خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SelmA

گوینده برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,310
امتیاز واکنش
42,225
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
111 روز 15 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم برای تهیه خمیر تارت لیمویی
آرد سفید ۱۸۰ گرم
پودر شکر ۵۵ گرم
کره ۱۱۵ گرم
تخم مرغ درشت ۱ عدد
نمک ۱/۴ ق چای خوری
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
..........‌‌
مواد لازم برای کرم لیمویی
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱۵۰ گرم
آب لیموترش ۱۲۰ میلی لیتر
زست لیمو ۱ ق غذا خوری
کره ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲ ق غذا خوری
...........
مرحله اول: مخلوط کردن مواد خمیر
ابتدا برای تهیه تارت باید تمام مواد سرد باشند پس آرد و پودر شکر و نمک را با هم ترکیب کنید و داخل یک کاسه بریزید و کمی داخل یخچال بگذارید تا خنک شود سپس کره سرد یخچالی را خرد کنید و به مخلوط فوق اضافه کنید و با چنگال خوب مواد هم بزنید تا کره به خورد آرد برود و دانه های آرد درشت شود می توانید برای تهیه خمیر از غذاساز استفاده کنید تا سرعت بالا رود و خمیر گرم نشود.

مرحله دوم: استراحت خمیر تارت
تخم مرغ را داخل یک کاسه بشکنید و با وانیل و چنگال خوب هم بزنید تا از لـ*ـختگی خارج شود سپس به مواد فوق اضافه کنید و بعد از اینکه به خورد مواد رفت خمیر را با دست جمع و به شکل توپ در بیاورید و داخل یک نایلون قرار دهید و به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: پخت خمیر تارت
حالا روی یک سطح صاف که آرد پاشی کردید خمیر را با وردنه باز کنید البته اگه زیر کار از نایلون یا کاغذ روغنی استفاده کنید برای جابجایی خمیر راحت تر می باشد. خمیر را داخل قالب تارت ۲۰ سانت قرار بدید با استفاده از یک چاقو اضافه های خمیر را از لبه جدا کنید و با چنگال خمیر را سوراخ کنید. روی خمیر رو نایلون بکشید و بذارید در فریزر به مدت ۳۰ دقیقه سپس خارج کنید و برای اینکه در فر پف نکند یک تکه فویل یا کاغذ روغنی روی خمیر قرار دهید و مقداری حبوبات روش بریزید و قالب خمیر همراه با حبوبات داخل فر که از قبل با دمای ۱۹۰ درجه گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و سپس فویل و حبوبات را از روی خمیر بردارید و مجدد برای ۱۰ دقیقه دیگه بذارید در فر تا پخته و طلایی شود.
برای تهیه کرم همه مواد را به غیر از کره داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی خوب مواد را هم بزنید سپس یک کتری روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد و کاسه را روی بخار کتری قرار دهید و با همزن خوب مواد را هم بزنید تا جایی که غلیظ و کمی تغییر رنگ دهد سپس از صافی رد کنید و کره را طی چند مرحله بهش اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.

مرحله پنجم: تهیه تارت لیمویی
وقتی خمیر تارت کاملا خنک شد داخل آن را کرم لیمویی خنک شد بریزید و سطح آن را صاف کنید و بهتر است یک شبانه روز در یخچال قرار دهید سپس تارت را سرو کنید و برای سرو و تزئین از انواع میوه ها استفاده کنید. نوش جان

منبع:پارسی دی


طرز تهیه تارت لیموی فرانسوی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا