خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هترین فیلم های رزمی جهان سینما که باید تماشا کنید

مبارزه، چه آزاد و چه با قانون، بدون شک قدیمی ترین شکل رقابتی است که بشر تا به حال در آن شرکت داشته است. در برخی مواقع، این یک ابزار ضروری برای بقا بوده (کشتن یا کشته شدن) و همین نکته‌ای است که آن را دارای اهمیت کرده است. بنابراین سینما نیز روی این موضوع کنجکاوی جذابی داشته که منجر به تولید فیلم‌ های رزمی شده است. زیرژانر فیلم های رزمی برخی از خاص‌ترین و بهترین فیلم‌های تاریخ را به ما ارائه کرده است. گاهی اوقات شما فقط می‌خواهید بنشینید، استراحت کنید و مبارزات رنگارنگ را پشت سر هم تماشا کنید، اما چیزی که یک فیلم رزمی عالی را می‌سازد، نبرد‌هایی است که با یک داستان عالی ترکیب شده‌اند. فیلم‌های لیست بهترین فیلم های رزمی جهان در «ویجیاتو» هر دوی این ویژگی‌ها را دارند.

من تاریخ سینما را برای شما جستجو کردم، و تعدادی از بهترین «فیلم‌های هنرهای رزمی جهان» را پیدا کردم که برخی از آنها در جرگه بهترین فیلم های اکشن آسیایی نیز قرار می‌گیرد. این آثار که یک داستان خوب (گاهی حتی عالی) را با برخی از بهترین مبارزه‌هایی که تا به حال روی صفحه نمایش بزرگ دیده‌ شده‌اند ترکیب می‌کنند. بدون مقدمه، در اینجا بهترین فیلم های رزمی تاریخ (به ترتیب خاصی مرتب نشده‌اند) آورده شده است.

«Kickboxer»

بدون شک اگر به عنوان یک مخاطب عاشق سینمای رزمی به فیلم های اکشن علاقه داشته باشید در آن صورت نام ژان کلود ون دام یا همان فرانکی معروف، برایتان یک نام آشناست که در فهرست بهترین فیلم های رزمی جهان باید اثری از او باشد. او یکی از مهم‌ترین ستاره‌های هالیوودی در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ بود و در برخی از مهم‌ترین فیلم های رزمی این دوره نقش اصلی را بر عهده داشت. او به‌عنوان یک هنرمند رزمی‌کار همیشه مطرح بود و استعدادهای بازیگری هم بر توانایی‌های او می‌افزود.

اما ژان کلود ون دام فتوژنیک ترین ستاره سینمای اکشن است و «کیک‌بوکسور» بهترین فیلم او از منظر هنرهای رزمی ناب است. هیچ فیلمی بهتر از این اثر ظرافت و توانایی‌های «عضلات بروکسل» را در اوج بدنی خیره کننده‌اش نشان نمی‌دهد. این فیلم یک شیرینی فوق‌العاده جذاب از دهه 1980 میلادی با موسیقی متن ویژه آن دوران سینما است که با نمایش یک ملودرام با چاشنی هنرهای رزمی دل هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند. در ظاهر این اثر یک هالیوود خالص است، اما «کیک‌بوکسور» اولین فیلمی بود که بوکس اصیل تایلندی را برای تماشاگران آمریکایی و اساس سینمای غیر از شرق آسیا معرفی کرد.

«Kung Fu Panda»

ژانر فیلم رزمی یا کونگ‌فویی همیشه محدودیت‌های فیزیکی بدن انسان را نادیده گرفته است، چه از طریق آموزش فوق تخصصی و چه از طریق سیم‌های ویژه‌ای که به آن‌ها متصل می‌شود. بنابراین، تعجب آور است که تا سال 2008 طول کشید تا این ژانر وارد حوزه اصلی انیمیشن شود؛ جایی که به معنای واقعی کلمه هر چیزی ممکن است و این اثر از معدود انیمیشن‌هایی است که در فهرست بهترین فیلم های رزمی جهان ما قرار دارد. اما پاندای کونگ‌فوکار روی شخصیت پو متمرکز است، یک پاندای عاشق کونگ فو و کوفته‌ که به طور تصادفی برنده یک تورنمنت هنرهای رزمی می‌شود و بنابراین تبدیل به مدافع پیشگویی شده در دره صلح در برابر یک پلنگ شیطانی می‌شود.

داستان این اثر واضح‌ترین مسیر را برای یک پایان خوش دنبال می‌کند، و حتی اگر داستانی تلگراف‌شده در مورد شکست‌خوردگی یک مرد ضعیف باشد، بازهم اجرای کلیشه‌ها بدیع و لـ*ـذت‌بخش است. و اگر تماشای یک پاندا با صدای جک بلک که با گفتن اسکادوش یا فن انگشت موشی حریف را نابود می‌کند، احساس خوبی در درون شما ایجاد نمی‌کند، باید زمان کمتری را در اینترنت صرف کنید.

«Kill Bill»

کوئنتین تارانتینو قسمت اول و دوم «بیل را بکش» را یک داستان واحد می‌داند، بنابراین ما هر دو فیلم را به عنوان یک اثر مستقل چهار ساعته حساب می‌کنیم. نامه عاشقانه کوئنتین تارانتینو به سینمای اکشن رزمی ترکیبی بسیار پویا و متفاوت است؛ اما چرا؟ چون داستان و شمایل کار از حماسه‌های کونگ‌فو گرفته تا وسترن‌های اسپاگتی تا فیلم های هیجان‌انگیز اروپایی را شامل می‌شود. همانند دیگر فیلم‌های تارانتینو، Kill Bill اشاره‌های بسیار زیادی به فرهنگ عامه و نکات پنهانی فراوانی دارد که در دیدن‌های مجدد، متوجه آن‌ها می‌شوید. اکشن این فیلم نیز بیشتر از اکشن‌ فیلم‌های دیگر این کارگردان است.

بسیاری از فهرست های معتبر، حماسه دو قسمتی کوئنتین تارانتینو «بیل را بکش» را به عنوان بهترین فیلم کونگ‌فویی تمام دوران معرفی می‌کنند. در واقع «بیل را بکش» درکی از ژانر هنرهای رزمی را ارائه می‌دهد که فقط یک سینماگر واقعی می‌تواند چنین اثری تولید کند. داستان فیلم یک عروس (اوما تورمن) را در برابر شرکای سابقش در جنایت و معشوق سابقش بیل قرار می‌دهد. تارانتینو قبل از فیلمبرداری، صراحتاً قصد داشت به جمع کارگردانان بزرگ اکشن بپیوندد و موفق شد. این فیلم او حس یک «بی‌مووی» را دارد که به واسطه تارانتینو به بهترین شکل ممکن تولید شده است. بنابراین، دیدن آن حاوی یک حس کاملاً شگفت انگیز است.


بهترین فیلم های رزمی جهان

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«Bloodsport»

به نظر خیلی‌ از طرفداران بهترین فیلم اکشن رزمی ژان کلود اثر کلاسیک او یعنی رینگ خونین است که صحنه‌های مبارزه زیرزمینی تا صحنه‌های اکشن معمولی را دربرمی گیرد. همچنین این فیلم باعث شد که او از یک بازیگر مکمل به یک ستاره نقش‌های اصلی تبدیل شود. علاوه بر صحنه‌های اکشن شخصیت داستان، دیالوگ‌ها و بازی احساسی او استعداد بازیگری ژان کلود را نشان می‌دهد. رینگ خونین مدتهاست که فیلم هنرهای رزمی مورد علاقه خیلی از فیلم‌بازهای قدیمی است. شاید «کیک بوکسور» فیلم بهتری از ژان کلود ون دام است، اما «رینگ خونین» اثری است که تماشاگران جهان برای اولین بار چشم‌شان به بزرگ‌ترین مبارز اروپایی تاریخ سینما روشن شد. جالب است بدانید با این اثر بود که نام فرانکی برای این بازیگر بر زبان ما ایرانیان جای گرفت.

«The Matrix»

بدون شک ماتریکس رتبه بسیار بالایی در آثار رزمی دارد و در لیست بهترین فیلم های رزمی جهان باید قرار بگیرد؛ اما چرا؟ چون واچوفسکی‌ها با الهامات خود از ژانر علمی تخیلی، انیمه، سایبرپانک، سینمای اکشن هنگ کنگ، دین، فلسفه و اسطوره شناسی سعی کردند تا در آن زمان یک اثر سینمایی رزمی واقعاً منحصر به فرد را با فیلم خود تجربه کنند. جالب است بدانید ماتریکس توانست سبک «Wire fu» را در هالیوود به اوج خود برساند. زیبایی شناسی سکانس‌های رزمی این فیلم سال‌ها است که بر این ژانر حکومت می‌کند. برای مثال صحنه‌های پیچیده مبارزه تن به تن در «ماتریکس» چکیده سینمای رزمی ناب هنگ کنگ است.

«Police Story»

برای درک این که شخص جکی چان در ژانر فیلم‌های رزمی چه کرده است، باید به دوران کمدی صامت هارولد لوید و باستر کیتون و البته آن بدل‌کاری‌های ویژه این بازیگران افسانه‌ای برگردید تا معادل جکی چان مبارز را در دوران اوج خود در سینمای رزمی هنگ کنگ بیابید. جکی چان از آن دست بازیگرانی است که زندگی و دست و پا خود را در معرض خطر قرار می‌دهد تا به تصویری که می‌خواهد برسد. نهایت این جنون کارهای خاص جکی‌ چان در داستان پلیس است.

بدون شک هر مخاطب تاره‌کاری که می‌خواهد درباره فیلم‌شناسی جکی چان چیزی یاد بگیرد، باید از این فیلم سینمایی هیجانی شروع کند. داستان پلیس نشان می‌دهد که چرا جکی چان یک افسانه در این ژانر است.

«Crouching Tiger, Hidden Dragon»

یکی دیگر از آثار رزمی شاخص تاریخ سینما همین فیلم مادگار و فراموش نشدنی آنگ‌لی است. این اثر اقتباسی از رمانی به همین نام توسط وانگ دولو، یک شاهکار در سبک ووشیا است که هنوز هم پس از سال‌ها به دلایل فراوانی مورد ستایش قرار می‌گیرد. سکانس‌های مبارزه‌ای که برای این فیلم طراحی و اجرا شده، یک منظره جادویی برای تماشا است. بنابراین، «ببر خیزان، اژدهای پنهان» ساخته آنگ لی که در سال 2000 اکران شد، بهترین فیلم سبک ووشیا است که تا کنون ساخته شده است.

«Once Upon A Time in China»

اگر جکی چان جانشین بروس لی بود، در نسل بعدی ستارگان هنرهای رزمی چینی، استاد بزرگ مشت‌های سنگین کونگ‌فو، بدون شک «جت لی» است. در سال 1991 «روزی روزگاری در چین» جت لی را در قامت نقش قهرمان مردمی چینی وونگ فی هونگ به جهان سینما معرفی کرد. این شخصیت کمی شبیه نسخه شرقی رابین هود یا شاه آرتور است و قبلاً در فیلم افسانه‌ای جکی چان در هنگ کنگ، یعنی «میمون سرخوش» به تصویر کشیده شده بود. در این فیلم شخصیت فی هونگ با بازی جت لی به عنوان یک پزشک در حدود سال 1900 میلادی به تصویر کشیده می‌شود، زیرا در آن زمان بریتانیایی‌ها شهر را به حکومت مستقل واگذار می‌کنند.

شخصیت فی هونگ باید برای محافظت از مدرسه هنرهای رزمی خود در برابر استعمارگران شوم کارتونی و شروران محلی متحد بجنگد زیرا او پس از بازگشت از انگلیس به خانه عاشق یکی از بستگان دور (روزاموند کوان) می‌شود که سرشار از ذوق غربی است. اما خود جت لی به عنوان یک مبارز نیمی رزمی کار، نیمی ژیمناستیک باز است، و دیدن او در حال غلتیدن، چرخاندن و بالا رفتن از در و دیوار فیلمی که آثار هنرهای رزمی چینی را احیا کرد، باورنکردنی است. هیچ گرافیک کامپیوتری در این ماجراجویی اوایل دهه 90 وجود ندارد، فقط تعداد زیادی کار سیمی با صحنه‌سازی فوق‌العاده از طراح اکشن یوئن وو پینگ و کارگردان تحصیل‌کرده سینمای چین تسوی هارک است که آن را تماشایی کرده است.


بهترین فیلم های رزمی جهان

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«The 36th Chamber of Shaolin»

هیچ کس نمی‌داند که میدان‌های جنگ باستانی چه شکلی بوده‌اند. حتی مورخان دقیقاً مطمئن نیستند که چه اتفاقی می‌افتد وقتی هزاران نیروی زرهی را به یک میدان می‌فرستید و آنها را باهم درگیر می‌کنید. همین امر تا حد زیادی در مورد مکانیک مبارزه با شمشیر یک به یک نیز صادق است. از آنجایی که نمی‌توانید بدون کشتن کسی، این هنر باستانی را با سرعت تمام تمرین کنید، فیلم‌هایی مانند «سی و ششمین اتاق شائولین» از سال 1978 میلادی سبکی تخیلی از مبارزه را رایج کرده‌اند که جلوی دوربین عالی به نظر می‌رسد اما احتمالاً دارای حداقل اعتبار تاریخی است. با این وجود، این سبک به عنوان یکی از ستون‌های ماندگار سینمای رزمی شناخته می‌شود.

«سی و ششمین اتاق شائولین» به طور گسترده در میان مهم ترین فیلم‌های رزمی کونگ‌فویی به حساب می‌آید. این اثر شاید طولانی‌ترین سکانس تمرینی را در بین هر فیلم هنرهای رزمی داشته باشد و این سکانس تا حدی الهام‌بخش بود که به صحنه مرجع آموزش طولانی فیلم بیل را بکش کوئنتین تارانتینو در مورد عروس اوما تورمن تبدیل شد. با توجه به جایگاه تحسین برانگیز این فیلم در کانون سبک ووشیا، می‌توان این اثر را یکی از ستون‌های سینمای اکشن رزمی دانست.

«Ong-Bak: Muay Thai Warrior»

ستاره رزمی کار دیگر از شرق آسیا؛ تونی جا یکی از آن ورزشکاران با استعداد در هنرهای رزمی است که پله به پله به سوی موفقیت قدم برداشته است و جای پای خودش را در بهترین فیلم های رزمی جهان محکم کرده است. در این بین فیلم Ong Bak در واقع نقطه آغازی بر درخشش تونی جا در سینمای رزمی جهان بود. او پس از این فیلم در آثاری چون «جوجیتسو»، «مانستر هانتر»، «سریع و خشن ۷» و «تهدید سه‌گانه» ایفای نقش نمود. این فیلم سینمایی اکشن رزمی که شامل چند دنباله هم می‌شود، شما را به یک روستا در تایلند می‌برد؛ جایی که یک مجسمه باستانی بودا دزدیده می‌شود.

در پی این اتفاق تینگ (استاد هنرهای رزمی) دواطلبانه راهی سفری می‌شود تا این مجسمه ارزشمند و مهم را پس بگیرد. گرچه طی سفر او متوجه می‌شود با یک سری دزد ساده و عادی طرف نیست و باید با گروهی سازماندهی‌شده و قدرتمند مواجه شود. فیلم‌نامه Ong Bak رویکردی ساده و خالی از پیچیدگی دارد اما تونی جا به خوبی از پس صحنه‌های اکشن برمی‌آید و نشان می‌دهد چرا پس از این فیلم راهی سینمای بین‌المللی شد.

«The Raid»

یورش یکی از نام‌های شاخص سینمای اکشن و رزمی است؛ این اثر در اوج سادگی یک خون تازه به این ژانر وارد کرد. صحنه‌های اکشن و نبردهای تن به تن در فیلم یورش پس از ده سال همچنان جزو بهترین فیلم‌های هیجان‌انگیز تاریخ سینما است. داستان این فیلم درباره یک گروه پلیس است که باید خود را به بالاترین طبقه یک ساختمان بلند برساند، جایی که رییس و سرکرده خلافکاران حضور دارد. به همین سادگی!

«John Wick»

این روز‌ها جان ویک یکی از قوی ترین فرنچایزهای سینمایی اکشن رزمی است. اما بخشی از این اعتبار بازمی‌گردد به شخص کیانو ریوز و کارگردان چاد استاهلسکی که در تمام مراحل تولید اولین قسمت از این فرنچایز پیشرو بوده‌اند. در واقع کارگردان چاد استاهلسکی و کیانو ریوز راهی را پیدا کرده‌اند که با رعایت فرمول اثبات شده این مجموعه فیلم، فرنچایز را تازه نگه دارند. با هر دنباله جدید ما شاهد یک طرح و انگیزه‌های به اندازه کافی ساده برای مبارزه و تزریق هیجان بوده‌ایم. هر چند فیلمسازان دیگر نیز به طور مداوم با مجموعه‌های بلندپروازانه‌تر تلاش می‌کنند جهان قاتلان زیرزمینی را گسترش دهند، اما هنوز عالیجناب جاناتان ویک چیز دیگری است.

«Kung Fu Hustle»

صحبت در مورد عصر مدرن فیلم‌های هنرهای رزمی بدون مطرح کردن ذهن منحصر به فرد و دیوانه استفن چو سخت است. او در سال 2001 با تولید «فوتبال شائولین» به تمجیدهای بین المللی فراوانی دست یافت. اما این فیلم دربارهٔ یک راهب پیشین بودایی از معبد شائولین است که سال‌ها پس از درگذشت استادشان و در جریان وقایعی، ۵ برادر خود را متحد می‌کند تا مهارت‌های فراانسانی خود را در زمینهٔ هنرهای رزمی، در مسابقات فوتبال بکار بگیرند و شائولین کونگ‌فو را در میان مردم رواج دهند. اما Kung Fu Hustle که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، یک فیلم رزمی، گانگستری و کمدی است که نام استفن چو بیشتر سر زبان‌ها انداخت.


بهترین فیلم های رزمی جهان

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
به صورت خلاصه فیلم Kung Fu Hustle جلوه‌های ویژه، هنرهای رزمی و لحن و سبک انیمیشن Looney Toons را با جلوه‌های خنده دار ترکیب می‌کند. این اثر یک فیلم کونگ‌فو عالی است که با دیدن آن باید انتظار ارجاع به سینمای ژان رنوآر، درخشش و حتی مرد عنکبوتی را داشته باشید. این یک نامه عاشقانه به بسیاری از چیزهاست؛ اگر بعد از شانگ‌چی به دنبال یک فیلم هنرهای رزمی هستید که همراه با لحظات خنده دار باشد، دیدن این اثر اساساً اجباری است.

«Zatoichi»

بدون شک آثار سامورایی نیز می‌‌توانند در بین فیلم‌های رزمی جای بگیرند و به عنوان بهترین فیلم های رزمی جهان در نظر گرفته شوند. البته نه تمام این آثار، بلکه اثری چون زاتویچی می‌تواند. اما چرا؟ چون این فیلم که نخستین تجربه کیتانو در زمینهٔ فیلم‌های «تاریخ» سامورایی است، در ردیف بهترین فیلم‌هایی که تا به حال ساخته، قرار می‌گیرد. زاتویچی پر از اشارت و ارجاع به فیلم‌های قدیمی سامورایی، به خصوص فیلم‌های آکیرا کوروساوا است. از این‌ها گذشته، سکانس‌های اکشن‌اش نیز هیجان انگیزند. ترکیبی از سوررئالیسم عجیب و غریب و خشونت شرورانه در فیلم موج می‌زند. این فیلم حول محور Zatoichi، یک «ماساژور کور» می‌چرخد که به تنهایی از یک روستا در برابر یک باند حریص محافظت می‌کند که مردم محلی را با اخاذی آزار می‌کنند.

«13Assassins»

یک فیلم رزمی دیگر با چاشنی ژاپنی‌های شمشیر به دست؛ در طول چندین سال تب‌ و تاب فیلم‌های رزمی از جنس سامورایی چندان رونقی نداشت تا اینکه سال 2011 ظهور فیلمی با استانداردهای بسیار بالا، بسیاری از منتقدان و مخاطبان سینما را شگفت‌ زده کرد. این شگفتی هنگامی کامل می‌شود که بدانیم کارگردان آن، تاکاشی میکه، یکی از پرکار ترین سینماگران حال حاضر جهان است که در دوره‌ی کاری بیست ساله‌ی خود افزون بر پنجاه فیلم بلند سینمایی ساخته است. بدون شک فیلم ۱۳ آدمکش بازگشتی به دوران درخشان آثار سامورایی است که با بزرگانی چون آکیرا کوروساوا و ماساکی کوبایاشی رقم خورده بود.

«The Karate Kid»

کونگ فوی چینی هنرهای رزمی را به سینمای جهان آورد، اما «بچه کاراته باز» تحت تأثیر ژاپنی‌ها در سال 1984 بود که الهام بخش نسلی از جوانان مشتاق شد که برای دفاع از خود و قهرمان شدن به سمت باشگاه‌های آموزش کاراته سرازیر شدند. موضوع کلیدی داستان این فیلم درباره دانیل لاروسو (رالف ماکیو) است، پسر یک مادر مجرد (راندی هلر) که می‌خواهد کاراته یاد بگیرد تا با یک گروه قلدر محلی روبرو شود و به آن‌ها باج ندهد. در این بین پت موریتا برای ایفای نقش نمادین خود در نقش آقای میاگی، عاقل ترین سنسی سینما، نامزدی اسکار را به دست آورد. میاگی کهن الگوی استاد و حتی پدری سرسخت است. او به سادگی تاکتیک‌های باستانی را واگذار نمی‌کند. به گفته این استاد بزرگ با استفاده از احترام متقابل ژاپنی، ابتدا باید نظم و انضباط را بیاموزید.

به طور کلی بچه کاراته‌باز یکی دیگر از فیلم‌های کلاسیک دهه 80 است که همه احساسات خوش دوران کودکی و نوجوانی را به شما می‌دهد و حس نوستالژی را دوچندان می‌کند. اگر سریال Cobra Kai را تماشا کرده‌اید و هنوز فیلم پشت آن را ندیده‌اید، می توانید همین امروز از دیدن آن لـ*ـذت ببرید. فیلم بچه کارته‌باز اثری گرم وصادقانه است که مقاومت در برابر آن دشوار است. فیلم حاوی داستانی هیجان انگیز، با طعم شیرین و دل انگیز با یکی از جالب ترین دوستی‌های طولانی مدت است.

«Ip Man»

باید قبول کرد زمانی که سخن از داستان‌های اکشن کونگ فویی مدرن می‌شود، شخصیتی به نام «ایپ» وجود دارد که همه باید حداقل یک بار شنیدن داستان‌های مربوط به او را تجربه کنند. جناب استاد Ip Man از سال 2008 سوژه بسیاری از فیلم‌های رزمی و مجموعه‌های تلویزیونی مبارزه محور بوده است. اما جالب است بدانید، او که استاد بروس‌لی معروف بوده، خیلی دیرتر از شاگردش بین عموم مردم جهان شناخته و محبوب شده است. بدون شک عامل شناخت او به جهان، ساخت فیلم مردی به نام ایپ بود که در آن دونی یِن نقش این استاد بزرگ هنر‌های رزمی را بازی کرد. از آن زمان به بعد، بسیاری از فیلم‌های مربوط به Ip Man و صحنه‌های شگفت‌انگیز رزمی وجود داشته که هر ساله هیجان طرفداران هنرهای رزمی را به همراه داشته است.

ایپ من در واقع یک فیلم بیوگرافیکی است که در ساخت آن آزادی عمل بسیاری به کار رفته. این فیلم بر اساس داستان واقعی یک استاد هنرهای رزمی در دوران جنگ ژاپن و چین (سال ۱۹۳۷) ساخته شده است. بر اساس داستان واقعی مردی که دودمان تربیتی او به دو میلیون نفر رسیده است (از جمله بروس لی) مبارزات وحشتناک خود را با احساسات درونی و زمینه تاریخی به بیننده القا می‌کند. دانی ین به عنواناستاد ایپ این فیلم دیدنی است و تا زمانی که این اثر را تماشا می‌کنید، مانند پاچینو در پدرخوانده، آرامشی تحسین پذیر را به نمایش می‌گذارد.


بهترین فیلم های رزمی جهان

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«Fist of Legend»

آیا به عنوان یک مخاطب قصد دارید اطلاعات و دانسته‌های خود در مورد ژانر و فیلم‌های کونگ‌فویی را بیشتر از گذشته افزایش دهید؟ پس تحت هیچ شرایطی نباید جت‌لی و فیلم Fist of Legend او را فراموش کنید و آن را در واچ لیست بهترین فیلم های رزمی جهان خود قرار دهید. این اثر بازسازی فیلم Fist of Fury با بازی بروس لی به کارگردانی گوردون چان است که داستان آن در زمان اشغال شانگهای توسط ژاپن در اواخر دهه 1930 اتفاق می‌افتد و جت‌لی در نقش چن ژن، یک رزمی کار ماهر است که در مورد مرگ استادش به دست یک ژاپنی تحقیق می‌کند. جنگندگی شخصیت مرکزی این فیلم او را از یک مسابقه به مسابقه دیگر می‌برد و حرکات همیشه پر جنب و جوش جت‌لی مانع از عدم نمایش استعداد لی به عنوان یک بازیگر مبارز نمی‌شود.

مبارزات این فیلم از یک سکانس به سکانس بعدی بزرگتر و شدیدتر می‌شوند و شما به عنوان مخاطب با دیدن هر ضربه می‌توانید شکستن استخوان‌ها را ببینید و احساس کنید و خشونت موجود در آن را به شکل کامل درک کنید. این فیلم با داستانی که مضامین ضد استعماری را بررسی می‌کند، نمونه‌ای عالی از نمایش جنگ و قدرت ستاره‌ای چون جت‌لی است، که ارزش دیده شدن را دارد.

«The Grandmaster»

در حالی که فیلم‌های Ip Man با بازی بی‌پایان و تاثیرگذار دانی ین ممکن است محبوب‌ترین فیلم برای اسطوره‌سازی از این معلم مشهور بروس لی باشند، اما برداشت دیگری از این مرد و زندگی‌اش وجود دارد که در فیلم بسیار جذاب‌تر استاد بزرگ، به نمایش در می‌آید. تونی لئونگ که در فیلم شانگ‌چی نقش پدر او و شرور فیلم را دارد، در این فیلم نقش استاد سبک وینگ‌چون را برعهده دارد. این فیلم با بررسی معنای واقعی زندگی این استاد هنرهای رزمی، در نبردهایی که نه تنها از جانب رقبا بلکه از زندگی به‌طور کلی ناشی می‌شود، مانند حماسه‌ای فراگیر و پر از عمق دراماتیک عمل می‌کند. این فیلم در نمایش سکانس‌های اکشن زیبا نیز هیچ گونه کم‌کاری ندارد.

«Hero»

فیلم قهرمان ساخته کارگردان نام آشنا ژانگ ییمو، اثری است که به سبک ببر خیزان، درام هیجان‌انگیز را با نسخه‌ای رمانتیک از چین باستان که مملو از حرکات آکروباتیک بلند پروازانه است، ترکیب می‌کند. اما ییمو برخلاف آنگ‌لی با حس عظمت بسیار بزرگ‌تری فیلم را ارائه می‌کند، و مبارزات سریع‌تری را از جت لی، دانی ین، ژانگ زی، تونی لیونگ، و مگی چونگ در هم می‌آمیزد و از جلوه‌های بصری و طراحی عالی استفاده می‌کند تا همه آن‌ها بزرگ‌تر احساس شوند. قهرمان با داستانی که پیوسته این سوال را مطرح می‌کند که حقیقت چیست و فریب چیست، بیننده را با فیلم همسو می‌کند. این فیلم که واقعاً بی‌زمان به نظر می‌رسد، صحنه‌های بصری خارق‌العاده و مبارزاتش را با درام جذاب ترکیب می‌کند تا داستانی خیره‌کننده و لایه‌ای را ببافد که هرگز خسته‌کننده نیست.

«Iron Monkey»

در یک سرزمین ناامید و ناعادلانه، که در آن فساد دولتی حاکم است، تنها یک مرد شجاعت به چالش کشیدن سیستم و مقابله با آن را دارد. آنها او را میمون آهنی صدا می‌کنند. این قهرمان زیر سایه شب، در سکوتی پیش از سپیده دم، می‌جنگد تا به فقرا و مستضعفان امید بدهد. اگرچه هیچ کس نام او را نمی‌داند و هیچ کس نمی‌داند او از کجا آمده است، اما قهرمانی، او را به یک اسطوره زنده برای مردم و یک مرد تحت تعقیب برای قدرت‌ها تبدیل کرده است.

قبل از هرچیز باید بدانید این فیلم یکی از محبوب‌ترین آثار رزمی مورد نظر کوئنتین تارانتینو است. این فیلم شباهت‌هایی با شخصیت محبوب زورو و همچنین رابین هود دارد، زیرا میمون آهنی برای کمک به فقرا از ثروتمندان دزدی می‌کند. هنگامی که یک روز میمون آهنی از فرماندار دزدی می‌کند، فرماندار دستور دستگیری او را می‌دهد، اما ماموران به اشتباه کسی دیگر را بازداشت می‌کنند و این هسته مرکزی داستان فیلم را شکل می‌دهد. در حالی که یو رونگ-گوانگ نقش اصلی را در این فیلم بازی می‌کند، اما مسلماً این دانی ین است که در نقش وونگ کی یینگ، ستاره است و خودنمایی می‌کند. میمون آهنی شاید شعر و شاعرانه بودن ببر خیزان آنگ‌لی را نداشته باشد، اما نبود‌ آن را با سرگرمی و انرژی بیشتری در اکشن جبران می‌کند.


بهترین فیلم های رزمی جهان

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
«Drunken Master»

جکی چان یکی از برجسته ترین ستارگان سینمای اکشن است، زیرا او مهارت خود را به عنوان یک رزمی کار چیره دست با کمدی فیزیکی شبیه باستر کیتون ترکیب می‌کند. اما اولین فیلم شاخص او یعنی Drunken Master که در سال 1978 به نمایش درآمد یک فرضیه کاملاً منحصربه‌فرد دارد، زیرا چان نقش مبارزی را بازی می‌کند که توانایی‌هایش در هنگام بی‌خود شدن از خود به اوج می‌رسد. داستان مبارزی که برای نبرد باید از حالت طبیعی خارج شود، برای یک کمدی اکشن ایده بسیار عالی است، زیرا موتور کمدی توسط اکشن به حرکت در می‌آید. در این فیلم مبارزات به طرز ماهرانه‌ای توسط متخصصان این امر طراحی و اجرا می‌شود، اما اجرای این اکشن به لطف جکی‌چان رویکردی اسلپ‌استیک دارد. طبق معمول، بدلکاری چان در این فیلم بی عیب و نقص است.

«The Way of the Dragon»

جالب است بدانید این فیلم حاصل اولین کارگردانی ستاره محبوب هنرهای رزمی یعنی بروس لی بود و به‌عنوان اثری شاخص در لیست بهترین فیلم های رزمی جهان معرفی می‌شود. داستان فیلم حول محور تانگ لونگ (لی)، یک رزمی کار جوان است که برای کمک به پسرعموهایش که در حال حاضر توسط مافیای محلی در معرض تهدید هستند، به ایتالیا می‌رود. بروس لی با برهم زدن سیستم هالیوود در طول ظهورش در اواخر دهه 1960، نوعی سبک مبارزه از شرق آسیا را به صنعت سینما تزریق کرد و همین اتفاق او را تبدیل به یک نامی تأثیرگذار در هر گوشه از فرهنگ بین المللی کرد.

اگرچه او به عنوان یک هنرمند رزمی، بازیگر و فیلمساز به شهرت رسید، اما جوهر واقعی ماندگار بروس لی در حضور فلسفی او بود. در این میان راه اژدها که باورهای فلسفی او را به بافت فیلم هنرهای رزمی تبدیل می‌کند، بهترین اثر سینمایی بروس لی را نشان می‌دهد که به خوبی ماهیت دقیق و جاه‌طلبی او را به عنوان یک خلاق متواضع منعکس می‌کند.

این فیلم که هوشمندانه ساخته شده است، اساساً یک داستان «ماهی بیرون از آب» است که در آن شخصیت لی به خارج از منطقه آسایش خود سفر می‌کند تا یک دشمن کاملاً جدید را به چالش بکشد، و معرفی کاملی برای کسانی است که هرگز بروس لی یا در واقع سینمای هنرهای رزمی او را به طور کلی تجربه نکرده‌اند. راه اژدها که نماینده بهترین هنرهای رزمی، فیلمساز و متفکر فلسفی است، بدون شک بزرگترین اثر سینمای بروس لی است و به عنوان یک سرود بی انتها برای میراث فرهنگی یک نماد بلامنازع عمل می‌کند.

«The Villainess»

شاید در موارد قبلی اشاره شد که اکثر فیلم‌های اکشن رزمی داستان پیچیده و آنچنانی ندارد اما خب همان‌طور که می‌دانید سینمای کره جنوبی طی چند دهه اخیر پیشرفت شگفت‌آور و فوق العاده‌ای داشته است. فیلم سینمایی The Villainess در این میان توانسته با تلفیق یک فیلم‌نامه باکیفیت و صحنه‌های اکشن کم‌نظیر، اثری منحصر به فرد را خلق کند. فیلم یونگ بیونگ گیل به یک تجربه به‌یادماندنی در تماشای فیلم‌های اکشن تبدیل می‌شود. داستان و دنیای سرگرم‌کننده قاتل‌های حرفه‌ای در کنار صحنه‌هایی نفس‌گیر و حیرت‌انگیز این محصول سینمای کره‌جنوبی را آن‌‌قدر باکیفیت جلوه می‌دهد که می‌توانیم بگوییم برخی از صحنه‌های فرانچایز John Wick از آن الهام گرفته شده است. داستان حماسی اما ساده آن، پیچیدگی‌های جذابی دارد.

«The Night Comes for Us»

یک فیلم رزمی از سینمای نوپای اندونزی؛ از نظر داستانی این فیلم اصلا حرف تازه‌ای ندارد و همان ماجرای «محافظت از دختری معصوم!» را روایت می‌کند. با این حال شما چنین روایتی را هیچ‌گاه با رویکرد خشن، پر خون و منحصر به فرد تیمو تیاهانتو تماشا نکرده‌اید. ایکو اویس، جو تسلیم، جولی استل، سانی پانگ و دیان ساستروواردوی از جمله ستارگانی هستند که در فیلم The Night Comes for Us حضور یافته‌اند. یک اکشن رزمی تماشایی که مبارزات درون آن نفس هر مخاطبی را به شماره می‌اندازد.

«Game Of Death»
بروس لی قبل از پایان پروژه تولید این فیلم جان خود را از دست داد و فیلم پنج سال پس از مرگ او اکران شد. در فیلم Game of Death بروس لی با همان لباس زرد معروفش که تارانتینو نیز به آن ارجاع سینمایی داشت، تلاش می‌کند تا به یک برج راه پیدا کند. او در راه رسیدن به این ساختمان غول‌پیکر مجبور است با رزمی‌کاران متفاوتی درگیر شود. به همان میزان که بروس لی به هدفش نزدیک می‌شود، دشمنان او هم حرفه‌ای‌تر و قدرتمندتر می‌شوند. شاید جالب باشد بدانید که کریم عبدالجبار هم در این فیلم حضور کوتاهی دارد.


بهترین فیلم های رزمی جهان

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
درگیری‌های رزمی فیلم Game of Death در سطح خوبی دنبال می‌شود و همه انتظاراتی که از یک فیلم بروس لی وجود دارد را برآورده می‌کند اما این فیلم یک مشکل بسیار بزرگ دارد؛ قبل از این‌که فیلمبرداری به صورت کامل انجام شود، بروس به شکل مشکوکی درگذشت. بنابراین تعداد قابل توجهی از سکانس‌های فیلم اصلا فیلم‌برداری نشدند و هیچ تدوینگری هم نمی‌توانست فیلم را کامل کند. اما استودیو همه تلاشش را کرد تا فیلم Game of Death کامل شود. ترکیب صحنه‌های فیلم‌های قبلی بروس لی با بازیگرانی که تصویر صورت او روی صورت آن‌ها قرار می‌گرفت در کنار تصاویری از خاکسپاری این بازیگر دوست‌داشتنی در نهایت همه سکانس‌های باقی‌مانده آخرین فیلم بروس لی را کامل کردند.

«Shaolin Soccer»

فوتبال شائولین اثری از سینمای هنگ کنگ است و اثری کمدی در لیست بهترین فیلم های رزمی جهان است. این فیلم که نه‌تنها برای هواداران فوتبال جذاب به نظر می‌رسد بلکه برای تماشاگرانی که هیچ علاقه‌ای به این ورزش ندارند هم خیره‌کننده است. دلیل این رضایت حداکثری را باید در تلفیق درست ژانرهای فیلم پیدا کرد؛ یک اکشن که رگه‌های ضخیمی از کمدی را میزبانی می‌کرد و در عین حال هنرهای رزمی را با فوتبال ترکیب کرده بود. داستان فیلم درباره یک راهب بودایی است که تصمیم می‌گیرد با به‌کارگیری فوتبال افراد بیشتری را به مکتب شائولین در ورزش کونگ‌فو علاقه‌مند کند.

در این فیلم فوتبالی رزمی یک داستان ساده به روشی غیرمعمول گفته می‌شود که می‌تواند ترکیبی قدرتمند باشد. فوتبال شائولین، به کارگردانی و بازی استفن چاو، داستان استاد کونگ فو شائولین سینگ را به تصویر می‌کشد. سینگ پس از ملاقات با ستاره فوتبال هنگ کنگ، فانگ، پنج استاد همکار خود را دوباره جمع می‌کند تا از مهارت‌های هنرهای رزمی آنها برای بازی فوتبال و آوردن کونگ فو به توده‌های درونی یک لیگ فوتبال استفاده کند. جالب است بدانید در زمان اکران، فوتبال شائولین موفق‌ترین فیلم تاریخ سینمای هنگ‌کنگ بود، پیش از اینکه کمدی هنرهای رزمی بعدی چاو، یعنی Kung Fu Hustle، در صدر قرار گیرد.

«Equilibrium»

فیلم توازن یا Equilibrium ترکیبی از دیگر فیلم‌های موفق رزمی اکشن و علمی‌تخیلی پیش از خود است. اما علت وجود فیلم در این لیست استفاده جذاب اثر از امکانات دیگر آثار شاخص اکشن برای پیشبرد داستان خود است. اگرچه فیلم در نهایت لحظاتی گاها احمقانه است، اما ترکیب شیک و ایده‌های Equilibrium به طرز شگفت انگیزی جذاب است.

«توازن» داستان زندگی مردم پس از جنگ جهانی سوم است؛ ظلم و فساد و تباهی جهان را فرا گرفته. رهبری با اتکا به نیروی نظامی به تصرف کل جهان می‌پردازد و برای جلوگیری از جنگ جهانی چهارم که موجب نابودی نسل بشر می‌گردد، با مجبور کردن مردم به مصرف دارو، احساسات را در مردم سرکوب می‌کند. چرا که او معتقد است روح ستیزه‌خوی بشر ریشه در احساسات او دارد. این دارو برای از بین بردن و خنثی نمودن احساسات منفی در انسان استفاده می‌شود ولی باعث می‌شود که احساسات خوب هم از بین بروند.

«District B13»

وقتی فیلم رزمی بلوک 13 به کارگردانی پیر مورل و تهیه کنندگی لوک بسون اکران شد، یک ستایش فرانسوی تمام عیار از ورزش جدید پارکور بود و از معدود آثار اروپایی لیست بهترین فیلم های رزمی جهان است. هیچ جلوه‌ ویژه‌ای در فیلم به کار نرفته است و از طناب‌هایی که به بازیگر و بدل‌کار وصل باشد خبری نیست. این‌ محله واقعا میدان نبرد است. تعقیب و گریزهای نفس‌گیر و خوب طراحی شده که باعث می‌شود تب و تاب فیلم به هیچ عنوان پایین نیفتد. داستان فیلم هم ساده است و بیشتر وقتش صرف صحنه‌های رزمی بی نظیرش شده است. ماجرای یک پلیس و مجرم که به یکدیگر می پیوندند تا شخصی را از محله بلوک 13 نجات بدهند و جلوی یک بمب هسته ای را هم بگیرند.

به خاطر موفقیت فیلم، در سال 2009 نسخه دومی آمد که تقریبا همان تیم فیلم اول دور هم جمع شده بودند. اما قدرت نسخه دوم به هیچ وجه مثل فیلم اول نبود. اما برای طرفداران تشنه این رزمی‌کاران پارکور باز، دیدن فیلم دوم هم خالی از لطف نیست.

«Seven Samurai»

یکی از بزرگترین فیلمسازان تمام دوران آکیرا کوروساوا فیلمساز برجسته و فقید ژاپنی است. فیلم‌های او الهام بخش هنرمندان دیگر از نسل‌های مختلف بوده است. فیلم ماجراجویی باورنکردنی او هفت سامورایی به عنوان نمونه بارزی از مشارکت او در این تجارت است. حماسه 207 دقیقه‌ای آکیرا کوروساوا یکی از تأثیرگذارترین فیلمهایی است که تا به حال ساخته شده و تکنیک‌های قصه گویی و تصویری را معرفی می‌کند که در همه ژانرهای سینما رایج شده‌اند. همچنین این اثر ماندگار در بیش از ۶۵ سال گذشته به طور منظم به عنوان الهام و منبع مستقیم بسیاری از فیلمسازان نامی و مشهور بوده است.

به طور کلی هفت سامورایی آغازگر فیلمهای اکشن با مضمون «مردانی عدالت‌خواه در ماموریت» بود، طرح نسبتاً ساده‌ای که یک قهرمان دارای اکراه در آن گروه متفاوتی از افراد را برای نبرد با یک تهدید مشترک جمع می‌کند. این خط داستانی در مدت‌ها پیش به یکی از خوش پوش‌ترین مناطق داستانی در صنعت سینما تبدیل شد.

«Enter The Dragon»

تقریباً ۵۰ سال پس از مرگش، بروس‌لی هنوز مشهورترین رزمی کار تاریخ سینما و مردی است که در اوایل دهه 1970 فیلم‌های کونگ فویی را به مردم جهان معرفی کرد و گل سر سبد بهترین فیلم های رزمی جهان است. اگر از شما خواسته شود یکی از فیلم‌های او را به عنوان محبوب‌ترین کار بروس‌لی انتخاب کنید، به احتمال زیاد «اژدها وارد می‌شود» بلافاصله به ذهن شما می‌رسد.

با شکستن موانع به عنوان اولین تولید مشترک بین شرکت‌های آمریکایی و هنگ کنگی، این فیلم سینمایی اکشن به سرعت تبدیل به نمادین‌ترین و موفق‌ترین فیلم کونگ فویی در تمام دوران شد و 90 میلیون دلار در گیشه با بودجه‌ای معادل 850،000 دلار به دست آورد. تأثیر فیلم Enter the Dragon در بقیه دهه نه تنها در ژانر هنرهای رزمی بلکه در صنعت فیلم به طور کلی احساس می‌شود.

این فیلم جدا از موفقیت‌های تجاری، باعث معرفی ستاره‌های اکشنی چون جکی چان شد که با اجرای نقشی کوچک در این اثر پا به میدان آثار اکشن گذاشت و امروز خیلی‌ها او را دومین رزمی کار برتر بعد از بروس‌لی می‌دانند. در واقع اژدها وارد می‌شود مستقیماً مسئول تعداد زیادی از افرادی بود که به هنرهای رزمی پرداختند. از طرف دیگر این اثر به محبوبیت سینمای شرق در ایالات متحده کمک کرد و شوق فیلم‌های کونگ فویی دهه 70 را ایجاد کرد که منجر به تعداد بیشماری کار دیدنی و جذاب شد که در طول سالها از آنها تقلید و تقدیر شده است.

منبع: ویجیتو


بهترین فیلم های رزمی جهان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا