خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه یک ترانه راه را برای موفقیت «کی‌ پاپ» در غرب هموار کرد؟


۱۰ سال پیش در ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۲ میلادی، پخش یک موزیک ویدیوی پر جنب و جوش کره‌ای آغاز شد؛ ترانه‌ای به نام «گانگنام استایل» با رقص اسب سواری که خوانندۀ آن پارک جائه‌-سانگ مشهور به «سای» بود.
این ترانه نه تنها به سرعت به پدیده‌ای در موسیقی جهان تبدیل شد، بلکه صنعت «کی پاپ» کره جنوبی را نیز تکان داد.

اگرچه در زمان انتشار «گانگنام استایل»، موسیقی «کی‌ پاپ» با به دست آوردن طرفدارانی پرو پا قرص در آسیا و خاورمیانه، پتانسیل خود را برای تبدیل شدن به یک هنر بین‌المللی به اثبات رسانده بود؛ اماهمچنان برای موفقیت در غرب راه درازی در پیش داشت.
اما «گانگنام استایل» که درباره سبک زندگی مردم ثروتمند در منطقه گانگنام سئول بود، به سرعت موجی را در فضای مجازی بوجود آورد و علاوه بر کلوپ‌ها و بارها، ترانۀ غالب در جدول پخش برنامه‌های ایستگاههای رادیو‌تلویزیونی شد.
«گانگنام استایل» چنان مورد استقبال مخاطبان جهانی ناآشنا به زبان کره‌ای قرار گرفت که در سپتامبر ۲۰۱۲ جزو صد ترانه برتر آمریکا شد و دو هفته پس از آن نیز به رتبه دوم همین جدول صعود کرد.
«گانگنام استایل» همچنین اولین ویدئویی بود که در یوتیوب ۱ میلیارد بازدیدکننده داشت؛ آمار بینندگان این ویدئو در حال حاضر در یوتیوب بیش از ۴ میلیارد رسیده است.

موفقیت خواننده

سای که پیش از آن نیز در کشور خود محبوب ولی در سطح جهانی کمتر شناخته شده بود، به سرعت به یکی از شناخته شده‌ترین هنرمندان جهان تبدیل شد.
او در عرض یک سال، سه رکورد جهانی گینس را شکست. با باراک اوباما و بان کی مون، دبیرکل وقت سازمان ملل دیدار کرد و در استادیوم بزرگ «مدیسون اسکوئر گاردن» شهر نیویورک با مدونا اجرا داشت.
برای او که در آن زمان ۳۵ سال داشت، این موفقیت طوفانی چیزی بود که هرگز تصورش را نمی کرد.


گانگنام استایل ۱۰ ساله شد

 
آخرین ویرایش:

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
گسترش جهانی کی پاپ

بسیاری ترانۀ «گانگنام استایل» را کاتالیزوری برای صنعت موسیقی کره جنوبی توصیف می‌کنند که باعث معرفی خیره کنندۀ فرهنگ این کشور در سطح بین‌الملل شد.
بر اساس داده‌های گوگل، یکسال پس از انتشار این آهنگ، شمار بینندگان آنلاین آثار هنری کره جنوبی در ایالات متحده دو برابر شده است.
دولت کره جنوبی نیز ارزش این موفقیت را بخوبی درک کرد و تلاش کرد از مزایای آن بهره ببرد؛ سیاستی که تا امروز ادامه دارد.
گیو تگ‌-لی، دانشیار مطالعات فرهنگی در دانشگاه جرج میسون می‌گوید که این ترانۀ «گانگنام استایل» بود که باعث به رسمیت شناخته شدن گستردۀ فرهنگ پاپ کره در خارج از شرق آسیا شد و راه را برای پذیرش بین‌المللی دیگر هنرمندان کره‌ای هموار کرد.
یک دهه پس از موفقیت شگفت انگیز «گانگنام استایل»، اکنون ترانه‌های گروه «بی‌تی‌اس» است که هواداران جهانی پیدا کرده و به پرفروش‌ترین آثار موسیقی جهان در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است.
اعضای گروه نه تنها در مراسم گرمی شرکت کردند، بلکه به کاخ سفید رفتند تا دربارۀ معضل فرهنگی نفرت از آسیایی‌ها صحبت کنند. دختران گروه موسیقی «بلک‌پینک» نیز در جشنواره موسیقی کوچلا در کالیفرنیا هنرنمایی و با افرادی مانند لیدی گاگا و سلنا گومز همکاری کردند و چهار عضو آن اکنون سفیر برندهای بزرگ یا خانه‌های مد لوکس پیوستند.
گیو تگ‌-لی معتقد است که «بدون موفقیت بزرگی که گانگنام استایل به دست آورد، احتمالا "بی‌تی‌اس" شهرت امروز را نداشت و "بلک‌پینک" شکل نمی‌گرفت».
گروه «بی‌تی‌اس» این موضوع را تایید می‌کند و اعضای آن بارها در این باره صحبت کرده‌اند. سوگا از خوانندگان این گروه اخیرا در مصاحبه‌ای با اشاره به «سای» گفت: «او راه را برای کی‌پاپ در ایالات متحده هموار کرد و به ما این امکان را داد که این مسیر را راحت‌تر دنبال کنیم.»
«سای» در یک دهۀ گذشته سه آلبوم کامل منتشر کرده است که سبک متنوع او در رقص و موسیقی را به نمایش می‌گذارد.
اگرچه او نتوانست موفقیت گانگنام استایل را تکرار کند، اما همچنان در کشورش بسیار محبوب و به اجرای کنسرت‌های مختلف مشغول است.
او می‌گوید هرگز ماموریتش را که شاد کردن طرفدارانش است، رها نمی‌کند.
منبع: euronews


گانگنام استایل ۱۰ ساله شد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا