خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرح مختصری از زندگی نامه مارگارت اتوود
مارگارت اتوود نویسنده و شاعر نامدار اهل کاناداست که در سال ۱۹۳۹ به دنیا آمد و از سال ۱۹۶۱ تا کنون بیش از ۵۰ کتاب رمان، ادبیات غیر داستانی، شعر و داستان کوتاه منتشر کرده است. وی نویسنده‌ای پر کار بوده و در کنار تولید آثار متنوع همواره کیفیت و سبک نوشتاری خود را حفظ نموده.
مارگارت اتوود نویسندگی را در سن ۵ سالگی آغاز کرد و رفته رفته به صورت جدی‌تر آن را دنبال نمود. تحصیلات خود را در زمینه ادبیات انگلیسی در دانشگاه پیگیری کرده و به صورت حرفه‌ای به شغل نویسندگی پرداخت.

آثار مارگارت اتوود
در اولین کتاب‌های شعرش که مابین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸ به چاپ رسیدند اتوود بر روی مسائل رفتاری تمرکز داشته و در مدح دنیای طبیعی و نکوحش مادی گرایی کوشیده است.
یکی از ویژگی‌های داستان‌های مارگارت اتوود دگرگونی شخصیت قهرمان اصلی داستان و مواجهه وی با چالش‌های عمیق در طی روایت است. همچنین ویژگی تکرار شوند دیگر در زندگی شخصیت‌های اصلی داستان‌های وی توصیف شروع مجدد و از سر گیری دوباره زندگانی می‌باشد.
زن‌ها شخصیت‌های اصلی و مرکزی داستان‌های مارگارت اتوود می‌باشند. زنانی که در تلاش برای برقراری ارتباط با جهان هستی و آدم‌های اطرافشان هستند.
داستان سرگذشت ندیمه حول یاداشت‌های یک زن که در جامعه‌ای دین سالار به صورت یک برده **** در حال گذران زندگی است شکل گرفته است. کتاب آدمکش کور نیز یک روایت پیچیده از خاطرات یک زن کانادایی درباره خودکشی خواهرش و دیگر اتفاقات پیرامونی آن است.
از جمله دیگر آثار مارگارت اتوود می‌توان به کتاب سورئال زن شکلاتی ۱۹۶۹، کتاب بر امواج در سال ۱۹۷۲، بانوی پیشگو ۱۹۷۶، چشم گربه ۱۹۸۸، عروس فریبکار ۱۹۹۳ و چهره پنهان ۱۹۹۶ اشاره نمود.
مارگارت اتوود برنده جوایز متعدد ادبی شده که از آن جمله می‌توان به جایزه بوکر (دو بار) در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۹، جایزه فرانتس کافکا، آرتور سی کلارک و جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب اشاره کرد.

منبع: کتابراه




بیوگرافی مارگارت اتوود | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع



بیوگرافی مارگارت اتوود | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا