خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,721
امتیاز واکنش
41,494
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی کتاب زنی پشت پنجره
آنا، شخصیت اصلی کتاب صوتی زنی پشت پنجره، اثر ای. جی. فین است. پنجره‌ی خانه‌ی آنا تنها راه ارتباطی او با جهان بیرون است؛ مرز بین جهانی آغشته به افسردگی با دنیای واقعی آدم‌ها. اما حادثه‌ای شوم، چارچوب‌های این دریچه را در هم می‌شکند و زندگی آنا را دستخوش تغییرات بزرگی می‌کند. این رمان یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز به شمار می‌رود.
آنا فاکس ده ماه پیش در تصادفی هولناک همسرش اِد و دخترش اولیویا را از دست داده است. او خود را در خانه‌اش حبس کرده است و تمام مدت سر خود را با فیلم‌های و عکس‌های همسر و دخترش گرم می‌کند. تنها دریچه‌ی ارتباط او با جهان بیرون پنجره‌ای است که بعضی اوقات مقابل آن می‌ایستد و آدم‌ها را نظاره می‌کند. او گاهی از این پنجره به خانه‌ی همسایه‌اش، خانواده راسل‌ها، پل می‌زند و زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ی این خانواده را تماشا می‌کند. آن‌ها خانواده‌ای سه‌نفره هستند. گویی پنجره بدل به آیینه‌ی دق می‌شود و گذشته‌ی شاد و آرام آنا را مقابل چشمانش پدیدار می‌سازد.
قطع ارتباط آنا با جهان بیرون بی‌شباهت به اختلال آگورافوبیا یا برزن‌هراسی نیست. فردی که به این عارضه دچار است، از حضور در فضاهای باز وحشت‌زده می‌شود و معمولاً ترجیح می‌دهد تمام مدت در یک محدوده‌ی امن و بی‌خطر بماند. محدوده‌ی امن آنا هم خانه‌ی اوست که به خیالش هنوز اولیویا و اد زنده هستند و با او در آن زندگی می‌کنند. او سوگوارانه از زندگی‌اش دست کشیده و تن و روان خود را وقف پرداختن به خاطرات خانواده‌اش کرده است. گویی در آن حادثه‌ی شوم، آنا هم به‌همراه همسر و دخترش کشته شده اما با این تفاوت که آن‌ها حالا با جسمی بی‌جان در جهان مردگان هستند و آنا با روحی بی‌جان در خانه‌ای‌ست که دست‌کم از خانه‌ی ارواح سرگردان ندارد.
اما مسیر خط داستانی رمان زنی پشت پنجره (The Woman in the Window) قرار نیست مانند زندگی آنا ملال‌آور و یکنواخت باقی بماند. حادثه‌ای شوم مانند سنگی که آرامش برکه‌ی ساکن را برهم می‌زند، زندگی آنا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. در نیمه‌شبی آنا با شنیدن صدای جیغ به پشت پنجره می‌رود و مشاهده می‌کند که قتلی وحشتناک در حال وقوع است. دقیق‌تر نگاه می‌کند و متوجه می‌شود انگار کسی را که در حال چاقو خوردن است می‌شناسد. او حالا باید تصمیم بگیرد: از خانه و جهان بی‌تفاوت خودش برای کمک به کسی که می‌شناسد، برای اولین بار در این ده ماه بیرون برود؟ یا تنها به تماشای این صحنه‌ی هولناک اکتفا کند، انگار که مشغول دیدن صحنه‌ای از یک فیلم خشن است؟ آنا تصمیم خود را می‌گیرد، غافل از این که ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود، و سلسله‌ای از اتفاقات عجیب‌وغریب دیگر در پیش است...
مرز بین واقعیت و توهم در این رمان آنچنان درهم‌تنیده است که گاهی خواننده را گیج و سردرگم می‌کند. آنا به‌وضوح از مشکلات روانی بسیاری رنج می‌برد. شرایط ذهنی او هر روز بیشتر شمایلی از جنون و مالیخولیا به خود می‌گیرد. آنقدر که خواننده ممکن است درباره‌ی حقیقت اصل و اساس داستان، و حتی این که خانواده‌ی آنا واقعاً در تصادف کشته شده‌اند نیز دچار تردید شود. ای. جی. فین (A. J. Finn) برای به تصویر کشیدن این فضای ذهنی، به‌خوبی و درستی از تکنیک سیال ذهن بهره گرفته است.
نکوداشت‌های کتاب صوتی زنی پشت پنجره
- حیرت‌انگیز، هیجان‌انگیز، شگفت‌انگیز! (گیلین فلین)

- هیچکاک اگر زنده بود ایده‌ی این داستان را می‌قاپید! (روث ور)

- این کتابی نیست که بتوانید به راحتی آن را زمین بگذارید. (شیکاگو تریبون)

- قانع‌کننده، آزاردهنده، نفس‌گیر و هیجان‌انگیز. من که در آن غرق شدم. (جو هیل)

- سخت بود که این کتاب را از خودم جدا کنم. نوشتار شاعرانه‌ی اثر هیپنوتیزم‌کننده بود. این کتابی است که مدت‌ها پس از اتمام صفحه‌ی آخر هم با خواننده می‌ماند. (مجله‌ی Crimespree)

- در حالی که طرح و پیرنگ داستانْ نفس ما را می‌گیرد، نثر ما را نوازش می‌کند. فین نه‌ تنها با دلسوزی زندگی درونی یک فرد افسرده را به تصویر کشیده، بلکه یک تریلر هیجان‌انگیز نوشته است که شما را تا آخرین جمله در حدس و گمان و تردید نگه می‌دارد. (واشنگتن پست)

- نمی‌شود زمینش گذاشت. رمان زنی پشت پنجره یکی از آن کتاب‌های کمیابی است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. نثر آن روان و قابل توجه است. روشی که فین این داستان کاملاً بدیع را با حال‌وهوایی شبیه سینمای نوآر روایت کرده، هم لـ*ـذت‌بخش و هم هیجان‌انگیز است. (استیون کینگ)
کتاب زنی پشت پنجره برای چه کسانی مناسب است؟
اگر به ژانر معمایی، جنایی و روانشناختی علاقه دارید، رمان زنی پشت پنجره را به هیچ وجه از دست ندهید. چرا که با شنیدن آن هیجانی نفس‌گیر را تجربه خواهید کرد.


معرفی کتاب زنی پشت پنجره | ای. جی. فین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا