خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,770
امتیاز واکنش
33,210
امتیاز
473
زمان حضور
246 روز 5 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع


الدریک تونت "تایگر" وودز (به انگلیسی: Eldrick Tont "Tiger" Woods) (زاده ۳۰ دسامبر ۱۹۷۵ در کیپرس، کالیفرنیا) گلف‌باز حرفه‌ای اهل ایالات متحده آمریکا است که در میان موفق‌ترین گلف‌بازان همه تاریخ است. او برای چندین سال جزو ورزشکارانی بوده که بالاترین درآمد را داشته‌اند.

آغاز زندگی:
تایگر وودز در ۳۰ دسامبر ۱۹۷۵ در کیپرس، کالیفرنیا زاده و در شهرستان اورنج، کالیفرنیا بزرگ شد. پدر او، اِرل وودز، سرهنگ دوم نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا با پیشینه نژادی آفریقایی-آمریکایی، چینی و بومیان آمریکا بود.مادرش کولتیدا نیز تبار تایلندی، چینی و هلندی دارد.
ارل یک گلف باز آماتور بود و همچنین یکی از نخستین بازیکنان بیسبال کالج آفریقایی-آمریکایی در دانشگاه ایالتی کانزاس بود. پدر تایگر، عضو ارتش بود لذا تایگر می‌توانست در زمین گلف فرودگاه صحرایی لوس آلامیتوس ارتش در لوس آلامیتوس، کالیفرنیا بازی و تمرین کند.
تایگر وودز از ۱۰ ماهگی با توپ، آشنا شد و پدرش خیلی زود، توانایی او را دریافت. بنابراین برای او وسایل بازی گلف خرید و خود، به آموزش تایگر پرداخت. در سال ۱۹۷۸ توانایی تایگر وودز به جایی رسید که به یک برنامه تلویزیونی دعوت شد و استعداد خود را در کنار باب هوپ نشان داد. او چند ماه پس از این برنامه، برنده رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۰ سال شد[۱۲] و تا سال ۱۹۹۶ (میلادی) و حرفه‌ای شدن، شش بار قهرمانی مسابقات ملی یو‌اس‌جی‌ای و سه بار پیاپی قهرمانی گلف آماتور آمریکا را بدست آورد.


زندگی حرفه‌ای:
در سال ۱۹۹۷ (میلادی) تایگر وودز با قهرمانی در مسابقات مسترز، نخستین عنوان قهرمانی حرفه‌ای خود را بدست آورد. او با این پیروزی، جوان‌ترین و نخستین بازیکن رنگین‌پوست این مسابقات شد و همچنین جوان‌ترین بازیکنی شد که تا آن هنگام در جایگاه بالاترین‌های رده‌بندی گلف جهان قرار گرفته بود. تا سال ۲۰۰۸ تایگر وودز ۱۴بار قهرمانی تورنمنت‌های بزرگ گلف را بدست آورده و همچنین رکورد ۸۲ قهرمانی در گرند‌اسلم‌های گلف را از آن خود کرده بود. او برای رسیدن به جایگاه جک نیکلاس (پرافتخارترین گلف‌باز تاریخ) تنها به سه قهرمانی در تورنمنت‌های مهم نیاز داشت.
با بدست آوردن قهرمانی‌های بی‌شمار، شرکت‌های زیادی از جمله، نایکی و تایتلیست پشتیبان مالی او شدند. به نوشته مجله فوربز، درآمد تایگر وودز از قراردادهای تجاری تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به یک‌ونیم میلیارد دلار آمریکا بوده است.


افول در زندگی شخصی:
تایگر وودز در سال ۲۰۰۴ با الین نوردگرن ازدواج کرد. آنها دارای یک فرزند دختر به نام سَم زاده سال ۲۰۰۷ و یک فرزند پسر به نام چارلی زاده سال ۲۰۰۹ هستند.
در نوامبر ۲۰۰۹ تایگر وودز با خودروی خود، نخست به یک شیر آتش‌نشانی کوبید و بعد منحرف شد و به درخت همسایه‌اش برخورد کرد. در پی این رخداد، آشکار شد که تایگر با زنان زیادی، از جمله با برخی از هنرپیشگان فیلم‌های برنامه مبتذل مانند جاسلین جیمز آمیـ*ـزش **** داشته است. تایگر وودز و الین در اوت ۲۰۱۰ به صورت توافقی از یکدیگر جدا شدند.
او برای مدتی، دست از بازی گلف کشید و در فوریه ۲۰۱۰ در یک برنامه کوتاه تلویزیونی به اعتیاد به رابـ*ـطه اعتراف کرد و از رفتار نادرست خود، پوزش خواست.
پس از آن، تایگر وودز گاهی با لیندزی وان رابـ*ـطه داشت و سپس رابـ*ـطه‌ای طولانی مدتی با اریکا هرمن، مدیرکل رستورانش در فلوریدا برقرار کرد.
وودز در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ عمل جراحی دیسککتومی را انجام داد که به او اجازه می‌داد بار دیگر گلف حرفه‌ای را دنبال کند.


بازگشت:
تایگر وودز در سال ۲۰۱۹ بار دیگر به رقابت‌های حرفه‌ای بازگشت و قهرمان مسترز اوگوستا شد.


منبع: ویکی پدیا


بیوگرافی تایگر وودز | گلف باز

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: SelmA

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,770
امتیاز واکنش
33,210
امتیاز
473
زمان حضور
246 روز 5 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع








بیوگرافی تایگر وودز | گلف باز

 
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا