خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع

شاید تصور ما از دنیای انیمه و انیمیشن روایت‌هایی رنگارنگ از رویاهای شیرین باشد، اما باور کنید این دنیا محصولاتی ترسناک هم برای عرضه کردن دارد. آثاری جذاب با درونمایه‌های تیره و تار که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده‌اند.

از آنجایی که قلمروی ترس و وحشت همواره یکی از بهترین مکان‌ها برای جستجوی هیجان بوده است، به نظر نمی‌رسد طرفداران این ژانر در عالم سینما و تلویزیون هم کم و کسری داشته باشند. درواقع بسیاری از استودیوهای مطرح هالیوود و حتی فیلمسازان مستقل، با رویی گشاده این مسئولیت را به جان خریده و در راه ترساندن مخاطبان از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.
در طول سال‌های اخیر شمار زیادی آثار ترسناک در اشکال مختلف به بازار آمده‌اند که سعی هرکدام از آن‌ها، ترساندن هرچه بیشتر مخاطب بوده است. بااین‌حال بعضی از ما برای ترسیدن به چیزی فراتر از زوزه کشیدن باد در خانه‌های خالی، جابه‌جا شدن اشیا یا حتی دیوانه‌ای تبر به‌دست نیاز داریم. چیزی که شاید هالیوود نتواند آنگونه که باید و شاید به مخاطبانش عرضه کند.


اما صبر کنید، اگر طرفدار آثار ترسناکی همچون کینه، حلقه یا آب سیاه (البته نسخه اصلی‌شان) بودید، حتما از تجربه کردن ترس با تماشای آثار ژاپنی لـ*ـذت برده‌اید. باید پذیرفت ژاپنی‌ها در نمایش ترس حتی بدون مضامین آشنای همیشگی این ژانر، تبحری خاص دارند که باعث شده است تماشای آثار ترسناک به سبک ژاپنی تجربه‌ای جالب توجه باشد.
از سوی دیگر صرف‌نظر از تمام کم و کاستی‌ها، ژانر وحشت در سال‌های اخیر تجدید حیاتی انکار ناپذیر را تجربه کرده است. اما بسیاری از سازندگان آثار ترسناک باتوجه‌به میزان بودجه‌ای که دراختیار دارند، از محدودیت‌هایی رنج می‌برند. به‌هرحال پیاده کردن ایده‌های ذهنی کار چندان ساده‌ای هم نیست، هرچند که دنیای انیمه از این مشکل رنج چندانی نمی‌برد. درواقع آنچه ممکن است محدودیتی برای سازندگان انیمه درنظر گرفته شود، محدودیت قوه تخیل خودشان است.
از ترسناک‌ترین آثار سینمایی تا دیدنی‌ترین سریال‌های تلویزیونی، خوشبختانه دنیای انیمه‌های ژاپنی چیزهای زیادی برای عرضه کردن دارد. درادامه این مطلب با زومجی همراه باشید تا ببینیم کدام آثار انیمه‌ای بیش از سایرین موفق به ترساندن مخاطبان و جلب توجه آن‌ها شده‌اند.


بهترین انیمه های ترسناک

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع


۱۵. انیمه Highschool of the Dead

انیمه دبیرستان مردگان
محصول سال: ۲۰۱۰
تهیه کننده: Madhouse | تعداد قسمت‌ها: ۱۲
ژانر: ترسناک تخیلی، اکشن، تریلر ماورالطبیعه
میانگین امتیازات Highschool of the Dead در IMDB: ۷.۲

این انیمیشن با اقتباس از مانگایی نوشته دایسوکه ساتو و طراحی شوجی ساتو ساخته شده است. حال و هوای این انیمه شبیه به دیگر آثاری است که زنده ماندن گروهی از بازماندگان از آخرالزمانی زامبی‌وار را به نمایش گذاشته‌اند. البته که این انیمه هم همچون دیگر انیمه‌های ژاپنی، پروایی در نشان دادن خون و خونریزی نداشته و با مشاعر مخاطبان به خوبی بازی می‌کند.
داستان به زمان شیوع بیماری خطرناک برمی‌گردد، وقتی که دانش آموزان دبیرستانی ناگزیر به کشتن دوستان و همکلاسی‌هایی می‌شود که به‌دلیل گاز گرفته شدن به این بیماری مبتلا شده‌اند. دراین میان تاکاشی کیمورو به همراه دوستش ری میاموتو گروهی متحد را شکل می‌دهند تا درکنار دیگر دانش آموزان نجات یافته به‌دنبال خانواده‌های‌شان بروند. البته این کاری ساده نخواهد بود، چرا که اکنون شهر به ویرانه‌ای مملو از زامبی‌ها تبدیل شده است.
کارلو سانتوس از «شبکه خبری انیمه» معتقد است درحالی‌که دیگر آثار سرگرم کننده غربی با حال و هوایی مشابه، به‌دنبال آن بوده‌اند که وقوع چنین رخدادی را به شکلی کنایه آمیز یا با رنگ و لعابی از پست مدرنیسم و بعضا احمقانه به تصویر بکشند، این سریال به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه وحشت صرف را به تصویر کشیده و نتیجه‌ای تحسین برانگیز را رقم زده است.



۱۴. انیمه Kabaneri of the Iron Fortress

انیمه کابانری از قلعه آهنی
محصول سال ۲۰۱۶
کارگردان: تتسورو آراکی | تعداد قسمت‌ها: ۱۲
ژانر: ماجراجویی، اکشن
میانگین امتیازات Kabaneri of the Iron Fortress در IMDB: ۷.۲

در سال ۲۰۱۶ انیمه کابانری از قلعه آهنی یکی از موضوعات داغ محافل دوست‌داران انیمه بود، امری که باتوجه به حال وهوای این انیمه چندان دور از ذهن نبود. در آن زمان کابانری به اندازه‌ای محبوب بود که موفق شد در پنج رشته از جمله بهترین انیمه تلویزیونی، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی شخصیت، بهترین فیلمنامه و بهترین استودیو جوایز اصلی را از آن خود کند.
از طرف دیگر کابانری با دیگر اسامی این فهرست تفاوت دارد، چراکه اینجا پای هیچ مانگایی درکار نیست. درحقیقت این انیمه داستان ارجینالی است که توسط نویسنده فیلمنامه و رمان نویس ایچیرو اوکوچی (کد گیاس) به رشته تحریر درآمده است.
اتفاقات این انیمه در میانه یک انقلاب صنعتی قابل‌توجه رخ می‌دهد که البته هدف آن صرفا پیشرفت نوع بشر نبوده است. درواقع مهندسان مجبور شدند از تمام دانش خود برای دفاع از بشریت در مقابل موجودات گوشتخواری موسوم به کابانه استفاده کنند. کابانه‌ها مخلوقاتی شرور هستند که قلب‌شان توسط فلزی محافظ پوشیده شده است و به همین خاطر کشتن آن‌ها کار ساده‌ای نیست. درنتیجه انسان‌ها سعی کردند بلندپروازانه‌تر فکر کرده و راهی برای حفاظت از خود پیدا کنند.
آن‌ها قلعه‌هایی محصور شده ساختند که افراد فقط ازطریق قطارهایی زرهی و مخصوص بین آن‌ها رفت‌و‌آمد می‌کنند. اگرچه به‌دلیل بروز موقعیتی خاص این شهرها هم دچار مشکل شده و با ورود کابانه‌ها به شهر ویروس هم وارد می‌شود. درنهایت قهرمان اصلی اگرچه به این ویروس مرگ‌بار آلوده می‌شود، اما دربرابر اثرات آن مقاومت کرده و تاحدی خصوصیات انسانی خود را حفظ می‌کند. و اینگونه است که نژادی جدید به نام کابانری معرفی می‌شود که نیمی انسان و نیمی کابانه است.
سایت «Otaku USA» کابانه‌ها را به عنوانی مخلوقاتی جذاب و جالب توجه معرفی می‌کند. موجوداتی با قلب‌هایی درخشان، زخم‌های پیش رونده و حرکاتی نامنظم، خصوصیاتی که دست به‌دست هم داده و آن‌ها را به تهدیدی واقعی تبدیل کرده است.


بهترین انیمه های ترسناک

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع


۱۳. انیمه Deadman Wonderland

انیمه سرزمین عجایب مرد مرده
محصول سال ۲۰۱۱
کارگردان: کویچیرو هاتسومی | تعداد قسمت‌ها: ۱۲
ژانر: اکشن، درام
میانگین امتیازات Deadman Wonderland در IMDB: ۷.۲
سرزمین عجایب مرد مرده مانگایی ترسناک است که در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ توسط کازوما کوندرو و جینسه کاتائوکا نوشته و مصورسازی شد. بعدا استودیو «Manglobe» حق ساخت یک مجموعه انیمه براساس داستان پنج فصل اول این مانگا را به‌دست آورد.
مرگ جاذبه اصلی این انیمه است، به‌خصوص وقتی همه چیز با قتل عامی تمام عیار آغاز می‌شود
داستان انیمه وفاداری کاملی به مانگا نداشته و تغییراتی در آن ایجاد شده است، بااین وجود این انیمه هنوز هم بازگو کننده جوهر اصلی داستان یعنی نمایش حوادث تلخی است که توکیو بعد از وقوع زلزله‌ایی سخت و فاجعه بار تحمل کرده است. اکنون به‌جای بخشی از شهر قدیمی توکیو، پارکی بزرگ و موضوعی به نام سرزمین عجایب مرد مرده ساخته شده است. البته این تنها بخشی از ماجرا است، چراکه این پارک در حقیقت یک زندان است، جایی که اشخاص محکوم به مرگ به آن‌جا فرستاده می‌شوند.
درهمین حین گانتا ایگاراشی و همکلاسی‌هایش برای یک اردوی یک روزه آماده می‌شوند، سفری تفریحی به سرزمین عجایب مرد مرده که باعث هیجان آن‌ها شده است. اما همان زمان مردی مرموز با نقاب و لباسی قرمز رنگ کلاس درس را منفجر کرده و تمام همکلاسی‌های گانتا را قتل عام کرده و تنها او را باقی می‌گذارد تا به‌عنوان مسبب اصلی فاجعه شناخته شود.
گانتا که راهی برای اثبات بی‌گناهی خود ندارد در دادگاه به مرگ محکوم شده و به سرزمین عجایب مرد مرده فرستاده می‌شود. جایی که او با حقایقی وحشتناک مواجه شده و درمی‌یابد پشت ظاهر خوش رنگ و لعاب این به اصطلاح شهربازی، چه دنیای کثیف و ترسناکی پنهان شده است.
وجه جذاب این ماجرا آن‌جا است که همه چیز با قتل عام ۲۹ دانش آموز آغاز می‌شود، اما مرگ همانجا به کار خود پایان نمی‌دهد! چرا که به‌گفته گردانندگان سرزمین عجایب مرد مرده، مرگ خود جاذبه اصلی است.



۱۲. انیمه Ajin: Demi Human

انیمه آجین: انسان‌های جاودان
محصول سال ۲۰۱۶
کارگردان: هیرویوکی سیشیتا/ هیرواکی آندو | تعداد قسمت‌ها: ۲۶
ژانر: اکشن، ماجراجویی
میانگین امتیازات Ajin: Demi Human در IMDB: ۷.۶
این انیمه با اقتباس از مانگایی به همین نام اثر گامون ساکورای ساخته شده است. این انیمه بعدها و با توافق انجام شده با شبکه نتفلیکس برای پخش نسخه‌های زیرنویس شده یا دوبله آن، به مخاطبان غربی هم معرفی شد.
از جمله افرادی که دوبله زبان انگیسی این انیمه را برعهده داشتند می‌توان به تاد هابرکورن و جانی یونگ بوش اشاره کرد که هر دو در نقش‌های اصلی صداپیشگی کرده و کار خود را به بهترین شکل انجام دادند. بوش در این انیمه به‌جای شخصیت اصلی کِی صداپیشگی کرد، دانش آموزی دبیرستانی که بعد از تصادف با کامیون کشته می‌شود. البته او از دنیای مرگ بازگشته و آن‌جا است که می‌فهمد او دراصل یک انسان نامیرا است که با عنوان آجین شناخته می‌شود.
البته همه چیز آنقدرها هم ساده نیست، چرا که مردم از آجین‌ها و کارهایی که توانایی انجام دادن‌شان را دارند می‌ترسند و کی دیگر مثل قبل از سوی جامعه مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. حالا او برسر یک دوراهی ناخوشایند قرار گرفته است: اینکه روزها را در خفا و دور از چشم مردم زندگی کند یا به گروهی زیرزمینی و خشن از انسان‌های نامیرا بپیوندد که قصد دارند بشر را به نابودی بکشانند.
شبکه اخبار انیمه، آجین را انیمه‌ای تاریک و خشن معرفی می‌کند که به‌دنبال به تصویر کشیدن دیدگاهی به‌شدت منفی از ذات انسان است.


بهترین انیمه های ترسناک

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع


۱۱. انیمه Devilman: Crybaby

انیمه مرد شیطانی
محصول سال ۲۰۱۸
کارگردان: ماساکی یواسا | تعداد قسمت‌ها: ۱۰
ژانر: اکشن، فانتزی
میانگین امتیازات Devilman Crybaby در IMDB: ۷.۶
این انیمه براساس اثری کلاسیک نوشته گو ناگایی نویسنده مانگا و خالق آثار علمی تخیلی و ترسناک ساخته شده است و همچنان به‌عنوان یکی از بهترین بازآفرینی‌های مدرن یک مجموعه انیمیشنی شناخته می‌شود. اصطلاح گریه کردن اشاره‌ای به شخصیت اصلی انیمه آکیرا فودو است که به خاطر قلب مهربانش معمولا هدف زورگویی قلدرها قرار می‌گیرد. دراین بین بهترین دوست او ریو آسوکا سعی می‌کند به آکیرا کمک کند تا از این خصوصیات اخلاقی فاصله بگیرد و خب این کار چندان هم با روش‌های ساده قابل انجام نیست!


مقاله‌ مرتبط:

  • انیمه Devilman: Crybaby؛ انسان و شیطان
شخصیت ریو خودش هم یک راز دارد، او می‌داند شیاطین واقعی هستند و توان اثبات کردن این مسئله را هم دارد. ریو دارای توانایی مخصوصی است که از آن برای بیرون کشیدن شیاطین از وجود انسان‌ها استفاده می‌کند و کم کم پای آکیرای بیچاره را هم به این قضیه باز می‌کند. درنهایت آکیرا تبدیل به یک شیطان می‌شود که هم تاحدی ماهیت انسانی خود را حفظ کرده و هم در شکل اهریمنی از قدرت‌های فراوان خود بهره می‌برد. بااین اوصاف به نظر نمی‌رسد ریو واقعا شخصیتی نوع دوست داشته باشد، چراکه حالا او قصد دارد با کمک آکیرا برجهان حکومت کند.
درنتیجه ما شاهد انیمیشنی تماشایی با خشونتی فراموش نشدنی و جلوه‌های روانی جالب توجهی هستیم که توسط ماساکی یواسا به زیبایی هرچه تمام به تصویر کشیده شده‌اند.



۱۰. انیمه The Future Diary

انیمه خاطرات آینده
محصول سال ۲۰۱۱
کارگردان: نائوتو هوسودا | تعداد قسمت‌ها: ۲۶
ژانر: اکشن، درام
میانگین امتیازات The Future Diary در IMDB: ۷.۶
مانگای خاطرات آینده (Mirai nikki) اثر ساکایی ایسونو ویژگی‌های منحصربفرد بسیاری دارد، اما اگر مجبور باشید حال و هوای این مانگای ترسناک را در یک جمله خلاصه کنید، می‌توانید آن را تلاقی آثاری همچون دفتر مرگ و بتل رویال (Battle Royale) با چاشنی بانی و کلاید در نظر بگیرید.
انیمیشن آن اقتباسی وفادار به مانگای این مجموعه است که روایت‌گر زندگی دانش آموزی دبیرستانی به نام یوکیترو آمانو است. او اغلب خود را از جمع کنار کشیده و درتنهایی به تماشای اطرافیانش مشغول شده و خاطرات خود را در تلفن همراهش ثبت می‌کند.
داستانی غیرمتعارف از عشقی که ظاهرا قرار نیست به سرانجام برسد
آمانو برای فرار از تنهایی وقتش را با دوستانی خیالی می‌گذارند، یکی خدایی به نام دئوس که خدای زمان و مکان است و دیگری خدمتگزار او یعنی مومور. اما اوضاع زمانی پیچیده می‌شود که یوکی متوجه می‌شود این دو شخصیت‌های تخیلی و زاییده افکار او نیستند. حالا دئوس او را با یازده نفر دیگر وارد بازی خطرناک کرده است، بازی که درنهایت تنها یک برنده دارد.
مجله «SLUG» در بررسی این انیمه اشاره می‌کند خاطرات آینده گشت و گذاری لـ*ـذت بخش است، انیمه‌ای با مفاهیمی جالب توجه. روش‌های آشکار شدن قدرت‌های هرکدام از مالکان خاطرات هوشمندانه است و همین مسئله باعث حفظ جذابیت این مجموعه شده است. تماشای رشد رابـ*ـطه بین یوکی و یونو از دیگر امتیازات جالب این مجموعه است، به‌خصوص وقتی به این نکته توجه کنیم که در انتها رابـ*ـطه آن‌ها قرار است با مرگ یکی به‌دست دیگری به پایان برسد.


بهترین انیمه های ترسناک

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع


۹. انیمه Another

انیمه دیگری
محصول سال: ۲۰۱۲
کارگردان: سوتومه میتسوشیما | تعداد قسمت‌ها: ۱۲
ژانر: درام، ترسناک
میانگین امتیازات Another در IMDB: ۷.۶
برخلاف اکثر انیمه‌های این فهرست، انیمه «دیگری» به‌جای مانگا از روی کتابی به همین نام اقتباس شده است. این رمان پررمز و راز نوشته یوکیتو آیاتسوجی است و داستانش حول محور اتفاقات رخ داده در کلاسی در مدرسه‌ی متوسطه یومیاما می‌چرخد که در سال ۱۹۷۲ و به شکلی غم‌انگیز یکی از دانش آموزان خود را از دست داده است.

۲۶ سال بعد پسر نوجوانی به نام کویچی ساکاکیبارا برای تحصیل به این مدرسه آمده و به همان کلاس درس منتقل می‌شود. درآنجا او با دختری مرموز به نام می میساکی دوست می‌شود که دیگر دانش آموزان دائما او را نادیده می‌گیرند. دراین بین اتفاقاتی ترسناک رخ داده و دیگر دانش آموزان کلاس و حتی خانواده‌های‌شان یکی پس از دیگری در شرایطی ترسناک و ناخوشایند جان خود را از دست می‌دهند. حال و هوای این رخدادها به شکلی است که گاهی ناخودآگاه مجموعه فیلم‌های مقصد نهایی را تداعی می‌کند.
حال و هوای این انیمه بی شباهت به مجموعه فیلم‌های مقصد نهایی نیست
درنهایت کوئیچی با وحشت متوجه می‌شود نام دختر محبوبی که سال‌ها قبل جان خود را از دست داده هم میساکی بوده است و همین مسئله باعث بروز اتفاقات دیگری می‌شود که با پایانی غیرمنتظره به سرانجام می‌رسند.
اگر از طرفداران تجربه ترس به سبک آمریکایی هستید، انیمه «دیگری» انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود. این انیمه همچنین شروعی عالی برای تماشای انیمه‌های ترسناک ژاپنی است، ترس جاری در آن هوشمندانه و روند اتفاقات و گنگ بودن مسائل مجذوب کننده است. نمونه‌ای خوبی از انیمه‌ای ترسناک که ارزش یک بار تماشا کردن را دارد. در سال ۲۰۱۲ لایو اکشن این انیمه در ژاپن پخش شد.



۸. انیمه Shiki

انیمه شیکی
محصول سال ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۱
کارگردان: تتسورو آمینو | تعداد قسمت‌ها: ۲۲ قسمت به اضافه دو قسمت ویژه
ژانر: درام، ترسناک
میانگین امتیازات Shiki در IMDB: ۷.۷
شیکی که در ژاپنی به معنای جنازه شیطانی است، نام رمانی نوشته فویومی اونو است که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد. این اثر بعدها به‌صورت مانگا در مجله «Jump SQ» به‌صورت دنباله‌دار منتشر می‌شد. بعدها استودیو « Daume» با اقتباس از این مانگا انیمه‌ای ترسناک ساخت که به‌عنوان یکی از ترسناک‌ترین و ناراحت کننده‌ترین انیمیشن‌های ساخته شده دربین مخاطبان به شهرت رسید. داستان این انیمه به‌نوعی یادآور آثار کلاسیک استیفن کینگ است.
همه چیز با نمایش زندگی در روستایی آرام به نام سوتوبا آغاز می‌شود و اتفاقاتی عجیب و ناراحت کننده که در تابستانی گرم و مرطوب رخ داده و زندگی اهالی را دستخوش تغییراتی عظیم می‌کنند. البته در این دوران گرمای هوا کمترین نگرانی ساکنان است، چرا که صاحبان جدید قلعه‌ای متروکه‌ که در حومه روستا واقع شده است، قصد دارند کل ساکنان روستا را به خون آشام‌هایی تشنه به خون تبدیل کنند.
انیمه شیکی عجله‌ای برای نشان دادن داشته‌های خود ندارد، آن‌ها تنش موجود در فضا و حس ترس و وحشت را آرام آرام و آجر به آجر درکنار هم قرار می‌دهند تا سازه باشکوه خود را آماده کنند. به عبارتی نویسندگان این اثر هرگز تسلیم وسوسه نشده و به‌راحتی اسرار خود را در اختیار مخاطبان قرار نداده و دشمن اصلی را معرفی نمی‌کنند. اما وجه ترسناک ماجرا اینجا است که در این گوشه از زمین هیچ کس در امنیت نیست، حتی کودکان.


بهترین انیمه های ترسناک

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع


۷. انیمه Paprika

انیمه پاپریکا
محصول سال ۲۰۰۶
کارگردان: ساتوشی کن
ژانر: تخیلی، درام
میانگین امتیازات Paprika در IMDB: ۷.۷
فیلم پاپریکا در مورد زنی به نام دکتر آتسوکو چیبا است، هرچند این نام او در زندگی واقعی است و در دنیای رویاها او را با نام پاپریکا می‌شناسیم. داستان فیلم در مورد ساخت فناوری پیچیده‌ای توسط آزمایشگاه چیبا است که به کاربران اجازه می‌دهد در هنگام خواب به ذهن افراد دسترسی پیدا کنند. اما زمانی‌که دستگاه به سرقت می‌رود، دکتر چیبا باید در نقش یک کارآگاه ظاهر شده و مجرم را دستگیر کند.
پاپریکا آخرین فیلم ساتوشی کن بود و باید آن را خداحافظی شایسته برای فیلمسازی همچون او دانست. مضامین و سبک به کار رفته در ساخت این فیلم هم همانند فیلم «آبی کامل» روی یکی از فیلم‌های هالیوودی برنده اسکار تأثیر گذاشته، حال و هوایی که اتفاقا بسیار مورد تحسین و ستایش قرار گرفته است.
فیلم تلقین اثر کریستوفر نولان از بسیاری جهات کاملا به فیلم کلاسیک و تریلر روانشناختی ساتوشی شباهت دارد. از تمرکز روی فناوری به اشتراک گذاشتن رؤیاها تا اشاراتی به اساطیر یونان، راهروهایی که فیزیک در آن‌ها بی معنا می‌شود و آسانسورهایی که عمیقا رویایی هستند. بنابراین یا نولان تحت تأثیر پاپریکا بوده یا این ایده یکی از کشف‌های جذاب هنری در تاریخ سینما است!
البته از آنجایی که طرفداران انیمه این فیلم را به‌عنوان نسخه تاریک‌تری از فیلم تلقین معرفی کردند، مجله تایم آن را به فهرست ۲۵ فیلم برتر انیمیشنی تاریخ خود اضافه کرد.



۶. انیمه Tokyo Ghoul

انیمه توکیو غول
محصول سال ۲۰۱۴
کارگردان: شوهی موریتا/ توشینوری واتانابه | تعداد قسمت‌ها: فصل اول و دوم هرکدام دوازده قسمت- فصل سوم ۲۴
ژانر: اکشن، درام
میانگین امتیازات Tokyo Ghoul در IMDB: ۷.۸
مانگای ترسناک و فوق‌العاده مهیج توکیو غول اثر سوئی ایشیدا برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ در مجله «Weekly Young Jump» منتشر شد و انتشار آن تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت. درهمان سال استودیو پیرو با اقتباس از این مانگا مجموعه‌ انیمه‌ای با همین نام را آماده و پخش کرد که با کسب امتیاز ۸.۰۲ در سایت «MyAnimeList» در شمار ده سریال برتر و محبوب قرار گرفت.
داستان این انیمه در مورد حضور موجوداتی خونخوار در توکیو است که درحالی که ماسک برچهره دارند به شکار انسان‌ها می‌پردازند. درهمین ایام است که یک دانش آموز دبیرستانی به نام کن کانکی در دام یکی از این مخلوقات گرفتار شده و به‌صورت نیمه انسان نیمه غول درمی‌آید و رابطی میان این دو جهان می‌شود.
زمانی‌که فصل اول این انیمه منتشر شد، یکی از نویسندگان «AniTAY» گفت از دید او یکی از چیزهای شگفت‌انگیز در مورد این سریال نحوه به تصویر کشیدن کاگونه «kagune» است، همان انـ*ـدام‌های شاخک یا بال مانندی که از پشت غول‌ها بیرون آمده و به آن‌ها اجازه حمله یا دفاع کردن می‌دهند. البته ظاهرا فصل دوم این انیمه موفق نشد توجه این نویسندگان را جلب کند به طوری که یکی از منتقدان این سریال را یک ناامیدی کامل نامید.
به هرحال این انیمه همچنان یکی از انیمه‌های محبوب است و صرف‌نظر از خوب یا بد بودن فصل دوم، همچنان دوازده قسمت جذاب فصل اول را دارد که قطعا می‌تواند نظر انیمه دوستان را به خود جلب کند. همچنین اگر دوست دارید از حال و هوای توکیو غول بیشتر بهره‌مند شوید شاید تماشای نسخه لایو اکشن آن که محصول سال ۲۰۱۷ است هم، ایده بدی نباشد.


بهترین انیمه های ترسناک

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع


۵. انیمه Perfect Blue

انیمه آبی کامل
محصول سال ۱۹۹۷
کارگردان: ساتوشی کن
ژانر: جنایی، پررمز و راز
میانگین امتیازات Perfect Blue در IMDB: ۸
درگذشت کارگردان معروف ساتوشی کن در سال ۲۰۱۰، ضایعه‌ای بزرگ برای صنعت ساخت انیمه بود. این هنرمند که در ابتدا در زمینه نوشتن مانگا فعالیت می‌کرد، بعدها به‌عنوان کارگردان وارد این حوزه شد. هرچند متأسفانه پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان سرانجام در سن ۴۶ سالگی جان خود را از دست داد.

مقاله‌ مرتبط:

  • نقد انیمیشن Perfect Blue
نام این کارگردان در طول دوران زندگیش در میان غربی‌ها چندان معروف و شناخته شده نبود. شاید بیشتر به این دلیل که او مشغول ساخت فیلم‌های انیمه با موضوعات مرتبط با بزرگسالان بود و مخاطبان غربی در آن زمان بیشتر با انیمیشن‌های سرگرم کننده و مناسب کودکان ارتباط برقرار کرده بودند. البته درسال‌های اخیر نشانه‌هایی از تأثیرگذاری هنر او روی فیلمسازان غربی آشکار شده است، به‌ویژه جذابیت‌های پیدا و پنهان اولین فیلم او یعنی آبی کامل.
این انیمه به‌دنبال گره گشایی روانشاسانه از زندگی ستاره‌ی پاپ قدیم و بازیگر تازه وارد جوانی به نام میمی است که ظاهرا توسط یکی از طرفداران سرسخت و وسواسی خود تعقیب می‌شود.
از دید عده‌ای قوی سیاه دارن آرنوفسکی به وضوح از انیمه آبی کامل الهام گرفته است، هرچند خود او این ادعا را رد کرد. شواهد متعددی در این رابـ*ـطه وجود دارد که نشان‌دهنده تأثیرگذاری عمیق این فیلم روی اثر آرنوفسکی است، بنابراین یا موضوعی یکسان عمیقا روی این دو کارگردان تأثیر گذاشته یا این تنها یک سرقت گستاخانه است.



۴. انیمه Elfen Lied

انیمه ترانه پریان
محصول سال ۲۰۰۴
کارگردان: مامورو کانبه | تعداد قسمت‌ها: ۱۳
ژانر: اکشن، درام
میانگین امتیازات Elfen Lied در IMDB: ۸
بدنیست بدانید تا همین سال‌های اخیر ترانه پریان یکی از بهترین انیمه‌هایی بود که متأسفانه بسیاری از مردم هرگز نامش را نشنیده بودند. این انیمه براساس مانگایی با همین نام اثر لین اوکاموتو ساخته شد و داستانش در مورد دختری جوان به نام لوسی است که با شرایطی خاص متولد شده است.
لوسی از نژاد انسان‌های جهش یافته‌ است که هم زائده‌هایی روی سرش دارد و هم دستانی نامرئی که سریع و قدرتمند هستند. این خصوصیات غیرعادی توجه افراد دولتی را به خود جلب می‌کند، اما این توجه رنگ و بوی خشونت و شکنجه را به خود گرفته و لوسی را وادار به فرار می‌کند. آیا این خط داستانی برای شما آشنا نیست؟
انیمه‌ای جذاب اما کمتر شناخته شده که الهام بخش سریال چیزهای عجیب بوده است
بله، شاید برای‌تان جالب باشد بدانید راس و مت دافر سازندگان سریال «چیزهای عجیب» در گفتگویی با هالیوود ریپورتر اشاره کردند یک انیمه به نام ترانه پریان الهام بخش آن‌ها برای ساخت این سریال بوده است. هرچند از دید آن‌ها خشونت موجود در این انیمه بالاتر از چیزی بوده است که بتوان آن را در این سریال به تصویر کشید، ولی ایده حضور دختری با نیروهای خاص در یک آزمایشگاه و فرار او از آن‌جا توجه آن‌ها را به خود جلب کرد.
طبق اطلاعات اعلام شده از سوی «Myanimelist»، مامورو کانبه به‌عنوان کارگردان این اثر، از اینکه مجبور به خلاصه کردن این مانگا در سیزده قسمت انیمه‌ای بود چندان رضایت نداشت، هرچند نتیجه نهایی اثری نفس‌گیر و تماشایی است.
البته همچنان میزان خشونت به تصویر کشیده شده در این انیمه بالاتر از سطح انتظار است، اما هنوز هم می‌توان داستان جذاب پنهان شده در پس آن را درک کرد. ترانه پریان مطمئنا انیمه‌ای جذاب و یک اثر کلاسیک مدرن است که ارزش دیده شدن را دارد.


بهترین انیمه های ترسناک

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع


۳. انیمه Parasyte: The Maxim

انیمه انگل: قاعده کلی
محصول سال ۲۰۱۴
کارگردان: کنیچی شیمیزو | تعداد قسمت‌ها: ۲۴
ژانر: ترسناک، اکشن
میانگین امتیازات Parasyte: The Maxim در IMDB: ۸.۳
این انیمه اقتباسی از مانگایی علمی تخیلی و ترسناک اثر هیتوشی ایواکی است. این مجموعه در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در ایالات متحده پخش می‌شد و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. البته داستان این مانگا مدت‌ها قبل از آن در آمریکا مورد توجه قرار گرفته بود. به طوری که در سال ۲۰۰۵ قراردادی امضا شد که به موجب آن قرار بود لایو اکشنی با الهام از این مانگا ساخته شود.

مقاله‌ مرتبط:

  • معرفی انیمه Parasyte: The Maxim - انگل: قاعده کلی
هرچند این پروژه از روی کاغذ فراتر نرفته و درنهایت این قرارداد هم در سال ۲۰۱۳ منقضی شد. درنتیجه راه برای استودیوهای فیلمسازی ژاپنی باز شد تا این مانگا را دست مایه ساخت آثار خود قرار دهند. درنهایت شرکت توهو در این رقابت پیروز شده و در سال ۲۰۱۴ اولین لایو اکشن این مانگا منتشر شد که چندان موفق نبود، به طوری که «Kotaku» آن را توهینی به مانگا معرفی کرد. لایو اکشن دوم در سال ۲۰۱۵ پخش شد که چندان از نسخه اول بهتر نبود.
خوشبختانه پخش نسخه انیمه اقتباس شده از این مانگا موفق بوده و توانست رضایت خاطر طرفداران اثر اولیه را جلب کند. داستان انیمه هم در مورد مخلوقاتی کرم مانند است که سعی می‌کنند وارد مغز قربانی شده و کنترل او را به‌دست بگیرند. اگر دوست دارید کمی بیشتر با حال و هوای این انیمه آشنا شوید، مطالعه مطلب فوق را فراموش نکنید.




۲. انیمه Monster

انیمه هیولا
محصول سال ۲۰۰۴
کارگردان: ماسایوکی کوجیما | تعداد قسمت‌ها: ۷۴
ژانر: جنایی، درام
میانگین امتیازات Monster در IMDB: ۸.۶
مانگای هیولا اثر نائوکی اراساوا نخستین بار در سال ۱۹۹۴ در مجله «Big Comic Original» منتشر شد و انتشار آن تا سال ۲۰۰۱ ادامه داشت. داستان ترسناک و هیجان‌انگیز این انیمه در مورد اتفاقاتی است که در آلمان پس از جنگ سرد می‌گذرد و شخصیت محوری آن دکتر کنزو تنما است. جراح مغز بلند پرواز ژاپنی که در رشته تخصصی خود مورد توجه و احترام قرار داد. اما زمانی‌که او درحال عمل کردن پسری جوان است که گلوله‌ای به سرش اصابت کرده و فقط تنما قادر به خارج کردن آن است، شهردار دچار مشکل شده و از او خواسته می‌شود تا جراحی پسر را رها کرده و شهردار را عمل کند.
البته وجدان دکتر چنین چیزی را نمی‌پذیرد، درنتیجه او روی آینده شغلی خود شرط بندی کرده و حاضر نمی‌شود عمل پسرجوان را به نفع شهردار ثروتمند به تعویق بیندازد. این کار باعث می‌شود تنما خیلی زود از سوی همکارانش طرد می‌شود. اما اوضاع زمانی وخیم‌تر می‌شود که پسر جوان ناپدید شده و پشت سر خود بدن پزشکانی را برجای می‌گذارد که نسبت به تنما بدرفتار بودند. این مسئله تنما را در وضعیت‌ بدتری قرار می‌دهد.
ساخت انیمیشن اقتباس شده از این مانگا در بهار سال ۲۰۰۴، با استقبال منتقدان همراه بود و امروزه هنوز هم این انیمه با گذشت بیش از یک دهه از عمرش، همچنان قادر است توجه انیمه دوستان را به خود جلب کند.
سایت «reelrundown» در بررسی خود پیرامون این انیمه اشاره کرده فضای این سریال بسیار جذاب است، سریالی مهیج با درون مایه‌های روانشناختی که به‌ویژه برای کسانی که به‌دنبال انیمه‌های تاریک و جدی‌تر هستند، انتخابی ایده‌آل به شمار می‌رود.


بهترین انیمه های ترسناک

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع


۱. انیمه Death Note

انیمه دفتر مرگ
محصول سال ۲۰۰۶
کارگردان: تتسورو آراکی | تعداد قسمت‌ها: ۳۷
ژانر: اکشن، درام، جنایی
میانگین امتیازات Death Note در IMDB: ۹
دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شده‌اند نسخه بازسازی شده نتفلیکس از مانگای دفتر مرگ چندان محبوب نبوده و مورد توجه مخاطبان قرار نگیرد. اما شاید بزرگ‌ترین دلیل این باشد که مانگا و مجموعه انیمه ساخته شده براساس آن به اندازه‌ای خوب بوده که مجموعه‌های بعدی همیشه با آن‌ها مقایسه شده‌اند.
مانگای دفتر مرگ در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ توسط تسوگومی اوبا نوشته شد، بعدا مدهاوس اقتباسی از آن را در قالب یک مجموعه انیمه‌ای برای پخش از تلویزیون آماده کرد. به‌دنبال پخش این انیمه، این مجموعه خیلی زود به اندازه‌ای توجه علاقمندان انیمه را به خود جلب کرد که باورنکردنی نبود، به طوری که شهرتی افسانه‌ای پیدا کرده و به‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های ترسناک شناخته شد.
داستان این انیمه در مورد پسری نوجوان و فوق‌العاده باهوش است که به‌صورت اتفاقی دفترچه‌ای مرموز به نام دفتر مرگ را پیدا می‌کند. لایت یاگامی جوان تصمیم می‌گیرد با استفاده از این دفتر قدرتمند شر و بدی را از جهان پاک کند و اینگونه خود را به‌عنوان خدایی جدید با نام کیرا به جهان معرفی می‌کند. کافی است نام و تصویر افراد پلید در این دفترچه ثبت شود تا مرگ به سراغ آن‌ها برود، هرچند همه چیز به همین سادگی نیست و ماجرا پیچیده‌گی‌های بیشتری دارد.
کسب امتیاز ۸.۶۹ در سایت «MyAnimeList» نشان می‌دهد که انیمه دفتر مرگ در بین مخاطبان انیمه بسیار محبوب است.
به پایان این مطلب رسیدیم، نظر شما در مورد بهترین انیمه‌های ترسناک چیست؟ این فهرست قطعا دربرگیرنده تمام انیمه‌های جذاب ژانر ترسناک نیست، بنابراین اگر با انیمه ترسناک با موضوعی جذاب آشنایی دارید آن را همین‌جا با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید. امیدوارم از این مرور و همراهی با زومجی لـ*ـذت برده باشید.




پرسش‌های متداول

۱-بهترین انیمه های ترسناک کدامند؟

از میان انیمه های ترسناک می‌توان به انیمه Shiki، انیمه Another و انیمه Perfect Blue اشاره کرد. برای تماشای فهرست کامل ۱۵ انیمه ترسناک، مقاله را در زومجی بخوانید.
۲-معروف ترین انیمه های ترسناک چه انیمه هایی هستند؟
از بین معروف ترین انیمه های ترسناک می‌توان به انیمه Tokyo Ghoul، انیمه Monster و انیمه Death Note اشاره کرد. لیست کامل انیمه های ترسناک که احتمالا آن‌ها را ندیده‌اید در سایت زومجی بخوانید.
۳-کدام انیمه های ترسناک منبع الهام فیلم های هالیوودی بوده‌اند؟
بسیاری از فیلم‌های مهم هالیوود از انیمه‌های شاخصی تاثیر گرفته‌اند. در این میان می‌توان به دو انیمه Paprika‌ و انیمه Perfect Blue اشاره کرد که منبع الهام فیلم‌های Inception و Black Swan‌ بودند. فهرست کامل بهترین انیمه های ترسناک را می‌توانید در سایت زومجی بخوانید.



منبع: zoomg


بهترین انیمه های ترسناک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا