خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین فیلم‌های زامبی آسیایی که باید تماشا کنید

فیلم‌های زامبی‌محور که اکنون نزدیک به یک قرن از اولین انتشار آن‌ در سینماها می‌گذرد، به محبوبیت بسیار بالایی در میان دوستداران ژانر ترسناک رسیده و روز به روز نیز بیشتر می‌شود. البته همانطور که می‌دانید محبوبیت این فیلم‌ها در آسیا و فیلم‌های شرقی بیشتر به چشم می‌خورد و در چند سال اخیر فیلم‌های هالیوودی در آمریکا هم سعی کرده توجه مخاطبان را به آن جلب کند و تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

اما در این مقاله سعی داریم به عناوین زامبی‌محور آسیایی در کشورهایی مانند چین، ژاپن، تایلند و تایوان بپردازیم و طرفداران را با بهترین آثار این ژانر آشنا کنیم.

۱. Zombie in a Haunted House (هنگ کنگ – ۱۹۵۹)

این فیلم کلاسیک جزو عناوین بسیار نادر و حتی فراموش شده این ژانر است که نمی‌توان چیز درباره آن گفت و به نوعی اطلاعات اندکی از این فیلم در دست است. با این حال همچنان ارزش معرفی کردن را دارد؛ چراکه اولین فیلم زامبی‌محور آسیایی است که تقریبا توسط همه مخاطبان فراموش شده است.

چارچوب زمانی قرار دادن این فیلم در اواخر دهه ۵۰ بسیار مهم است، زیرا برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که برخی این فیلم را بیشتر یک فیلم خوناشام می‌دانند تا مقدمه‌ای بر معرفی زامبی‌ها. با این حال حتی اگر با یک فیلم زامبی‌محور تمام عیار هم روبرو نباشیم، باز هم شایسته معرفی است.

۲. The Haunted Cop Shop I & II (هنگ کنگ – ۱۹۸۷ ، ۱۹۸۸)

به عنوان بخشی از فیلم‌های عصر طلایی هنگ‌کنگ، این دو فیلم اکشن – ترسناک بیشتر بر جنبه‌های خون‌آشام شبح‌آلود این ژانر متمرکز است تا تلاش‌های معمولی برای برخاستن از گور.

قسمت اول به یک گروه پلیس احمق می‌پردازد که به یک ایستگاه پلیس راه دور فرستاده‌ شده‌اند که قبلا در طول جنگ جهانی دوم خانه گروهی از سربازان ژاپنی بود و برای تعقیب این این پلیس‌ها در اطراف ایستگاه از مرگ برمی‌گردند، در حالی که قسمت دوم به گروهی از ماموران می‌پردازد که تلاش می‌کنند تا پس از نتایج نه‌چندان جالب گروه قبلی در فیلم اول باهم متحد شوند و برای مبارزه با زامبی‌ها تلاش می‌کنند.

۳. Mortuary Blues (هنگ کنگ ـ ۱۹۹۰)

در حالی که دوران طلایی سینمای هنگ کنگ با شروع دهه ۹۰ به روزهای تاریک خود نزدیک می‌شد، جفری لائو کارگردان و نویسنده مطرح هنگ کنگی توانست یکی از بهترین تلاش‌های خودش را در اواخر دوره به نمایش بگذارد. در این فیلم که به طور مبهمی شبیه به نسخه هنگ کنگی فیلم The Fog ساخته شده، یک پلیس پس از ناپدید شدن گروهی از نوازندگان اپرا که به دنبال افسانه‌ای در مورد گنج دفن شده در منطقه گم شده بودند، چیز وحشتناک را در یک روستای محلی پیدا می‌کند. یک کشتی مملو از طلا قبل از غرق شدن آن و سپس یافتن گنج محافظت شده توسط زامبی های شبح مانند.

این فیلم پر از صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز است که قطعا از یک‌بار تماشای آن پشیمان نخواهید شد.

۴. Bio-Zombie (هنگ کنگ ـ ۱۹۹۸)

یکی از عناوین مهم و ضروری این لیست فیلم کمدی‌ ترسناک Bio-Zombie با عنوان اصلی Sang faa sau see است که جزو یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک آسیایی این ژانر محسوب می‌شود.

این فیلم درباره گروهی از فروشندگان مواد مخدر است که در یک مرکز خرید به طور تصادفی باعث انتشار یک نوع مواد شیمیایی می‌شوند که به دنبال آن یک آخرالزمان زامبی شروع می‌شود. این فیلم اخر زمان محور پر از لحظه‌های شاد و خنده‌دار است که با کشتار زامبی‌ها کامل‌تر هم می‌شود. برخی از افکت‌های فیلم استانداردهای امروزی قدیمی و تا حدودی خنده‌دار هستند، اما در مجموع چیزی از ارزش‌های این عنوان کلاسیک کم نمی‌کند.

۵. Wild Zero (ژاپن ـ ۱۹۹۹)

ین فیلم که یکی از عناوین مورد علاقه فرهنگ عامه محسوب می‌شود، یک شروع بسیار قوی برای ورود ژاپنی‌ها به این ژانر را آغاز می‌کند. در این فیلم حمله گروهی از بیگانگان باعث بازگشت مردگان به زندگی شده و بشریت را تهدید می‌کند.

فیلم Wild Zero مملو از طنزهای عجیب و غریب ژاپنی است که ممکن است برای هر کسی جذابیت نداشته باشد، اما برای مخاطبانی که آن را درک می‌کنند مطمئنا می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.


بهترین فیلم‌های زامبی آسیایی

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶. Bio-Cops (هنگ کنگ ــ ۲۰۰۰)

این فیلم یکی دیگر از عناوین ترسناک کمدی هنگ کنگی است که تلاشی واضح برای بازآفرینی سبک طنز معروف است که البته کمی در اجرای آن ضعیف بوده است.

در این فیلم ماموری که در حین انجام وظیفه است گاز گرفته می‌شود و به هنگ کنگ بازمی‌گردد به طور تصادفی بیماری طاعون زامبی را ایجاد می کند؛ به این ترتیب ماموران دیگر مجبور می‌شوند جلوی او را بگیرند. این فیلم به ترکیبی عجیب و بسیار لـذت بخش از فیلم ترسناک Night of the Living Dead و کمدی هنگ کنگی است.

۷. Battlefield Baseball (ژاپن ـ ۲۰۰۳)

این فیلم تلاشی دیوانه‌وار و عجیب مانند یک مانگای لایو اکشنی است که شباهت زیادی به منبع اصلی خود دارد. داستان درباره یک تیم بیسبال است که مجبور به بازی در برابر یک تیم متشکل از زامبی‌ها می‌شود.

این فیلم یک نمونه اولیه بسیار خوب برای کسانی است که می‌خواهند با این آشنا شوند و طعم این نوع از فیلم ترسناک زامبی‌محور را بشناسند.

۸. Sars Wars: Bangkok Zombie Crisis (تایلند ـ ۲۰۰۴)

تایلند ممکن است نسبت به رقبای خود کمی از زمان بازی با مردگان عقب مانده باشد، اما مطمئنا شروع خوبی در این زمینه داشته است. در این فیلم تایلندی سربازی که در یک مرکز تحقیقاتی دولتی فعالیت دارد، به دنبال توسعه درمان برای یک نوع وحشی از ویروس سارس و یافتن منطقه‌ای است که توسط زامبی های گوشت‌خوار تسخیر شده است.

در این فیلم می‌توانید شوخی، شیطنت، اندوه و هزاران لحظات سرگرم‌کننده دیگر را تجربه کنید.

۹. Tokyo Zombie (ژاپن ـ ۲۰۰۵)

درحالی که عناوین جدیدتر لحن جدی‌ و سرسخت‌تری را دنبال می‌کنند، اما این فیلم همچنان لحن طنز و سرگرم‌کننده خود را حفظ کرده است.

داستان فیلم بر دو همکار تمرکز دارد که به طور تصادفی رئیس خود را می‌کشند و او را در انبوه زباله‌ها در حومه شهر دفن می کنند که پس از آن با زامبی‌ها برخورد کرده و آنها را مجبور می‌کنند از مهارت های رزمی خود برای جلوگیری از آن‌ها استفاده کنند.

این فیلم برای کسانی که سبک دلهره‌آور فیلم‌های زامبی‌محور را با چاشنی طنز می‌پسندند، یک عنوان بسیار مناسب خواهد بود.

۱۰. Zombies from Banana Village (مالزی ـ ۲۰۰۷)

برای کسانی که تصور می‌کردند فیلم قبلی یک کمدی زامبی‌محور است، Zombies from Banana Village به عنوان اولین فیلم مالزیایی این سطح را حتی بالاتر هم می‌برد.

در این فیلم اعضای یک روستای آرام در جنگل‌ با زامبی‌ها رو در رو شده و مجبور می‌شوند با آن‌ها مبارزه کنند تا زندگی‌شان را نجات دهند. این فیلم مخصوص آن دسته از مخاطبان علاقه‌مند به ژانر زامبی است که به دنبال تماشای سبک‌های جدید و متفاوت هستند

۱۱. Zombie Hunter Rika (ژاپن ـ ۲۰۰۸)

این فیلم نیز ترکیب جالبی از اکشن‌های متعدد و هیجان‌انگیز با کمدی بی‌نظیر است که جزو عناوین اصیل ژاپنی محسوب می‌شود. در این فیلم با داستان یک دختر مدرسه‌ای و دوستانش همراه می‌شویم که پدربزرگش را در دهکده‌ای دورافتاده که توسط زامبی‌ها تسخیر شده است ملاقات می‌کنند و آن‌ها را مجبور می‌کنند تا میراث خانوادگی خود را برای متوقف کردن موجودات به کار گیرند.


بهترین فیلم‌های زامبی آسیایی

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۲. Helldriver (ژاپن ـ ۲۰۱۰)

نگاهی اجمالی به اعتبارات و سوابق استودیو سازنده نشان می‌دهد که در این فیلم بیشتر باید انتظار خون و خون‌ریزی و موقعیت‌های کاملا عجیب را داشته باشیم که تنها محصول کمپانی Sushi Typhoon است.

در فیلم Helldriver یک جنگجو و گروه متحدانش سفری را برای کشتن ملکه زامبی‌ها در قلب آخرالزمان و در میان طاعون زامبی‌ها آغاز می‌کنند. ترکیب ژانر زامبی و آخرالزمانی یکی از بهترین تصیمات این کمپانی بود که توانست توجه طرفداران زیادی را به آن جلب کند.

۱۳. Schoolgirl Apocalyps (ژاپن ـ ۲۰۱۱)

یکی دیگر از فیلم‌های ژاپنی این لیست که بیشتر شخصیت محور است و هنوز سبک خاص عناوین کلاسیک ژاپنی را حفظ کرده و از این حیث می‌تواند توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کند. داستان درباره زنی است که سعی دارد در میان شیوع ویروس زامبی زنده بماند.

CGI در این فیلم به خوبی به کار گرفته نشده، اما بقیه المان‌ها در حدی است که قطعا مخاطبان را از خود راضی می‌کند.

۱۴. Hsien of the Dead (سنگاپور ـ ۲۰۱۲)

سنگاپور نیز جزو کشورهایی است که تجربه فیلم‌های ترسناک زامبی‌محور را در کارنامه دارد و البته به طرز جدی‌تری بخش زامبی کمدی شده است. Hsien of the Dead به کارگردانی گری اوو در سال ۲۰۱۲ اکران شده و داستان سربازی را روایت می‌کند که ارتش را ترک کرده تا به زادگاهش بازگردد. وی در راه متوجه شود که بیماری زامبی آخرالزمانی در سراسر جزیره پخش شده و با سایر بازماندگان فرار می‌کند.

۱۵. The Grave Bandits (فیلیپین ـ ۲۰۱۲)

حال نوبت معرفی یک فیلم زامبی‌محور از کشور فیلیپین است که با چاشنی کمدی مدرن و برخی المان‌های کلاسیک ترکیب می‌شود. در این فیلم دو پسر نوجوان یتیم که با دزدیدن قبرها و ناراحت کردن امرار معاش می‌کنند، مجبور می‌شوند به جزیره‌ای به ظاهر متروکه فرار کنند، جایی که زامبی‌ها توسط یک ویروس بیگانه زنده شده‌اند و مجبور می‌شوند به هر طریقی که شده با این موجودات مبارزه کنند.

۱۶. KL Zombi (مالزی ـ ۲۰۱۳)

جای تعجب ندارد که بگوییم اکثر فیلم‌های این دوره زمانی یک فرمول تغییر یافته از فیلم Shaun of the Dead هستند. با این حال این فیلم یک نسخه سرگرم‌کننده‌ و لـ*ـذت‌بخش‌تر را برای مخاطبان ارائه داده است.

این فیلم به اندازه فیلم‌های قبلی که از همین قالب مشابه استفاده می‌کردند طنز نیست، اما صحنه‌های ترسناک، اکشن و زامبی آن به اندازه‌ای است که مخاطب را از تماشا کردن پشیمان نمی‌کند.

۱۷. Miss Zombie (ژاپن ـ ۲۰۱۳)

یکی از منحصربه‌فردترین و در عین حال به همان اندازه دوست‌داشتنی‌ترین آثار این فهرست Miss Zombie است که نسبت به دیگر عناوین ژاپنی حال و هوای متفاوت‌تری دارد. داستان این فیلم به نوعی درباره شرایط پس از جنگ علیه زامبی‌ها و وجود یک ویروس عجیب است که در مراحل مختلفی فرد را درگیر می‌کند.

این فیلم در واقع به تاثیرات روانی این ویروس بر فرد و جامعه می‌پردازد، موضوعی که شاید به اندازه کافی در فیلم‌های دیگر به آن پرداخته نمی‌شد.

۱۸. Deadman Inferno (ژاپن ـ ۲۰۱۵)

به عنوان یکی از عناصر قدیمی سینمای ژاپن ترکیب فیلم‌های یاکوزایی با ژانر زامبی در این فیلم نیز دیده می‌شود. داستان فیلم روی یک سرباز سابق یاکوزا که از زندان آزاد شده تمرکز دارد که متوجه می‌شود دوستان خواهرش مشغول کار روی یک پروژه در جزیره‌ای نزدیک به زامبی‌ها هستند و آلوده این ویروس می‌شوند. آن‌ها او را مجبور می‌کنند تا از مهارت‌های قدیمی خود استفاده کند و آن‌ها را نجات دهد.

۱۹. I Am A Hero (ژاپن ـ ۲۰۱۵)

در این فیلم جنبه‌های کمدی کمتر دیده می‌شود، اما در عوض صحنه‌های اکشن بسیار پویاتر و هیجان‌انگیزی جایگزین شده‌اند که با کیفیت بالا و جلوه‌های ویژه که به زیبایی از مانگای اصلی اقتباس شده‌اند. شاید یکی از مشکلات این فیلم مدت زمان آن است که می‌شد داستان آن را در یک بازه کوتاه‌تر بیان کند اما به دلیل سایر عوامل تاثیرگذار می‌توان به راحتی آن را نادیده گرفت.

۲۰. Zombiology: Enjoy Yourself Tonight (چین ـ ۲۰۱۷)

در این فیلم با یک داستان دیگر از Shaun of the Dead این بار با یک پیچش کاملا عجیب و غریب طرف هستیم. در Zombiology: Enjoy Yourself Tonight دو دوست در تلاش هستند با انتشار یک کتاب کمیک در شانگهای به موفقیت برسند که با شیوع ویروس عجیب زامبی‌ها در سراسر شهر وضعیت‌شان پیچیده‌تر می‌شود.

منبع: ویجیاتو


بهترین فیلم‌های زامبی آسیایی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا