خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
طولانی ترین فیلم های تاریخ هالیوود

بسیاری از بهترین فیلم های هالیوود زمانی بیش‌تر از حد معمول دارند و همین عامل باعث می‌شود علیرغم بی‌نظیری، مخاطبان کم‌حوصله قیدشان را بزنند و این فیلم های طولانی را نبینند. اما اگر عادت دارید بدون خمیازه کشیدن، چک کردن مداوم عقربه‌های ساعت و ور رفتن با تلفن همراه برای چند ساعت به تماشای فیلم های طولانی بنشینید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا شما را با طولانی ترین فیلم های هالیوود آشنا کنیم.


اگر تاکنون در مورد طولانی‌ترین فیلم های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند فکر کرده‌اید و برای شما سوال شده، ما در ویجیاتو برای پاسخ به این پرسش لیست بهترین فیلم های طولانی تاریخ را برای شما آماده کرده‌ایم و فیلم های طولانی سینما را معرفی کردیم.

طولانی‌ترین فیلمی که دیده‌اید چه بوده است؟ همه ما برخی از فیلم‌ها را می‌شناسیم که به نظر می‌رسد در زمان تماشا خیلی طول می‌کشند، و این عاملی است که از آن لـ*ـذت نمی‌برید، در حالی که برخی دیگر با وجود زمان طولانی‌شان، قبل از اینکه بدانیم چه شد تمام شده‌اند. در حالی که هیچ قانون مشخصی برای مدت زمان یک فیلم وجود ندارد، اما زمان پخش یک فیلم می‌تواند قبل از اکران آن خبرساز شود.فیلم های طولانی لزوماً بازتابی از کارگردانی خارج از کنترل یا عدم تدوین نیستند (اگرچه همه ما فیلم‌هایی را دیده‌ایم که چنین به نظر می‌رسند). این فهرست فیلم های طولانی شاخصی را نشان می‌دهد که از هر فریم برای بیان داستان خاص خود استفاده می‌کنند. ممکن است آن‌ها در بین برنامه‌ریزان سینما محبوبیت نداشته باشند، اما فیلم‌های فوق‌طولانی جایگاه مهمی در تاریخ سینما دارند.


مردم به تماشای فیلم‌های طولانی که بیش از 150 دقیقه طول می‌کشد عادت ندارند. وقتی یک فیلم از مرز 3 ساعت عبور می‌کند، اجازه دهید بگوییم که مردم احساس می‌کنند روی آتش نشسته‌اند یا شاید دیوارها در حال بسته شدن هستند.

شاید سالی یک بار آدم بنشیند و فیلم‌های طولانی مانند اسپارتاکوس استنلی کوبریک (که 3 ساعت و 17 دقیقه طول می‌کشد) را تماشا کند، اما در مورد آن فیلم‌هایی که واقعاً تلاش می‌کنند با رسیدن به مرز 4 ساعت تماشاگران را به چالش بکشند، چه؟ همانطور که این لیست نشان می‌دهد، آنها می‌توانند حماسه‌های زیبایی باشند که واقعا ارزش ارادت بیشتری را دارند که سازندگان آنها از بینندگان می‌خواهند. این شما و طولانی‌ترین فیلم های تاریخ سینما.

راستی نسخه اصلی برخی از این بهترین فیلم های طولانی دنیا زیر بیش‌تر از 200 دقیقه زمان‌دارند و از فیلم‌های تجربی احتمالی که می‌توانند زمان بیش‌تری را به خود اختصاص دهند، صرف‌نظر کردیم و به سراغ بهترین فیلم های بلند مدت دنیا رفتیم.

کلئوپاترا (1963)

  • زمان: 248 دقیقه
نقدها و نگاه‌های متفاوتی به فیلم کلئوپاترا درام حماسی وجود دارد و با وجود بودجه ساخت عظیم و 4 جایزه اسکار اصلاً نمی‌توان از کلئوپاترا چشم‌پوشی کرد. «الیزابت تیلور»، «ریچارد برتون» و «رکس هریسون» در این فیلم 4 ساعت و 8 دقیقه‌ای ایفای نقش کردند.

کلئوپاترا پرفروش‌ترین فیلم سال 1963 است بااین‌وجود به علت هزینه ساخت بسیار بالا، ظاهراً سود حاصل به‌اندازه هزینه‌های ساخت نبود. فیلم خالی از اشتباهات تاریخی نیست اما نگاه منصفانه به مصر باستان در دوران آخرین فرعون چیزی است که زمان طولانی را به‌خوبی توجیه می‌کند.

این درام حماسی ممکن است نقدهای متفاوتی دریافت کرده باشد، اما با این بودجه بزرگ و برنده 4 جایزه اسکار، نادیده گرفتن کلئوپاترا سخت است. اجراهای الیزابت تیلور، ریچارد برتون و رکس هریسون نکته مهمی است، اما زمان اجرای آن 4 ساعت و 8 دقیقه است! این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال 1963 بود و علی‌رغم برخی نادرستی‌ها، نگاهی نزدیک به مصر باستان در زمان آخرین فرعون فعال در نظر گرفته می‌شود – بنابراین حدس می‌زنیم که طول آن ضروری بود.

هملت (1996)

  • زمان: 242 دقیقه
فیلم هملت معروف‌ترین نمایش‌نامه شکسپیر تنها منحصر به صحنه تئاتر نیست و اتفاقاً اقتباس‌های سینمایی فوق‌العاده‌ای دارد. زمان آن رسیده که با آرامش روی محبوب‌ترین کاناپه‌تان لم دهید به تماشای شاهکار شکسپیر بنشینید و یکی از بهترین فیلم های طولانی تاریخ را ببینید.

«کنت برانا» اقتباس‌های زیادی در کارنامه هنری‌اش دارد، اما هیچ‌کدام به‌اندازه فیلم 4 ساعت و 2 دقیقه‌ای هملت فوق‌العاده و دقیق نیست. فیلم تمام بخش‌های نمایشنامه شکسپیر را تحت پوشش قرار می‌دهد. تماشای این اقتباس فوق‌العاده با بازی و کارگردانی «کنت برانا» را به عنوان یکی از بهترین فیلم های بلند مدت تاریخ اصلاً از دست ندهید.


طولانی ترین فیلم های تاریخ هالیوود

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
(بربادرفته 1939)

  • زمان: 221 دقیقه
نوبتی هم باشد نوبت «اسکارلت» کله‌شق و «رت باتلر» خوش‌قیافه است. نسخه اولیه فیلم برباد رفته به همراه بخش‌های موزیکال بین 238 تا 234 بود. اما زمان فیلم واقعی تقریباً 221 دقیقه است و آن را جزو برترین فیلم های طولانی سینما می‌دانند.

بربادرفته موفق به کسب 10 جایزه اسکار شد و در طول سال‌ها ستایش‌های زیادی را از جانب مخاطبان و منتقدان دریافت کرد تا به عنوان یکی از بهترین فیلم های طولانی تاریخ شناخته شود. دلیل این میزان از ماندگاری چیزی نیست جز چهار شخصیت اصلی تکرار نشدنی: «اسکارلت اوهارا» زیبا و سرسخت، «رت باتلر» جذاب، «اشلی ویلکز» پیچیده و «ملانی همیلتون» که یک عاشقانه جذاب و پیچیده را شکل می‌دهند، عاشقانه‌ای که با شانس، سرنوشت، ثروت و جنگ بر باد می‌رود.

لورنس عربستان 1962)

  • زمان: 222 دقیقه
فیلم لورنس عربستان برنده اسکار با گذشت نزدیک به 0 6 سال هنوز هم استانداردهای زیادی برای ژانر ماجراجویی حماسی تعریف می‌کند. لورنس عربستان مخاطب را در طول 3 ساعت 42 دقیقه به لطف اجراهای درخشان، فیلم‌برداری عالی، فیلم‌نامه قوی و کارگردانی استادانه «دیوید لین» کاملاً میخکوب می‌کند و صدالبته به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از عملکرد جادویی «پیتر اوتول» در ماندگاری شخصیت لورنس در یکی از بهترین فیلم های بلند مدت دنیا چشم‌پوشی کرد.

ده فرمان ( 1956)

  • زمان: 220 دقیقه
اگر به دنبال فیلم حماسی- مذهبی هستید که از تماشای آن ناامید نشوید، پیشنهاد ما فیلم ده فرمان «سیسیل بی. دمیل» است. داستان موسی با انجیل تطابق کامل دارد. این فیلم 3 ساعت 40 دقیقه‌ای به‌عنوان آخرین اثر «دمیل» پیش از مرگ، کاملاً سرگرم‌کننده و جسورانه است.

بن هور (1959)

  • زمان: 212 دقیقه
فیلم بن هور یک اثر تاریخی حماسی پس از انتشار در سال 1959 موفق به کسب اسکار بهترین فیلم شد. ماجرا درباره یک شاهزاده ثروتمند یهودی به نام بن هور (چارلتون هستون) است که با دسیسه‌های دوست دوران کودکی‌اش، توسط رومی‌ها دستگیر و به بردگی گرفته می‌شود. حالا پس سال‌ها بن هور برگشته و برای انتقام به دنبال دوست سابقش می‌گردد.

این فیلم به کارگردانی «ویلیام وایلر» یک سکانس ارابه سواری 9 دقیقه دارد که به‌شدت دیدنی و هیجان‌انگیز است، به‌طوری‌که کیفیت آن توجیه محکمی برای زمان نسبتاً طولانی فیلم است.

مرد ایرلندی (2019)

  • زمان: 209 دقیقه
مرد ایرلندی به‌عنوان آخرین اثر «مارتین اسکورسیزی» فیلم عجیب‌وغریبی است که اگر اندکی حوصله کنید در داستان گانگستری آن غرق خواهید شد. 20 دقیقه ابتدایی فیلم داستان فرانک شیرن ِ جوان (رابرت دنیرو) و سیر تحول او از یک راننده کامیون گوشت به آدمکش دار و دسته مافیا را روایت می‌کند، بخشی که احتمالاً اندکی حوصله سر بر است بسیاری از مخاطبان در همین مرحله قید آن را می‌زنند اما قول می‌دهیم اگر صبور باشید به فضای سـ*ـیاسی و اجتماعی آمریکا در دهه 60 میلادی و جنایت‌های ریزودرشت آن وارد خواهید شد.

در نهایت ممکن است مرد ایرلندی در لحظات کوتاهی حوصله سر بر به نظر برسد اما پیچش‌های داستانی و تعدد شخصیت‌ها قطعاً شما را مجاب می‌کند یکی از بهترین فیلم های طولانی دنیا است.


طولانی ترین فیلم های تاریخ هالیوود

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه

  • زمان: 201 دقیقه
به باور انبوهی از مخاطبان و منتقدان سه‌گانه ارباب حلقه‌های «پیتر جکسون» از برترین فیلم‌های هالیوودی حماسی علمی تخیلی است. قسمت سوم این سه‌گانه موفق به نامزدی 11 جایزه اسکار و فروش بیش از یک میلیارد دلاری در باکس آفیس شد.

در طول بیش از سه ساعت از زمان فیلم با «فرودو» و «سم» (که مسئولیت حلقه را بر عهده دارند) و «آراگون» و «گندالف» همراه می‌شویم. جلوه‌های ویژه و داستان ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه به حدی خوب است که گذر زمان را احساس نخواهید کرد.

غول (1956)

  • زمان: 201 دقیقه
غول با زمان تقریبی 201 دقیقه، جایزه اسکار را برای کارگردانش به ارمغان آورد و از فیلم های طولانی سینماست که توانسته با بازیگری همراه باشد که آینده درخشانی داشت اما حالا در میان ما نیست. «جیمز دین» بازیگر اصلی آنقدر خوش‌شانس نبود که نتیجه نهایی را ببیند؛ چون در سن 24 سالگی و درحالی‌که تنها چند روز از پایان فیلم‌برداری می‌گذشت، در یک تصادف رانندگی جانش را از دست داد.

داستان حول یک خانواده تگزاسی است و در خلال روابطشان معضلات سـ*ـیاسی، اجتماعی و نژادی بررسی می‌شود. غول یکی از بهترین فیلم های بلند مدت تاریخ و یک اثر عالی کلاسیک به‌حساب می‌آید.

مالکوم ایکس (1992)

  • زمان: 200 دقیقه
فیلم مالکوم ایکس به نویسندگی و کارگردانی «اسپایک لی» درباره زندگی مالکوم ایکس معروف‌ترین فعال آمریکایی- آفریقایی با بازی «دنزل واشینگتن» که نامزدی جایزه اسکار را برایش به همراه داشت، اصلاً چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از خیر تماشایش گذشت.

مالکوم ایکس نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را کسب کرد و در هفته اول اکرانش جایگاه سوم را در باکس آفیس به دست آورد. بی‌شک در هنگام تماشای یکی از برترین فیلم‌های هالیوودی میخکوب خواهید شد.

پدرخوانده: قسمت دوم ( 1974)

  • زمان: 200 دقیقه
نوبتی هم باشد نوبت قسمت دوم پدرخوانده یکی از برترین فیلم‌های هالیوودی جنایی تمام دوران است که بازمانی بیش از 3 ساعت تمام حواس را معطوف خود می‌کند. داستان فیلم حول محور شخصیت‌های مایکل کورلوئه (با بازی تحسین‌برانگیز آل‌پاچینو) و ویتو کورلوئه (با بازی رابرت دنیروی برنده اسکار) می‌گردد.

اگر هنوز هم در مورد تماشای فیلم های طولانی تر از حد معمول مطمئن نیستید، شک نکنید پدرخوانده: قسمت دوم، همان چیزی است که به دنبالش هستید تا بهترین فیلم های طولانی دنیا را تجربه کنید.

اسپارتاکوس (1960)

درام حماسی تاریخی اسپارتاکوس محصول 1960 به کارگردانی فیلمساز افسانه‌ای استنلی کوبریک. فیلم اسپارتاکوس برنده چهار جایزه اسکار شد و هم نزد مردم و هم نزد منتقدان جزو یکی از بهترین و ماندگارترین آثار حماسی محسوب می‌شود. در این فیلم کرک داگلاس تهیه‌کننده بود و در عین حال نقش اصلی فیلم یعنی اسپارتاکوس را نیز بازی می‌کرد. اسپارتاکوس که از ۱۳ سالگی در معادن لیبی برای امپراطوری رم بردگی می‌کرد توسط اربابی خریداری می‌شود تا بعد از آموزش تبدیل به یک گلادیاتور شود. اسپارتاکوس در آن مدرسه دلبسته یکی از خدمتکاران بنام وارینیا می‌شود. بزودی او و دیگر بردگان تبدیل به یک گلادیاتور می‌شوند و بهمراه دیگر بردگان با شورش در مدرسه موفق به فرار می‌شوند. رفته رفته تعداد آنها زیاد شده و قصد مقابله با امپراطوری رم با رهبری اسپارتاکوس را دارند.


طولانی ترین فیلم های تاریخ هالیوود

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
فهرست شیندلر (1993)

درام هولوکاستی محصول 1993 استیون اسپیلبرگ بیش از سه ساعت طول می‌کشد و زمانی که برای اولین بار اکران شد تأثیر عمیقی بر تماشاگران گذاشت. فهرست شیندلر فیلمی آمریکایی در ژانر درام تاریخی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، محصول سال ۱۹۹۳ است. این فیلم بر اساس رمان کشتی شیندلر نوشته رمان‌نویس استرالیایی، توماس کنیلی، ساخته شده‌است. فیلم داستان صنعتگری آلمانی به نام اسکار شیندلر را به تصویر می‌کشد، که در طول جنگ جهانی دوم جان بیش از هزار یهودی که اغلب پناهندگان لهستانی بودند را با استخدام آن‌ها در کارخانه‌های خود، از هلوکاست نجات داد.

اسکار شیندلر تاجری معمولی است که عضو حزب نازی می‌باشد، به خاطر طبع خوشگذران و عیاش خود و با توجه به دوستی بین او و مقامات رده بالای ارتش که بیشتر به خاطر سخاوت وی است، موفق می‌شود کارخانه‌ای را با پول یهودیانی که در خفا با آنان شریک شده بخرد. سپس با توجه به همین روابط خود یهودیان را به عنوان کارگر در کارخانه اشتغال می‌دهد. رفته رفته این راه فراری برای بعضی از یهودیان می‌شود که در قرنطینه مانده‌اند و خطر مرگ هر لحظه آنان را تهدید می‌کند. فیلم تغییر دیدگاه اسکار شیندلر را نشان می‌دهد از صبر و قدردانی یهودیان تأثیر گرفته و رفته رفته خود را وقف تسهیل شرایط و زنده نگه داشتن آنان می‌کند.

اینک آخرالزمان (1979)

این فیلم با الهام از رمان «قلب تاریکی» نوشته جوزف کنراد در سال 1899، نه تنها بیش از 3 ساعت طول می‌کشد، بلکه به دلیل یک سری مشکلات در حین فیلمبرداری، فرانسیس فورد کاپولا مدت زیادی طول کشید تا آن را به پایان برساند. کاپیتان ویلارد (مارتین شین) یک افسر ارتش ایالات متحده است که در ویتنام خدمت می‌کند و ماموریت دارد تا یک سرهنگ نیروی ویژه مرتد (مارلون براندو) را که خود را خدا می‌بیند و متهم به قتل است، ترور کند. اگر عاشق این فیلم هستید، این مستند یعنی «قلب تاریکی: آخرالزمان یک فیلمساز» نیز ارزش تماشا دارد، مستندی که النور کاپولا هنگام حضور در فیلیپین فیلمبرداری کرد.

اقتباس آزاد فرانسیس فورد کاپولا از کتاب «قلب تاریکی» جوزف کنراد به عنوان سفری به ممنوع‌ترین بخش‌های روان انسان و در عین حال انتقال اکشن به جنگ ویتنام که هنوز هم تازه به نظر می‌رسد، شناخته می‌شود. معروف است که کاپولا دوران سختی را برای ساخت فیلم سپری کرد، آنقدر سخت که تجربیات او الهام بخش ساخت مستند بزرگ «Hearts of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse» شد.

جنگ و صلح (1956)

اگرچه طولانی‌ترین فیلم تاریخ نیست، اما مطمئناً جنگ و صلح با تقریباً 3.5 ساعت در فهرست بهترین فیلم های طولانی تاریخ قرار می‌گیرد. این فیلم حماسی بر اساس رمان ماندگار لئو تولستوی به همین نام ساخته شده است و برای دوست‌داران آثار کلاسیک در دسترس است. در این فیلم آدری هپبورن و مل فرر در نقش ناتاشا و آندری ایفای نقش می‌کنند و این فیلم جزئیات پیچیده‌ای از زندگی اشراف روسی را که به حمله ناپلئون منتهی می‌شود، از شروع روابط تا تولد نوزادان تا افرادی که در حال مرگ هستند و هر چیز دیگری درباره زندگی قهرمانان داستان را دنبال می‌کند.

تایتانیک (1997)

یکی از محبوب ترین داستان‌های عاشقانه تاریخ سینما قصه عشق جک و رُز است، تایتانیک بر اساس تراژدی واقعی غرق شدن کشتی تایتانیک و هزاران نفری است که در این کشتی بودند و کشته شدند. این فیلم تقریباً به دو ژانر تقسیم می‌شود و همین عاملی است برای مدت زمان طولانی آن، زیرا نیمه اول بر روی ملاقات جک (لئوناردو دی کاپریو) و رز (کیت وینسلت) متمرکز است. عشق و تحسین آنها نسبت به یکدیگر در نیمه اول افزایش می‌یابد، در حالی که نیمه دوم بر روی قایق شروع به غرق شدن و ضرب و شتم که پس از تلاش همه، از جمله جک و رز، برای زنده ماندن ایجاد می شود، تمرکز می کند.


طولانی ترین فیلم های تاریخ هالیوود

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
دنیای دیوانه، دیوانه، دیوانه، دیوانه (1963)

دنیای دیوانه، دیوانه، دیوانه، دیوانه فیلمی در ژانر کمدی سرقت به کارگردانی استنلی کریمر است که در سال ۱۹۶۳ منتشر شد. در طول این فیلم اسمایلر گروگان «(دورانته) با ماشین از بالای صخره‌ای سقوط می‌کند و سرنشینان چهار اتومبیل شاهد این تصادف‌اند.» اسمایلر «پیش از مرگ به آنان می‌گوید که ۳۵۰ هزار دلار از پول‌های مسروقه‌اش را زیر «W بزرگ پارک ایالتی ساحل سانتا رزیتا» پنهان کرده‌است. حالا چهار اتومبیل به‌طور جداگانه برای کسب پول به طرف سانتا رزیتا به راه می‌افتند. این فیلم طولانی، دیوانه‌وار، و پر از بازیگران کمیک و صحنه‌های جذاب کمدی است و این دقیقاً جذابیت آن است.

دروازه بهشت (1980)

فیلم دروازه بهشت وسترن ساخته مایکل چیمینو تقریباً از جنگ کانتی جانسون الهام گرفته شده است و درگیری تخیلی بین لندبارون‌ها و مهاجران اروپایی در وایومینگ آمریکا در اواخر قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد. این فیلم یکی از بزرگترین شکست‌های باکس آفیس تاریخ است که در مقابل بودجه 44 میلیون دلاری 3.5 میلیون دلار به دست آورده است. نکته قابل توجه دیگر در مورد این حماسه وسترن این است که همچنین اولین فیلمی بود که ویلم دفو را در خودش به نمایش گذاشت. اگر چه منتقدان معاصر با این اثر به شدت فیلن را مورد انتقاد قرار دادند، اما ویرایش‌های بعدی فیلم مورد تحسین جهانی قرار گرفت و آن را به عنوان بخش مهمی از تاریخ سینما و یکی از بهترین فیلم های طولانی دنیا به کانون توجه بازگرداند.

خدایان و ژنرال‌ها (2003)

فیلم خدایان و ژنرال‌ها درام جنگی تاریخی از کارگردان رونالد اف. ماکسول، پیش درآمدی برای فیلم گتیسبورگ (یکی دیگر از فیلم‌های بسیار طولانی) او در سال 1993 بود. این اثر سینمایی روزهای اولیه جنگ داخلی آمریکا را از دیدگاه سه مرد مورد توجه قرار می‌دهد: سرهنگ جاشوا لارنس چمبرلین (جف دانیلز)، که زندگی ساده خود را به عنوان استاد دانشگاه رها کرد تا به یکی از استراتژیست‌های عالی اتحادیه تبدیل شود.

ژنرال توماس «استون وال» جکسون (استیون لانگ)، مردی عمیقاً مذهبی که از کنفدراسیون دفاع می‌کرد، و ژنرال بدنام رابرت ای لی (رابرت دووال)، که ارتش کنفدراسیون را رهبری می‌کرد. این فیلم به شدت مورد استقبال قرار گرفت و البته به دلیل تقدس‌آمیز بودن و همدردی‌های آشکار با کنفدراسیون مورد انتقاد نیز قرار گرفت، اما حتی سخت‌گیرترین منتقدان آن نیز از مقیاس عظیم خدایان و ژنرال‌ها و تماشای نبردهای بازسازی‌شده بین شمال و جنوب شگفت‌زده شدند.

لیگ عدالت زک اسنایدر (2021)

برش کارگردان زک اسنایدر از Justice League که در HBO Max به نمایش درآمد، نشان می‌دهد که کارگردان قبل از اینکه یک تراژدی شخصی در ابتدا او را از تکمیل پروژه باز دارد، در ذهن خود یک فستیوال از حوادث و ایده‌ها را داشته است. نسخه اختصاصی این کارگردان همچنان به دنبال ماجراهای ابرقهرمانان نمادین بتمن، واندر وومن، سایبورگ، آکوامن و فلش است که با هم متحد می‌شوند تا جهان را از شر استپن وواف و پارادمون‌ها نجات دهند.

این فیلم در ابتدا در سال 2017 با مدت زمان 2 ساعت (شامل تیتراژ و سکانس های پس از آن) اکران شد و نقدهای فیلم به خصوص در مقایسه با قسمت اخیر منتشر شده خوب نبود زیرا اکثر منتقدان از کارگردانی و توانایی اسنایدر برای عمق بخشیدن بیشتر به شخصیت های مافوق بشری لـ*ـذت بردند. اما همچنان این فیلم نیز به دلیل زمان بیش از 4 ساعت اجرایش مورد انتقاد قرار گرفت.

بیل را بکش: کل ماجرای خونین

خیلی هیجان زده نشوید، این نسخه جدید یا متفاوتی از Kill Bill نیست. در عوض، این دو جلد است که در یک فیلم بسیار طولانی با امتداد سکانس‌های انیمیشن، یک نسخه رنگی از مبارزه بزرگ «خانه برگ‌های آبی» (به‌جای قطع اصلی سیاه و سفید) باهم ترکیب شده‌اند. تارانتینو ساخت این فیلم را در یک جشنواره بین‌المللی فیلم در سال 2008 اعلام کرد. جالب است بدانید برش‌های این دو فیلم پیش از آن زمان هرگز در ایالات متحده نمایش داده نشده بود، بلکه فقط در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

پس از آنکه قسمت اول «بیل را بکش» در سال ۲۰۰۳ اکران شد، بارها شنیدیم که «کوئنتین تارانتینو» نویسنده و کارگردان فیلم می‌خواسته هر دو قسمت فیلم را همزمان روی پرده ببرد اما به علت اینکه مدت فیلم از ۴ ساعت بی احترامی می‌کرد در دو قسمت عرضه شد. «بیل را بکش ۲» یکسال بعد اکران شد و سپس در سال 2011 تارانتینو نسخه ترکیب شده دو قسمت را به نمایش درآورد که بعدها تحت عنوان (Kill Bill: The Whole Bloody Affair) شناخته شد.

منبع: ویجیاتو


طولانی ترین فیلم های تاریخ هالیوود

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا