خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,183
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 18 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
LeBron_James_-_51959723161_(cropped).jpg
لبرون رِیمون جیمز سینیور (انگلیسی: LeBron Raymone James Sr.، تلفظ: ‎/ləˈbrɒn/‎؛ زادهٔ ۳۰ دسامبر ۱۹۸۴) یک بازیکن حرفه‌ای بسکتبال اهل آمریکا است که برای تیم لس آنجلس لیکرز در اتحادیهٔ ملی بسکتبال (NBA) بازی می‌کند. او با نام مستعار کینگ جیمز (به انگلیسی: King James)، به عقیده بسیاری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان بسکتبال در تمام دوران ان‌بی‌ای شناخته می‌شود و همواره در بحث‌هایی در این مورد، او را با مایکل جردن مقایسه می‌کنند. جیمز امتیاز‌آورترین بازیکن در تاریخ ان‌بی‌ای است، و رتبه چهارم را در ثبت بیشترین پاس‌گل دارد. او در هشت فصل متوالی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ در دیدارهای پایانی حضور داشته و در مجموع در ده سری فینال‌های ان‌بی‌ای به میدان رفته‌است. وی برندۀ چهار قهرمانی ان‌بی‌ای، چهار جایزهٔ باارزش‌ترین بازیکن ان‌بی‌ای (MVP)، چهار جایزهٔ باارزش‌ترین بازیکن فینال‌های ان‌بی‌ای و دو مدال طلای المپیک بوده‌است. جیمز هجده بار به عنوان یکی از بازیکنان تیم آل-ان‌بی‌ای برگزیده شده، پنج بار در تیم نخست دفاعی ان‌بی‌ای قرار گرفته، سه بار به عنوان باارزش‌ترین بازیکن آل-استار انتخاب شده‌، و در نوزده بازی آل-استار بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۲۲ به اولین و تنها بازیکن تاریخ ان‌بی‌ای تبدیل شد که آمار بیش از ده‌هزار امتیاز، ریباند و پاس‌گل را به ثبت رسانده‌است.

جیمز در دبیرستان سنت. وینسنت–سنت. مری در زادگاهش اکرون، اوهایو بسکتبال بازی می‌کرد و در آن‌جا بود که رسانه‌های کشور از او به عنوان سوپراستار آیندهٔ ان‌بی‌ای یاد کردند. او به عنوان یک بازیکن آماده برای حرفه‌ای شدن، به عنوان نخستین انتخاب درفت در سال ۲۰۰۳ به کلیولند کاوالیرز پیوست. او در فصل ۰۴–۲۰۰۳ به عنوان بهترین بازیکن تازه‌کار ان‌بی‌ای انتخاب شد. جیمز خیلی سریع خود را به عنوان یکی از بازیکنان برتر لیگ معرفی کرد و در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ جایزهٔ باارزش‌ترین بازیکن ان‌بی‌ای را به دست آورد. او کلیولند را به اولین حضورشان در فینال ان‌بی‌ای در سال ۲۰۰۷ رسانده‌بود، اما پس از عدم موفقیت در کسب عنوان قهرمانی با آن‌ها، جیمز در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک بازیکن آزاد با میامی هیت قرارداد امضا کرد.این موضوع در ویژه برنامۀ تلویزیونی The Decision اعلام شد و یکی از بحث برانگیزترین تصمیمات یک بازیکن آزاد در تاریخ ورزش است.

جیمز در حالی که در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ برای میامی بازی می‌کرد، دو قهرمانی نخستش را در ان‌بی‌ای به دست آورد؛ همچنین او در هر دو فصل، عنوان باارزش‌ترین بازیکن لیگ و سری فینال را کسب کرد. جیمز پس از چهارمین فصل حضورش در تیم میامی در سال ۲۰۱۴، قرارداد خود را با این تیم برای بازگشت دوباره به کلیولند کاوالیرز فسخ کرد. در سال ۲۰۱۶، کلیولند با رهبری جیمز در سری فینال توانست برابر گلدن استیت واریرز و در حالی که ۳–۱ برابر این تیم در این رقابت عقب بود، به پیروزی برسد تا پس از ۵۲ سال تیمی از شهر کلیولند به عنوان قهرمانی یکی از لیگ‌های بزرگ و حرفه‌ای در ورزش ایالات متحده دست‌یابد. در سال ۲۰۱۸، جیمز با استفاده از اختیارات قرارداد خود، کلیولند را ترک کرد و با لیکرز قرارداد امضا کرد؛ جایی‌که در این تیم چهارمین قهرمانی خود در ان‌بی‌ای و چهارمین جایزۀ باارزش‌ترین بازیکن فینال را کسب کرد. جیمز همچنین اولین بازیکن در تاریخ ان‌بی‌ای است که به عنوان یک بازیکن فعال، ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌است.

در خارج از زمین بازی، جیمز ثروت و شهرت زیادی از قراردادهای متعددش به دست آورده‌است. او در کتاب‌ها، مستندها (از جمله برنده‌شدن دو جایزۀ امی ورزشی به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی)، و تبلیغات تلویزیونی حضور داشته‌است. وی همچنین برندۀ متعدد جایزۀ ESPY (جوایز سالیانهٔ دستاوردهای برتر در ورزش) و میزبان برنامۀ پخش زنده شنبه شب بوده و در فیلم هرج‌ومرج فضایی: میراث جدید (۲۰۲۱) به ایفای نقش پرداخته‌است. جیمز همچنین یکی از سهام‌داران باشگاه لیورپول است. از سال ۲۰۱۱ مؤسسهٔ خیریهٔ بنیاد خانوادۀ لبرون جیمز، مدرسه ابتدایی، مجتمع مسکونی، فروشگاه‌ خدماتی و مرکز پزشکی در اکرون، اوهایو افتتاح کرده‌است.



منبع: ویکی پدیا


بیوگرافی لبرون جیمز | بسکتبالیست

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: SelmA

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,183
امتیاز
473
زمان حضور
245 روز 18 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع








بیوگرافی لبرون جیمز | بسکتبالیست

 
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا