خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا موسیقی کلاسیک برای بخش وسیعی از مردم جذابیت دارد یا خیر ؟
یکی از اهداف اصلی در موسیقی کلاسیک این است که این ژانر موسیقی را برای مخاطبان جوان جذاب کنیم اما این کار چگونه ممکن است؟
با این حال ، برخی معتقدند چالش های موسیقی کلاسیک بیشتر از محل قرارگیری سالن های کنسرت یا نحوه طراحی آنها است.کلایو براون ، استاد موسیقی در دانشگاه لیدز انگلستان ، در مقاله ای اخیر مدعی شد که عدم بداهه نوازی از سوی موسیقیدانان معاصر قابل سرزنش است.

براون خاطرنشان می کند که تا اوایل قرن بیستم ، آهنگسازان و نوازندگان به طور مسلم تصور می کردند که موسیقی کلاسیک تنها به عنوان راهنما شناخته می شود نه قانون. او می‌گوید نوازندگان در قرن ۱۸ و ۱۹ فرایند تفسیر موسیقی را “روان تر و شخصی تر” می دانستند و آهنگسازان از آنها انتظار داشتند که پیامهای پنهان پشت نت ها را درک کنند.

در اجراهای امروزی موسیقی کلاسیک خلاقیت بسیار کم شده و شاید این چیزی باشد که موسیقی کلاسیک آن را کم دارد و این چیزی نیست که آهنگسازان گذشته از ما انتظار دارند. آن ها انتظار داشتند که ما احساسی را که در پشت یک اثر نهفته است درک کرده و آن را با درک خود از آن قطعه بنوازیم.

اما بعضی از آهنگسازان هستند که میخواهند نت ها همانگونه که نوشته شده‌اند اجرا شوند مانند آهنگساز آمریکایی اوایل قرن بیستم ، ادوارد مک داول که آکوردهای خاصی را مینوشت و می خواست دقیقاً همانطور که نوشته شده بود اجرا شوند ، زیرا تصور می کرد که در غیر این صورت نوازندگان هنگام نوازندگی تغییری در نواختن نت ها و آکوردها به وجود میاورند.

اما همه‌‌ی اینها با موج مدرنیسم در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ تغییر کرد و نوازندگان را به تغییر و خلاقیت در سبک تشویق کرد.شاید بتوان گفت در موسیقی جاز و پاپ بداهه نوازی بدون هیچ قانونی تا امروز حفظ شده است.

با این حال ، برخی از موسیقی دانان در حال حاضر هستند که سنت بداهه نوازی را به خوبی اجرا می‌کنند.گابریلا مونترو پیانیستی است که از دوران کودکی به دنبال خلاقیت در موسیقی خود بوده و در طول اجراهایش ، او حتی از تماشاگران به عنوان نقطه شروع بداهه نوازیهایش الهام گرفته است.

کلایو براون اعتقاد دارد که موزیسین ها باید در دوران تحصیل با هنر بداهه نوازی آشنا شده و آن را بیاموزند تا این هنر دوباره متولد شده و به عقیده‌ی او بداهه نوازی به دوران آهنگسازان بزرگی مانند موتزارت ، لیست و برامس برمی گردد که البته سنت خاص خود را دارد.

امروزه در دسترس بودن نرم افزارهای ضبط و ویرایش دیجیتالی باعث شده که فضای کمی برای نقص در ضبط باقی بماند که در واقع اغلب سکوی اولیه برای بداهه نوازی و خلاقیت است.
مشکل دیگری که وجود دارد این است که اگر شما یک پیانیست یا ویولنیست معتبر باشید و بخواهید هنگام اجرا از خود خلاقیتی نشان داده و بداهه پردازی کنید شاید تعداد زیادی به شما برچسب بزنند که هنرمند خوبی نیستید و یا به موسیقی کلاسیک بی احترامی کرده اید پس این ترس همیشه برای نوازندگان در این ژانر وجود داشته است و حرفه‌ی شما به عنوان پیانیست یا ویولنیست می تواند در معرض خطر قرار بگیرد.
اینها همه سختی هایی است که وجود دارد و تا زمانی که هنر بداهه نوازی مورد استقبال گسترده قرار نگیرد ما این مورد را در نوازندگی موسیقی کلاسیک کم خواهیم داشت.
#کیمیای_هنر


بداهه نوازی کلاسیک

 
  • عالی
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا