرخانید تا نماد بی‌نهایت را روی f/11 تنظیم کنید.




لنزهای دستی چینی ارزان قیمت
من عاشق استفاده از لنزهای دستی ارزان قیمت چینی برای فوکوس منطقه ای و عکاسی هایپرفوکال هستم . در دیافراگم های کوچک مورد نیاز ، آنها اساساً به اندازه لنزهای درجه یک تیز هستند. و اغلب وزن سبک تر و اندازه کوچکتری دارند . قیمت بسیاری از آنها کمتر از ۱۰۰ دلار است . با این حال ، آنها به ندرت دارای مقیاس فاصله صحیح هستند . بنابراین ، من با فوکوس کردن روی یک شی در فاصله هایپرفوکال تنظیم هایپرفوکوس را پیدا می کنم . سپس آن تنظیمات را روی لنز با قلم نقره ای شارپی مشخص می کنم.




نقطه فوق فوکوس صحیح با قلم نقره ای Sharpie مشخص شده است.


آموزش فوکوس منطقه‌ای برای عکاسان مبتدی

 
آخرین ویرایش:

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

کدام بهتر است، فوکوس ناحیه یا هایپرفوکال؟
بستگی به شرایط دارد . اگر اجسام دور در میدان دید قرار دارند و می‌خواهید آنها را نسبتاً شارپ داشته باشید ، فوکوس هایپرفوکال احتمالاً بهترین است.
می توانید تنظیمات را در dofmaster.com امتحان کنید. من این وضعیت را امتحان کردم.
با لنز 35 میلی متری f/16:
با 8.49 ft فاصله hyperfocal dofmaster و DOF = 4.24 ft تا بی نهایت است.
با فوکوس ناحیه در مرکز 6 فوت ، می گوید DOF = 3.52 فوت تا 20.2 فوت.
در این وضعیت ، فوکوس ناحیه ، حد را ۰.۷۲ فوت نزدیکتر کرد (نسبت به هایپرفوکال) و حد دور از بینهایت به ۲۰.۲ فوت کاهش یافت.

عکس های نمونه
بیایید به برخی از عکس‌های گرفته شده با فوکوس ناحیه یا هایپرفوکال نگاه کنیم.
پنجاه سال پیش با دوربین ۴×۵ مناظر عکس گرفتم . آثار من از طریق گالری تصویر در پالو آلتو و گالری فوکوس در سانفرانسیسکو به فروش رسید . موفق ترین ضربات من عمق زیادی داشت که به فوکوس منطقه ای نیاز داشت . من روی نقطه ای در حدود یک سوم عمق ترکیب تمرکز کردم.


حصار و انبار – مزرعه دریایی، کالیفرنیا


باغ پس از باران پاییزی – پالو آلتو، کالیفرنیا
برگ های پرتقال خیس ، شفاف و درخشان بودند . من راه اندازی کردم و عکس گرفتم ، سپس سه پایه و دوربینم را جمع کردم و می خواستم دور شوم که متوجه شدم یک اخطار نارنجی درخشش برگ ها را افزایش می دهد. برگشتم و سه پایه ام را در همان فرورفتگی های خاک قرار دادم و با اخطار عکس گرفتم.


آموزش فوکوس منطقه‌ای برای عکاسان مبتدی

 
آخرین ویرایش:

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

درختان آنقدر عمیق هستند که تقریباً همیشه به تمرکز منطقه نیاز دارند.
دوست من تیم تورس در Oceanside ، کالیفرنیا ، تقریباً با لنز دستی 25 میلی متری 7Artisans در سونی a6500 فوکوس منطقه ای را می گیرد . او این عکس ها را روی اسکله نزدیک خانه اش عکاسی کرد.



منبع: نورنگار


آموزش فوکوس منطقه‌ای برای عکاسان مبتدی

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا