خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

مارگارت همیلتون (به انگلیسی: Margaret Hamilton) (زاده ۱۹۳۶) دانشمند رایانه و مهندس سامانه آمریکایی است.

زندگی
او در ۱۷ اوت سال ۱۹۳۶ متولد شد و در سال ۱۹۵۴ از دبیرستان هنکاک فارغ‌التحصیل شد. مدرک کارشناسی اش را در سال ۱۹۵۸ از دانشگاه ارلهم در رشتهٔ فلسفه کسب کرد.[۱] در زمان تحصیل به یادگرفتن علم برنامه‌نویسی پرداخت؛ در آن زمان یادگرفتن برنامه‌نویسی تنها از راه تجربی ممکن بود. مارگارت همیلتون در طول زندگی خود بیشتر از ۱۳۰ مقاله و ۶۰ گزارش (گزارش‌های مربوط به پروژه‌هایش) نوشته‌است.

فعالیت حرفه‌ای
مارگارت همیلتون، ایستاده در کنار محاسبات مربوط به برنامه‌نویسی نرم‌افزار جهت‌یاب فضاپیمای آپولو ۱۱ که وی و تیم تحقیقاتی‌اش در مؤسسه فناوری ماساچوست، آن را در دهه ۱۹۷۰، برای برنامه فضایی آپولو نوشتند.
مارگارت همیلتون در سال ۲۰۱۶ میلادی، به دلیل نقش بسیار مهم‌اش در موفقیت برنامه فضایی آپولو، نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری، که مهم‌ترین جایزه مدنی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌گردد را از باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا دریافت کرد.


پروژهٔ SAGE
از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ بر روی پروژهٔ SAGE مشغول به کار شد، وی یکی از برنامه نویسانی بود که برنامهٔ نرم‌افزاری اولین کامپیوتر AN/FSQ-7 را نوشتند، وظیفهٔ AN/FSQ-7 شناسایی هواپیماهای دشمن (غیردوستانه) بود. این پروژه توسط مؤسسه فناوری ماساچوست با نام پروژهٔ گردباد شروع شد که در ابتدا قرار بود برای پیش‌بینی آب و هوا به کار گرفته شود اما بعد از مدتی برای استفاده‌های نظامی در نیروی دفاع هوایی آمریکا توسعه داده شد.
همیلتون دربارهٔ نقش خود در این برنامهٔ نظامی چنین می‌گوید:
وقتی شما در یک سازمان مشغول به کار می‌شوید به هر کدام از شما قسمتی از یک برنامهٔ اصلی را برای برنامه‌نویسی می‌دهند این قسمت‌ها به تنهایی توسط هیچ‌کس قابل شناسایی و اجرا نخواهند بود بنابراین من نمی‌دانستم درحال برنامه‌نویسی چه چیزی هستم، حتی زبان‌های به کار رفته در برنامه‌ای که من مسئول نوشتن آن بودم یونانی و زبان لاتین بود

ناسا
مارگارت بعد از پروژهٔ SAGE به آزمایشگاه چارلز استارک در مؤسسه فناوری ماساچوست، که در آن زمان در مأموریت فضایی آپولو مشغول به کار بودند، پیوست؛ و در نهایت مدیر و سرپرست برنامه‌نویسی نرم‌افزار برای آپولو ۱۱ و اسکای‌لـ*ـب شد. تیم همیلتون در ناسا برنامه‌نویسی نرم‌افزاری آپولو ۱۱، برای حرکت و فرود روی ماه و سپس برنامه‌نویسی ایستگاه فضایی اسکای لـ*ـب را انجام دادند.
همیلتون در طول مدتی که در ناسا مشغول به کار بود در حوزه‌های بسیاری کسب تجربه کرد، حوزه‌هایی مثل :طراحی سیستم و توسعه نرم‌افزار، مدل‌سازی داده، الگوی توسعه، به حداقل رساندن خطای نرم‌افزاری، تجزیه و تحلیل دامنه، تضمین کیفیت، سیستم‌های رابط انسان و ماشین، سیستم‌عامل

در نهایت تمامی تلاش‌های همیلتون و تیمش به سرانجام رسید و آپولو ۱۱ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹، ساعت ۲۰:۱۸ جهانی بر کرهٔ ماه فرود آمد.

جوایز

  • ۱۹۸۶ جایزهٔ آگوستا اِیدا کینگ از طرف انجمن زنان کامپیوتر
  • ۲۰۰۳ جایزه استثنایی ناسا به همراه ۳۷۲۰۰$ پول نقد (این بیشترین مقدار پولی است که ناسا تاکنون به عنوان جایزه به فردی اهدا کرده‌است)
  • ۲۰۰۹ جایزه فارغ التحصیلان برجسته از طرف کالج ارلهم۲
  • ۲۰۱۶ دریافت نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری از دست باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا


  • مارگارت همیلتون؛ زنی که بشر را به ماه رساند
    «مارگارت همیلتون» مخترع مفهوم مدرن نرم افزار یا همان “Software”، از نخستین زنان کدنویسی بود که انسان ها را به ماه فرستاد. او در سال های دهه ۶۰ میلادی فعالیت می کرد، زمانی که زنان برای ورود حرفه ای به دنیای تکنولوژی تشویق نمی شدند. همیلتون ۲۴ ساله با مدرک لیسانس ریاضی توانست شغل برنامه نویسی در ام آی تی را آغاز کند. او قرار بود همسرش را به مدت سه سال زمانی که مشغول تحصیل در دانشکده حقوق هاروارد بود، همراهی کند. بعد از آن نوبت به او می رسید تا تحصیلات پیشرفته را در رشته ریاضیات ادامه دهد.
    اما آنچه نقشه زندگی مارگارت را تغییر داد، «برنامه فضایی آپولو» بود. او تصمیم گرفت روی شاهکاری مهندسی کار کند. شاهکاری که قرار بود به تغییر آینده جهان انسان ها و دنیای دیجیتال بینجامد.


بیوگرافی مارگارت همیلتون | دانشمند

 

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
مارگارت از ابتدا و همین طور در سال های ۱۹۶۰ شخصیتی غیرمعمولی داشت. مادری که کار می کرد و در مسیری مثبت اما رادیکال قرار داشت. او دخترش لورن را بعدازظهرها و اواخر هفته به محل کار می برد. دختر چهار ساله روی زمین لابراتوار دراز می کشید و به رودخانه «چارلز» نگاه می کرد در حالی که مادرش مشغول کار برنامه نویسی بود؛ آن هم کار روی برنامه فرمان دهی به «کامپیوتر آپولو».
وقتی مسیر شغلی مارگارت روی روالی معمول افتاد، دنیای نرم افزار به خاطر راه اندازی برنامه آپولو توسط جان .اف .کندی در سال ۱۹۶۱ در آستانه جهشی بزرگ بود. آزمایشگاه «اینتسرومنتیشن ام آی تی» جایی بود که همیلتون در آن کار می کرد.
زمانی که پروژه آپولو فاش شد، اهمیت و ارزش نرم افزار هدایت گر آن برای همگان مشخص شد. مارگارت در سال ۱۹۶۵ مسئول نرم افزار پردازنده پرواز کامپیوترهای آپولو شد. اتفاقی هیجان انگیز که آمریکا وابسته به آن بود. فشار کاری باعث شب بیداری های همیلتون شده بود. او یک بار بعد از مهمونی خیلی دیر وقت به آزمایشگاه رفت تا کد ناقصی را که نوشته بود تصحیح کند.


کسب مدال آزادی توسط مارگارت همیلتون
اتفاقی که هرگز نمی افتد
روزی لورن، دختر چهار ساله همیلتون در حال بازی با نمایش گر شبیه ساز ماژول فرمان و صفحه کلید آن به نام “DSKY” بود. در حالی که کیبورد را بالا و پایین می کرد، خطایی ظاهر شد. لورن شبیه ساز را با فرمان برنامه ای به نام “Po1″ خراب کرد، در حالی که شبیه ساز در اواسط برنامه پرواز آزمایشی بود. دلیلی وجود نداشت که فضانوردان هم چنین خطایی را مرتکب شوند اما همیلتون می خواست کدی اضافه کند تا از بروز هر مشکلی جلوگیری کند. اما ناسا ایده اش را رد کرد. همیلتون می گوید: «بارها شنیدم که فضانوردان خطایی نمی کنند. آن ها یاد گرفته اند بی نقص باشند.» مارگارت به جای آن یک یادداشت نوشت که به مدارک اضافه می شد و برای مهندسان ناسا و فضانوردان قابل دسترس بود.
همه به همیلتون می گفتند این مشکل هیچ گاه روی نمی دهد و خیالش راحت باشد اما روی داد. نزدیک کریسمس ۱۹۶۸، پنج روز پیش از پرواز تاریخی «آپولو ۸» که فضانوردان را برای اولین بار به دور ماه گرداند این مشکل پیش آمد. «جیم لول» غیرعمدی “Po1″ را زد. همیلتون همان موقع در طبقه دوم «لابراتوار اینسترومنتیشن» بود. تماسی از طرف هیوستون آمد که استفاده از “Po1″ تمام داده های جهت یابی را که لول جمع آوری کرده بود از بین برده است. بدون داده ها کامپیوتر آپولو قادر نبود مسیر بازگشت فضانوردان به خانه را پیدا کند. همیلتون و کدنویس های ام آی تی باید راه حلی می یافتند. بعد از ۹ ساعت بررسی لیستی به ضخامت ۸ اینچ برنامه، راه حل را یافتند. هیوستون داده های جهت یابی جدیدی بارگذاری کرد. همه چیز به خاطر تلاش مارگارت و پیش دستی لورن حل شد و فضانوردان به خانه بازگشتند.
تا میانه سال ۱۹۶۸ بیش از چهارصد نفر روی نرم افزار آپولو کار می کردند، نرم افزاری که قرار بود آمریکا را برنده رقابت سفر به ماه کند. همان طور که بعد ها معلوم شد این نرم افزار به دنیا و نه فقط آمریکا کمک کرد. کار همیلتون و همکارانش بر روی این برنامه داشت صنعت چهارصد میلیارد دلاری فضانوردی را تغییر می داد.
در ماه ژوئیه سال ۱۹۶۹، دقایقی پیش از نشستن «آپولو ۱۱» روی دریای آسایش (یکی از دریاوارهای ماه) اهمیت برنامه نوشته شده مشخص شد. «آپولو ۱۱» پیش از فرود و در مرحله ای حساس چندین خطا را تجربه کرد. اما نهایتا این توضیحات تکنیکی همیلتون و دیگران بود که مشکل پیش آمده را رفع کرد.
به خاطر دستاوردها و کار مارگارت، قابلیت های انسان و آنچه می تواند انجام دهد نه تنها در فضا که بر روی زمین تغییر پیدا کرد. «مهندسی نرم افزار» که او آن را پایه گذاری کرد، صرفا در سفر انسان به ماه کاربرد نداشت. این مفهوم برای بسیاری از کارهای آتی انسان به کار آمد.
مارگارت در دهه ۷۰ میلادی از ناسا و برنامه آپولو رفت. او تصمیم داشت کمپانی های نرم افزار جدیدی راه اندازی کند. شرکت خودش به نام «تکنولوژی های همیلتون» را تاسیس کرد که تنها چند خیابان از ام آی تی فاصله دارد. همان جایی که مسیر شغلی اش و خط دهی به انقلاب کدنویسی آغاز شد.

منبع: آکا
ویکی پدیا


بیوگرافی مارگارت همیلتون | دانشمند

 
آخرین ویرایش:

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع


بیوگرافی مارگارت همیلتون | دانشمند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا