خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیماری قلبی چیست؟
“بیماری قلبی” به انواع مختلفی از مشکلات قلب مربوط می شود. شایع ترین نوع بیماری قلبی ، بیماری عروق کرونر (CAD) است.
بیماری های قلبی عروقی شامل بیماری های رگ های خونی است که خون را به قسمت های مختلف بدن شما منتقل می کند. این موارد شامل بیماری عروق کرونر ، بیماری شریان محیطی و سکته مغزی است.
در بانوان احتمال بیماری قلبی خیلی بالا نیست ولی احتمال مراجعه به اورژانس به دلیل ناراحتی های قفسه سـ*ـینه که اغلب غیر قلبی هستند، بیشتر است.

انواع مشکلات قلبی که زنان را تحت تأثیر قرار می دهد کدامند؟
انواع مشکلات قلبی که زنان را تحت تأثیر قرار می دهد و موجب علائم بیماری قلبی در زنان می شود شامل موارد زیر است:

تصلب شرایین: این مشکل زمانی اتفاق می افتد که تجمع پلاک در رگ ها با گذشت زمان باعث تنگ شدن و سفت شدن رگ ها شود. وقتی پلاک از بین می رود یا شکسته می شود ، ممکن است لـ*ـخته خون ایجاد شود. اگر لـ*ـخته مانع جریان خون در قلب شود ، می تواند باعث حمله قلبی شود.
نارسایی قلبی: این اتفاق زمانی می افتد که قلب نتواند آنطور که باید خون را به بدن پمپاژ کند. نارسایی قلبی یک مشکل جدی پزشکی است زیرا در این مشکل بسیاری از انـ*ـدام ها مانند ریه ها و کلیه ها دیگر قادر به دریافت خون مورد نیاز نیستند. علائم نارسایی قلبی عبارتند از:

تنگی نفس

تورم در پا ، مچ پا و پاها

خستگی شدید (خستگی)

ضربان قلب نامنظم (آریتمی قلبی): آریتمی مشکلاتی در میزان یا ریتم ضربان قلب شما هستند. قلب شما ممکن است خیلی سریع ، خیلی آهسته یا با ریتم نامنظم تپد. تغییرات ضربان قلب برای اکثر افراد بی ضرر است. هرچه سن شما بالاتر می رود ، به احتمال زیاد دچار آریتمی می شوید ، که بخشی از آن در نتیجه تغییر سطح استروژن است .اگر ضربان قلب شما بالا رفت لازم است سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

فیبریلاسیون دهلیزی یا AF نوعی آریتمی است. این بیماری لـ*ـخته شدن خون را آسان تر می کند؛ چرا که قلب نمی تواند آنطور که لازم است خون را پمپاژ کند. این مشکل می تواند منجر به نارسایی قلبی یا سکته شود. علائم Af شامل ضربان قلب سریع و همچنین سرگیجه و تنگی نفس است.
بیماری دریچه قلب. بیماری دریچه قلب ، بر دریچه هایی تاثیر می گذارد که جریان خون را در قسمت های مختلف قلب کنترل می کنند. نقص مادرزادی ، سن بالا یا عفونت می تواند باعث شود دریچه های قلب شما کاملاً باز یا بسته نشوند. این مشکل باعث می شود قلب برای پمپاژ خون بیشتر فعالیت کند. بیماری دریچه قلب می تواند منجر به سکته مغزی و همچنین نارسایی قلبی ، لـ*ـخته شدن خون یا ایست ناگهانی قلب شود.


علائم بیماری قلبی در زنان

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیماری دریچه قلب می تواند در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند ، مثلا زمانی که قلب بیش از حد معمول برای تأمین خون نوزاد متولد شده فعالیت کند. اگر می دانید که به بیماری دریچه قلب مبتلا هستید ، پزشک می تواند به شما در جلوگیری از بروز مشکلات در دوران بارداری کمک کند. اما ، بعضی از خانم ها تا زمانی که باردار نشوند متوجه نمی شوند که مشکل دریچه قلب دارند.
انواع خاصی از مشکلات قلبی بیش از مردان بر زنان تأثیر می گذاردو موجب ایجاد علائم بیماری قلبی در زنان می شود:

درد قفسه سـ*ـینه (آنژین)
حدود 4 میلیون زن در ایالات متحده از آنژین رنج می برند (درد و ناراحتی قفسه سـ*ـینه) . آنژین مردان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد ، اما زنان بیشتر از مردان به دو نوع آنژین خاص مبتلا می شوند: آنژین پایدار و ناپایدار

آنژین پایدار:

این شایع ترین نوع آنژین است. زنان مبتلا به آنژین پایدار ممکن است در هنگام فعالیت بدنی یا زمان استرس درد قفسه سـ*ـینه را تجربه کنند. درد قفسه سـ*ـینه معمولاً با استراحت برطرف می شود. اما می تواند به آنژین ناپایدار تبدیل شود. آنژین ناپایدار نوعی آنژین است که اغلب هنگام استراحت یا خواب اتفاق می افتد. آنژین ناپایدار می تواند منجر به حمله قلبی یا ایست قلبی شود.

آنژین ناپایدار:

این نوع آنژین نادر است و علت آن اسپاسم عروق کرونر است که خون را به عضله قلب می رساند. از عوامل علاقه‌مند کننده اسپاسم می توان به قرار گرفتن در معرض هوای سرد ، استرس ، استعمال دخانیات یا مصرف کوکائین اشاره کرد. این نوع آنژین ناپایدار بندرت باعث حمله قلبی می شود و با دارو قابل درمان است.

سندرم قلب X
سندرم قلب X یک مشکل سلامتی است که هنگامی اتفاق می افتد که افراد مبتلا به عروق سالم و بدون انسداد ، درد قفسه سـ*ـینه (آنژین) و اسپاسم عروق کرونر داشته باشند.

علت سندرم قلب X مشخص نیست. برخی از علل احتمالی عبارتند از:

بیماری (MVD). در بعضی از زنان ، سندرم قلب X ممکن است ناشی از MVD باشد. MVD بیماری است که در عروق کوچک نزدیک قلب یافت می شود. این شریان ها برای مشاهده در آنژیوگرام ( آزمایش تشخیصی که از اشعه ایکس از رگ ها عکس می گیرد) خیلی کوچک هستند. زنان مبتلا به سندرم قلب X ناشی از MVD اغلب کمتر از 50 سال هستند و خطر بیشتری برای ابتلا به حمله قلبی دارند. MVD حدود نیمی از زنان مبتلا به سندرم قلب X را تحت تأثیر قرار می دهد.
تغییرات هورمونی و تغییر در سطح استروژن بعد از یائسگی می تواند زنان را بیشتر دچار مشکلات قلبی کند. اکثر زنان مبتلا به سندرم قلب X یا یائسه هستند یا در دوره یائسگی قرار دارند.

سندرم قلب شکسته
سندرم قلب شکسته که به آن کاردیومیوپاتی ناشی از استرس (یا کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو) نیز گفته می شود ، حتی در صورت سالم بودن نیز ممکن است اتفاق بیفتد. محققان علت دقیق سندرم قلب شکسته را نمی دانند. علائم اغلب به دلیل استرس شدید مانند غم شدید ، عصبانیت یا تعجب ایجاد می شوند. زنان بیشتر از مردان دچار سندرم قلب شکسته می شوند. متخصصان فکر می کنند که هورمون های استرس ، قلب را “بی حس” می کند و باعث علائم شدید و کوتاه مدت می شود که معمولاً به قلب آسیب دائمی نمی رساند اما می تواند از علائم بیماری قلبی در زنان باشد.


علائم بیماری قلبی در زنان

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
اکثر زنانی که سندرم قلب شکسته را تجربه می کنند ، بیشتر از 58 تا 75 سال سن دارند. که این مشکل احتمالاً به دلیل افت سطح استروژن پس از یائسگی است.

سندرم قلب شکسته ممکن است با حمله قلبی اشتباه گرفته شود. علائم بیماری و نتایج در هر دو یکسان است ، اما در این بیماری هیچ شریان قلب مسدود شده وجود ندارد. در عوض ، بخشی از قلب به طور موقت بزرگ می شود در حالی که بقیه قلب به طور طبیعی کار می کند. سندرم قلب شکسته می تواند به نارسایی قلبی کوتاه مدت منجر شود ، اما معمولاً به راحتی قابل درمان است.
علائم بیماری قلبی در زنان چیست؟
علائم بیماری قلبی در زنان ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد اما شایع ترین علائم حمله قلبی عبارتند از:

شایعترین علائم بیماری قلبی در زنان درد قفسه سـ*ـینه یا ناراحتی است. با این حال ، برخی از زنانی که به بیماری عروق کرونر (CAD) مبتلا هستند هیچ علائمی ندارند. به این بیماری CAD خاموش گفته می شود. CAD خاموش ممکن است تا زمانی که یک زن علائم حمله قلبی ، نارسایی قلبی یا آریتمی (ضربان قلب نامنظم) را حس کند، تشخیص داده نشود.

درد قفسه سـ*ـینه ممکن است به بازوی چپ یا راست شما یا به گردن ، فک ، کمر یا معده گسترش یابد.

همچنین ممکن است احساس بیماری ، تعریق ، سبکی یا تنگی نفس داشته باشید.

علائم دیگری که خیلی شایع نیستند عبارتند از:
احساس اضطراب ناگهانی که شبیه حمله ترس است.
گ
سرفه بیش از حد یا خس خس سـ*ـینه
بنابراین اگر فکر می کنید دچار حمله قلبی شده اید ، بلافاصله با شماره 115 برای اورژانس تماس بگیرید.
چیزی که در زنان خیلی شایع است این است که با وجود علائم هشدار دهنده ، تمایل کمتری به مراقبت و درمان سریع دارند و این مورد می تواند شانس زنده ماندن را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

بنابراین درمان سریع بیماری قلبی بسیار مهم است و هدف این است که جریان خون در اسرع وقت به قسمت آسیب دیده عضله قلب بازگردد. اینکار به کاهش آسیب به عضله قلب کمک می کند.

بیماری عروق کرونر قلب (CHD) هر ساله بسیاری از زنان را به کام مرگ می کشاند و بزرگترین قاتل زنان در سراسر جهان است. با وجود این ، اغلب این بیماری در مردان شایع است.
بسیاری از زنان در جهان با بیماری عروق کرونر زندگی می کنند و به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بسـ*ـتری می شوند.
به عنوان یک زن ، هورمون های زنانه ممکن است از شما در برابر بیماری عروق کرونر در سالهای قبل از یائسگی محافظت کنند. پس از یائسگی و با افزایش سن ، خطر ابتلای شما به بیماری عروق کرونر افزایش می یابد.

با افزایش سن ، آگاهی از عوامل خطری که می توانند خطر ابتلا به CHD را تحت تأثیر قرار دهند ، بسیار حائز اهمیت است. هرچه عوامل خطر بیشتری داشته باشید ، خطرابتلای شما به این بیماری بیشتر می شود. این عوامل خطر از زبان بهترین متخصص قلب و عروق عبارتند از:
فشار خون بالا
کلسترول بالا

دیابت
سیگار کشیدن

اضافه وزن داشتن

انجام ندادن فعالیت بدنی کافی
شناسایی و مدیریت عوامل خطر در هر لحظه می تواند به شما در کاهش خطر حمله قلبی و از بین بردن علائم بیماری قلبی در زنان در آینده کمک کند.
در مورد راه های داشتن زندگی سالم مشورت کنید
بهترین متخصص قلب در کلینیک دکتر هومان توصیه می کند که تمام زنان بالای 40 سال لازم است برای بررسی سلامت قلب و عروق خود به پزشک متخصص قلب مراجعه کنند. بنابراین اگر سنتان بالا رفت، حتما امکان ابتلا به بیماری قلبی را جدی بگیرید و درمورد علائم بیماری قلبی در زنان با پزشک خود صحبت کنید تا همواره نسبت به درمان این بیماری ها آگاه و هوشیار باشید.
منبع: قلب کلینیک


علائم بیماری قلبی در زنان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا