- عضویت
- 7/3/21
- ارسال ها
- 1,228
- امتیاز واکنش
- 19,563
- امتیاز
- 373
- محل سکونت
- یک دنیای فراموش شده
- زمان حضور
- 150 روز 12 ساعت 3 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد فیلم Sharper | بازی حدس و گمان
این فیلم شبکهای از رازها، دروغها و کلاهبردارانی را ایجاد میکند که سعی در اخاذی از میلیاردرهای منهتن دارند؛ اما در نهایت فیلم این سوال قدیمی را مطرح میکند: در این نبرد چه کسی دیگری را مخدوش و نابود میکند یا از اساس درون این بازی چه کسی به چه کسی خـیانت میکند؟! اگر یک اثر مهیج با رگههایی از فیلمهای نئونوآر دوست دارید، در ادامه با نقد فیلم Sharper همراه «ویجیاتو» باشید.
خلاصه داستان: پنج شخصیت اصلی به روشهای مختلف برای ثروت با هم رقابت میکنند. البته، خیلی چیزها آن چیزی نیست که در ابتدا به نظر میرسد. گروهی از شخصیتها برای کسب پول و ثروت، تا آنجایی که میتوانند به یک دیگر دروغ میگویند و این هسته یک پازل معمایی است که در آن به آشناترین و مهربانترین فرد جلوی دوربین نیز نمیتوان اعتماد کرد. لازم است بدانید، بیان نکات بیشتر از داستان فیلم، شما را وارد دایرهای از اسپویل میکند؛ پس هر چه کمتر بدانید به سود خود شماست. (نکته: این فیلم شامل فیلمنامهای است که در لیست سیاه محبوب ترین فیلمنامههای بدون فیلم در سال 2020 قرار داشت.)
هر فیلم هیجانی و مهیج درباره اعتماد به نفس مردان (یا زنان) مرموز معمولاً دو سؤال در برابر خود دارد: چگونه این فیلم قرار است یک قدم جلوتر از من به عنوان مخاطب باقی بماند؟ یا اینکه چگونه این فیلم قصد دارد به شعور من توهین کند؟ فیلم هیجانانگیز Sharper به کارگردانی بنجامین کارون، مرتکب غرور و گنـ*ـاه سینمایی بزرگ نمیشود و با وجود نقاط ضعف، اما عمدتاً یک قدم جلوتر از تماشاگرانش میماند.
فیلم با تام (جاستیس اسمیت) کتابفروشی شروع میشود که با یک دختر جوان و جذاب به نام ساندرا (برایانا میدلتون) آشنا میشود. آنها در مورد موضوعات مختلف و مدرسه فارغ التحصیل خود یک گفتگوی رو در رو خوب دارند و خیلی زود، تام از ساندرا میخواهد با هم قرار بگذارد و او میپذیرد.
بنابراین، خیلی زود بعد از آن، دو مرغ عشق برای قرار ملاقات در رستوران، دور هم جمع شدن دوستان و صحبتهای شیرین باهم، عاشق یکدیگر میشوند. ممکن است ابتدا گیج شوید یا عنوان فیلم را دوباره بررسی کنید زیرا ۱۵ دقیقه اول این فیلم به جای یک تریلر شیک و خوشساخت (که شارپر در بیشتر اوقات قطعاً چنین است) احساس یک رمان عاشقانه نیویورکی را به شما میدهد.
بنابراین، در ۱۵ دقیقه اول است که فیلم به طرز زیرکانهای ترفند اعتماد به نفس خود را بر روی تماشاگر پیاده میکند؛ و این خود به تنهایی باعث میشود دروغی را که هسته مرکزی روایت میگوید باور کنید.
همین ابتدا باید بگویم شارپر یا «کلاهبردار» فیلمی خوش ساخت با صحنهپردازی بی عیب و نقص و از نظر رسمی جذاب است، اما فیلمنامه دارای پتانسیل آن نسبتاً معمولی باقی مانده است. اگر برخی گرههای کور آشنا درون فیلمنامه نبود، شارپر میتوانست باهوشتر و مهمتر از همه سرگرمکنندهتر باشد، زیرا این فیلم همه چیز را برای خوب بودن داشت. با این تفاسیر، فیلم ساختار ژانر خود را تغییر نمیدهد. اما کاری را که انجام میدهد با مهارت و سرگرمکننده انجام میدهد.
تریلری شیک که نه به شعور مخاطبش توهین میکند و نه پیچ و خمهای در ذات مسخرهای را ارائه میکند. سورپرایزها موثر هستند، اجراها عالی و داستان قابل قبول است. در دنیایی که سرگرمی و گذراندن اوقات خوش کافی است، شارپر هر دو را دارد و باعث میشود یک سواری خوش ساخت و سرگرمکننده داشته باشید.
البته من به چنین اثری یک تریلر جنایی خوب از مد افتاده میگویم؛ اما چرا؟ چون خیلی شبیه به فیلمهای هیجان انگیز دهه 90 میلادی است. با بسیاری از بازیگران خوب، اما با فیلمنامهای که به کندی ساخته میشود و به سمت رویکردی واقع گرایانه میرود، در حالی که خود داستان در نگاه اول به سمت تحولات دور از باوری میرود.
این فیلم گروهی از شخصیتها را دنبال میکند که اکثرشان کلاهبردار هستند، در حالی که وارد و خارج از زندگی یکدیگر در نیویورک میشوند و به روشهای مختلفی به هم متصل میشوند. بنابراین، در تعریف ساده، این فیلم یک تریلر جنایی روانشناختی خوب و قدیمی است که تماشاگران دیگر به ندرت آن را میبینند و اگر 15 تا 20 سال پیش اکران میشد، احتمالاً در گیشه موفق میشد.
همانطور که گفته شد، این فیلم رویکردی غیرخطی به داستان سرایی خود دارد و به همین دلیل، مخاطبان زمان زیادی را صرف تلاش برای کنار هم قرار دادن قطعات میکنند تا بفهمند چگونه قرار است با هم ارتباط برقرار کنند. این یک رویکرد مخاطره آمیز است که گاهی اوقات میتواند به شدت به یک فیلم آسیب برساند، اما در بیشتر موارد این رویکرد در اینجا کار میکند زیرا پیچ و تابهای زیادی را که این فیلم دارد به دلیل وجود آن تماشاییتر میکند. با توجه به اینکه این فیلمی در مورد کلاهبردار است، هیچ چیز آنطور که به نظر میرسد نیست، و بنجامین کارون کارگردان و برایان گیتوود و الساندرو تاناکا فیلمنامه نویس، کار خوبی را انجام میدهند تا تماشاگران را تا آخرین لحظات آن حدس و گمان بزنند.
این فیلم شبکهای از رازها، دروغها و کلاهبردارانی را ایجاد میکند که سعی در اخاذی از میلیاردرهای منهتن دارند؛ اما در نهایت فیلم این سوال قدیمی را مطرح میکند: در این نبرد چه کسی دیگری را مخدوش و نابود میکند یا از اساس درون این بازی چه کسی به چه کسی خـیانت میکند؟! اگر یک اثر مهیج با رگههایی از فیلمهای نئونوآر دوست دارید، در ادامه با نقد فیلم Sharper همراه «ویجیاتو» باشید.
خلاصه داستان: پنج شخصیت اصلی به روشهای مختلف برای ثروت با هم رقابت میکنند. البته، خیلی چیزها آن چیزی نیست که در ابتدا به نظر میرسد. گروهی از شخصیتها برای کسب پول و ثروت، تا آنجایی که میتوانند به یک دیگر دروغ میگویند و این هسته یک پازل معمایی است که در آن به آشناترین و مهربانترین فرد جلوی دوربین نیز نمیتوان اعتماد کرد. لازم است بدانید، بیان نکات بیشتر از داستان فیلم، شما را وارد دایرهای از اسپویل میکند؛ پس هر چه کمتر بدانید به سود خود شماست. (نکته: این فیلم شامل فیلمنامهای است که در لیست سیاه محبوب ترین فیلمنامههای بدون فیلم در سال 2020 قرار داشت.)
هر فیلم هیجانی و مهیج درباره اعتماد به نفس مردان (یا زنان) مرموز معمولاً دو سؤال در برابر خود دارد: چگونه این فیلم قرار است یک قدم جلوتر از من به عنوان مخاطب باقی بماند؟ یا اینکه چگونه این فیلم قصد دارد به شعور من توهین کند؟ فیلم هیجانانگیز Sharper به کارگردانی بنجامین کارون، مرتکب غرور و گنـ*ـاه سینمایی بزرگ نمیشود و با وجود نقاط ضعف، اما عمدتاً یک قدم جلوتر از تماشاگرانش میماند.
فیلم با تام (جاستیس اسمیت) کتابفروشی شروع میشود که با یک دختر جوان و جذاب به نام ساندرا (برایانا میدلتون) آشنا میشود. آنها در مورد موضوعات مختلف و مدرسه فارغ التحصیل خود یک گفتگوی رو در رو خوب دارند و خیلی زود، تام از ساندرا میخواهد با هم قرار بگذارد و او میپذیرد.
بنابراین، خیلی زود بعد از آن، دو مرغ عشق برای قرار ملاقات در رستوران، دور هم جمع شدن دوستان و صحبتهای شیرین باهم، عاشق یکدیگر میشوند. ممکن است ابتدا گیج شوید یا عنوان فیلم را دوباره بررسی کنید زیرا ۱۵ دقیقه اول این فیلم به جای یک تریلر شیک و خوشساخت (که شارپر در بیشتر اوقات قطعاً چنین است) احساس یک رمان عاشقانه نیویورکی را به شما میدهد.
بنابراین، در ۱۵ دقیقه اول است که فیلم به طرز زیرکانهای ترفند اعتماد به نفس خود را بر روی تماشاگر پیاده میکند؛ و این خود به تنهایی باعث میشود دروغی را که هسته مرکزی روایت میگوید باور کنید.
همین ابتدا باید بگویم شارپر یا «کلاهبردار» فیلمی خوش ساخت با صحنهپردازی بی عیب و نقص و از نظر رسمی جذاب است، اما فیلمنامه دارای پتانسیل آن نسبتاً معمولی باقی مانده است. اگر برخی گرههای کور آشنا درون فیلمنامه نبود، شارپر میتوانست باهوشتر و مهمتر از همه سرگرمکنندهتر باشد، زیرا این فیلم همه چیز را برای خوب بودن داشت. با این تفاسیر، فیلم ساختار ژانر خود را تغییر نمیدهد. اما کاری را که انجام میدهد با مهارت و سرگرمکننده انجام میدهد.
تریلری شیک که نه به شعور مخاطبش توهین میکند و نه پیچ و خمهای در ذات مسخرهای را ارائه میکند. سورپرایزها موثر هستند، اجراها عالی و داستان قابل قبول است. در دنیایی که سرگرمی و گذراندن اوقات خوش کافی است، شارپر هر دو را دارد و باعث میشود یک سواری خوش ساخت و سرگرمکننده داشته باشید.
البته من به چنین اثری یک تریلر جنایی خوب از مد افتاده میگویم؛ اما چرا؟ چون خیلی شبیه به فیلمهای هیجان انگیز دهه 90 میلادی است. با بسیاری از بازیگران خوب، اما با فیلمنامهای که به کندی ساخته میشود و به سمت رویکردی واقع گرایانه میرود، در حالی که خود داستان در نگاه اول به سمت تحولات دور از باوری میرود.
این فیلم گروهی از شخصیتها را دنبال میکند که اکثرشان کلاهبردار هستند، در حالی که وارد و خارج از زندگی یکدیگر در نیویورک میشوند و به روشهای مختلفی به هم متصل میشوند. بنابراین، در تعریف ساده، این فیلم یک تریلر جنایی روانشناختی خوب و قدیمی است که تماشاگران دیگر به ندرت آن را میبینند و اگر 15 تا 20 سال پیش اکران میشد، احتمالاً در گیشه موفق میشد.
همانطور که گفته شد، این فیلم رویکردی غیرخطی به داستان سرایی خود دارد و به همین دلیل، مخاطبان زمان زیادی را صرف تلاش برای کنار هم قرار دادن قطعات میکنند تا بفهمند چگونه قرار است با هم ارتباط برقرار کنند. این یک رویکرد مخاطره آمیز است که گاهی اوقات میتواند به شدت به یک فیلم آسیب برساند، اما در بیشتر موارد این رویکرد در اینجا کار میکند زیرا پیچ و تابهای زیادی را که این فیلم دارد به دلیل وجود آن تماشاییتر میکند. با توجه به اینکه این فیلمی در مورد کلاهبردار است، هیچ چیز آنطور که به نظر میرسد نیست، و بنجامین کارون کارگردان و برایان گیتوود و الساندرو تاناکا فیلمنامه نویس، کار خوبی را انجام میدهند تا تماشاگران را تا آخرین لحظات آن حدس و گمان بزنند.
نقد و بررسی فیلم Sharper
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com