خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه ی خواندن نماز تسبیح و فضیلت های آن ها:
نماز تسبیح، به نمازجعفر طیار و نماز حَبوَه نیز شناخته می شود. این نماز فضیلت های بسیاری دارد؛ از جمله آمرزش گناهان، گرفتن حاجت، تسریع در ازدواج که می توان به آن ها اشاره کرد.

نماز تسبیح چیست؟
نماز تسبیح، نمازی است که پیامبر اکرم هنگام بازگشتِ جعفر بن ابی طالب از حبشه برای قدردانی از زحماتش، به عنوان هدیه‌ به او آموزش داد؛ از این رو به نماز جعفر طیار مشهور شد. جعفر طیار، پسر عموی پیامبر، برادر امام علی (ع) و از نخستین افرادی بود که به پیامبر ایمان آورده بود. او سرپرستی گروهی از مسلمانان را برعهده داشت که به دستور پیامبر از مکه به حبشه مهاجرت کرده بودند.
این نماز بدین جهت که هدیه‌ای از جانب پیامبر (ص) به جعفر بود، نماز حَبوَه نیز گفته می شود. به نماز جعفر طیار نیز مشهور می باشد.

در حدیثی از پیامبر (ص) روایت شده است که حضرت رسول اكرم (ص) خطاب به عموی خود عباس ابن عبدالمطلب فرموده اند:
ای عباس! ای عموی من! آیا دوست نداری به تو یاد بدهم؟ نمی خواهی بر تو ببخشایم؟ دوست نداری تورا بهره مند سازم؟ آیا نمی خواهی چیزی را بر تو آموزش بدهم كه هرگاه تو آن را انجام بدهی، خداوند اولین و آخرین گناهانت، گناهان قدیمی و جدیدت، گناهان عمدی یا سهوی ات، گناهان صغیره و كبیره ات، گناهان پنهان و آشكارت را ببخشاید؟

آن گاه فرمودند :
هرگاه قادر باشی این نماز را در هر روز اداء كنی، پس آن را حتماً بخوان. اگر نتوانستی، در هر هفته یک بار آن را اداء كن، اگر قادر نبودی، پس در هر ماه یک بار آن را بخوان، اگر باز هم نتوانستی، آن را در هر سال یک بار بخوان و اگر باز هم نتوانستی در عمر خود یک بار آن را به جا آور. هرگاه تو از نظر گنـ*ـاه و معصیت بزرگترین فرد روی زمین باشی باز خداوند متعال به بركت این نماز گناهان تو را مغفرت كرده و می بخشاید.

در روایت دیگر آمده است که فرموده اند : اگر گناهان تو به اندازه ی شن و ریگ های عالج (اسم یک منطقه كه در كثرت بیابان و شن شهرت دارد) باشد، باز خداوند به بركت این نماز، آنها را مورد عفو و مغفرت خود قرار خواهد داد.

فضائل نماز تسبیح و بهترین زمان خواندن آن:
در فضیلت نماز تسبیح یا نماز جعفر طیار گفته شده است برای برآورده شدن حاجات و آمرزش گناهان این نماز خوانده شود و تا گرفتن حاجت بر آن مداومت داشته باشند. برخی از عالمان دینی برای کارهای مهم و نیز تسریع در ازدواج، خواندن نماز جعفر طیار را توصیه کرده اند. خواندن این نماز در شب نیمه شعبان نیز در روایتی از امام رضا (ع) توصیه شده است. روز جمعه نیز از اوقات فضیلت خواندن این نماز است.

طریقه ی خواندن نماز تسبیح:
نماز تسبیح به این روش نیز خوانده می شود.
نماز تسبیح 4 رکعت می باشد که به صورت دو رکعتی خوانده می شود. در این نماز تسبیح در هر رکعت 75 مرتبه تسبیح ( سُبحَان اللهِ و الحَمدُللهِ وَ لا اِلَه اِلاّ اللهُ و اللهُ اَکبَر و لله الحمد ) گفته می شود.




نماز تسبیح چیست و به چه صورت خونده می شود؟

 
  • تشکر
Reactions: MĀŘÝM

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

نماز جعفر طیار به صورتِ دو نماز دو رکعتی با دو تشهد و سلام مستقل به ترتیب ذیل خوانده می شود.
در ابتدای نماز، نیت نماز جعفر طیار کرده و در رکعت اول بعد از حمد سوره «اذا زلزلت»، در رکعت دوم پس از حمد سوره عادیات، در رکعت سوم پس از حمد سوره نصر و در رکعت چهارم پس از حمد «قل هو الله احد» خوانده می شود.
برای خواندن این نماز ابتدا نیت نماز تسبیح می کنیم و بعد از تکبیر بعد از خواندن سوره های حمد و توحید و یا سوره های دیگر 15 مرتبه تسبیح ( سُبحَان اللهِ و الحَمدُللهِ وَ لا اِلَه اِلاّ اللهُ و اللهُ اَکبَر و لله الحمد ) را می خوانیم.
بعد از رفتن به رکوع و خواندن ذکر رکوع 10 مرتبه تسبیح ( سُبحَان اللهِ و الحَمدُللهِ وَ لا اِلَه اِلاّ اللهُ و اللهُ اَکبَر و لله الحمد ) را بخوانید.
بعد از برخواستن از رکوع و قیام کردن و گفتن ذکر آن 10 مرتبه تسبیح ( سُبحَان اللهِ و الحَمدُللهِ وَ لا اِلَه اِلاّ اللهُ و اللهُ اَکبَر و لله الحمد ) را بخوانید.
وقتی وارد سجده شدید، ذکر سجده را بخوانید و سپس 10 مرتبه تسبیح ( سُبحَان اللهِ و الحَمدُللهِ وَ لا اِلَه اِلاّ اللهُ و اللهُ اَکبَر و لله الحمد ) را بخوانید.
زمانی که از سجده بلند شدید و الله و اکبر گفتید 10 مرتبه تسبیح ( سُبحَان اللهِ و الحَمدُللهِ وَ لا اِلَه اِلاّ اللهُ و اللهُ اَکبَر و لله الحمد ) را بخوانید.
هنگامی که وارد سجده ی دوم شدید بعد از ذکر سجده 10 مرتبه تسبیح ( سُبحَان اللهِ و الحَمدُللهِ وَ لا اِلَه اِلاّ اللهُ و اللهُ اَکبَر و لله الحمد ) را بخوانید.
زمانی که از سجده بلند شدید و آرام گرفتید قبل از قیام کردن، 10 مرتبه تسبیح ( سُبحَان اللهِ و الحَمدُللهِ وَ لا اِلَه اِلاّ اللهُ و اللهُ اَکبَر و لله الحمد ) را بخوانید.
رکعت دوم را نیز به همین صورت بخوانید. در هر رکعت 75 مرتبه ذکر تسبیح گفته می شود؛ که در کل برای 4 رکعت نماز تسبیح 300 مرتبه ذکر تسبیح گفته ایم.

منبع: بیتونه


نماز تسبیح چیست و به چه صورت خونده می شود؟

 
  • تشکر
Reactions: MĀŘÝM
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا