خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین فیلم‌های اسپین‌آف‌ که بر اساس سریال‌های محبوب ساخته شده‌اند

خیلی وقت‌ها هنگام تماشای فصل یا قسمت آخر سریال‌های محبوب برای دیدن نتیجه داستان و پایان‌بندی آن هیجان زیادی داریم و خیلی‌وقت‌ها به دلایل زیادی این اتفاق نمی‌افتد. یعنی با وجود پایان فیلم، سرنوشت برخی بازیگران و اتفاقات به سرانجام نمی‌رسد و مخاطب به نوعی در بلاتکلیفی می‌ماند. از همین رو، برخی سازندگان تصمیم می‌گیرند که ادامه داستان را در قالب یک فیلم سینمایی یا اسپین‌آف به تصویر بکشند.

این فیلم‌های اسپین‌آف اغلب شامل بازیگران شناخته شده از سریال یا فیلم‌های قبلی و همچنین بازیگران جدیدی می‌شود و در اکثر موارد طرفداران از آن‌ها استقبال می‌کنند. این پروژه‌ها گاها به عنوان دنباله و یا پیش‌در‌آمد عمل می‌کنند و مخاطب را با زوایای پنهان و کمتر دیده شده داستان بیشتر آشنا می‌کنند.

در چند سال اخیر تعداد این فیلم‌های اسپین‌آف افزایش داشته و بیشتر آن‌ها توانستند نظر مثبت طرفداران و البته منتقدان را جلب کنند و به موفقیت برسند. در ادامه به چند مورد از بهترین فیلم‌های اسپین‌آف که بر اساس سریال‌های محبوب و مورد علاقه طرفداران ساخته شده‌اند، اشاره خواهیم داشت.

۱۰. (۲۰۱۹) El Camino: A Breaking Bad Movie

پایان‌بندی‌ باشکوه سریال‌ها دقیقا همان چیزی است هر طرفداری به آن امیدوار است. اما عدم وجود آن، فضای کمی را برای ادامه داستان در آینده باقی می‌گذارد. به این ترتیب پیش‌درآمدها معمولا بهترین گزینه برای ادامه داستان هستند و در کمال تعجب، بریکینگ بد با بازگرداندن شخصیت محبوب جسی [با بازی آرون پال] این مشکل را حل می‌کند.

ال کامینو همان حالات شخصیتی آشنای جسی پینکمن را در خود حفظ کرده و در عین حال شامل لحظات شجاعانه‌ای است که او تلاش می‌کند از روی زمین ناپدید شود. این فیلم همچنین شامل بخش‌هایی بود که خارج از سریال به تصویر کشیده شد و از این رو، لایه‌هایی را به داستان آشنای از قبل روایت شده، اضافه کرد.

علاوه بر آن فیلمبرداری آن نیز بسیار گسترش یافته و نماهای جالبی از بیایان‌ها و آلاسکای برفی به تصویر کشیده می‌شود.

۹. 24Redemption

این فیلم بر اساس سریال 24 ساخته شده که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ از تلویزیون پخش می‌شد. فیلم 24Redemption در سال ۲۰۰۸ به دلیل اعتصاب نویسندگان آمریکایی و به تعویق افتادن ساخت فصل هفتم سریال، ساخته شد و داستان آن چهار سال پس از فصل ۶ و دو ماه قبل از فصل هفتم اتفاق می‌افتد.

در این فیلم جک باور (با بازی کیفر ساترلند) سعی دارد تا در کشور سانگالا (که کشوری خیالی در قاره آفریقا است) در صلح زندگی کند. جک به همراه دوستش قدیمی‌اش کارل بنتون (رابرت کارلایل) در این کشور به انجام اعمال بشردوستانه می‌پردازد. اما جک گرفتار کودتایی می‌شود که او را وادار می‌کند یک بار دیگر به عنوان ناجی وارد عمل شود. با وجود هدف جک برای محافظت از گروهی کودک یتیم از شورشیان، با یک عنوان اکشن تمام عیار و هیجان‌انگیز طرف خواهید بود.


بهترین فیلم‌های اسپین‌آف‌ که بر اساس سریال‌های محبوب ساخته شده‌اند

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۸. (۲۰۲۱) The Many Saints Of Newark

به احتمال زیاد با این فیلم و تاریخچه آن آشنایی داشته باشید. فیلم The Many Saints Of Newark عمدتا به عنوان پیش‌درآمدی بر سریال محبوب سوپرانوز (The Sopranos) عمل می‌کند. این پیش‌درآمد داستان زندگی تونی سوپرانو را در دوران جوانی روایت می‌کند که مایکل گاندولفینی (پسر جیمز گاندولفینی فقید) نقش تونی را بازی کرده است.

داستان فیلم در شهر نیوآرک (واقع در نیوجرسی) رخ می‌دهد، جایی ک تونی جوان، رابـ*ـطه نزدیکی با دایی خود، یعنی دیکی مولتیسانتی (با بازی آلساندرو نیوولا) دارد و او را الگوی خود می‌داند. این رابـ*ـطه آن‌ها را به مکان‌های خطرناک و خشن می‌کشاند. آنتونی در یکی از حساس‌ترین و پرآشوب ترین دوران‌های نیوآرک در حال بزرگ شدن است و درست زمانی که گانگسترهای رقیب شروع به خیزش می‌کنند و قدرت خانواده جنایتکار DiMeo در شهر به چالش کشیده می‌شود، آنتونی یک مرد کامل شده است.

7. (۱۹۹۳) Batman: Mask Of The Phantasm

گذشته از تصاویر نئونوآر و مضامین دارک و سنگین که حول محور عشق و از دست دادن می‌چرخد، Batman: Mask Of The Phantasm یک ویلن مونث بسیار برجسته و منحصر به‌فرد دارد که به نوعی شبیه یکی از معشـ*ـوقه‌های بتمن، یعنی کت‌وومن است.

آندریا بومونت نه‌تنها مرد خفاشی را تحسین می‌کند، بلکه از ایجاد ویرانی در شهر گاتهام نیز بسیار خوشحال است. این شخصیت که روسای خلافکاران را به سوی خود جلب می‌کند و می کشد ، تقریبا در هر صحنه از فیلم انیمیشنی Spinoff از Batman: The Animated Series حضور دارد. کوین کانروی در این فیلم صداپیشگی بتمن را برعهده دارد و مارک همیل به همراه دینا دلانی و افرم زیمبالیست جونیور به ترتیب صداپیشه بتمن، آندریا بومونت و آلفرد پنی‌ورث را هستند.

۶. (۲۰۱۱) Burn Notice: The Fall Of Sam Axe

می‌توان گفت که حرفه بازیگری بروس کمبل با نقش‌‌آفرینی او در فرانچایز Evil Dead و سریال Burn Notice تعریف می‌شود. اگرچه او در سریال Burn Notice یا همان مهره سوخته نقش مکمل را برعهده دارد، اما آنقد قوی ظاهر می‌شود که در نهایت در فیلم اسپین‌آف Burn Notice: The Fall Of Sam Axe ماجراجویی انفرادی خود را در کلمبیا دنبال می‌کند. داستان فیلم به سال‌های اولیه او به عنوان یک فرمانده نیروی دریایی می‌پردازد.

این فیلم اسپین‌آف به تجارت مواد مخدر می‌پردازد که بروس کمبل به همراه پدرو پاسکال عملکرد بسیار درخشانی در آن داشته‌اند.


بهترین فیلم‌های اسپین‌آف‌ که بر اساس سریال‌های محبوب ساخته شده‌اند

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵. (۱۹۹۸) Exiled: A Law & Order Movie

این فیلم هم همانطور که از عناونش برمی‌آید بر اساس مجموعه پرطرفدار نظم و قانون (Law & Order) ساخته شده است. این سریال که جزو یکی از طولانی‌ترین سریال‌های پخش شده در تمام دوران محتوای کافی برای سرگرم‌ کردن طرفداران دارد. مخصوصا در دهه ۹۰ که تعداد اسپین‌آف‌ها زیاد نبود و این فیلم یک ایده بسیار درخشان تلقی می‌شد.

اتفاقات فیلم حول شخصیت مایک لوگان (با بازی کریس نوت) جریان دارد که در مراحل اولیه خود از سریال خارج شد. این بار ، او به عنوان چیزی نزدیک به ابرقدرت های دهه ۹۰ به تصویر کشیده می‌شود ، زیرا می‌تواند افراد قدرتمند را کله‌پا کند و تمام توطئه‌های آنان را نقش برآب کند.

۴. (۲۰۱۶) David Brent: Life On The Road

طرفداران سریال The Office بریتانیایی به گوش باشند؛ شاید ساخته شدن نسخه آمریکایی آفیس کمی توجهات را به سریال انگلیسی آن کمتر کرده باشد اما به نوبه خود سرشار از لحظات خنده‌دار و خاطره‌انگیز است. اگر این سریال را تماشا کرده باشید می‌دانید که دیوید برنت یکی از اعضای اداره است که ریکی جریوز ایفای نقش او را برعهده داشته است.

درحالی که بیشتر رویدادهای سریال در یک دفتر برگزار می شود، Life On The Road سعی کرده به نوعی زندگی شخصی دیوید برنت را به تصویر بکشد. زمان آن سال‌ها پس از داستان اصلی جریان دارد که این شخصیت در پوسته‌ای از خود سابقش در تلاش برای رسیدن به اهداف خود است. بنابراین او تصمیم می‌گیرد به یک ستاره راک تبدیل شود.

۳. (۲۰۱۴) Mrs. Brown’s Boys D’Movie

طرفداران ژانر کمدی که به دنبال داستانی شبیه به فیلم Mrs. Doubtfire بودند، با عنوان Mrs. Brown’s Boys D’Movie بسیار غافلگیر شدند. این فیلم که بر اساس سریال Mrs. Brown’s Boys ساخته شده مردی را نشان می‌دهد که به عنوان یک زن مسن لباس می‌پوشد و از همین رو، او در مقابل یک کارشناس روسی عصبانی املاک قرار می‌دهد. این فیلم هرگز سعی نمی‌کند باهوش باشد و بنابراین شخصیت‌ها از ابتدا تا پایان کارهای احمقانه انجام می‌دهند. اما همین شدت پوچی زمینه طنز آن را فراهم کرده و تماشای آن می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

۲. (۲۰۱۸) Black Mirror: Bandersnatch

برای سریالی مانند Black Mirror که هر قسمت آن بی‌نظیر و مستقل است، ساخت یک فیلم سینمایی مستقل چالش چندان بزرگی به نظر نمی‌رسد. خوشبختانه، تیم تولید از طریق یک پیشنهاد تعاملی به مخاطبان امکان می‌دهد سرنوشت شخصیت ها را تعیین کنند.

تماشای آن شباهت زیادی به یک بازی ویدیویی دارد و Black Mirror: Bandersnatch به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا برای یک برنامه نویس رایانه‌ای تصمیم بگیرند که سعی در تطبیق یک کتاب در یک بازی ویدیویی دارد. هر تصمیم عواقب سنگینی دارد. از طریق این نتایج، این فیلم به عنوان واسطه‌ای برای اکتشاف اراده آزاد و پست مدرنیسم عمل می‌کند.

۱. (۲۰۲۲) Doctor Strange In The Multiverse Of Madness

فیلم دکتر استرنج ۲ که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، پیوندهای جدانشدنی با سریال وانداویژن دیزنی دارد؛ جایی که واندا ماکسیموف با استفاده از جادو، بچه‌هایی را برای خود خلق می‌کند. سپس او در تلاش برای یافتن جایی که بچه‌ها واقعا در آن وجود دارند، وارد مولتی‌ورس می‌شود. این فیلم یک اسپین‌آف تمام عیار است، زیرا در بهم ربط دادن دیگر وقایع فرانچایز نیز موفق عمل می‌کند.

همچنین فرصتی مناسب برای تبدیل یکی از محبوب‌ترین انتقام‌جویان به یک ویلن است که می‌تواند بسیار وحشتناک باشد. از این رو طرفداران MCU امیدوارند که در آینده داستان‌های بیشتری از سریال‌ها به فیلم‌های سینمایی بیاید.

منبع ویجیاتو


بهترین فیلم‌های اسپین‌آف‌ که بر اساس سریال‌های محبوب ساخته شده‌اند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا