- عضویت
- 17/2/23
- ارسال ها
- 52
- امتیاز واکنش
- 486
- امتیاز
- 78
- زمان حضور
- 1 روز 16 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویگوتسکی دراورشا واقع در بلاروس، به دنیا آمد و در شهر گومل رشد یافت جایی که وی هر دو آموزش عمومی و تخصصی را کسب کرد.
شهرت علمی او به دلیل مطالعات و نوشتارش بر روانشناسی رشد کودک است. او اعتقاد داشت برای فهم درست ذهن انسان، باید از آغاز پیدایش آنرا بررسی کرد. او با مطالعه کودکان خردسال به مراحل تولید اصوات و اشارات دقت کرد و مفاهیم توسعه ذهن را که امروز به آن اسکیماتا یا طرح واره میگویند، بررسی نمود. او در ابتدا در مطالعه اصوات و حرکات اولیه نوزاد، اعتقاد به مفاهیم کاهشی و شرطی شدن فعال تحت تأثیر نظریات پاولوف پیدا کرد و این حرکات و نشانههای بی مفهوم را ابزار کار ساخت ذهن کودک و برایش مهم میدانست؛ همانگونه که ابزار کار کارگران برایشان مهم است.
او معتقد بود که کودک بیشتر تحت تاثیر اجتماع قرار دارد. به نوعی بزرگسالان را افرادی ماهر و باتجربه میدانست که مهارت خود را به کودکان بی تجربه منتقل میدهند. اما پیاژه بر این باور بود که کودکان خود به تنهایی یاد میگیرند.
اما او در اواخر عمر و با بلوغ نظریاتش، به خصوص پس از مرور مطالعات پیاژه، از این نظریه کاهشگرای خود دربارهٔ نشانههای کودک دست کشید.
ویگوتسکی و پیاژه هردو در یک دهه زندگی میکردند اما آن دو هرگز یکدیگر را ندیدند اما ویگوتسکی در اواخر عمر علمی خود تحت تأثیر ژان پیاژه قرار گرفت و حتی برخلاف برخی مخالفات اولیه خود، او را در دستیافتش به شرح تکوین صدای درونی ایگوسنتریک کودک و منشأ اجتماعیِ سخنوری در کودک ستود. پیاژه پس از مرگ او از وی خبر یافت و آثارش را خواند.
او در سال ۱۹۳۴ در سن ۳۷ سالگی بر اثر بیماری سل در مسکو درگذشت. بسیاری از افراد بر این باورند که اگر ویگوتسکی هم عمر بیشتری داشت میتوانست تاثیر چشمگیر تری در دنیای روانشناسی کودکان بگذارد. اما باز هم در ۳۷ سال سن خود نظریه های بسیار ارزشمندی را به دنیای روانشناسی اضافه کرد.
منبع: ویکیپدیا
شهرت علمی او به دلیل مطالعات و نوشتارش بر روانشناسی رشد کودک است. او اعتقاد داشت برای فهم درست ذهن انسان، باید از آغاز پیدایش آنرا بررسی کرد. او با مطالعه کودکان خردسال به مراحل تولید اصوات و اشارات دقت کرد و مفاهیم توسعه ذهن را که امروز به آن اسکیماتا یا طرح واره میگویند، بررسی نمود. او در ابتدا در مطالعه اصوات و حرکات اولیه نوزاد، اعتقاد به مفاهیم کاهشی و شرطی شدن فعال تحت تأثیر نظریات پاولوف پیدا کرد و این حرکات و نشانههای بی مفهوم را ابزار کار ساخت ذهن کودک و برایش مهم میدانست؛ همانگونه که ابزار کار کارگران برایشان مهم است.
او معتقد بود که کودک بیشتر تحت تاثیر اجتماع قرار دارد. به نوعی بزرگسالان را افرادی ماهر و باتجربه میدانست که مهارت خود را به کودکان بی تجربه منتقل میدهند. اما پیاژه بر این باور بود که کودکان خود به تنهایی یاد میگیرند.
اما او در اواخر عمر و با بلوغ نظریاتش، به خصوص پس از مرور مطالعات پیاژه، از این نظریه کاهشگرای خود دربارهٔ نشانههای کودک دست کشید.
ویگوتسکی و پیاژه هردو در یک دهه زندگی میکردند اما آن دو هرگز یکدیگر را ندیدند اما ویگوتسکی در اواخر عمر علمی خود تحت تأثیر ژان پیاژه قرار گرفت و حتی برخلاف برخی مخالفات اولیه خود، او را در دستیافتش به شرح تکوین صدای درونی ایگوسنتریک کودک و منشأ اجتماعیِ سخنوری در کودک ستود. پیاژه پس از مرگ او از وی خبر یافت و آثارش را خواند.
او در سال ۱۹۳۴ در سن ۳۷ سالگی بر اثر بیماری سل در مسکو درگذشت. بسیاری از افراد بر این باورند که اگر ویگوتسکی هم عمر بیشتری داشت میتوانست تاثیر چشمگیر تری در دنیای روانشناسی کودکان بگذارد. اما باز هم در ۳۷ سال سن خود نظریه های بسیار ارزشمندی را به دنیای روانشناسی اضافه کرد.
منبع: ویکیپدیا
بیوگرافی لو ویگوتسکی | روانشناس
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: