خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
دفتر مرگ (به ژاپنی: デスノート Desu Nōto، به انگلیسی: Death Note) نام یک مجموعه مانگا ژاپنی است از تسوگومی اوبا (نویسنده) و تاکه‌شی اوباتا (طراح) که از روی آن یک مجموعه تلویزیونی انیمه هم ساخته شده است. دفتر مرگ برای اولین بار از دسامبر ۲۰۰۳ تا مه ۲۰۰۶ در مجلهٔ هفته‌نامه شونن جامپ انتشارات شوئیشا به چاپ می‌رسید. این مانگا با فروش بیش از ۲۶٫۵ میلیون نسخه، یکی از مجموعه مانگاهای پرفروش هفته‌نامه شونن جامپ محسوب می‌شود.

داستان

لایت یاگامی، پسر جوانی که از ظلم و فساد بیزار است، تصادفاً دفتری پیدا می‌کند که رویش نوشته‌شده DEATH NOTE (دفتر مرگ). در صفحهٔ اول دفتر توضیح داده شده که اگر نام شخصی در دفتر نوشته شود آن شخص پس از ۴۰ ثانیه بر اثر حمله قلبی خواهد مرد.
لایت در صدد استفاده از دفتر بر می‌آید و شروع به کشتار مجرمین میکند، ولی پلیس به مرگ پی در پی مجرمین مشکوک میشود و تصمیم میگیرد قاتل را پیدا کند.
در همین حین ال که کاراگاهی بسیار باهوش بود تصمیم میگیرد که کیرا (لایت) را پیدا کند اما لایت بخاطر زیرکی و نفوذیی که در سیستم پدرش ایجاد کرده بود توانست نقشه های ال را نقشه بر آب کند. اما بلاخره ال به او مشکوک میشود و او را بسیار تحت فشار قرار میدهید به عنوان مثال: در اتاقش تعداد بسیار زیادی دوربین وصل میکند یا با او در مدرسه دیدار میکند در این حین لایت تصمیم میگیرد به او بپیوندد تا به ال ثابت کند که او کیرا نیست.
پس از مدتی کوتاه سرو کله‌ی یک کیرای دوم (به نام آمانه میسا) پیدا میشود این دختر با وجود کم هوشی‌اش توانست لایت را مجبور کند تا با او همکاری کند بعد از اون لایت نقشه میکشد که با زندانی کردن خود و آمانه و دادن دفترچه به شخصی دیگر خود را از کیرا بودن تبرئه کند و موفق هم میشود اما ال همچنان به او مشکوک بود و لایت را با دست بند به خودش چسباند. شخصی که دفترچه را داشت خیلی زود بدست ال و لایت دستگیر شد و راز دفترچه و شینیگامی‌ها برای لایت و همکارانش لو رفت. لایت که حافظه‌ی خود را بدست آورد با ‌نقشه‌ای زیرکانه و ناجوانمردانه از رم سوءاستفاده میکند و ال و رم را میکشد و بر دنیا حاکمیت میکند.
اما پس از مدتی دو شخصیت میلو و ان (جانشین های ال) به داستان وارد میشوند و با همکاری و فداکاریه میلو، ان موفق به دستگیریه کیرا (لایت) میشود اما لایت با زخم شدیدی فرار میکند و توسط ریوک کشته میشود.


معرفی انیمه دفترچه مرگ

 
آخرین ویرایش:
  • عالی
Reactions: MaSuMeH_M

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
شخصیت‌های اصلی

لایت یاگامی

مقالهٔ اصلی: لایت یاگامی
لایت؛ شخصیت اصلی دفتر مرگ، یک پسر بسیار باهوشی است که در حدود ۱۷ سال سن دارد و در مغز خود مقداری کبالت و منیزیوم دارد. هنگامی که دفتر مرگ توسط ریوک (یکی از خدایان مرگ)، در دنیای انسان‌ها انداخته شد، لایت اولین کسی بود که به طور اتفاقی با این دفترچه رو به رو شده و پی به راز آن می‌برد و شروع به کشتن خلاف کارها می‌کند. در این حال مردم به او لقب کیرا(قاتل) می‌دهند، در این حال لایت (کیرا) برای پاک کردن پلیدی از دنیا و ساختن آرمانشهر و حکم‌رانی بر دنیای جدید، دست به کشتن انسان‌های فاسد می‌زند و او خودش را عدالت خطاب می‌نماید.
لایت که می‌دانست ال کارگاه زبردستی است برای اینکه بتواند او را از معرکه خارج کند توسط پدرش که سمت رئیس پلیسی ژاپن را به عهده داشت به ال می‌پیوندد و به او در پیدا کردن و دستگیری کیرا کمک می‌کند، اما سرانجام لایت با نقشه‌ای از پیش تعریف شده توانست ال را به قتل برساند غافل از اینکه شخصیت دیگری در داستان وجود دارد که به بعد از مرگ ال، با عنوان ان (نیئر) در ادامه داستان رونمایی می‌شود و ادامه کار ال را به عهده می‌گیرد و بلاخره دست لایت را برای همه رو میکند

ال (L)

مقالهٔ اصلی: ال (دفتر مرگ)
ال؛ برترین کاراگاه جهان می‌باشد، تصمیم دارد که کیرا را ردیابی و دستگیر کند. او فردی شلخته است و خود را در پشت ماسک اسم L قرار داده است. L در نوع نشستن و لباس پوشیدن، غذا خوردن و... با بقیه شخصیت‌ها فرق دارد.
ال می‌دانست که لایت کیرا است ولی نمی‌توانست بقیه را به این امر قانع کند و سپس لایت به وسیلهٔ رِم که شینیگامی میسا بوده او را به قتل می‌رساند.

آمانه میسا

مقالهٔ اصلی: آمانه میسا
دختری که بی‌اندازه به کیرا وابسته است، میسا یک مدل معروف در ژاپن است و علاقه دارد با توجه به کارش لباس‌هایی در مدل‌های مختلف بپوشد. لایت؛ فقط به او به دید یک کمک‌کننده برای اهدافش نگاه می‌کند، چرا که دفتر مرگ وی و چشمان شینیگامی‌اش می‌تواند کمک شایانی باشد. قاتل پدر و مادر میسا توسط کیرا مجازات شده و میسا به این دلیل بسیار به کیرا علاقه‌مند است.
او ملقب به کیرای دوم است.

ریوک

مقالهٔ اصلی: ریوک
شینیگامی که به علت خسته شدن از یکنواختی دنیای شینیگامی دفترچه‌ی یکی دیگر از شینیگامی ها را برای سرگرمی به دنیای انسان‌ها می‌اندازد (دفترچه‌ای که به دست یاگامی لایت می‌افتد) ریوک بدون جانب داری از هیچ طرف و صرفاً به عنوان تماشاچی به قضیه نگاه می‌کند و تا حد ممکن از کمک به لایت پرهیز می‌کند، ولی در مواردی لایت با استفاده از سیب که خوراکی مورد علاقه او می‌باشد، ریوک را مجبور به انجام بعضی کارها می‌کند.

رم

شینیگامی که به زمین آمد و دفتر چهٔ خودش را به میسا داد. رم هم مانند ریوک یک دفترچه دارد (دفترچه دوم در واقع متعلق به شینیگامی به نام جلیوس بود که به خاطر اینکه عاشق میسا می‌شود و جان او را نجات می‌دهد کشته می‌شود) پس رم دفترچه را متعلق به میسا می‌داند و شینیگامی میسا می‌شود، سپس به دلیل نوشتن اسم واتاری (یکی از همکاران ال) و ال(L) در دفترچه‌اش به خاطر نجات جان میسا (طبق نقشه یاگامی لایت) کشته می‌شود.

N (نیئر)

دوست دوران کودکی ال که شش سال پس از مرگ ال به دستگیری کیرا اقدام می‌کند.


معرفی انیمه دفترچه مرگ

 
  • عالی
Reactions: MaSuMeH_M

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
قوانین

ریوک (یک شینیگامی) در دفتر چند قانون مربوط به طرز استفاده از آن را به زبان انگلیسی نوشته، چون معتقد است که انگلیسی پر سخنگوترین زبان بشری است و هر که دفتر را پیدا کند، روش استفاده از آن را یاد خواهد گرفت.
  • انسانی که نامشان در این دفترچه نوشته شده است قطعا میمیرند.
  • این دفترچه هیچی تاثیر ندارد مگر انکه نویسنده چهره فرد مورد نظر را در ذهنش تصور کند. بنابراین اشخاصی که اسم یکسان با هدف را داشته باشند تحت تاثیر قرار نمیگیرند.
  • اگر علت مرگ قبل 40 ثانیه پس از نوشتن اسم طرف در دفترچه نوشته شود، آن شخص بر اثر آن دلیل میمیرد.
  • اگر علت مرگ نوشته نشود آن شخص براحتی بر اثر یک حمله قلبی خواهد مرد
  • پس از نوشتن علت مرگ، جزئیات مرگ باید در عرض 6 دقیقه و 40 ثانیه (معادل 400 ثانیه‌) نوشته شود.

انیمه

بر اساس مانگای دفتر مرگ، یک مجموعه تلویزیونی انیمه‌ای ۳۷ قسمتی به کارگردانی تِتسورو آراکی توسط استودیو مدهاوس تولید شد که از ۴ اکتبر ۲۰۰۶ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۰۷ در شبکهٔ نیپون تلویژن پخش شد.


موسیقی انیمه

ترانه‌های شروع

  • "the WORLD" از گروه Nightmare (قسمت ۱ - ۱۹)
  • ‎"What's up, people?!"‎ از گروه Maximum the Hormone (قسمت ۲۰ - ۳۷)

ترانه‌های پایان
  • "Alumina" ‏(アルミナ, Arumina)‏ از گروه Nightmare (قسمت ۱ - ۱۹، قسمت ویژه)
  • "Zetsubō Billy" ‏(絶望ビリー, Zetsubō Birī)‏ از گروه Maximum the Hormone (قسمت ۲۰ - ۳۶)
  • "Coda ~ Death Note" از یوشیهیسا هیرانو (قسمت ۳۷)


نمایی از قسمت هفتم انیمه


معرفی انیمه دفترچه مرگ

 
  • عالی
Reactions: MaSuMeH_M

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
جایزه‌ها

انیمهٔ دفتر مرگ در ششمین مراسم Tokyo Anime Awards در سال ۲۰۰۷ در کنار کد گیاس و رؤیاهای هاروهی سوزومیا برندهٔ جایزهٔ بهترین مجموعهٔ تلویزیونی شد. همچنین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۰۷ مجموعه مانگای دفتر مرگ برندهٔ جایزهٔ زوندرمان (Sondermann) در بخش بهترین مانگای بین‌المللی شد؛ این جایزه به محبوب‌ترین اثرها از نگاه مردم اهدا می‌شود.

فیلم‌ها

فیلم هایی که براساس مانگا ساخته شده‌اند :
از سال 2006 تا 2016 سری فیلمی به نام یادداشت مرگ ساخته شد که شامل چهار قسمت است :
فیلم یادداشت مرگ محصول سال 2006 به کارگردانی شوسوکه کانکو
فیلم Death Note 2: The Last Name محصول سال 2006 به کارگردانی شوسوکه کانکو که ادامه و به نوعی قسمت دوم فیلم یادداشت مرگ
فیلم L: Change the World محصول سال 2008 به کارگردانی هیدئو ناکاتا که دنباله فرعی مجموعه می باشد و ادامه فیلم Death Note 2: The Last Name
فیلم Death Note: Light Up the New World محصول سال 2016 به کارگردانی Shinsuke Sato که ادامه فیلم یادداشت مرگ و فیلم L: Change the World .
فیلم دفتر مرگ محصول سال 2017 به کارگردانی آدام وینگارد


سریال ها

سریال دفتر مرگ محصول سال 2015 به کارگردانی ریوئیچی اینوماتا ، ریو نیشیمورا و ماری ایواساکی
سریال Death Note: New Generation محصول سال 2016 به کارگردانی Shinsuke Sato


معرفی انیمه دفترچه مرگ

 
  • عالی
Reactions: MaSuMeH_M

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
デスノート
(‏Desu Nōto‏)
درام، تریلر روان‌شناختی، معمایی، فراطبیعی
تسوگومی اوبا
تاکه‌شی اوباتا (طراح)
شوئیشا
شونن
هفته‌نامه شونن جامپ
دسامبر ۲۰۰۳ – مه ۲۰۰۶
۱۲ جلد
تِتسورو آراکی
توشیکی اینوئه
هیدکی تانوئیچی
یوشیهیسا هیرانو
مدهاوس
VAP (ژاپن)
ویز مدیا (آمریکا)
مدمن انترتینمنت
نیپون تلویژن
۴ اکتبر ۲۰۰۶ – ۲۶ ژوئن ۲۰۰۷
۳۷
تِتسورو آراکی
ماسائو مارویاما
توشیئو ناکاتانی
توشیکی اینوئه
هیدکی تانوئیچی
یوشیهیسا هیرانو
مدهاوس
۳۱ اوت ۲۰۰۷
۱۳۰ دقیقه


لوگوی مجموعه
منبع: ویکی پدیا


معرفی انیمه دفترچه مرگ

 
  • عالی
Reactions: MaSuMeH_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا