خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶۰ فیلم جذاب که براساس واقعیت ساخته شده‌اند

سبک‌های متفاوتی از داستان‌پردازی در سینما وجود دارند. این روش‌های گوناگون روایت داستان، جذابیت‌های خاص خودشان را میزبانی می‌کنند اما وضعیت درباره گروهی از فیلم‌ها اندکی متفاوت به نظر می‌رسد؛ فیلمی که براساس داستان واقعی ساخته شده است. فیلم‌هایی که براساس داستان واقعی ساخته شده‌اند در نهایت این احساس را به تماشاگر منتقل می‌کنند که همه آن‌چه او تماشا می‌کند، براساس واقعیتی جذاب ساخته شده که کاملا مستند به نظر می‌رسد. یک فیلم براساس داستان واقعی [حتی با هنرنمایی بازیگران جذابی مانند برد پیت و مریل استریپ] نه‌تنها می‌تواند آموزنده و تاثیرگذار باشد بلکه به عنوانی به‌یادماندنی هم تبدیل می‌شود.

یک فیلم براساس داستان واقعی در ژانرهای گوناگون سینما قرار می‌گیرد؛ از تریلرهای جاسوسی تا درام‌های عاشقانه و حتی اکشن‌های تاریخی. این فیلم‌ها با تصاحب واقعیت، آن را آهسته آهسته به تماشاگر منتقل می‌کنند و به همین برای مدتی طولانی در ذهن تماشاگر باقی می‌مانند. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا ۶۰ فیلم که براساس داستان واقعی ساخته شده‌اند را بشناسید؛ یک لیست کامل از بهترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌هایی واقعی ساخته شده‌اند و می‌توانند عناوینی بی‌نظیر برای درک بهتر واقعیت در دل روایت‌های سینمایی باشند.

Zero Dark Thirty

شاهکار تکرارنشدنی کاترین بیگلو نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۲۰۱۰ میلادی لقب می‌گیرد بلکه به عنوان یکی از بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت، خیره‌کننده و تحسین‌برانگیز است. این فیلم در حقیقت ده سال تلاش سازمان CIA برای پیداکردن اسامه بن لادن را روایت می‌کند. اگرچه شخصیتی که جسیکا چستین وظیفه هنرنمایی آن را برعهده دارد اصلا موضوعیت مستند ندارد اما سایر وقایع و شخصیت‌های فیلم کاملا براساس واقعیت شکل گرفته‌اند.

Rain Man

فیلم Rain Man به داستان واقعی زندگی چارلی بابیت [با هنرنمایی تام کروز] را روایت می‌کند؛ یک فروشنده اتومبیل که متوجه می‌شود پدرش را از دست داده است. پدر چارلی با وجود آن‌که هرگز رفتار قابل قبولی با او نداشته، ۳میلیون دلار ارثیه برای پسرش به یادگار گذاشته است. با این حال مشکل جالبی هم وجود دارد. چارلی متوجه می‌شود باید این سرمایه را با برادری به نام ریموند که هرگز از وجود او خبری نداشته، تقسیم کند.

اگرچه چارلی در ابتدا تصمیم می‌گیرد تنها برای دیداری کوتاه به عیادت ریموند برود اما برخورد دو برادر باعث آغاز سفری می‌شود که رابـ*ـطه تازه شکل‌گرفته آن‌ها را تقویت می‌کند.

Eat Pray Love

این فیلم براساس خاطرات واقعی الیزابت گیلبرت ساخته شده است؛ زنی که پس از طلاق‌گرفتن از همسرش تصمیم بزرگی می‌گیرد. الیزابت پس از آن‌که متوجه می‌شود که نمی‌تواند با همسرش ادامه دهد، تصمیم می‌گیرد یک سفر بزرگ را برای گردش همه نقاط جذاب و دیدنی جهان آغاز کند. سفر او از لـ*ـذت آشپزی در ایتالیا تا تلاش برای عبادت در هند را شامل می‌شود.

The Pursuit of Happyness

کریس گاردنر این روزها یک میلیونر موفق است. اما زندگی او سرشار از روزهای سخت هم بوده و داستان همه رویدادهای واقعی زندگی آقای گاردنر در فیلم The Pursuit of Happyness به تصویر کشیده شده که می‌تواند یکی از بهترین فیلم های جهان بر اساس واقعیت باشد. اگرچه این فیلم در بسیاری از دقایقش برای تماشاگر ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد اما به لطف پایان احساسی و جذابی که دارد، برای همیشه در ذهن نماشاگر باقی می‌ماند.

Moneyball

فیلم Moneyball براساس کتابی به همین نام ساخته شده که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. اگرچه داستان واقعی موفقیت بیلی بین در مقام مدیر باشگاه Oakland A برای تماشاگری که شناخت زیادی از ورزش بیسبال ندارد، جذاب به نظر نمی‌رسد اما هنرنمایی خیره‌کننده برد پیت و جوناه هیل این فیلم را به یک عنوان ارزشمند ساخته‌شده براساس داستان واقعی تبدیل کرده است.

فیلم Moneyball به روایت روزهای کاری بیلی بین می‌پردازد؛ مدیر یک باشگاه بیسبال که در مسیر سقوطی تاریخی قرار دارد. اما آقای بین برای نجات‌دادن باشگاهش ابتکارعمل خلاقانه‌ای را به کار می‌گیرد.


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
Raging Bull

هنرنمایی تکرارنشدنی رابرت دنیرو در فیلم Raging Bull این فیلم را به یکی از فیلم‌های کلاسیک دیدنی تبدیل کرده اما شاید جالب باشد بدانید که این تجربه کارگردانی مارتین اسکورسیزی در حقیقت براساس مجموعه‌ای از حوادث واقعی ساخته شده است. آن‌چه در فیلم Raging Bull روایت می‌شود در حقیقت بخش‌هایی از خاطرات جیک لاموتا در کتاب زندگی‌نامه‌اش را نشان می‌دهد.

رابرت دنیرو در این فیلم یک هنرنمایی خیره‌کننده را به یادگار می‌گذارد؛ بوکسوری خشن اما بااستعداد که به شهرت می‌رسد، عاشق می‌شود و احساسات درونی‌اش می‌جنگد.

The King’s Speech

جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین بازیگر مرد آکادمی اسکار تنها بخشی از افتخارات فیلم The King’s Speech هستند. این فیلم داستان واقعی زندگی یکی از متمایزترین شاه‌های انگلیس را روایت می‌کند. جرج ششم [با هنرنمایی کالین فرث] پس از آن‌که برادرش به غیرمنتظره‌ترین حالت ممکن از تـخت پادشاهی پایین می‌آید به عنوان پادشاه جدید بریتانیا انتخاب می‌شود. اما پادشاه جدید بریتانیا یک ایراد بزرگ دارد؛ او با لکنت سخن می‌گوید!

بنابراین الیزابت، همسر جرج ششم، گفتاردرمانی استرالیایی را پیدا می‌کند که می‌تواند به پادشاه بریتانیا کمک کند تا لکنت زبانش را شکست دهد.

Out of Africa

این فیلم براساس خاطرات بارونس کارن فون بلیکسن مشهور به ایساک دینسن ساخته شده است. ایساک دینسن یکی از اشراف دانمارکی بود که پس از خرید یک زمین کشاورزی قهوه در کنیا به قاره آفریقا مهاجرت کرد. بانوی دانمارکی [با هنرنمایی مریل استریپ] در کنیا با یک شکارچی آمریکایی [با نقش‌آفرینی رابرت ردفورد] آشنا شد و این آشنایی آغازگر یک رابـطه عاشقانه بود.

فیلم Out of Africa به لطف نمایش منظره‌های دیدنی، هنرنمایی جذاب مریل استریپ و البته حضور رادفورد به یکی از بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت تبدیل شده است.

Julie & Julia

یک کمدی سرشار از احساسات خوب که براساس داستان واقعی ساخته شده و مریل استریپ را در نقش اصلی‌اش در اختیار دارد. این فیلم براساس خاطرات روزانه بلاگ جولی پاول ساخته شده است؛ آشپزی که تصمیم می‌گیرد غذاهای معرفی‌شده در کتاب تسلط بر هنر آشپزی فرانسوی نوشته جولیا چایلد را طبخ کند. اگر به آشپزی علاقه دارید، این فیلم به اندازه کافی شما را هیجان‌زده می‌کند. چراکه تصاویری از آشپزی ۵۲۴ غذای فرانسوی را در کنار هنرنمایی تحسین‌برانگیز مریل استریپ جمع‌آوری کرده است.

Ray

ری چارلز را باید یکی از نوابغ موسیقی سیاه‌پوستان دانست. او راه خودش را در صنعت موسیقی پیدا کرد، نژادپرستی را شکست داد و چالش‌های مرتبط با نابینایی‌اش را پشت سر گذاشت. به همین دلیل است که او امروزه یکی از دوست‌داشتنی و تحسین‌برانگیزترین نوازندگان سیاه‌پوست تاریخ لقب می‌گیرد. جیمی فاکس در فیلم Ray به خوبی از پس هنرنمایی در نقش ری چارلز برآمد و در نهایت جایزه بهترین بازیگر مرد آکادمی اسکار را هم کسب کرد.

Wild

فیلم Wild هم براساس داستان واقعی زندگی چریل استرید ساخته شده است؛ داستان زنی که پس از مواجه‌شدن با حجم عظیمی از کشمکش‌ها (از مرگ مادرش تا فاصله‌گرفتن از مردی که می‌توانست شوهرش باشد) تصمیم می‌گیرد راهی یک سفر طولانی شود. او مسیر ۱۱۰۰ مایلی پاسیفیک کرست را با پای پیاده طی می‌کند و یک سفر جذاب و خاطره‌انگیز را در سخت‌ترین روزهای زندگی‌اش به یادگار می‌گذارد.

ریس ویترسپون بازیگر اصلی فیلمی لقب می‌گیرد که براساس کتاب خاطرات منتشرشده چریل استرید ساخته شده است.


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
?Can You Ever Forgive Me

اگرچه ملیسا مک‌کارتی بیشتر به دلیل هنرنمایی‌اش در فیلم‌های کمدی شناخته می‌شود اما این فیلم یکی از آثار متفاوت کارنامه هنری او لقب می‌گیرد که حتی نامزدی جایزه اسکار را هم برای او به همراه داشت. مک‌کارتی در این فیلم در نقش لی اسراییل هنرنمایی می‌کند؛ نویسنده‌ای که با اعتیاد به الکل، مشکلات مالی و شکست‌های شغلی زندگی‌ می‌کرد و زندگی‌اش را در آستانه نابودی قرار داده بود. او تصمیم گرفت با ایجاد نامه‌های جعلی از سوی نویسندگانی که درگذشته‌اند، هزینه‌های زندگی‌اش را تامین کند.

The Two Popes

پاپ بندیکت شانزدهم از می ۲۰۰۵ تا فوریه ۲۰۱۳ به عنوان دویست و شصت و پنجمین پاپ کلیسای کاتولیک فعالیت می‌کرد. او در نهایت تصمیم گرفت از این مقام کناره‌گیری کند و جایگاه حساس خود را به پاپ فرانسیس بسپارد. فیلم The Two Popes یک درام بیوگرافی جذاب به کارگردانی فرناندو میرلس است که روایت واقعی دیدارهای پاپ بندیکت و پاپ فرانسیس را به تماشاگر ارائه می‌دهد.

Catch Me If You Can

فرانک ویلیام ابگنیل جونیور در دهه شصت میلادی موفق شد با جعل چک‌هایی به ارزش ۴میلیون دلار آمریکا در ۲۶ کشور جهان فعالیت‌های تجاری داشته باشد. ابگنیل جونیور این جرایم را از ۱۷ سالگی آغاز کرد و تا ۱۸ سالگی بیش از ۲۵۰ پرواز انجام داد. فیلم Catch Me If You Can که بازیگران شناخته‌شده‌ای مانند لئوناردو دی‌کاپریو و تام هنکس را به میزبانی گرفته براساس داستان واقعی زندگی ابگنیل جونیور ساخته شده و شاید جالب باشد بدانید که این کلاهبردار حرفه‌ای در فیلم زندگی‌نامه‌اش هم حضور کوتاهی دارد.

The King

داستان این فیلم براساس وقایع واقعی زندگی شاه هنری پنجم ساخته شده است؛ یکی از مهم‌ترین پادشاه‌های تاریخ بریتانیا. هنری پنجم پس از مرگ ناگهانی برادرش در شرایطی به قدرت رسید که هیچکس انتظار نداشت او صاحب تاج و تـ*ـخت بریتانیا شود. پادشاه جدیدی بریتانیا در حالی باید یک امپراطوری عظیم را تحت فرمانروایی خودش مدیریت کند که تا پیش از رسیدن به قدرت، بیشتر روزهای زندگی‌اش را به خوشگذرانی پرداخته و تجربه چندانی ندارد.

با این حال هنری پنجم نمی‌خواهد تحت تاثیر فشاری قرار بگیرد که از سایه فرمانروایی پدرش نشات می‌گیرد. بنابراین راه و روش متفاوتی نسبت به پدرش برای پادشاهی انتخاب می‌کند. فیلم The King با هنرنمایی تیموتی شالامه یکی از بهترین فیلم‌های نتفلیکس لقب می‌گیرد.

A Beautiful Mind

یک درام بیوگرافی دیگر که در لیست طولانی بهترین فیلم های جهان بر اساس واقعیت قرار می‌گیرد. فیلم A Beautiful Mind که براساس کتابی به همین نام [نوشته سیلویا ناسار و برنده جایزه پولیتزر] ساخته شده، داستان زندگی جان نش را به تصویر می‌کشد؛ ریاضی‌دان و تحلیلگر اقتصاد که با مشکلات بسیاری در زندگی‌اش مواجه است. اگرچه هنرنمایی راسل کرو به این فیلم اعتبار زیادی بخشیده اما چهار جایزه اسکاری که فیلم ران هاوارد کسب کرد، ارتباطی با او ندارند.

American Sniper

تنها کلینت ایستوود می‌توانست فیلم American Sniper را کارگردانی کند. فیلمی ضدجنگ که در نهایت به ارزش‌های اجتماعی ایالت متحده آمریکا هم اعتبار بسیاری می‌دهد. این فیلم براساس داستان واقعی زندگی کریس کایل ساخته شد؛ عضو نیروی دریایی آمریکا که با کشتن حداقل ۲۵۵ نفر به مرگ‌بارترین تک‌تیرانداز تاریخ تبدیل شده است. اما حضور طولانی و متمرکز کریس کایل در ماموریت‌های ارتش آمریکا، تاثیری جبران‌ناپذیر روی زندگی شخصی او می‌گذارد.


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
Seabiscuit

این فیلم ورزشی براساس داستان واقعی یک اسب مسابقه ساخته شده و در حقیقت اقتباسی از یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۱۹۹۹ است. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که جان رد پولارد [با هنرنمایی تحسین‌برانگیز توبی مگوایر] به دلیل مشکلات مالی از خانواده‌اش جدا می‌شود و برای ادامه زندگی به یک اصطبل می‌رود تا در کنار یک مربی اسب زندگی کند. او که علاقه خاصی به اسب‌سواری دارد در جریان تمرینات بوکس آماتور یکی از چشم‌هایش را از دست می‌دهد اما رویای تبدیل‌شدن به یک سوارکار حرفه‌ای را فراموش نمی‌کند.

Hidden Figures

فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته می‌شوند معمولا از کتاب‌هایی که این روایت‌ها را ثبت کرده‌اند، اقتباس شده‌اند. بنابراین فیلم Hidden Figures هم از این قاعده مستثنی نیست. این فیلم که براساس کتابی نوشته مارگوت لی شترلی ساخته شده، داستان کاترین جانسون، دوروتی وگان و مری جکسون را روایت می‌کند؛ زنان سیاه‌پوستی که در دهه ۱۹۶۰ در ناسا کار می‌کردند. اگرچه هدف آن‌ها رساندن انسان به کره ماه بود اما در این مسیر باید با زن‌ستیزی و نژادپرستی همکارانشان هم مقابله می‌کردند.

Lincoln

داستان زندگی آبراهام لینکن، شانزدهمین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، در فیلم Lincoln با هنرنمایی دنیل دی لوییس و کارگردانی استیون اسپیلبرگ به تصویر کشیده شده است. این فیلم که تلاش‌های آبراهام لینکلن برای پایان جنگ داخلی و لغو برده‌داری را به تصویر می‌کشد برای چهارده جایزه آکادمی اسکار نامزد شد اما در نهایت دو جایزه را تصاحب کرد؛ از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دنیل دی لوییس.

Selma
جنبش‌های مدنی همیشه روایت‌های جذابی برای تبدیل‌شدن به فیلم سینمایی دارند. فیلم Selma هم براساس داستان واقعی و جذاب تلاش سیاه‌پوستان آمریکایی برای داشتن حق رای را به تصویر می‌کشد. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که یکی از شهروندان سیاه‌پوست آمریکا برای حضور در انتخابات راهی یک صندوق رای‌گیری در بخش سلما در شهر دالاس می‌شود. اما مامور انتخابات که سفیدپوست است به او اجازه حضور در انتخابات را نمی‌دهد.

پس از آن مارتین لوتر کینگ، فعال جنبش مدنی سیاه‌پوستان، از لیندون بینز جانسون، رییس جمهور وقت ایالات متحده، می‌خواهد تا قانونی فدرال را برای تضمین حق رای سیاه‌پوستان بررسی کند. اما رییس جمهور دموکرات آمریکا می‌گوید که اولویت‌های مهم‌تری از این قانون وجود دارند. بنابراین مارتین لوتر با همراهی چند تن از فعالان جنبش مدنی آمریکا راهی سلما می‌شود تا عزم جدی‌‌شان برای نجات سیاه‌پوستان آمریکایی را نشان دهند.

Elizabeth


ین فیلم به روایت زندگی الیزابت اول می‌پردازد؛ او از ۱۷ نوامبر ۱۵۵۸ تا ۲۴ مارس ۱۶۰۳ ملکه انگلستان و ایرلند بود. الیزابت در ۲۵ سالگی به مقام ملکه رسید و از آن‌جایی که پروتستان بود، این مذهب را در محدوده پادشاهی‌اش رسمی اعلام کرد. بنابراین ملکه الیزابت به سال‌ها درگیری مذهبی مسیحی‌ها در انگلستان و ایرلند پایان داد. دنباله این فیلم یعنی فیلم Elizabeth: The Golden Age در سال ۲۰۰۷ اکران شد. کیت بلانشت در این دو فیلم وظیفه هنرنمایی در نقش الیزابت را برعهده داشت.

Spotlight

اگرچه فیلم Spotlight می‌توانست یکی از خسته‌کننده‌ترین فیلم‌های درام تاریخ سینما باشد اما به لطف فیلم‌نامه جذاب و بازیگران توانمند به یکی از بهترین فیلم های جهان بر اساس واقعیت تبدیل شده‌اند. این فیلم به روایت تلاش روزنامه‌نگاران روزنامه بـ*ـو*ستون گلوب برای افشای کودک‌آزاری‌‌ها در کلیسای کاتولیک ماساچوست می‌پردازد. فیلم Spotlight در هشتاد و هشتمین دوره از مراسم آکادمی اسکار موفق شد تا جایزه بهترین فیلم را تصاحب کند.


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
Schindler’s List

اگرچه استیون اسپیلبرگ بیشتر برای فیلم‌های تجاری‌اش شناخته می‌شود اما یکی از متفاوت‌ترین آثار کارنامه کارگردانی او در حقیقت یکی از بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت هم لقب می‌گیرد. فیلم Schindler’s List براساس رویدادهای واقعی زندگی اسکار شیلندر ساخته شده است؛ تاجر و صنعت‌گر آلمانی که با وجود عضویت در حزب نازی، شبانه‌روزی تلاش می‌کرد تا یهودی‌های بیشتری را از کوره‌های آدم‌سوزی نازی‌ها دور نگاه دارد.

او در این مسیر بخش عظیمی از سرمایه‌اش را از دست داد و حتی پس از سقوط آلمان نازی هم محاکمه شد. با این حال نام اسکار شیندلر به لطف کمک بزرگی که به یهودیان اروپایی کرد برای همیشه در دل تاریخ باقی مانده است.

Frost/Nixon

این فیلم براساس کتابی نوشته پیتر مورگان ساخته شده و داستان واقعی یک مصاحبه تلویزیونی را به تصویر می‌کشد؛ جایی که دیوید فراست [با هنرنمایی مایکل شین] در برابر ریچارد نیکسون [با نقش‌آفرینی فرانک لانجلا] می‌نشیند تا یکی از جذاب‌ترین مصاحبه‌های دوران را انجام دهد. همان‌قدر که ریچارد نیکسون تلاش می‌کند تا محبوبیت از دست رفته‌اش در روزهای پس از رسوایی واترگیت را دوباره به دست آورد، دیوید فراست هم می‌خواهد از این مصاحبه برای یک پیشرفت عظیم در حوزه کاری‌اش یاری بگیرد.

Twelve Years a Slave

داستان واقعی و غم‌انگیز سالومون نورثاپ در این فیلم به زیباترین و حماسی‌ترین شکل ممکن روایت می‌شود. او که همراه با همسر و فرزندانش در نیویورک زندگی می‌کند، توسط افرادی ابتدا مسموم می‌شود و سپس دزدیده می‌شود. سالومون [با هنرنمایی چیتویل اجیوفور] در حالی به هوش می‌آید که متوجه می‌شود به عنوان برده به یک مزرعه‌دار فروخته شده است. سالومون نورثاپ برای دوازده سال در ایالت‌های جنوبی آمریکا به عنوان برده زندگی کرد. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی آکادمی اسکار شد.

Goodfellas

اگر فیلم Goodfellas بهترین فیلم مارتین اسکورسیزی نباشد، می‌تواند مهم‌ترین فیلم کارنامه او لقب بگیرد. چراکه این فیلم مقدمه‌ای بود برای سایر درام‌های گانگستری اسکورسیزی که امروز در لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما هم قرار می‌گیرند. اسکورسیزی فیلم Goodfellas را براساس کتابی از یک خبرنگار جنایی تهیه کرد که وقایع مرموز متعددی را ثبت کرده بود. داستان فیلم به شکل ویژه‌ای روی زندگی هنری هیل تمرکز می‌کند؛ جنایتکاری که آهسته آهسته به یک هیولای سهمناک تبدیل می‌شود.

Capote

ترومن کاپوتی یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا بود که در کنار محبوبیت تحسین‌برانگیزش با حواشی متعددی هم زندگی می‌کرد. این فیلم که براساس کتابی نوشته جرالد کلارک ساخته شده، داستان روزهایی از زندگی ترومن کاپوتی را روایت می‌کند که مشغول نگارش کتاب در کمال خونسردی بود. فیلیپ سیمور هافمن به لطف هنرنمایی خیره‌کننده‌اش در این فیلم دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد آکادمی اسکار و بهترین بازیگر مرد فیلم درام گلدن گلوب را تصاحب کرد.

Dolemite is My Name

این فیلم که توسط سرویس استریم نتفلیکس منتشر شده به رویدادهای واقعی زندگی ری مور می‌پردازد؛ کمدین سیاه‌پوستی که در دهه ۱۹۷۰ محبوبیت بسیار زیادی داشت و البته به پدرخوانده موسیقی رپ هم مشهور شد. ادی مورفی که در دهه ۱۹۹۰ یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های سیاه‌پوست آمریکا بود در این فیلم وظیفه هنرنمایی در نقش ری مور را برعهده دارد. اسنوپ داگ، خواننده رپ آمریکایی، بارها در ستایش ری مور صحبت‌های بسیاری کرده است.


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
Bad Education

داستان بزرگترین اختلاس تاریخ مدارس ایالات متحده آمریکا در فیلم Bad Education روایت می‌شود. فرانک تاسونه [با هنرنمایی هیو جکمن] و پاملا گلوکین [با نقش‌آفرینی آلیسون جنی] سرپرست‌های مدرسه‌ای در منطقه لانگ آیلند در شهر نیویورک هستند. آن‌ها موفق می‌شوند با پرونده‌سازی و ایجاد هزینه‌های غیرواقعی بیشتر از ۱۱میلیون دلار از بودجه مدرسه را اختلاس کنند. آن‌ها از این پول هنگفت برای سفر به وگاس، خرید لباس‌های گران‌قیمت و جراحی‌های زیبایی استفاده می‌کنند.

Hustlers

روزنامه‌نگاری به نام جسیکا پریسلر در سال ۲۰۱۵ مقاله‌ای نوشت که جنجال بسیاری به همراه داشت. این مقاله به زندگی زنانی می‌پرداخت که در روزهای دشوار اقتصاد ایالات متحده آمریکا دچار بحران‌هایی پیچیده شده بود. آن‌ها وقتی از پس هزینه‌های زندگی‌شان برنمی‌آمدند، تصمیم گرفتند تا شغل‌های جدیدی را انتخاب کنند. داستان فیلم Hustlers هم براساس این مقاله نوشته شده و درباره مادری تنها است که آواز خوان می‌شود.

دستینی [با هنرنمایی کنستانس وو] از رامونا [با نقش‌آفرینی جنیفر لوپز] که آواز خوان‌ای مشهور و حرفه‌ای است، درخواست می‌کند تا به او کمک کند در این شغل جایگاه خوبی پیدا کند. اما بحران اقتصادی کار را پیچیده کرده است. بنابراین آواز خوان‌ها تصمیمی مهم اما خطرناک می‌گیرند. هنرنمایی جنیفر لوپز در این فیلم واقعا خیره‌کننده و تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد.

Just Mercy

این درام قضایی براساسی کتابی به همین نام نوشته برایان استیونسون ساخته شده است. برایان استیونسون، وکیل و فعال اجتماعی آفریقایی-آمریکایی، در کتابی که خودش نوشته، نگاهی به خاطرات دوران فعالیت حرفه‌ای خود در سیستم قضایی آمریکا می‌اندازد و ناعدالتی‌های این سیستم را بررسی می‌کند. مایکل بی جردن در فیلم Just Mercy در نقش برایان استیونسون قرار گرفته تا داستان یکی از پرونده‌های وکیل آمریکایی را به تماشاگر نشان دهد.

Walk The Line

جانی کش یکی از مهم‌ترین نوازندگان و خوانندگان تاریخ آمریکا لقب می‌گیرد و باید او را مهم‌ترین خواننده موسیقی کانتری هم دانست. فیلم Walk The Line به زندگی جانی کش می‌پردازد و مهم‌ترین وقایع این خواننده تاثیرگذار را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد. واکین فینیکس در نقش جانی کش هنرنمایی می‌کند و ریس ویترسپون هم وظیفه هنرنمایی در نقش جون کارتر، دومین همسر جانی کش، را برعهده دارد.

این فیلم که مسیر تبدیل‌شدن جانی کش به یک ستاره موسیقی و مشکلات زندگی شخصی‌اش را به بهترین شکل ممکن روایت می‌کند، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن آکادمی اسکار را برای ریس ویترسپون به همراه داشت.

All the President’s Men

فیلم All the President’s Men که براساس کتابی به همین نام نوشته باب وودوارد و کارل برنستین ساخته شده به بزرگ‌ترین رسوایی سـ*ـیاسی تاریخ ایالات متحده می‌پردازد؛ رسوایی واترگیت که با استعفای نیکسون، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، همراه شد. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که دو خبرنگار [با نقش‌آفرینی رابرت ردفورد و داستین هافمن] متوجه می‌شوند در هتلی که حزب دموکرات برای گردهمایی‌های خودش اجاره کرده، رفت و آمدهای عجیبی انجام می‌شود.

American Hustle

یروینگ روزنفیلد [با هنرنمایی کریستین بیل] یک کلاه‌بردار حرفه‌ای است که همراه با سیدنی پروسر [با هنرنمایی امی آدامز] مشغول شیادی هستند که توسط مامور ریچی دو ماسو [با نقش‌آفرینی بردلی کوپر] به دام قانون گرفتار می‌شوند. ریچو دو ماسو که مامور اف‌بی‌آی است به مجرمانی که دستگیر کرده این قول را می‌دهد که در صورت همکاری برای دستگیری تعدادی از سیاستمداران فاسد آمریکایی می‌توانند آزاد شوند.

بنابراین روزنفیلد و پروسر وارد باند مافیای نیوجرسی می‌شوند تا ریشه فساد را پیدا کنند. این فیلم براساس پرونده‌های ابسکم ساخته شده است؛ مجموعه پرونده‌هایی که باعث رسوایی تعدادی از سیاستمداران آمریکایی شد. با این حال نام شخصیت‌ها و بخشی از داستان در فیلم‌نامه فیلم American Hustle تغییر پیدا کرده است.


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
United 93

یازده سپتامبر ۲۰۰۱ روز تلخی برای ایالات متحده بود. چهار هواپیمای مسافربری در چنین روزی از فرودگاه‌های آمریکا بلند شدند اما هرگز دوباره به زمین فرود نیامدند. این هواپیماها توسط گروه تروریستی القاعده ربوده شدند. دو هواپیما به برج‌های تجارت جهانی برخورد کردند، یک هواپیما به مرکز پنتاگون برخورد کرد و یک هواپیما هم پیش از فرود در کاخ سفید از کنترل تروریست‌ها خارج شد.

فیلم United 93 براساس مکالمات ضبط‌شده و باقی‌مانده از پرواز ۹۳ خطوط هواپیمایی یونایتد ساخته شده که هرگز به کاخ سفید برخورد نکرد. این فیلم که توسط پل گرین‌گرس کارگردانی شده، بازیگران شناخته‌شده‌ای ندارد و بیشتر حال و هوای یک مستند را برای تماشاگر به ارمغان می‌آورد.

Reversal of Fortune

یک اشراف‌زاده به اسم کلاوس ون بالو [با هنرنمایی جرمی آیرنز] به قتل همسرش محکوم می‌شود. ون بالو وکیلی به نام آلن درشوویتز [با نقش‌آفرینی بیل کمپ] را استخدام می‌کند تا اتهامات واردشده به او را بررسی کند. فیلم Reversal of Fortune براساس کتابی نوشته آلن درشوویتز ساخته شده و با روایتی نکان‌دهنده از ضعف‌های سیستم قضایی آمریکا، حماسه‌ای از ثروت و خیـانت را به تماشاگر ارائه می‌کند.

Apollo 13

ناسا در جریان سال‌های جنگ سرد تلاش بسیاری برای فتح تنها قمر کره زمین کرد. دانشمندان ناسا در سال ۱۹۷۰ عملیات آپولو ۱۳ را اجرایی کردند؛ عملیاتی که می‌توانست فضانوردان آمریکایی را به خاک کره ماه برساند. اما این عملیات به دلیل مشکلات فنی ناکام ماند. روایت واقعی این عملیات شکست‌خورده در فیلم Apollo 13 به کارگردانی ران هاوارد به تصویر کشیده شده است. این فیلم که در سال ۱۹۹۵ اکران شد برای ۹ جایزه اسکار نامزد شد و در نهایت دو جایزه را تصاحب کرد.

The Wolf of Wall Street

متفاوت‌ترین فیلم کارنامه کارگردانی مارتین اسکورسیزی به جذاب‌ترین روزهای زندگی جردن بلفورت می‌پردازد؛ یک دلال سهام که در محله برانکس شهر نیویورک به دنیا آمده بود. او در دهه ۱۹۸۰ وارد بازار بورس آمریکا شد و بعدها ثروت عظیمی به دست آورد اما به دلیل کلاهبرداری‌ در بازارهای بورسی به بیست و دو ماه زندان محکوم شد. فیلم The Wolf of Wall Street که براساس زندگی‌نامه خودنوشته جردن بلفورت ساخته شده، بازیگران شناخته‌شده‌ای مانند لئوناردو دی‌کاپریو، مارگو رابی و جوناه هیل دارد.

Zodiac

دیوید فینچر فیلم Zodiac را براساس کتابی به همین نام نوشته رابرت گری‌اسمیت کارگردانی کرد. ششمین فیلم سینمایی این کارگردان دوست‌داشتنی تریلری رازآلود و پیچیده بود که با دوربین دیجیتال فیلم‌برداری شد. مارک روفالو، آنتونی ادواردز، رابرت داونی جونیور و جیک جیلنهال از بازیگران اصلی فیلمی هستند که هویت یک قاتل ناشناس را به نفس‌گیرترین حالت ممکن برای تماشاگر واکاوی می‌کنند.

Hotel Rwanda

وقتی در سال ۱۹۹۴ هواپیمای رییس جمهور روندا در نزدیکی پایتخت این کشور سقوط کرد، قوم هوتو به عنوان یکی از قوم‌های قدرتمند روندا مدعی شد که مرگ رییس جمهور در حقیقت سوءقصدی از سوی قوم توتسی بوده است. بنابراین یک جنگ داخلی در رواندا آغاز شد که نتیجه آن مرگ حدود ۸۰۰هزار انسان بی‌گنـ*ـاه بود. فیلم Hotel Rwanda یک روایت واقعی و تکان‌دهنده را از دل وقایع نسل‌کشی رواندا خارج می‌کند و به تماشاگر نشان می‌دهد.

داستان فیلم زندگی پاول روسساباگینا را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد؛ صاحب یک هتل در رواندا که وقتی متوجه می‌شود نظامی‌های قوم هوتو در حال کشتار مردم قوم توتسی هستند به این مردم بی‌گـناه پناه می‌دهد تا زنده بمانند.


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
The Farewell

لولو وانگ، کارگردان فیلم The Farewell، بخش خاطره‌انگیزی از زندگی شخصی‌اش را در این فیلم به تصویر کشیده است؛ مادربزرگ یک خانواده پس از بررسی پزشکان متوجه می‌شود که زمان زیادی تا پایان زندگی‌اش باقی نمانده و به زودی جان خود را از دست می‌دهد. بنابراین بستگان و اعضای خانواده مادربزرگ به دیدار او می‌آیند تا برای آخرین بار مادربزرگ‌شان را ملاقات کنند. با این حال مادربزرگ پایان احتمالی زندگی‌اش را باور نمی‌کند.

The Social Network

اگرچه فیلم The Social Network را به سختی می‌توان یک فیلم براساس داستان واقعی دانست اما حاصل همکاری دیوید فینچر کارگردان و آرون سورکین نویسنده به فیلمی دیدنی و جذاب تبدیل شده است. داستان این فیلم به تلاش‌های مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک، برای ایجاد این شبکه اجتماعی محبوب می‌پردازد. با این حال مارک زاکربرگ همواره تاکید کرده که فیلم The Social Network نه‌تنها همه واقعیت را نمایش نمی‌دهد بلکه بخشی از آن را هم تحریف کرده است.

The Pianist

ولادیسلاو اشپیلمان، یک نوازنده یهودی پیانو بود که در دوران جنگ جهانی دوم در لهستان زندگی می‌کرد. او برای رادیو این کشور پیانو می‌نواخت اما زمانی که آلمان نازی لهستان را تصرف کرد، اشپیلمان به یک مجرم تبدیل شد. اگرچه همه اعضای خانواده او توسط حزب نازی آلمان کشته شدند اما او موفق شد تا سال ۱۹۴۵ زندگی مخفیانه خود را در لهستان ادامه دهد و از کوره‌های آدم‌سوزی هیتلر دور بماند. فیلم The Pianist براساس کتاب خاطرات شخصی ولادیسلاو اشپیلمان ساخته شده است.

رومن پولانسکی این فیلم را بهترین ساخته سینمایی‌اش می‌داند. آدرین برودی با هنرنمایی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد آکادمی اسکار را برنده شد و جایزه بهترین کارگردانی اسکار هم به پولانسکی رسید. این فیلم جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی اسکار را هم تصاحب کرد.

127 Hours

آرون رالستون یکی از آن کوهنوردان همیشه آماده بود که همیشه برای حضور در کوه و بیابان هیجان داشت. این فیلم که جیمز فرانکو را در نقش آرون رالستون قرار می‌دهد به توصیف یکی از دلخراش‌ترین تجربه‌های واقعی این کوهنورد باتجربه می‌پردازد. رالستون در یکی از ده‌ها ماجراجویی شخصی‌اش که هیچکس از آن اطلاعی نداشت، گرفتار تخته سنگی می‌شود که رهایی از آن غیرممکن به نظر می‌رسد. بنابراین این کوهنورد باتجربه را مجبور به گرفتن تصمیمی می‌کند که همه زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

Gorillas in the Mist

دایان فوسی [با هنرنمایی سیگورنی ویور] یک طبعیت‌شناس بود که بخش قابل توجهی از زندگی خود را وقف شناخت گوریل‌های رواندا و تلاش برای نجات آن‌ها از دست شکارچی‌های غیرقانونی می‌کند. سیگورنی ویور برای هنرنمایی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد اما آن را دریافت نکرد. این فیلم صحنه‌های تاثیرگذاری از ارتباط دوستانه انسان با حیوانات بی‌آزار را تدارک دیده که ترکیب آن با طبیعت بکر آفریقای جنوبی به یک درام تماشایی منتهی شده است.

Erin Brockovich

فیلم Erin Brockovich یک روایت زنانه و جانانه از یک پیروزی هیجان‌انگیز است که نه‌تنها زنان فمینیست را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه می‌تواند هر انسان تلاشگری را به معنای واقعی کلمه تکان دهد. این فیلم براساس اتفاق‌های واقعی زندگی زنی به نام ارین براکویچ ساخته شده که پس از آن‌که از همسرش طلاق گرفت، مسیری برای درآمدزایی نداشت. اما برای تامین هزینه‌های زندگی سه فرزندش موفق شد به‌عنوان دستیار یک وکیل، شغلی قابل قبول پیدا کند.

اگرچه هیچکس او را به عنوان دستیار وکیل جدی نمی‌گرفت اما موفقیت در یک پرونده بسیار کلیدی، نام ارین براکویچ را تحت تاثیر قرار داد. جولیا رابرتس با هنرنمایی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن اسکار شد.


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
The Aviator

هوارد هیوز یک خلبان، مهندس و کارگردان آمریکایی بود که زندگی پیچیده‌ای داشت. لئوناردو دی‌‌کاپریو در فیلم The Aviator در نقش هاوارد هیوز قرار می‌گیرد تا زندگی جذاب او را به بهترین شکل ممکن برای تماشاگر روایت کند. در این فیلم‌ تلاش‌های ابتدایی هاوارد هیوز برای تبدیل‌شدن به یک کارگردان حرفه‌ای به تصویر کشیده می‌شود و علاقه او به خلبانی زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. این فیلم مارتین اسکورسیزی برنده پنج جایزه اسکار شد.

Into the Wild

فیلم Into the Wild در حقیقت اقتباسی از کتابی به همین نام است؛ کتابی که جان کراکائر در سال ۱۹۹۶ نوشت. او در این کتاب سفرهای واقعی کریستوفر مک‌کندلس به آمریکای شمالی و زندگی در طبیعت وحشی آلاسکا را به تصویر می‌کشید. مک‌کندلس مردی جوان و ماجراجو بود که در دهه ۱۹۹۰ تصمیم گرفت از زندگی شهری دست بکشد و راهی جنگل‌های آلاسکا شد. زندگی او در دل طبیعت برای سال‌ها الگوی بسیاری از افرادی بود که از زندگی در شهر خسته شده بودند. این فیلم توسط شان پن کارگردانی شده است.

The Imitation Game

آلن تورینگ یکی از شناخته‌شده‌ترین دانشمندان بریتانیایی بود که به پدر علم محاسبه نوین و هوش مصنوعی معروف شد. این فیلم به یکی از بزرگترین کشف‌های او می‌پردازد. فیلم The Imitation Game در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار برای هشت جایزه نامزد شد اما در نهایت تنها جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برای گراهام مور به همراه داشت. بندیکت کامبریج و کیرا ناتلی از بازیگران اصلی فیلمی هستند که با بودجه ۱۴ میلیون دلاری بیشتر از ۲۳۳ میلیون دلار فروش کرد.

Lost Girls

این درام جنایی که به مجموعه‌ای از پرونده‌های مرتبط با قاتلان زنجیره‌ای می‌پردازد، زمانی وحشتناک به نظر می‌رسد که تماشاگر متوجه می‌شود براساس داستانی کاملا واقعی ساخته شده است. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک مادر پس از مفقودشدن دخترش تحقیقات خود را آغاز می‌کند. اولین سرنخ‌ها او را به جسد تعدادی کارگر می‌رساند که به نظر می‌رسد مرگ آن‌ها ارتباطی با مرگ دخترش داشته باشد.

The Big Sick

این روزها کمیل نانجیانی و امیلی وی گوردون یک زوج قدرتمند در هالیوود هستند. داستان واقعی آشنایی و شکل‌گیری رابـ*ـطه احساسی میان دو کمدین در فیلم The Big Sick به تصویر کشیده می‌شود. اگرچه کمیل نانجیانی در نقش خودش هنرنمایی می‌کند اما وظیفه نقش‌آفرینی در نقش امیلی وی گوردون به زویی کازان سپرده شده است. این کمدی رمانتیک جذاب سرشار از احساسات خوبی به نظر می‌رسد که هر تماشاگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

The Big Short

آدام مک‌کی و چارلز رندولف فیلم‌نامه فیلم The Big Short را براساس کتابی به همین نام نوشته مایکل لوییس نوشتند. آدام مک‌کی این فیلم را کارگردانی کرد و کریستین بیل، برد پیت، استیو کارل، رایان گاسلینگ، کارن گیلان و مریسا تومی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران آن هستند. این فیلم که براساس داستان واقعی ساخته شده به روایت تصمیم‌های حساس یک گروه سرمایه‌گذاری می‌پردازد که در دل بحران مالی ۲۰۰۸ قرار گرفته بودند.

The Theory of Everything

استیون هاوکینگ یکی از بزرگ‌ترین فیزیکدانان تاریخ بود که زندگی پیچیده و جذابی داشت. اگرچه او در سال ۲۰۱۸ درگذشت اما چهار سال پیش از آن فرصت کرده بود تا داستان زندگی‌اش را در فیلم The Theory of Everything تماشا کند. این فیلم که براساس خاطرات جین وایلد [اولین همسر هاوکینگ] ساخته شده، روایتی جذاب از زندگی فیزیکدان شناخته‌شده عصر ما ارائه می‌دهد؛ از روزهایی که وارد دانشگاه کمبریج شد تا با یکی از پیچیده‌ترین بیماری‌های جهان درگیری پیدا کرد.

ادی ردمین به لطف هنرنمایی خیره‌کننده‌اش در فیلم The Theory of Everything برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. این فیلم می‌تواند یکی از موفق‌ترین و بهترین فیلم های جهان بر اساس واقعیت باشد. چراکه با وجود پرداختن به یک داستان نسبتا تخصصی در نهایت موفق شد تا استقبال تماشاگران را به دست آورد.


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
Milk

هاروی میلک یکی از قهرمان‌های سـیاسی آمریکا در قرن بیستم نامیده می‌شود. او که تا سال ۱۹۷۲ عضو حزب جمهوری‌خواه بود در نهایت به حزب رقیب پیوست. او که یکی از اعضای کلیدی در شهرداری فرانسیسکو بود همراه با شهردار این شهر در سال ۱۹۷۸ توسط فردی به نام دن وایت به قتل رسید. فیلم Milk براساس داستان واقعی زندگی هاروی میلک ساخته شده است.

شان پن به لطف هنرنمایی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد آکادمی اسکار شد. ضمن این‌ که فیلم جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی اسکار را هم تصاحب کرد.

Extremely Wicked, Shockingly Evil, and Vile

در لیست بدنام‌ترین قاتلان سریالی تاریخ باید جایگاه ویژه‌ای برای تد باندی در نظر گرفت. او یک قاتل، متـجاوز، آدم‌ربا و دزد چیره‌دست بود که علاقه عجیبی به داشتن ارتباط با انسان‌های مرده داشت. اگرچه تد باندی به دست‌داشتن در نابودی زندگی ۳۰ زن اعتراف کرده اما تعداد دقیق افرادی که قربانی رفتارهای وحشتناک او شده‌اند، مشخص نیست. این فیلم به زندگی تد باندی می‌پردازد و داستان واقعی زندگی او را از زبان دوست دخترش نقل می‌کند. تد باندی و لی‌لی کالینز بازیگران اصلی فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil, and Vile هستند.

April 9th

نهم آوریل ۱۹۴۰ یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ دانمارک است؛ روزی که ارتش نازی همراه با طلوع خورشید به خاک این کشور حمله کرد. از آن‌جایی که حزب نازی آلمان در روزهای جنگ جهانی دوم یکی از قدرتمندترین ارتش‌های تاریخ لقب می‌گرفت، نازی‌ها خیلی سریع موفق شدند دانمارک را هم به امپراطوری شکننده‌شان اضافه کنند. اما دانمارکی‌ها تنها به یک دلیل قافیه را به سرعت به نازی‌ها واگذار کردند؛ آن‌ها یکی از ضعیف‌ترین ارتش‌های اروپا بودند.

تقابل ارتش ضعیف و ناهماهنگ دانمارک با آلمان نازی به زیباترین شکل ممکن در فیلم April 9th به تصویر کشیده شده است. این فیلم محصول سینمای دانمارک که براساس یک داستان واقعی ساخته شده، یکی از مهجورترین فیلم‌های ساخته شده درباره جنگ جهانی دوم هم لقب می‌گیرد.

Enemy at the Gates

ارتش آلمان در پاییز ۱۹۴۲ به دروازه‌های شهر استالینگراد در خاک اتحاد جماهیر شوروی رسیده بود. اما نازی‌ها یک رقیب بزرگ در برابر خود می‌بینند؛ واسیلی گریگوریویچ زایتسف. تک‌تیرانداز ارتش سرخ شوروی که یکی از ماهرترین تک‌تیراندازان تاریخ هم لقب می‌گیرد. او که از سال سال ۱۹۳۷ تا سال ۱۹۴۵ بیشتر از ۴۰۰ سرباز ائتلاف دشمنان شوروی را به ایستگاه پایانی رسانده بود در سال ۱۹۴۲ باید در برابر نازی‌ها قرار می‌گرفت.

با این حال نازی‌ها هم تسلیم نشدند. آن‌ها از سرگرد گونیک دعوت کردند تا به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین تیراندازان آلمان نازی در برابر زایتسف قرار بگیرد. فیلم Enemy at the Gates داستان واقعی تقابل گونیک و زایتسف در دل جنگ ویران‌گر استالینگراد را به تصویر می‌کشد.

American Gangster

یکی دیگر از فیلم‌های ریدلی اسکات که در لیست فیلم‌های ساخته شده براساس داستان واقعی قرار می‌گیرد، فیلم Amaerican Gangster نام دارد. این فیلم که در ژانر گانگستری قرار گرفته به داستان واقعی زندگی فرانک لوکاس می‌پردازد؛ عضو یک گروه گانگستری که پس از کشته‌شدن رییس باند به شانس نخست ریاست گروه تبدیل شده اما فرانک لوکاس یک سیاه‌پوست است و در دهه ۱۹۶۰ میلادی، تبدیل‌شدن یک سیاهپوست به رییس یک باند خلافکاری تحت هیچ شرایطی اتفاق رایجی به نظر می‌رسد.

Downfall

بهترین، تاثیرگذارترین و شناخته‌شده‌ترین فیلم سینمای آلمان درباره جنگ جهانی دوم را باید فیلم Downfall دانست. فیلمی که ساعت‌های پایانی زندگی آدولف هیتلر، پیشوای جنایتکار آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم، را به دراماتیک‌ترین حالت ممکن به تصویر می‌کشد. این فیلم که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان هم شد به خوبی نشان می‌دهد که مردم امروز آلمان از روایت حقایق تاریخی یکی از مرگبارترین شخصیت‌های تاریخ کشورشان ترسی ندارند.

منبع: ویجیاتو


۶۰ فیلم براساس واقعیت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا