خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
یسرا ماردینی (عربی: يسرى مارديني; زاده ۵ مارس ۱۹۹۸) یک شناگر اهل سوریه است که در هامبورگ، آلمان زندگی می‌کند. او عضوی از تیم پناهندگان المپیک بود، که زیر پرچم المپیک در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ (ROT) در ریو دو ژانیرو رقابت کرد. در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۷، ماردینی به عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان منصوب شد. او همچنین با تیم پناهندگان المپیک (EOR) در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو رقابت کرد.

اوایل زندگی
او در داریا، در حومه دمشق بزرگ شد. ماردینی با حمایت کمیته المپیک سوریه در رشته شنا تمرین کرد. در سال ۲۰۱۲، او نماینده سوریه در مسابقات جهانی شنا (۲۵ متر) ۲۰۱۲ در رویدادهای ۲۰۰ متر مختلط انفرادی، ۲۰۰ متر آزاد و ۴۰۰ متر آزاد بود.
خانه ماردینی در جنگ داخلی سوریه ویران شد. ماردینی و خواهرش سارا در اوت ۲۰۱۵ تصمیم گرفتند از سوریه فرار کنند. آنها به لبنان و سپس به ترکیه رسیدند و در آنجا ترتیبی دادند که با ۱۸ مهاجر دیگر از طریق قایق به یونان منتقل شوند، اگرچه قرار بود بیش از ۶ یا ۷ نفر از قایق استفاده کنند. بعد از اینکه موتور قایق از کار افتاد و قایق شروع به پر شدن از آب در دریای اژه کرد، یسرا، خواهرش سارا و دو نفر دیگر که قادر به شنا بودند، وارد آب سرد شدند و قایق را بیش از ۳ ساعت تا رسیدن گروه به لسبوس هل دادند. آنها سپس با پای پیاده از طریق اروپا به آلمان سفر کردند و در سپتامبر ۲۰۱۵ در برلین اقامت گزیدند.


فعالیت حرفه‌ای
ماردینی در بدو ورود به آلمان، تمرینات خود را با مربی خود اسون اشپاننکریبس از باشگاه واسرفرونده اشپانداو ۰۴ در برلین، به امید راهیابی به المپیک ادامه داد. او تلاش کرد در ماده ۲۰۰ متر آزاد سهمیه کسب کند. در ژوئن ۲۰۱۶، ماردینی یکی از ۱۰ ورزشکار انتخاب شده برای تیم پناهندگان المپیک بود. ماردینی در ۱۰۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر پروانه در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو شرکت کرد. ماردینی در المپیک ریو در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر پروانه در برابر ۴ شناگر دیگر با زمان ۱:۰۹٫۲۱ به رتبه اول رسید و در کل از میان ۴۵ شرکت‌کننده در رتبه ۴۱ قرار گرفت.
توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، دربارهٔ ورزشکاران پناهنده گفت: «ما به آنها کمک می‌کنیم تا رؤیای برتری ورزشی خود را محقق کنند، حتی زمانی که مجبور به فرار از جنگ و خشونت هستند.»
از اکتبر ۲۰۱۷، ماردینی آخرین نفری است که به تیمی از ورزشکاران بین‌المللی اضافه شده‌است که نماینده برند ورزشی آندر آرمور است. کریس بیت، مدیر عامل آندر آرمور در اروپا، گفت: ما از تلاش و دستاوردهای او چه به عنوان یک فرد و چه به عنوان یک ورزشکار الهام گرفته‌ایم.
ماردینی در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو شرکت کرد. او پرچم تیم پناهندگان المپیک را در مراسم رژه ورزشکاران در مراسم افتتاحیه حمل کرد. در ماده ۱۰۰ متر پروانه زنان، او در مقدماتی با زمان ۱:۰۶٫۷۸ در گروهش در برابر ۲ نفر دیگر در جایگاه سوم قرار گرفت و نتوانست به عنوان یکی از ۱۶ شناگر برتر به مرحله بعد راه پیدا کند.


در رسانه‌ها
داستان ماردینی در مجموعه داستان کوتاه داستان‌های شب بخیر برای دختران شورشی نوشته النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو روایت می‌شود. این داستان توسط جی‌ام کوپر به تصویر کشیده شده‌است و زمانی که داستان به صورت پادکست منتشر شد توسط روزنامه‌نگار و شناگر آمریکایی مسافت‌های طولانی، دایانا نایاد روایت شد. در ۳ می ۲۰۱۸، زندگینامه او با عنوان «پروانه: از پناهنده تا المپیک - داستان نجات، امید و پیروزی من» منتشر شد. قرار است استیون دالدری، تهیه‌کننده و کارگردان بریتانیایی، فیلمی دربارهٔ زندگی او بسازد. دکلان اورورک موسیقیدان ایرلندی آهنگ «المپین» را برای یادآوری داستان یسرا نوشت. شرح زندگی او در فیلم swimmers به نمایش درآمده است.

منبع: ویکی پدیا


بیوگرافی یسرا ماردینی | شناگر

 
آخرین ویرایش:

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

زندگی نامه خانم یسرا ماردینی. یک شناگر ماهر که هرگز نا امید نشد.


روزی روزگاری در دمشق پایتخت سوریه شناگری به نام یسرا زندگی میکرد. او در 5 مارس 1998 به دنیا امده بود.
هر روز یسرا و خواهرش به همراه پدرشان در استخر نزدیک خانه به تمرین شنا میپرداختند. در سوریه جنگ شد و روزی یک بمب روی استخر فرود امد. خوشبختانه یسرا در ان زمان در استخر نبود.پس از مدت کوتاهی خانه ان ها نیز با بمب دیگری ویران شد.یسرا و خانواده اش جان سالم به در بردند.در واقع انها در یک چشم بر هم زدن همه چیز خود را ازدست دادند و جایی برای زندگی نداشتند.بنابراین تصمیم گرفتند از کشور فرار کنند.
یسرا شنیده بود که المان جای مناسبی برای شناگران است.سفر انها بسیار طولانی بود و رسیدن به المان دشوار.بااین حال یسرا نا امید نشد.
او به همراه خواهرش و گروهی از پناهجویان به مدت یک ماه از کشور های مختلف عبور کردند و سپس سوار یک قایق بادی لاستیکی شدند تا به جزیره لسبوس در یونان رسیدند.
قایق انها فقط برای شش یا هفت نفر ظرفیت ئاشت ولی بیست نفر به زور سوار ان شده بودند.ناگهان موتور قایق از کار افتاد.یسرا با خود فکر کرد:ما نباید در دریا بمیریم. ما شناگر هستیم.او به همراه خواهرش و یک پسر دیگر به اب پرید.انها سه ساعت دست و پا زدند و شنا کردند و قایق را هل دادند تا در نهایت به ساحل رسیدند.
وقتی انها به المان رسیدند اولین سوالی که یسرا پرسید این بود:کجا میتوانم باشگاه شنا پیدا کنم ؟
او نه تنها یک باشگاه شنا پیدا کرد بلکه در سال 2016 عضو نخستین تیم ویزه پناهجویان شد که در بازی های المپیک شرکت کرد.


دوست دارم همه پناهجویان به من افتخار کنند یسرا ماردینی.
منبع:رز بلاگ





بیوگرافی یسرا ماردینی | شناگر

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا