خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,721
امتیاز واکنش
41,494
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی کتاب ربکا
داستانی گوتیک از عشق، قتل و رازهای سربه‌مهر... دافنه دوموریه، نویسنده مشهور انگلیسی، در کتاب ربکا قصه دختری خدمتکار را روایت می‌کند که پس از ازدواجش با مردی اشراف‌زاده تلاش می‌کند تا هویت خود را به عنوان یک زن ثروتمند پیدا کند اما سایه حضور بانوی سابق عمارت همه چیز را پیچیده و دشوار می‌کند. این اثر یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین رمان‌های قرن بیستم است که در سال 1938 توانست برنده جایزه کتاب ملی شود.
«دیشب خواب دیدم به ماندرلی برگشته‌ام...» کتاب محبوب ربکا (Rebecca) با این جمله مشهور آغاز می‌شود. شما با این کلمات وارد یک عمارت سنگی خاکستری رنگ می‌شوید که در ساحلی بادگیر در انگلستان قرن بیستم قرار دارد. این رمان رمانتیک با حال و هوای گوتیک قصه زندگی زنی خدمتکار و یتیم را به تصویر می‌کشد که سال‌های سختی را گذرانده و همواره همراه با ارباب خود به مناطق گوناگون سفر می‌کند. تا اینکه در یکی از همین سفرها با مردی به نام ماکسیم دووینتر آشنا می‌شود. مردی بیوه و ثروتمند که مدتی‌ست همسر جوان و زیبای خود را از دست داده و می‌خواهد بار دیگر با شخصیت اصلی داستان ازدواج کند.

در تمام طول کتاب، شما نامی از قهرمان این کتاب نمی‌شنوید و تنها او را با نام خانم دووینتر خواهید شناخت. سرانجام پس از ازدواج او و ماکسیم، آن‌ها به عمارت خانوادگی همسرش می‌روند و در اینجاست که رازهای مخوف و پنهانی آشکار می‌شوند و سرنوشت خانم دووینتر را دگرگون می‌کنند.
خانم دووینتر به زودی متوجه می‌شود که تمام خدمتکاران عمارت و حتی شوهر جوانش، مدام از زنی مسحورکننده و مرموز به نام ربکا یاد می‌کنند. ربکا کسی نیست جز همسر اول و مرده‌ی ماکسیم.
با اینکه ربکا از دنیا رفته و حضور فیزیکی در خانه ندارد اما سایه سنگین او بر زندگی خانم دووینتر به وضوح احساس می‌شود و کم کم قهرمان داستان می‌فهمد که او چندان جایگاهی در میان ساکنان این خانه ندارد و ربکا برخلاف خودش شخصیتی مردم‌دار و محبوب داشته است. به همین خاطر خانم دووینتر تصمیم می‌گیرد شبیه به ربکا رفتار کند تا شاید بتواند ردپای همیشگی این زن را از زندگی‌اش پاک کند. غافل از اینکه ماجراهای مخفی و عجیبی در پس عمارت ماندرلی نهفته است.
نکوداشت‌های کتاب ربکا
- رمان ربکا یک شاهکار است. (گاردین)
- یکی از تأثیرگذارترین رمان‌های قرن بیستم! (سارا واترز، نویسنده)
- رمانی مسحورکننده که در هر بار مطالعه چیزهای بیشتری را به مخاطب نشان می‌دهد. (هلن دانمور، نویسنده)
- کتاب ربکا از نظر روانشناسی زیرک و ظریف و از منظر عاشقانه بسیار درگیرکننده است. (ماری کلر، نویسنده)
- شاهکار او... به ندرت پیش می‌آید که زن مرده‌ای از قبر چنین قدرتی داشته باشد. ربکا تا ابد زنده خواهد ماند. (کیت ساندرز، تایمز)
کتاب ربکا برای چه کسانی مناسب است؟
علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک و رمان‌های عاشقانه از شنیدن کتاب صوتی ربکا لـ*ـذت وافری خواهند برد.


معرفی کتب ربکا | دافنه دوموریه

 
  • جذاب
Reactions: Dojham
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا