خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
وانگ ژنی (چینی ساده شده : 贞 仪; چینی سنتی : 貞 儀; پینیین : وانگ ژونی؛ 1768–1797) دانشمندی از دودمان چینگ. او با تلاش برای تحصیل در رشته هایی مانند نجوم ، ریاضیات ، جغرافیا و پزشکی ، آداب و رسوم فئودالی آن زمان را که مانع حقوق زنان بود ، نقض کرد وی به دلیل مشارکت در نجوم ، ریاضیات و شعر بسیار مشهور بود. او یک محقق تحسین شده بود: "یک زن خارق العاده از قرن هجدهم چین."

زندگینامه
اوایل زندگی و خانواده
خانه اجدادی وانگ در است آنهویی استان ، اما خانواده پدربزرگش به جیانگینگ یا امروزی نقل مکان کردند نانجینگ او از کودکی علاقه زیادی به مطالعه داشت و بسیار باهوش بود.
خانواده او را پدربزرگ ، مادربزرگ و پدرش تشکیل می دادند. پدربزرگش وانگ ژفو (辅) ، فرماندار سابق شهرستان فنگچن بود و منطقه ژوانهوا. او عقل گسترده و عمیقی داشت و علاقه زیادی به مطالعه داشت و دارای بیش از هفتاد و پنج قفسه کتاب بود. پدرش وانگ زیچن موفق نشد امتحان شاهنشاهی و به جای آن به تحصیل علوم پزشکی پرداخت و یافته های خود را در یک مجموعه چهار جلدی به نام "Yifang yanchao" (مجموعه نسخه های پزشکی) ثبت کرد. نام اصلی مادربزرگش دونگ بود. پدربزرگ او اولین معلم او در نجوم بود. مادربزرگش معلم شعرش بود. و پدرش دارو ، جغرافیا ، و ریاضیات را به او آموخت.
وانگ ژفو در سال 1782 درگذشت و خانواده برای تشییع جنازه وی به جیلینگ (نزدیک به دیوار بزرگ) سفر کردند. آنها پنج سال در منطقه اقامت داشتند ، جایی که ژنی دانش گسترده ای را از خواندن مجموعه کتاب های پدربزرگ خود و همچنین یادگیری مهارت های سوارکاری ، تیراندازی با کمان و ورزش های رزمی از همسر یک ژنرال مغولستانی به نام Aa کسب کرد.
وانگ ژنی در شانزده سالگی به جنوب این کشور سفر کرد رودخانه یانگ تسه با پدرش تا زمانی که به پایتخت بازگشت. او توانست مکان هایی مانند شاآنشی ، هوبئی و گوانگدونگ را ببیند و افق دید خود را گسترش دهد و تجربیات خود را غنی کند. وقتی هجده ساله بود ، با شعرهای خود با دانشمندان زن در جیانگینگ دوست شد و تمرکز خود را بر روی مطالعات خود در زمینه نجوم و ریاضیات آغاز کرد ، که بیشتر آنها خودآموز بودند.وی در بیست و پنج سالگی با ژان می از زوانچنگ در استان آنهویی ازدواج کرد. وی پس از ازدواج به دلیل شعر و دانش ریاضیات و نجوم که روزگاری به برخی از دانشجویان پسر آموخت ، بیشتر مشهور شد. وانگ ژنی در بیست و نه سالگی درگذشت و فرزندی نداشت.
وانگ ژنی اگرچه فقط بیست و نه سال عمر کرد ، اما در دنیای دانشگاه بسیار موفق بود. او در نجوم و ریاضیات سرآمد بود. یکی از مشارکت های وی این بود که بتواند دیدگاه هایش درباره پدیده های آسمانی را در مقاله خود ، "اختلاف در صفوف اعتدالین" توصیف کند. وی توانست نحوه حرکت اعتدالها و سپس نحوه محاسبه حرکت آنها را توضیح دهد و به سادگی اثبات کند. وی بسیاری از مقالات دیگر مانند "اختلاف در طول و ستاره ها" و همچنین "توضیح ماه گرفتگی" را نوشت. او درباره تعداد ستاره ها اظهار نظر کرد. جهت چرخش خورشید ، ماه و سیارات زهره ، مشتری ، مریخ ، عطارد و زحل. و همچنین توصیف رابـ*ـطه بین گرفتگی ماه و خورشیداو نه تنها تحقیقات سایر ستاره شناسان را مطالعه کرد ، بلکه توانست تحقیقات اصلی خود را نیز انجام دهد.


بیوگرافی وانگ ژنی | ستاره شناس

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: SelmA

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

قرار دادن یک میز گرد در یک غرفه باغ ، یکی از آزمایش های وی برای مطالعه ماه گرفتگی شامل نقش کره زمین بود. او یک لامپ کریستال را به سیم از تیرهای سقف آویزان کرد ، که نمایانگر خورشید است. سپس در یک طرف میز یک آینه گرد به عنوان ماه داشت. او طبق اصول نجومی این سه جسم را طوری حرکت داد که گویی خورشید ، زمین و ماه هستند. یافته ها و مشاهدات وی بسیار دقیق بوده و در مقاله "توضیح خورشید گرفتگی" ثبت شده است.
در حوزه ریاضیات ، ژنی مثلثات را تسلط یافت و قضیه فیثاغورث را می دانست. وی مقاله ای به نام "توضیح قضیه فیثاغورث و مثلثات" نوشت ، جایی که او یک مثلث و رابـ*ـطه بین پای کوتاهتر مثلث راست ، پایه بلند و هیپوتنوز مثلث را به درستی توصیف کرد
وی ریاضیدان می وندینگ (1633–1721 م.) را تحسین کرد. او در اوایل سلسله چینگ مشهور بود و کتاب را نوشت ، اصول محاسبه. وانگ ژنی استاد این کتاب شد ، آن را با زبان ساده تری بازنویسی کرد و آن را تحت عنوان ، باید محاسبه شود. او توانست ضرب و تقسیم را ساده کند تا یادگیری ریاضیات را برای مبتدیان آسان کند. او در مطالعه ریاضیات بسیار فداکار بود و کتابی به نام نوشت اصول ساده محاسبه وقتی او بیست و چهار ساله بود تحصیلات او دشوار بود و یک بار گفت: "بعضی مواقع مجبور شدم قلم را بگذارم و آه بکشم. اما من موضوع را دوست دارم ، تسلیم نمی شوم."


شعر
تجارب سفر وی و همچنین تحقیقات آکادمیک وی ایده ها و مطالب زیادی را برای شعر وی به او داد. او از طریق ادبیات خود اثری ماندگار به جا گذاشت. او سیزده جلد از آن به جا مانده است Ci (شعر) ، نثر ، و مقدمه ها و متن های نوشته شده برای سایر آثار دانشمند معروف سلسله چینگ یوان می در مورد شعر وانگ اظهار داشت: "عطر و بوی قلم عالی بود ، نه از شاعر زن". شعر Zhenyi به دلیل کمبود کلمات گلدار ، معمول در صفات زنانه شناخته شده بود شعر او شامل درک او از کلاسیک و تاریخ و تجربیات در طول سفر خود بود ، مانند مناظر و زندگی مردم عادی که با آنها آشنایی داشت.


چند نمونه از کارهای وی عبارتند از:
"گذرگاه تانگ ترانزیت"
بسیار مهم است درگاه ،
اشغال گلوی کوه
از آسمان نگاه می کنیم ،
خورشید جریان رودخانه زرد را می بیند
"صعود از کوه تای"
ابرها تپه ها را پوشانده ،
آفتاب در دریا غسل می کند.

او همچنین زندگی سخت مردم عادی ، به ویژه زنان زحمتکش را در شعرهایی مانند "زن پرورش دهنده کرم ابریشم" و "شستن لباس" به تصویر کشید. علاوه بر این ، او در شعرهایی مانند "شعر هشت خط" فساد و تقابل قطبی بین زندگی فقیر و فقیر را به تصویر کشید که حاوی:
دهکده خالی از دود پخت و پز است ،
خانواده های ثروتمند اجازه می دهند که غلات ذخیره شود.
در اجسام گرسنه رقت انگیز افسنطین ،
مسئولان حریص هنوز مالیات را فشار می دهند.


مرگ
وانگ ژنی در بیست و نه سالگی درگذشت. هیچ سابقه دقیقی در مورد نحوه فوت وی وجود ندارد. وقتی دانست كه دارد می میرد ، آثار و نسخه های خطی خود را به بهترین دوست خود خانم كوآی (1763–1827 میلادی) داد كه سرانجام آنها را به برادرزاده اش ، کیان ییجی (1783–1850 میلادی) كه از علمای مشهور بود ، تحویل داد. زمان. او کارهای او را در شوسوان جیانکون یا اصول ساده محاسبه. وی وانگ ژنی را به عنوان "دانشمند شماره یک زن پس از آن" توصیف کرد بان ژائو.

منبع:ewikifa


بیوگرافی وانگ ژنی | ستاره شناس

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا