خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

گریس اومالی (حدود 1530 - حدود 1603) - در زادگاهش زبان ایرلندی گرین نی نی موایل، همچنین به عنوان شناخته می شود گرینین اومالی رئیس Ó مایل سلسله در غرب ایرلند ، و دختر Eoghan Dubhdara Ó Máille.
که در فولکلور ایرلندی او معمولاً معروف است گراین مایول (anglicised as گرانوائیل) و یک شخصیت شناخته شده تاریخی در قرن 16 است تاریخ ایرلند. نام او همچنین در اسناد معاصر انگلیسی به طرق مختلف ، از جمله Gráinne O'Maly ، Graney O'Mally ، Granny ni Maille ، Grany O'Mally ، Grayn Ny Mayle ، Grane ne Male ، Grainy O'Maly ، و Granee O 'ارائه شد. مایلی
از Ní Mhaáille در سالنامه های ایرلندی نامی برده نشده است ، بنابراین شواهد مستند در مورد زندگی او بیشتر از منابع انگلیسی ، به ویژه هجده "مقاله استیضاح" ، س ،الات کتبی از طرف وی الیزابت اول. وی همچنین در اسناد دولتی انگلیس و اسناد دیگر از این نوع ذکر شده است
پس از مرگ پدرش ، علی رغم داشتن یک برادر ، دونال یا فیوپا hماهیل ، از طریق خشکی و دریا هدایت سلطنت را به عهده گرفت. ازدواج با دونال an Chogaidh (دونال "جنگ طلب") Ó Flaithbheartaigh ثروت و نفوذ بیشتری برای او به ارمغان آورد ، گفته می شود که بیش از 1000 راس گاو و اسب دارد. در سال 1593 ، هنگامی که پسرانش Tiobóid a Búrc (تیبوت بورک) و Murchadh Ó Flaithbheartaigh (مورو او فلاهرتی) و برادر ناتنی او Dónal an Phíopa ("دونال لوله ها") توسط فرماندار انگلیس به اسارت درآمدند کوناکت, سر ریچارد بینگهام ، Ní Mhaáille با قایق به انگلیس تقاضای آزادی کرد. او رسماً درخواست خود را به ملکه الیزابت اول در دربار خود ارائه داد کاخ گرینویچ


اوایل زندگی
نی مهائل در حدود سال 1530 ، زمانی که در ایرلند متولد شد هنری هشتم بود پادشاه انگلیس و عنوان را در دست داشت ارباب ایرلند. تحت سـ*ـیاست های دولت انگلیس در آن زمان ، شاهزادگان و لردهای نیمه خودمختار ایرلندی بیشتر به حال خودشان رها شدند. با این حال ، این قرار بود در طول زندگی Ní Mhaáille به عنوان تغییر کند فتح ایرلند توسط تودور سرعت جمع شده
Eoghan Dubhdara Ó Máille ، پدرش و خانواده اش در خلیج Clew, شهرستان مایو. او خداوند بود سلسله مایل و حاکم Umall ، از تبار مایل مک کانال. Uí Mhaáille یکی از خانواده های دریانوردی کناخت بود و آنها برای محافظت از قلمرو خود یک ردیف قلعه رو به دریا ساختند. آنها بیشتر مواردی را که اکنون تحریم است کنترل کردند موریسک در جنوب غربی شهرستان مایو و به عنوان فرمانروایان اسمی آنها شناخته شده است مک ویلیام شوشتر شاخه ای از بورکز ، که کنترل بسیاری از مناطق فعلی شهرستان مایو را در اختیار داشت. بوركس (دی بوركا) در اصل بود انگلیس-نورمن اما در طول زندگی نی موهیل کاملاً گلیک شده. مادرش ، مارگارت یا مایو ، نیز یک نی مالایی بود. اگرچه او تنها فرزند دوبدارا و همسرش بود ، اما نی مهایل یک برادر ناتنی پدری داشت به نام دونال نا پیوپا. اگرچه به طور معمول در این دوره پسران ارث می بردند ، "نی مهالی" به عنوان نگهدارنده قانونی خانواده و فعالیت های دریانوردی در نظر گرفته شد ".
با قلعه های ساحلی مانند Carrickkildavnet ، Uí Mháille از همه کسانی که در سواحل خود ماهیگیری می کردند ، از جمله ماهیگیران از دور انگلیس ، مالیات می گرفت. رئیس خانواده بود با نام خانوادگی اش شناخته می شود as Ó Máille (تحت عنوان The O'Malley). از روایات محلی گفته می شود که نی موهیل ، به عنوان یک دختر جوان ، آرزو دارد با پدرش به یک سفر تجاری به اسپانیا برود. به محض اینکه به او گفتند نمی تواند چون موهای بلندش در طنابهای کشتی گیر می کند ، بیشتر موهایش را قطع کرد تا پدرش را از گرفتن او خجالت بکشد. این باعث شد که او لقب "Gráinne Mhaol" (تلفظ ایرلندی:[ˈɡˠɾˠɑːnʲə wɨːlˠ]؛ از جانب ماول به معنی کچل یا موهای بریده شده) ، معمولاً به صورت Granuaile (/ˌɡرɔːnjəweɪمن/). نام مستعار ممکن است از "Gráinne Umhaill" ("Gráinne of Umhall") باشد ، Umhall یک منطقه تاریخی از غرب است کوناکت تحت سلطه Uí Mháille).]




بیوگرافی گریس اومالی | دزد دریایی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
از کودکی او به احتمال زیاد در محل زندگی خانواده اش در بلکلار زندگی می کرد جزیره کلار, اما ممکن است به خانواده دیگری تربیت شده باشد ، پرورش در میان سنتی بود ایرلندی اشراف در آن زمان. او احتمالاً به طور رسمی تحصیل کرده است ، زیرا اعتقاد بر این است که او در مورد او صحبت کرده است لاتین با کوئین الیزابت اول در سال 1593

جزیره کلر ، مرتبط با Gráinne Ní Mháille
نی ماهیل در سال 1546 ازدواج کرد Dónal an Chogaidh Ó Flaithbheartaigh, تنیست یا وارث Ó Flaithbheartaigh (او فلاهرتی ) عنوان ، که می توانست یک مسابقه سـ*ـیاسی خوب برای دختر سردار Ó مایل باشد. به عنوان Ó Flaithbheartaigh تنیست، دونال یک چوگاید انتظاراتی داشت که یک روز حکمرانی کند ایار کوناکت ، مساحت تقریباً معادل مدرن کونمارا.
وی در طول ازدواج با Dónal an Chogaidh سه فرزند به دنیا آورد:

  • ایوگان (اوون): فرزند بزرگ ، معروف به مهربان و بخشنده است. سر ریچارد بینگهام او را فریب داد در نتیجه اوون به قتل رسید و بینگهام و نیروهایش قلعه وی را تصرف کردند.
  • Méadhbh (Maeve): او گفت که شباهت زیادی به مادرش دارد ، وی با ریکارد دیمان و یک Chorráin a Búrc ، "قلاب شیطان" ازدواج کرد ، که دارای چند فرزند بود. ظاهراً Ní Mháille و یک Búrc بسیار نزدیک بودند ، بیش از یک بار او را از مرگ نجات دادند.
  • مورچاد (مورو):[12] گفته می شود مورو به دنبال پدرش می رود ، زیرا از جنگ لـ*ـذت می برد. او اغلب خواهرش مایو را مورد ضرب و شتم قرار می داد ، و به دلیل جنسیت مادر از گوش دادن به حرف های او خودداری می کرد. بسیاری از منابع گزارش دادند که وی پس از قتل اوون به خانواده خود خیـ*ـانت کرد و با سر ریچارد بینگهام پیوست. وقتی نی مهیل این موضوع را شنید ، قسم خورد که هرگز دیگر تا آخر عمر با مورو صحبت نخواهد کرد ، هرچند که اغلب به او توهین می کند. پس از مرگ دونال یک چوگاید ، نی مهائل با همراهی بسیاری از پیروان Ó Flaithbheartaigh خود ، Iar Connacht را ترک کرد و به قلمرو á Máille بازگشت.
در سال 1565 ، دونال هنگام شکار در تپه های اطراف در کمین کشته شد Lough Corrib ؛ این بدون شک بخشی از مبارزات گسترده دونال با جوسی ها برای کنترل آن بود قلعه مرغ روی لوچ گراین به سرزمینهای خود بازگشت و اقامتگاه اصلی خود را در جزیره کلار (که اکنون نامیده می شود) تأسیس کرد قلعه Granuaile ) او ادعا می شود که یک ملوان غرق شده را به عنوان معشوق خود در نظر گرفته است. این ماجرا فقط برای مدت کوتاهی به طول انجامید زیرا وی توسط MacMahons of Ballyvoy کشته شد. گرین به دنبال انتقام جویی به قلعه MacMahon در دونا در حمله کرد خلیج بلکسود و قاتلان عاشق خود را در جزیره کاهیر کشت. حمله وی به قلعه دونا به او لقب 'بانوی تاریک دونا' را داد.

ازدواج با بورک
بورک ، نام مستعار او ناشی از کارخانه آهن سازی او در بوریشول ، محل قلعه اصلی و محل سکونت وی. ویسکونت 1 مایو فرزند این ازدواج بود
Ní Mhaáille که هنوز از انتقام خود راضی نبود ، سپس به سمت Ballycroy حرکت کرد و به پادگان در قلعه Doona حمله کرد و بر مدافعان غلبه کرد و قلعه را برای خود گرفت حمله او علیه MacMahons اولین باری نبود که کسی را در نمازشان قطع کرد. افسانه از ارباب دیگری می گوید که املاکی را از او دزدیده و به یک کلیسا برای پناهگاه گریخت. او مصمم بود كه منتظر دزد باشد ، و معتقد بود كه وي مي تواند گرسنه بماند و يا تسليم شود. دزد یک تونل حفر کرد و فرار کرد ، اما زاهد که از کلیسا مراقبت می کرد عهد سکوت خود را شکست تا او را به خاطر تلاش برای صدمه زدن به شخصی که به دنبال حرم مقدس بود ، سرزنش کند. پاسخ او ثبت نشده است.
بیش از بیست سال پس از مرگ وی ، یک انگلیسی بود لرد معاون ایرلند توانایی خود را به عنوان یک رهبر در مبارزه با مردان ، با اشاره به شهرت او هنوز هم در میان به یاد می آورد مردم ایرلند.

وضعیت خودمختار
در سال 1576 ، Ní Mhaáille درگیر شد تسلیم و تسلیم شدن روند با آقا معاون آقا هنری سیدنی به زمین هایش احترام می گذارد. از آنجا که Rockfleet بیش از یک هفته از دوبلین پیاده روی می کرد ، و چون او اغلب در دریا بود ، کنترل تاج بسیار ضعیف بود.
در سال 1593 ، سر ریچارد بینگهام در نامه خود در اعتراض به ادعاهای نیوماهیل علیه خود ادعا کرد که "پرستار تمام شورشهای این استان در این چهل سال".بینگهام لرد رئیس جمهور كوناخت بود و وظیفه کنترل اربابان محلی را داشت كه تا آن زمان بیشتر خودمختار بودند.
Ní Mhaáille به هر دلیل ، و استفاده از هر فرصتی ، برای محدود کردن قدرت از پادشاهی ایرلند بیش از بخشی از کشور است. اعزامی از گالوی به راهنمایی کلانتر ویلیام آژ مارتین حمله کرد قلعه او در جزیره کلار در مارس 1579. با این حال ، آنها را به پرواز درآوردند و به سختی موفق به نجات شدند




بیوگرافی گریس اومالی | دزد دریایی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

دیدار Grace Ní Mhaáille و ملکه الیزابت اول (تصویر بعدی از Anthologia Hibernica، جلد 11 ، 1793)
در اواخر قرن شانزدهم ، قدرت انگلیس به طور پیوسته در ایرلند رشد کرد و قدرت Ní Mhaáille پیوسته مورد بی احترامی قرار گرفت. در سال 1593 ، وقتی دو پسرش تیبوت بورک و مورو او فلاهرتی و برادر ناتنی اش دونال نا پیوپا توسط فرماندار انگلیس كوناخت ، سر ریچارد بینگهام ، اسیر شدند ، نی محله با قایق به انگلیس رفت تا از ملكه الیزابت اول برای آزادی درخواست كند. الیزابت اول به نی مشهور لیستی از سوالات را ارسال کرد که به آنها پاسخ داده شد و به الیزابت بازگشت. Ní Mhaáille سپس با ملکه در ملاقات کرد کاخ گرینویچ پوشیدن لباس مجلسی خوب دو نفر آنها توسط محافظان و اعضای دربار سلطنتی الیزابت محاصره شده بودند.
نی منایل از تعظیم در برابر الیزابت سر باز زد زیرا او را به عنوان "ملکه ایرلند" نمی شناخت. همچنین شایعه شده است که او خنجری راجع به شخص خود پنهان شده است که نگهبانان هنگام جستجو او را پیدا کردند. گفته می شد که درباریان الیزابت بسیار ناراحت و نگران بودند ، اما نی مهائل به ملکه اطلاع داد که آن را برای امنیت خود حمل کرده است. الیزابت این موضوع را پذیرفت و به نظر بی دردسر آمد.
برخی نیز گزارش دادند که نی موایل عطسه کرده و از طرف یک خانم نجیب دستمال لبه توری به او داده شده است. او ظاهراً بینی خود را به داخل آن فرو برد و سپس پارچه را به داخل شومینه نزدیک آن انداخت و این باعث شوک دادگاه شد. نی موایل به همه اطلاع داد كه در ایرلند ، یك دستمال دست دوم كثیف قلمداد شده و به درستی از بین رفته است.
بحث آنها به لاتین انجام شد ، زیرا نی Mhaille هیچ انگلیسی و ملكه الیزابت اول به ایرلندی صحبت نمی كردند پس از صحبت های فراوان ، زنان به توافق رسیدند که شامل این بود که الیزابت بینگام را از موقعیت خود در ایرلند برکنار کند ، و نی منایل پشتیبانی از شورش های لردهای ایرلندی را متوقف می کند.
بینگهام برداشته شد اما چندین مورد دیگر از خواسته های نی موهیل (از جمله بازگرداندن گاو و زمین هایی که بینگهام از او دزدیده بود) برآورده نشد ، و به زودی الیزابت بینگام را به ایرلند فرستاد. بینگهام به آزار نی نی موایل ادامه داد و در سال 1594 نیروها در سرزمین های او محاصره شدند.
به عنوان نه سال جنگ Ní Mhaáille تلاش کرد تا موقعیت خود را با تاج تغییر دهد. در 18 آوریل 1595 او با مراجعه به لرد بورگلی ، از فعالیت نیروها شکایت کرد و خواستار نگهداری املاک خود برای الیزابت اول شد.وی افزود که "پسران ، عموزاده ها و پیروانش در همه موارد به دلیل اتهامات خود در دریا در ساحل ایرلند با صد نفر خدمت خواهند کرد ... برای ادامه وظایف خود به اعلیحضرت ، به عنوان رعایای واقعی و وفادار "وی در طول جنگ پسرش تیبوت بورک را تشویق و حمایت می کرد تا برای تاجگذاری علیه اتحاد اربابان ایرلندی توسط تایرون بجنگد.
او به احتمال زیاد در درگذشت قلعه Rockfleet در حدود 1603 ، همان سال مرگ الیزابت ، اگرچه سال و مکان مرگ نی مهایل مورد اختلاف است. محل دفن معمول خانواده اش در این مکان بود ابی جزیره کلا

در زندگی نامه خود در سال 2006 از Ní Mhaáille ، مورخ و رمان نویس ایرلندی آن چمبرز او را چنین توصیف کرد:
یک رهبر نترس ، از طریق خشکی و دریا ، یک عملگرا و سیاستمدار سـ*ـیاسی ، یک غارتگر بیرحم ، یک مزدور ، یک شورشی ، یک مذاکره کننده زیرک و توانا ، پدرسالار محافظت کننده از خانواده و قبیله خود ، وارث اصیل الهه مادر و جنگجو ملکه صفات اجداد دور خود. بیش از همه چیز ، او به عنوان زنی ظهور می کند که قالب را شکست و در نتیجه نقشی بی نظیر در تاریخ بازی کرد

منبع: اویکیفا






بیوگرافی گریس اومالی | دزد دریایی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا