خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Deana

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/2/23
ارسال ها
133
امتیاز واکنش
646
امتیاز
188
سن
17
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
در اول صبح سفارش شده است، که انسان یک بار آیت الکرسی ویازده مرتبه سوره توحید را بخواند و روایت داریم که هرکس اینهارا بخواند خداوند هزار امر مکروه را از او دور میکند که کمترین آنها فقر است و هزار امر آخرتی را از او دور می کندکه کمترین آنها عذاب قبر است . هرکس یازده بار سوره توحید (قول هوالله) را بخواند وقتی به خانه برگردد در امان خدا است و خدا او را از گنـ*ـاه دور می کند.
سفارش شده است که در در زیارت اموات هفت مرتبه سوره اناانزلنا و هفت مرتبه سوره توحید خوانده شود .
سوره کنیزی شاخه گلی را به امام حسن مجتبی (ع) هدیه کرد . امام فرمود: تورا در راه خدا آزاد کردم بعضی ها گفتند که شما برای یک شاخه گل اورا آزاد کردید؟ امام فرمود:خدا ما را این طور تربیت کرده است که اگر کسی به شما محبتی کرد به بالاتر از آن جواب دهید و اگر نشد به اندازه محبتش به پاسخ بدهید. افرادی که در مسیر اهل بیت جان با مال میدهند یا اشک میریزند، قطعا پاسخ آن را خواهند گرفت و آن سرمایه گذاری آخرت خواهد بود، ما میتوانیم از همه‌ی عبادت مان استغفار کنیم ولی روضه و زیارت عاشورا دکتر های که به اسم اهل بیت است نیازی به استغفار ندارد زیرا مارک اهل بیت روی آن است. کسانی که در مراسم ها شرکت کردند ویا به عنوان میهمان شرکت می کنند یا خدمتگزار. کسانی که خدمت کردند مقامشان از میهمان بالاتر است. اینها با خود اهل بیت پیوند دارند و صاحب خانه می شوند . امام هشتم (ع) وقتی از کارها فارق می شدند، خدمه و خشم را را جمع می کردند آنهارا بر روی سفره‌ی خودشان می آوردند. کسانی که دور از چشم دیگران آشپزی می کنندوبدون چشم داشت اینکار رو می کنند، اجر بالایی دارند.
اینها پاسخ خودشان را از اهل بیت دریافت می کنند. ما باید نماد های مظلومیت را به همه‌ی عالم برسانیم مثل مراسم شهادت علی اصغر.
یکی از سیره های پیامبر این بود که آخر قافله می آمدند تا کسانی که در قافله مانده اند کمک می کردند و آنها را به قافله برسانند.
یکی از مصادیق توسل شرکت در مراسم روضه است. یکی از مصادیق توسل اقامه‌ی عزاداری است. همه سعی کنند که حداقل در سال یک مراسم روضه در منزل شان داشته باشند. مرحوم قاضی به فرزندانشان گفته هرگز مراسم اهل بیت را ترک نکنند حتی اگر چند نفر کم بیشتر نباشید. درخانه‌ای که مصیبت اهل بیت خوانده می‌شود ظلمت ها و شیاطین از آن دور می‌شوند. آیت الله خرازی می‌فرمودند که در خانه‌ی آیت الله خوئی مراسم روضه زنانه ای برپا می شد ایشان نمی‌توانستن که مطالعه کنندبخاطر همین،ایشان این مراسم را تعطیل کردند. بعداز مدتی ایشان دچار چشم درد شدیدی شدند و دیگر نمی توانستند مطالعه کنند.
ایشان خواب میبیند که علت آن تعطیل کردند روضه امام حسین (ع) است؛ ایشان دوباره مراسم روضه را برپا کردند و باتربیت امام حسین (ع) شفا گرفتند. خدایا به اباعبدالله و حضرت زینب به همه ما معرفت و ایمان عنایت فرما.



منبع:سایت اطلاع رسانی پایگاه حوزه از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی.


پاداش مراسم روضه خوانی و ذکر مصیبت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا