خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
با ۲۸ فیلم جاده ای مشهور تاریخ آشنا شوید

رفتن به یک سفر جاده ای همیشه در فیلم‌ها یک کار سرگرم‌کننده و خودجوش به نظر می‌رسد، اما اگر سعی کنید آن را در واقعیت انجام دهید، یک کابوس است. چه کسی قرار است رانندگی کند؟ شب را کجا خواهی ماند؟ آیا تنقلات و ساندویچ‌ها را بسته بندی می‌کنید یا دعا می‌کنید که فست فودی مناسبی در راه باشد؟ صبر کن… بنزین الان چنده؟ اگر اشتیاق شما برای فرار از خانه و رفتن به یک ماجراجویی مدام تحت تأثیر این نگرانی‌های مزاحم قرار می‌گیرد، بهتر است آن را به حرفه‌ای‌ها (شخصیت‌های تخیلی درون فیلم‌ها) بسپارید و در بهترین فیلم های جاده ای تاریخ شاهد آن باشید.

گاهی اوقات، بهترین استعاره برای سفر درونی یک شخصیت، یک سفر جاده ای واقعی در میان مناظر، مکان‌ها و موانع است. فیلم‌های با مضمون سفر جاده‌ای طیف گسترده‌ای از ژانرها را در بر می‌گیرند، از کمدی‌های اسلپ‌استیک گرفته تا درام‌های دارای پرستیژ و هر چیز دیگری. چه به دنبال نمایش بخشی از زندگی یک سفر جاده ای یا یک ماجراجویی هیجان انگیز باشید، فیلمی برای همه شما در این لیست وجود دارد. پس چکمه را جمع کنید، نقشه را باز کنید و خوراکی مورد نیاز را آماده کنید تا با این فیلم‌ های جاده‌ ای به برخی از خاطره‌انگیزترین سفرهای ماشینی سینما روانه شویم؛ بدون هیچ مقدمه‌ای، در این مطلب از ویجیاتو بهترین فیلم های جاده ای آورده شده است که روح سفر را به تصویر می‌کشد و شما را ترغیب می‌کند تا به جاده بزنید.

«Road Trip»

کارگردانتاد فیلیپس
بازیگرانتاد فیلیپس، شان ویلیام اسکات، ایمی اسمارت، برکین مایر، دی جی کوالز
سال انتشار۲۰۰۰

آیا فیلم «سفر جاده ای» بهترین اثر این فهرست است؟ نه، کمدی تاد فیلیپس قطعا اینطور نیست. با این حال، این فیلمی است که به معنای واقعی کلمه «سفر جاده ای» نامیده می‌شود. این فیلم همچنین دارای بازیگران بسیار قدیمی است که دیگر خیلی دیده نمی‌شوند، از جمله برکین مایر، امی اسمارت و تام گرین. داستان این فیلم پیرامون عده‌ای جوان دانشجو است که به دلیل یک ماجرای عشقی و خیانـتی در دل آن به جاده می‌زنند تا با رسیدن به مقصد بتوانند جلوی یک اتفاق ناخوشایند را بگیرند.

«Thelma & Louise»

کارگردانریدلی اسکات
بازیگرانبرد پیت، جینا دیویس، سوزان ساراندون، هاروی کایتل، کالی خوری، مایکل مدسن
سال انتشار۱۹۹۱

تلما و لوئیز یک فیلم جاده‌ ای در ژانر درام جنایی و ماجرایی است. در این فیلم، دو دوست وارد یک ماجراجویی می‌شوند، اما به سرعت این ماجراجویی به فراری ترسناک از تعقیب پلیس تبدیل می‌شود، زیرا این دو زن به خاطر جنایاتی که مرتکب شده‌اند فرار می‌کنند. این اثر به موضوع آزادی از نگاه زنان می‌پردازد. و کارگردان ریدلی اسکات با دقت به این موضوع حساس رسیدگی می‌کند. حتی این فیلم هنگام اکران با سر و صدای زیادی روبرو شد اما در طول سال‌ها به یک فیلم کلاسیک کالت تبدیل شد. در کل این فیلم بسیار قدرتمند و در عین حال سرگرم‌کننده است. تلما و لوئیز دارای بازی‌های درخشان توسط همه گروه بازیگران است. در این میان جینا دیویس و سوزان ساراندون در نقش‌های خود فوق العاده هستند. بنابراین، به این فیلم نگاه ویژه کنید.

«Stand By Me»

کارگردانراب راینر
بازیگرانریور فینیکس، ویل ویتون، جری اوکانل، کوری فلدمن، کیفر ساترلند، جان کیوسک
سال انتشار۱۹۸۶

یکی دیگر از فیلم‌ های جاده‌ ای که عمدتاً شامل پیاده‌روی است، و دیگر این که شما را در حسرت دوستانی که در طول سال‌ها ارتباط خود را با آنها از دست داده‌اید، وادار می‌کند. فیلم Stand By Me یک اثر نوستالژیک ماجراجویی با رگه‌های عجیب و غریب است. فیلم «کنار من بمان» یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌هایی است که در تاریخ سینما ساخته شده و روایت داستان آن کمتر از ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. راب راینر به عنوان کارگردان فیلم، از بازیگران نوجوان خود در این فیلم چنان بازی‌هایی می‌گیرد که در تاریخ سینما بی سابقه بوده است.

این فیلم غم انگیز در همان لحظات ابتدایی شما را به یاد دوران کودکی و نوجوانی و برخی از دوستانتان می‌اندازد و به شما می‌گوید تمام شادی‌ها و خوشی‌هایی که در گذشته داشته‌اید تنها یک سراب و توهم بوده است. این اثر بر اساس یک رمان استفن کینگ ساخته شده است. با این حال، من این فیلم را به عنوان یک اثر خونگرم و فوق العاده در مورد زیبایی و درد بزرگ شدن و پیوندهای دوستی به ظاهر ناگسستنی به خاطر دارم.


۲۸ فیلم جاده ای مشهور تاریخ

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«Easy Rider»

کارگرداندنیس هاپر
بازیگراندنیس هاپر، جک نیکلسون، پیتر فوندا، کرن بلک، فیل اسپکتور
سال انتشار۱۹۶۹

اگر از هواداران موتورسیکلت‌های بزرگ و جاده‌های بی‌پایان هستید، می‌توانید با تماشای Easy Rider یک سفر طولانی در جاده‌های آمریکا را تجربه کنید. پیتر فوندا و دنیس هوپر، ستاره‌های اصلی فیلمی بودند که با بودجه‌ای بسیار اندک ساخته شد و یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های رئالیسم افراطی آمریکا لقب گرفت. دو شخصیت اصلی فیلم که هویتی ضدقهرمانانه دارند، غرب تا شرق ایالات متحده را از کالیفرنیا تا نیواورلئان سفر می‌کنند.

در Easy Rider تقریبا همه جذابیت‌های طبیعی آمریکا وجود دارند؛ از کویرهای جنوب غربی تا جنگل‌های سرسبز خلیج لوییزیانا. یکی از صحنه‌های جنجالی فیلم در قبرستان شماره یک سنت لوییس در نیواورلئان فیلم‌برداری شده است. سکانسی که ظاهرا عوامل فیلم اجازه ضبط آن را نداشتند اما نتوانستند آن را فراموش کنند و در نهایت آن را فیلم‌برداری کردند.

«Planes, Trains and Automobiles»

کارگردانجان هیوز
بازیگرانجان کندی، استیو مارتین، لیلا رابینز، کوین بیکن، مایکل مک‌کین، دیلن بیکر
سال انتشار۱۹۸۷

این فیلم درباره زمان‌هایی است که مردم برای رسیدن به موقع خانه در تعطیلات دچار مشکل می‌شوند. در این کمدی با مضمون سفر جاده‌ای، ظاهراً سفر کوتاه نیویورک به شیکاگو برای نیل، مرد تبلیغاتی سرسخت و دل، فروشنده پرده حمام، هرگز پایان نخواهد یافت. این زوج عجیب و غریب، از طریق لغو پروازها، آتش‌سوزی ماشین‌ها و… با هم به سفری می‌روند که حاصل آن اتاق‌های هتل مشترک، اتوبوس‌های تنگ، و یک سرقت است.

به لطف شیمی بی عیب و نقص بین استیو مارتین و جان کندی فقید، و همچنین ترکیبی ماهرانه از طنز و احساس، «هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها» یک اثر کلاسیک خنده‌دار و صمیمانه برای فصل تعطیلات است که دیدن چندباره آن خارج از لطف نیست. این فیلم یک کمدی کلاسیک با احساس خوب به کارگردانی جان هیوز سرشناس است.

«Rain Man»

کارگردانبری لوینسون
بازیگرانتام کروز، داستین هافمن، والریا گولینو، جیک هافمن، بانی هانت، لوسیندا جنی

تاجر مادی‌گرا چارلی بابیت (با بازی تام کروز) در جریان واردات لامبورگینی به لس آنجلس با مرگ پدرش روبرو می‌شود. پس از رانندگی به سینسیناتی، او متوجه می‌شود که میراث او به یک معتمد ناشناس رسیده است که معلوم می‌شود یک برادر بزرگتر است.

چارلی تصمیم می‌گیرد حضانت کامل ریموند (با بازی داستین هافمن) که مبتلا به اوتیسم و سندروم ساوان است را بر عهده بگیرد، اما به نظر می‌رسد این ماجرا بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که چارلی تصور می‌کرد. ریموند از پرواز امتناع می‌کند، بنابراین آنها مجبور می‌شوند به سمت یک هدف ضرب الاجل رانندگی کنند، همه اینها در حالی است که کارهای روزمره سخت ریموند را نیز انجام می‌دهند. مرد بارانی یک درام جاده‌ ای تاثیرگذار و نمادین از بری لوینسون است.

این فیلم جاده ای ماندگار، بازی‌هایی عالی از داستین هافمن و تام کروز به ما ارائه می‌دهد. همچنین فرصتی برای نگاه کردن به بخش ناشناس ایالات متحده با یادگیری چند درس اخلاقی خوب است.

«The Road»

کارگردانجان هیلکات
بازیگرانویگو مورتنسن، کدی اسمیت مک‌فی، شارلیز ترون، گای پیرس، گرت دیلاهانت
سال انتشار۲۰۰۹

جاده اقتباس «جان هلیکات» از رمان پسا رستاخیزی «کورمک مک کارتی» تجربه تلخ و شیرینی برای فیلم‌های آخر‌الزمانی جاده‌ای با اجراهایی برجسته به همراه ترس و وحشتی بی‌امان است. «ویگو مورتنسن» در این فیلم در نقش پدری ظاهر شده است که باید از فرزندش در برابر تمدنی فروپاشیده و اکوسیستمی که در آن گروه‌های آدم‌خوار زندگی می‌کنند، محافظت کند. لحظات آرام در این جهان دقیقاً مصداق بارز آرامش قبل از طوفان است به این معنا که حتماً خشونت، پیچیدگی و درس‌های زندگی در راه است که احتمالاً به این زودی‌ها گریبان بیننده را رها نمی‌کند.


۲۸ فیلم جاده ای مشهور تاریخ

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«The Darjeeling Limited»

کارگردان وس اندرسن
بازیگرانجیسون شوراتزمن، ناتالی پورتمن، آدرین برودی، اوون ویلسون، ، بیل مری، آنجلیکا هیوستون

خوب، ما با این یکی کمی تقلب می‌کنیم؛ اما چرا؟ چون «دارجلینگ محدود» از نظر فنی یک فیلم قطاری است، اما وقتی به عقب برگردید و به چیستی آن نگاه کنید، اشتراکات زیادی با فیلم های جاده ای دارد. دارجلینگ محدود برداشتی منحصر به فرد و برجسته از فیلم های با مضمون سفر جاده ای است که از همان اصول پیروی می‌کند، اما مملو از انواع سرگرمی‌های وس اندرسون، از جمله زیبایی شناسی علامت تجاری او است. اوون ویلسون، آدرین برودی و جیسون شوارتزمن در نقش سه برادری بازی می‌کنند که یک سال پس از تشییع جنازه پدرشان دوباره به هم می‌رسند. در ادامه رنگ‌های پررنگ صفحه‌نمایش را اشباع می‌کنند زیرا اندرسون سفر خودیابی برادران را با لحن‌های خنده‌دار، زوایای جالب دوربین و لحظات قابل لمس احساسی پر می‌کند.

«Bonnie And Clyde»

کارگردان آرتور پن
بازیگرانوارن بیتی، فی داناوی، مایکل جی پولارد، جین هکمن، استل پارسونز
سال انتشار۱۹۶۷

بانی و کلاید به معنای سنتی تراژدی نیست اما داستان عناصر غم‌انگیز بسیاری دارد. این فیلم بر اساس حوادث واقعی که بین سال‌های 1932 تا 1934 در آمریکا به وقوع پیوست و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد، ساخته‌شده است. ماجرا درباره زوجی به نام‌های بانی و کلاید است که از بانک‌ها و مشاغل محلی سرقت می‌کنند. شمار قربانیان سرقت‌های آن‌ها دقیقاً مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود در حدود 9 افسر پلیس را به قتل رساندند. زندگی بانی و کلاید یک تراژدی تمام‌عیار است؛ افرادی مستعد که پتانسیلشان به خاطر شکوه و خشونت بی مورد، نابود شد. «وارن بیتی» و «فی داناوی» در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

بانی و کلاید، یک فیلم کالت کلاسیک از دهه 1960 میلادی است که بسیاری از تابوهای سینمایی را شکست و به عنوان یکی از نمادین ترین (و خونین ترین برای آن زمان) فیلم‌های تاریخ شناخته شد. آرتور پن به عنوان کارگردان، با ترکیب عناصر کمدی اسلپ استیک با خشونت وحشتناک و تکنیک‌های فیلمسازی تجربی، به شدت تحت تاثیر موج نوی فرانسه، این فیلم جاده ای را به مخاطب هدیه داد.

«Nomadland»

کارگردانکلویی ژائو
بازیگرانفرانسیس مک‌دورمند، دیوید استراترن، باب ولز، شرلین سوانکی، لیندا می
سال انتشار۲۰۲۰

فیلم‌ها این قدرت را دارند که ما را با افراد و داستان‌هایی آشنا کنند که در غیر این صورت ممکن است خودمان با آنها روبرو نشویم. حالا فیلم سرزمین آواره‌ها یا عشایر مصداق بارز همین جمله است. فیلم Nomadland در چارچوب یک سفر جاده ای ما را به جامعه عشایری عمدتاً ناشناخته‌ای منتقل می‌کند، افرادی که روزهای زندگی خود را در طول سال از یک مکان به مکان دیگر در کاروانها، تریلرها و خودروهای ون کوچک سپری می‌کنند. داستان فیلم «Nomadland» از این قرار است که پس از فروپاشی اقتصادی یک شهر شرکتی در حاشیه ایالت نوادا، فرن (فرانسیس مک دورماند) ون خود را بسته و به عنوان یک کوچ نشین امروزی به جستجوی زندگی خارج از جامعه متعارف می‌پردازد.

فیلم Nomadland یک درام شاعرانه، بی قرار و زیبایی است که شما را مشتاق زندگی در یک ون می‌کند، جایی که خانه فقط یک مکان یا کلمه ایستا نیست، بلکه چیزی است که با خود حمل می‌کنید. فیلم سرزمین عشایر به کارگردانی کلوئه ژائو برنده چندین جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن شد.

«Almost Famous»

کارگردانکامرون کرو
بازیگرانبیلی کروداپ، کیت هادسن، پاتریک فوگیت، زویی شانل، فیلیپ سیمور هافمن،
سال انتشار۲۰۰۰

این درام جاده‌ای تقریبا موزیکال نه تنها برای هواداران روزنامه‌نگاری و علاقه‌مندان به این رشته جذاب است بلکه تماشای آن برای عاشقان موسیکی راک هم مناسب به نظر می‌رسد. اما چرا تماشای فیلم Almost Famous به این دو گروه پیشنهاد می‌شود؟ چون داستان آن درباره پسری نوجوان است که فرصت آن را پیدا می‌کند تا مقاله‌ای درباره یک گروه موسیقی راک در مجله رولینگ استون بنویسد! با این سفر جاده‌ ای نگاهی به پشت پرده صحنه موسیقی دهه 70 میلادی بیندازید، جایی که تنش بین طرفداران و نوازندگان، بین افرادی که موسیقی زنده اجرا می‌کنند و افرادی که از حاشیه تماشا می‌کنند بالا می‌رود.


۲۸ فیلم جاده ای مشهور تاریخ

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«Little Miss Sunshine»

سازندگانجاناتان دیتون و ولری فاریس
بازیگراناستیو کرل، ابیگیل برسلین، برایان کرانستون، پل دینو، تونی کولت، آلن آرکین، گرگ کینر
سال انتشار۲۰۰۶

همکاری یک زن و شوهر برای کارگردانان فیلم نادر است، اما جاناتان دیتون و والری فاریس با اولین کارگردانی خیره‌کننده خود در این فیلم بلند نشان دادند که می‌توانند موفق باشند. گرگ کینیر، استیو کارل، تونی کولت، پل دانو و ابیگیل برسلین در این تراژیک کمدی رنگارنگ جاده ای که ما را در یک میکروبوس زرد روشن برای سفر از نیومکزیکو به کالیفرنیا قرار می‌دهد، بازی می‌کنند. یک پسر لال، یک برادر مخرب، یک پدرشوهر معتاد به هروئین، و یک شوهر ناکام در زندگی، همگی زندگی هم دیگر را بیش از حد معمول پر از هرج و مرج می‌کنند. ولی وقتی دختر خردسال این خانواده در مسابقه خانم کوچولو سانشاین جایگاهی کسب می‌کند، همه این جهنم با یک سفر جاده ای خانوادگی از بین می‌رود.

«Death Proof»

کارگردانکوئنتین تارانتینو
بازیگرانکوئنتین تارانتینو، کرت راسل، ونسا فرلیتو، مری الیزابت وینستد، رزاریو داوسون
سال انتشار۲۰۰۷

فیلم جاده ای تارانتینویی؛ یک بدلکار سینما به نام مایک با ماشین قدیمی تقویت شده، خوفناک و خفنش، آنچنان به ماشین قربانیانش می‌کوبد که دیگر چیزی جز تکه‌ خرده‌های گوشت قربانیانش از آنها باقی نمی‌ماند. این ایده‌ای جذاب و در اصل تارانتینویی است که باید در طول فیلم، هیجان درون آن را درک و تماشا کنید. فیلم درباره‌ی یک راننده‌ و بدلکار حرفه‌ای با بازی کرت راسل است که به دختران از همه جا بی‌خبر سواری‌های مرگباری می‌دهد که به قیمت جانشان تمام می‌شود. ماجرا از جایی برای بدلکار ضدضربه‌ی ما خطرناک می‌شود که او گیر دختران سرسختی می‌افتد که به این سادگی‌ها دم به تله نمی‌دهند؛ گروهی که رهبرشان زویی بل (بدلکار اوما ترومن در «بیل را بکش») است که نقش خودش را در فیلم بازی می‌کند.

ضدمرگ شاید بهترین فیلمی باشد که می‌توانید میل بی‌حد‌و‌مرز تارانتینو به ادای دین و بازیافت عناصر فیلم‌های خشونت‌بار و کم‌خرجی که در شکل‌دهی سلیقه‌اش نقش داشته‌اند را دید. حال‌و‌هوای این اثر مثل این می‌ماند که به تعدادی از سینما دوستان بودجه درست‌و‌حسابی و یک سناریوی آتشین بدهید و از آنها بخواهید تا ظرف چند هفته یک اثر اکشن با عنصر تعلیق و درون‌مایه وحشت بسازند. بنابراین، این اثر نیز یکی گزینه‌های شاخص این لیست است.

«The Hitcher»

کارگردانرابرت هارمون
بازیگرانروتخر هاور، سی توماس، جنیفر جیسن، جفری دی‌مان،
سال انتشار۱۹۸۶

فیلم بین‌راهی نام یک اثر جاده‌ای ترسناک، محصول ۱۹۸۶ آمریکا به کارگردانی رابرت هارمون و فیلم‌نامه‌ای از اریک رد است. داستان این اثر پیرامون مواجه یک فرد جوان با یک مسافر بین راهی است که از قرار معلوم یک قاتل سریالی خونسرد است. پس از این مواجه فیلم وارد یک بازی موش و گربه بین قاتل و مقتول می‌شود.
بین‌راهی در نوع خودش یک تریلر شگفت‌انگیز است و روتگر هاور به عنوان قاتل سریالی فیلم واقعاً ترسناک است. او بدون شک یکی از بهترین شروران تاریخ سینما است که دست کم گرفته شده است. بازی که هاور و سی توماس هاول در این فیلم انجام می‌دهند راهی عالی برای گذراندن یک ساعت و نیم از زندگی شما است.

تصور کنید گربه‌ای تمام روز را در تعقیب یک موش می‌گذراند؛ هنگامی که او سرانجام موش را در گوشه‌ای پیدا می‌کند به جای کشتن آن، از برخورد سادیستی با آن لـذت می‌برد. در واقع قبل از اینکه موش به مرحله کشتن برسد، باید شکنجه شود. این خلاصه‌ای تمثیلی از این فیلم است. به طور کلی این اثر یک فیلم جاده‌ای پُر تنش است که شامل برخی از بدلکاری جذاب، تعقیب و گریز، اکشن و همچنین اجرای طوفانی از روتگر هاور و لحظات و پیچش‌های تکان دهنده است. یکی از بهترین فیلم های دستِ کم گرفته شده دهه هشتاد میلادی که باید برای یک بار هم که شده آن را تماشا کنید.


۲۸ فیلم جاده ای مشهور تاریخ

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«Duel»

کارگرداناستیون اسپیلبرگ
بازیگراندنیس ویور، کری لوفتین، جاکلین اسکات، ادی فایرستون، تیم هربرت
سال انتشار۱۹۷۱

یک فیلم جاده ای از استیون اسپیلبرگ؛ در اولین فیلم کارگردانی حرفه‌ای اسپیلبرگ، شخصیت اصلی فیلم او یک شوهر و پدر ملایم است که باید غرایز بقای خود را در زمانی که به طور تصادفی هدف یک راننده کامیون دیوانه قرار می‌گیرد که می‌خواهد او را بکشد، آزاد کند. اسپیلبرگ در سال‌های اولیه‌ی فعالیتش، مجبور بود با امکاناتی که دور و برش دارد کار کند و با کمترین پول و منابع، بهترین نتیجه‌ی ممکن را بگیرد. دوئل یکی از مثال‌های بارز این دوران کاری اوست که با بودجه‌ای ۴۰۰ هزار دلاری ساخته شد و زمان فیلم‌برداری محدودی داشت.

استیون اسپیلبرگ تعدادی فیلم درباره‌ی هیولاهای ترسناک و مرگ‌بار ساخته، از جمله آرواره‌ها و پارک ژوراسیک. حتی شاید بتوان گفت دوئل هم از این دست فیلم‌هاست که شکل‌وشمایل کاملا متفاوتی دارد. برای همین عجیب نیست که اسپیلبرگ جوان، برای ساخت دوئل از فیلم‌های هیولایی قدیمی الهام گرفته باشد؛ هیولای این فیلم یک کامیون است.

«Midnight Run»

کارگردان مارتن برست
بازیگرانرابرت دنیرو، چارلز گرودین، دنیس فارینا، جان اشتون، یافت کوتو، دانیل دوکلو
سال انتشار۱۹۸۸

از بزرگ ترین فیلم های جاده ای در سبک کمدی جنایی می‌توان به فرار نیمه شب اشاره کرد. جک والش (رابرت دنیرو) کارآگاهی است که برای پیدا کردن حسابدار مافیایی دل به جاده می‌زند. سختی کار جک آنجایی است که علاوه بر او، اف بی آی و افراد دیگری نیز به دنبال این حسابدار هستند. تعقیب و گریزی از نیویورک تا لس آنجس! این فیلم از طولانی ترین فیلم‌های سفر جاده‌ای محسوب می‌شود.

شالوده تعدادی از فیلم‌های جاده‌ای جفت شدن دو شخصیت متفاوت است که بلافاصله دو دشمن دوست نما را وادار به رویارویی می‌کند در فیلم گریز نیمه شب، از این وسیله برای کسب بهترین اثر ممکن استفاده شده است که درآن رابرت دنیروی جایزه بگیر را به حسابدار چارلز گرودین دستبند خورده می‌بینیم که از نیویورک به لوس آنجلس سفر می‌کنند. همانطور که آن دو به زودی در می‌یابند می‌توان چیزهای زیادی درباره کسی که به شما با دستبند وصل شده است یاد گرفت.

«Locke»

کارگردان استیون نایت
بازیگرانتام هاردی، تام هالند، الیویا کلمن، اندرو اسکات، روث ویلسون، بن دنیلز
سال انتشار۲۰۱۴

به جرئت می توان این فیلم را یکی از به یاد ماندنی ترین و تأثیرگذارترین فیلم های سینما نام برد. فیلمی باارزش که تنها با یک لوکیشن، یک ماشین و یک شخصیت ساخته شده است. فیلم لاک محصول سال ۲۰۱۳ و به کارگردانی و نویسندگی استیون نایت است که تنها با بودجه ۲ میلیون‌دلاری ساخته شد. تمام وقایع فیلم داخل یک ماشین می‌گذرد و ساخت فیلم‌هایی که دارای یک لوکیشن است بسیار ریسک‌پذیر خواهد بود زیرا اگر نوع روایت جذاب نباشد مخاطب خیلی زود خسته می‌شود و شاید تماشای فیلم را متوقف کند.

فیلم لاک بااینکه تک لوکیشن است اما در تمامی زمینه‌ها موفق عمل می‌کند و در عین سادگی به اثری سرگرم‌کننده تبدیل شده است. فیلم تنها طی هشت شب فیلمبرداری شده است. بازی تام هاردی در فیلم واقعا بی‌نظیر است. او توانسته به خوبی احساساتش را کنترل و به‌ موقع از آن‌ها استفاده کند. فیلم بعد از اکران مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و همچنین تام هاردی برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس را دریافت کرد. استیون نایت و گروهش با ساخت این فیلم اثری متفاوت و جذاب را در اختیار دوست‌داران واقعی سینما قرار دادند.


۲۸ فیلم جاده ای مشهور تاریخ

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«National Lampoon’s Vacation»

کارگردانهارولد ریمیس
بازیگرانچوی چیس، بورلی دی آنجلو، دینا بارون، رندی کواید،
سال انتشار۱۹۸۳

تعطیلات نشنال لمپون فیلمی محصول سال ۱۹۸۳ و به کارگردانی هارولد رمیس است. این اثر ماندگار اولین و بهترین فیلم مربوط به تعطیلات و سُنت قدیمی سفرهای جاده‌ای خانوادگی است که تجربه احساسات خوبی را جشن می‌گیرد، که همه روزی با دلتنگی به آن نگاه خواهند کرد. فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در سفری بین‌المللی به یک شهربازی می‌روند و حوادث خنده‌داری در طول مسیر برای آنها اتفاق می‌افتند.

این فیلم کمدی خارجی در گیشه موفق شد و با بودجه تخمینی 15 میلیون دلار بیش از 60 میلیون دلار در ایالات متحده به دست آورد و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد. در نتیجه موفقیت آن، چهار دنباله ساخته شده است: تعطیلات اروپایی (۱۹۸۵)، تعطیلات کریسمس (۱۹۸۹)، تعطیلات وگاس (۱۹۹۷) و تعطیلات (۲۰۱۵). در سال دو هزار، خوانندگان توتال فیلم آن را به عنوان چهل و ششمین بهترین فیلم کمدی تمام دوران انتخاب کردند.

«Dumb and Dumber»

کارگردانپیتر فارلی
بازیگرانجیم کری، جف دانیلز، لورن هالی، بریدی بلام، مایک استار، کم نیلی
سال انتشار۱۹۹۴

در کمدی اسلپ‌استیک برادران فارلی، جیم کری آن بازی ویژه و فیزیکی‌اش را با چهره‌ لاستیکی خود انجام می‌دهد که او را به یک ستاره تبدیل کرد، و جف دنیلز نیز همتای بی‌نظیری را به‌عنوان دوستی به همان اندازه احمق و خوش‌نیت ارائه می‌کند. آنها به یک سفر جاده‌ای می‌روند تا چمدان یک غریبه زیبا را برگردانند و خوب، عنوان گویای همه چیز است؛ چرا که هری و لوید احتمالاً احمق‌ترین آدم‌های کره زمین هستند.

به طور کلی Dumb and Dumber یک فیلم سینمایی خنده دار بی‌وقفه احمقانه است که توسط بازیگران اصلی‌اش رسمیت بیشتری پیدا می‌کند: جیم کری در اوج است و جف دنیلز خود را به‌طور تحسین‌برانگیزی در یک اجرای مخالف دیگر آثارش نمایش می‌دهد. شوخی‌ها و طنزهای مورد انتظار که هر چقدر هم که احمقانه و کودکانه باشد، باز هم خنده‌دارتر از هر حقی هستند.

«Into The Wild»

کارگردانشان پن
بازیگرانامیل هرش، کریستن استوارت، وینس وان، کاترین کینر، ویلیام هرت، برایان اج دیرکر
سال انتشار۲۰۰۷

فیلم Into The Wild اثری بیوگرافیک است. داستان حول محور کریستوفر مک کندلس می‌چرخد که تصمیم می‌گیرد همه چیز را رها کند و در سراسر آمریکا سفر کند. او در طول ماجراجویی خود، برخوردهای متعددی را تجربه می‌کند که او را به عنوان یک شخص آزاد و رها شکل می‌دهد. بنابراین، این نه تنها یک فیلم جاده ای است، بلکه یک فیلم در مورد خودشناسی و ارتباط مجدد شخصی است. این آسان نیست که زندگی کاملاً مستقر خود را برای سفری برای کشف خود رها کنید. اما کریستوفر این کار را انجام می‌دهد. در مجموع Into The Wild فیلمی باشکوه است. چندین سکانس در این فیلم وجود دارد که هرگز فراموش نخواهید کرد، مخصوصا سکانس پایانی. این فیلم شما را به سفری برای کشف خود می‌برد. همچنین می‌تواند به بحث‌های مختلف فلسفی منجر شود.

«True Romance»

کارگردان تونی اسکات
بازیگرانبرد پیت، کریستین اسلیتر، گری اولدمن، پاتریشا آرکت، دنیس هاپر، کریستوفر واکن
سال انتشار۱۹۹۳

یک فیلم جاده‌ای متفاوت؛ فرمول آن به این شرح است: مقداری مورد نیاز از سبک بصری تونی اسکات، کیسه‌ای پر از پرهای بالش، و دیالوگ‌های طنزآمیز کوئنتین تارانتینو درون یک پیمانه سینمایی می‌پاشید و خوب هم می‌زنید، حالا به این می‌گویبم آشپزی با عشق. عاشقانه واقعی یک ماجراجویی کمدی جنایی است که بر اساس مواد مخدر، تعقیب و گریز، قتل‌ها و سوء تفاهم‌ها دنبال می‌شود. طبق سنت داستانی بانی و کلاید، عاشقانه واقعی، یک فیلم مهیج عاشقانه، یک فیلم اکشن خشن و طنزی عجیب و غریب با بازیگران ستاره است که فیلمنامه آن توسط کوئنتین تارانتینو بسیار عالی نوشته شده است. به شکل ساده این بهترین فیلم تارانتینویی است که کوئنتین تارانتینو نساخته است. رمان عاشقانه واقعی تونی اسکات با فیلمنامه هوشمندانه تارانتینو و گالری از اجراهای عجیب و غریب، یک سفر اکشن خنده دار و خشن به بهترین معنی است.


۲۸ فیلم جاده ای مشهور تاریخ

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«Logan»

کارگردان جیمز منگولد
بازیگرانهیو جکمن، دافنه کین، بوید هالبروک، پاتریک استورات، استیون مرچنت، ریچارد ئی گرانت
سال انتشار۲۰۱۷

جیمز منگولد با هوش خود فیلم لوگان را به یک وسترن دیستوپیایی با تم جاده‌ای تبدیل می‌کند؛ این اثر با انتخاب لحنی تاریک و سیاه از زندگی شخصیتی خاص خود را منحصر به فرد کرد. لوگان ساخته جیمز منگولد با تجزیه شخصیت ولورین احساسات، حس اساطیری یک ابرقهرمان و قصه گویی درست پیرامون یک شخصیت کامیک را با هم بر انگیخت تا بتواند یک کلیت چشمگیر شکل دهد. جیمز منگولد برای ساخت این فیلم چندین ژانر را با هم ادغام کرده است؛ از فیلم جاده‌ای گرفته تا اکشن پسا آخرالزمانی و ابرقهرمانی؛ اما بیشتر از همه این وسترن است که در این فیلم دیده می‌شود.

به نظر ریشه شخصیت این فیلم از دل کودکی داستان‌های کورمک مک کارتی و حتی «نابخشوده» کلینت ایستوود بیرون آمده است. بدون شک لوگان یک فیلم کامیک بوکی غیرمعمول است که از برچسب خود فراتر می‌رود، لوگان درگیر پسا مدرنیسم و رفتار جدی با شخصیت‌های پیچیده است. با این اوصاف معلوم است که لوگان مثل دیگر آبنبات‌های رنگارنگ MCU نیست، بلکه یک وسترن با رگه‌های ابرقهرمانی است.

«Zombieland»

کارگردان روبن فلیشر
بازیگرانوودی هارلسون، جسی آیزنبرگ، اما استون، ابیگیل برسلین، بیل مری، امبر هرد
سال انتشار۲۰۰۹

یک فیلم جاده ای با زامبی‌های گوشت‌خوار؛ فیلم Zombieland محصول سال 2009 بسته به مدت زمان 88 دقیقه‌ای نسبتاً کوتاه خود، خون تازه‌ای به فیلم‌های زامبی محور وارد کرد. در روزگاری گه فیلم‌های زامبی گونه در حال مرگ آهسته بودند، زامبی‌لند به صحنه سینما ورود کرد و رعد و برقِ مورد نیاز این ژانر را برای احیای مجدد جسدهای خونین متحرک به فیلم دوستان داد. زامبی‌لند به دلیل فیلمنامه بسیار هوشمندانه و چهار اجرای به یادماندنی از وودی هارلسون، جسی آیزنبرگ، اما استون و ابیگیل برسلین، به یک سرگرمی بسیار عالی بدل شد و با زمان مختصر و مفیدش از طریق ورود به آمریکایِ پساآخرالزمانی به یک اثر محبوب در آثار ترسناک زامبی محور بدل شد. بنابراین، اگر یک اثر آخرالزمانی زامبی محور با نیش و کنایه و اثرات هجو آمیز می‌خواهید که در یک ساعت و 28 دقیقه‌ای فشرده روایتش را نمایش می‌دهد، Zombieland برای شما مناسب است.

«Mad Max: Fury Road»

کارگردانجرج میلر
بازیگرانتام هاردی، شارلیز ترون، نیکلاس هولت، هیو کیز بیرن، زوئی کراویتز، کورتنی ایتون
سال انتشار۲۰۱۵

آینده دیستوپیایی و آخر الزمانی هرگز به اندازه فیلم اکشن جورج میلر هیجان انگیز نبوده است. در یک زمین بیابانی که در آن بازماندگان برای آب و بنزین، با وسایل نقلیه سفارشی هیولا مانند با یکدیگر می‌جنگند. این فیلم بهترین قسمت از حماسه مکس دیوانه است، با مجموعه‌ای از سکانس‌های خیره کننده که توسط عملکرد فوق‌العاده شارلیز ترون در نقش قهرمان فیوروسا بهتر تثبیت شده است. آخرین فیلم مَد مکس، یک اثر جاده‌ای پساآخر الزمانی و عجیب است که معنای جدیدی را برای عبارت اکشن اکتان بالا به ارمغان آورد. فیلم جاده خشم در ارائه اکشن و هیجان، لحظه‌ای خنثی نمی‌شود. فیلم در حرکت خشمگینش به جلو، مناظر متروک جنگ زده و خشونت خفن و افسار گسیخته اما باور پذیری را ارائه می‌دهد.

این یک فیلم اکشن با لیاقت و جاه طلبی اصیل هنری است؛ میلر و همکاران او نه تنها از حد انتظار فراتر رفتند، بلکه با یک شاهکار بیرون آمدند. از دیدگاه تولید یک اکشن متکی به عمل انسان، ممکن است این این فیلم فک انداز ترین اثری باشد که من تا کنون دیده‌ام. این یک فیلم مترقی است که آشکارا فمینیستی است و شخصیت‌های اصلی آن تلاش می‌کنند تا جلوه‌ای از کنترل را در جهانی که تحت سلطه یک دیکتاتور دیوانه است بازیابی کنند.


۲۸ فیلم جاده ای مشهور تاریخ

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«Nebraska»

کارگردان الکساندر پین
بازیگرانبروس درن، ویل فورته، باب ادنکرک، جون اسکویب، استیسی کیچ
سال انتشار۲۰۱۳

یک درام جاده‌ ای آرام با رویکرد درام؛ نبرسکا فیلم تحسین برانگیز الکساندر پین است. این فیلم، به دلیل سیاه و سفید بودن، حسی نوستالژیک را به مخاطب القا می کند. در این فیلم، پیرمردی کله شق و بد اخلاق خیال می کند برنده بلیت بخت آزمایی شده است و همراه با خانواده اش سفر جاده ای را آغاز می کند. سفر آنها با خودرو و برای رسیدن به ایالت نبرسکا آغاز می شود. این فیلم تکان دهنده روابط میان انسان ها و تأثیر پول در رفتارشان را به شیوه ای صحیح به تصویر کشیده است. به گونه ای که غیر ممکن است تحت تأثیر زندگی پیرمرد قرار نگیرید.

«Wild Strawberries»

کارگردان اینگمار برگمان
بازیگرانویکتور شوستروم، بیبی آندرشون، اینگرید تولین، گونار بیورنستراند
سال انتشار۱۹۵۷

یکی از گرم‌ترین و بهترین فیلم های اینگمار برگمان‌ توت فرنگی‌های وحشی نام دارد، که از بهترین فیلم های جاده‌ ای محسوب می‌شود. این فیلم بیننده را به سفری به دل رویاها و زمان دعوت می‌کند. داستان Wild Strawberries در یک سفر 24 ساعته روایت می‌شود. توت فرنگی‌های وحشی در سال ۱۹۵۸ برنده جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین، در سال ۱۹۶۰ نیز برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی شد. توت‌فرنگی‌های وحشی برگمان از نخستین نمونه‌های برجسته استفاده از جریان سیال ذهن در سینماست.

خلاصه داستان این اثر بدین شرح است که در این فیلم پروفسور بورگ همراه عروسش ماریانه که در زندگى زناشویى با همسرش دچار مشکل است، براى دریافت دکتراى اقتصاد (در پنجاهمین سالگرد دانش‌آموختگی‌اش از دانشگاه) به لوند می‏‌رود. اتفاق‌های در مسیر برای او رخ می‌دهد که گذشته خود را به یاد می‌آورد.

«Raising Arizona»

سازندگانبرادران کوئن
بازیگراننیکلاس کیج، هالی هانتر، جان گودمن، فرانسیس مک‌دورمند، راندال تکس کوب
سال انتشار۱۹۸۷

خوشبختانه، هیچ منطقه جنگی یا اساسا نبردی برای بقا در Raising Arizona وجود ندارد. این فیلم یکی از اولین آثار سینمایی برادران کوئن بود، یک کمدی جنایی از دهه 80 میلادی که ما را به یک سفر جاده‌ای در سراسر جنوب غربی ایالات متحده آمریکا می‌برد. «های» (با بازی نیکلاس کیج) و «اد» (با بازی هالی هانتر) پس از نقل مکان به خانه‌ای در بیابان متوجه می‌شوند که نابارور هستند. طبیعتاً، اقدام بعدی آنها این است که یکی از پنج قلوهای یک تاجر ثروتمند را می‌ربایند، و این شروع یک موش و گربه بازی هیجان‌انگیز و شیرین است. به طور کلی شاید فیلم Raising Arizona منظم‌ترین فیلم کوئن‌ها نباشد، اما بدون تردید یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های آن‌ها است. یک فیلم مستقل و بی‌نظیر که به همه چیز صدق می‌کند، دیدن Raising Arizona برای هر علاقه‌مند به فیلم ضروری است.

«Fear And Loathing In Las Vegas»

کارگردانتری گیلیام
بازیگرانجانی دپ، بنیسیو دل، توبی مگوایر، کریستینا ریچی، کامرون دیاز
سال انتشار۱۹۹۸

«ترس و نفرت در لاس وگاس» کتابی بود که مغالطه موجود در قلب رویای آمریکایی را آشکار کرد. نسخه سینمایی تری گیلیام مسلماً یکی از معدود اقتباس‌های سینمایی از کتابی است که می‌تواند به دیدگاه نویسنده نزدیک شود. این فیلم اثری دارای شورش عجیب و غریب و رنگ و بوی براندازی یک سیستم است. داستان این فیلم در لاس وگاس، شهری بیابانی که بر پشت انباری از شرط بندی ساخته شده است، روایت می‌شود. شما به عنوان مخاطب در طول فیلم دو قهرمان را می‌بیند که در حالی که تلاش می‌کنند رویای آمریکایی را دنبال کنند، در دنیایی از مواد مخدر و ضرب وشتم کاوش می‌کنند؛ یک فیلم جاده ای ماندگار در تاریخ سینما.

کلام آخر: آیا در سفرهای جاده ای خاطره انگیزی بوده‌اید؟ اگر نه، خیلی احساس بدی نداشته باشید. شما همیشه می‌توانید از یک سفر جاده‌ای در یک فیلم لـذت ببرید. البته، هر سفر جاده‌ای به یاد ماندنی در فیلم، سفر خوبی نیست. برخی از آنها کاملاً وحشتناک هستند و ممکن است شما را خوشحال کنند که واقعاً خودتان به جاده نرفته‌اید. صرف نظر از اینکه خود سفر جاده‌ای یکی از مواردی است که ما می‌خواهیم انجام دهیم یا نه، امیدوارم از لیست برترین فیلم‌های سفر جاده ای ما در ویجیاتو لـ*ـذت برده باشید.

منبع: ویجیاتو


۲۸ فیلم جاده ای مشهور تاریخ

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا