نویسنده این موضوع
طراحی چهره با مداد و نکات طلایی: راز گرفتن مداد در دست و حرکت دست مانند استادان طراحی چهره
در این مقاله میخوانید
شاید دیدن طراحی های چهره که با مداد بصورت هایپررئال طراحی شدهاند برای شما شگفت انگیز باشد و ممکن است باور این سطح از مهارت درنقاشی چهره با مداد طراحی برای شما سخت باشد؛ مداد نقاش حرفه ای و یک هنرجو مبتدی ممکن است یکی باشد ولی تفاوت فقط تجربه است؟
عجله بیشتر هنرجویان مبتدی باعث میشود برخی مراحل آموزش طراحی پایه طی نشود یا ناقص طی شود، یکی از همین مراحل که مقدمه طراحی پایه است، نحوه صحیح گرفتن مداد در دست و حرکت دست است که بسیار مهم است.
اگر سن شما کمتر از ۱۲ سال است یا برای فرزندان خود بدنبال آموزش هستید، این مبانی طراحی مناسب نیست و توصیه میکنیم مقاله آموزش نقاشی حرفه ای کودکان را مطالعه بفرمایید.
فیلم و آموزش زیر بخشی از جلسه اول دوره طراحی پایه به سبک انیشتین است.
مشکل از کجا بود؟ آنها بسیار علاقه مند به طراحی چهره بودند ولی خط های قوی و بدون ترسی رسم نمیکردند؛ از آنها چند سوال کردیم:
و ما متوجه شدیم ایراد آنها در نقاشی چهره و بطور کل طراحی، ندانستن تکنیک نیست بلکه دست و مداد را نمیتوانند مانند طراحان واقعی کنترل کنند و این موضوع را نمیدانند.
شاید این موضوع آن قدر ساده بنظر برسد که کمتر استاد و هنرجوی طراحی به آن دقت کند و آن را جدی بگیرد اما طراحی چهره با مداد، نقاشی چهره با آبرنگ، نقاشی پرتره با رنگ روغن و… هر کدام سبک خاصی در گرفتن مداد و قلم مو و حرکت دست دارند، ولی اکثر هنرجوها تصور میکنند باید همانگونه که مداد را برای نوشتن در دست میگیرند و حرکت میدهند، همانطور نیز بایستی طراحی کنند و این تصور کاملا اشتباه و خطرناک است.
خطرناک از آن نظر که این ایراد ساده ممکن است باعث سرخورده شدن آنها و ادامه ندادن دنیای زیبای هنر طراحی و نقاشی شود، هر چند تمام نکات دیگر را بدانند.
در این مقاله میخوانید
- طراحی چهره با مداد و نحوه گرفتن مداد :
- گرفتن مداد به حالت نوشتن
- گرفتن مداد به کف دست
- گرفتن مداد به حالت نوشتن:
- گرفتن مداد به کف دست:
- طراحی چهره با مداد و نحوه حرکت دست:
- در طراحی چهره با مداد، مداد را از کدام قسمت بگیریم؟ :
- نتیجه گیری و سخن آخر:
- شاید این نوشته ها را هم بپسندید
- بهترین خودکار سفید برای ایجاد نور در نقاشی
- فیلم اسکیس ساده چهره و سه تمرین عملی برای اسکیس
- دوازده ترفند آبرنگ برای شروع نقاشی
- نتیجه گیری و سخن آخر:
شاید دیدن طراحی های چهره که با مداد بصورت هایپررئال طراحی شدهاند برای شما شگفت انگیز باشد و ممکن است باور این سطح از مهارت درنقاشی چهره با مداد طراحی برای شما سخت باشد؛ مداد نقاش حرفه ای و یک هنرجو مبتدی ممکن است یکی باشد ولی تفاوت فقط تجربه است؟
عجله بیشتر هنرجویان مبتدی باعث میشود برخی مراحل آموزش طراحی پایه طی نشود یا ناقص طی شود، یکی از همین مراحل که مقدمه طراحی پایه است، نحوه صحیح گرفتن مداد در دست و حرکت دست است که بسیار مهم است.
اگر سن شما کمتر از ۱۲ سال است یا برای فرزندان خود بدنبال آموزش هستید، این مبانی طراحی مناسب نیست و توصیه میکنیم مقاله آموزش نقاشی حرفه ای کودکان را مطالعه بفرمایید.
فیلم و آموزش زیر بخشی از جلسه اول دوره طراحی پایه به سبک انیشتین است.
ایده تهیه این فیلم آموزشی پس از بررسی تمرین های بعضی از هنرجوهای دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره به ذهنمان رسید؛ هرچند اولین آموزش مبانی طراحی ۱: به آموزش خطوط هفت گانه اختصاص داشته است ولی به اهمیت نوع گرفتن مداد در آن اشارهای نشده بود، تا اینکه پس از بررسی تمرین دوستان علاقه مند مشاهده کردیم خطوطی که رسم کردهاند با ترس همراه است و روی خطوط کنترل ندارند، در حالیکه سایه پردازی و خلاقیت بالایی داشتند.
مشکل از کجا بود؟ آنها بسیار علاقه مند به طراحی چهره بودند ولی خط های قوی و بدون ترسی رسم نمیکردند؛ از آنها چند سوال کردیم:
- آیا در هنگام طراحی با مداد دست را بیشتر از مچ حرکت میدهید؟
- آیا برای طراحی خطوط راست و طولانی، بصورت تکه ای و از مچ دستتان کمک میگیرید؟
- آیا پس از طراحی چهره احساس خستگی میکنید مخصوصا در ناحیه مچ دست؟
- آیا طراحی چهره و تمرین ها را در سایز بسیار کوچک انجام می دهید؟
و ما متوجه شدیم ایراد آنها در نقاشی چهره و بطور کل طراحی، ندانستن تکنیک نیست بلکه دست و مداد را نمیتوانند مانند طراحان واقعی کنترل کنند و این موضوع را نمیدانند.
شاید این موضوع آن قدر ساده بنظر برسد که کمتر استاد و هنرجوی طراحی به آن دقت کند و آن را جدی بگیرد اما طراحی چهره با مداد، نقاشی چهره با آبرنگ، نقاشی پرتره با رنگ روغن و… هر کدام سبک خاصی در گرفتن مداد و قلم مو و حرکت دست دارند، ولی اکثر هنرجوها تصور میکنند باید همانگونه که مداد را برای نوشتن در دست میگیرند و حرکت میدهند، همانطور نیز بایستی طراحی کنند و این تصور کاملا اشتباه و خطرناک است.
خطرناک از آن نظر که این ایراد ساده ممکن است باعث سرخورده شدن آنها و ادامه ندادن دنیای زیبای هنر طراحی و نقاشی شود، هر چند تمام نکات دیگر را بدانند.
طراحی چهره با مداد و نکات طلایی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com