خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,721
امتیاز واکنش
41,494
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی کتاب قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی
فردریش دورنمات استاد ژانر جنایی – معمایی در کتاب قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی، بار دیگر پرونده‌‌ی قتلی فجیع را پیش روی شما می‌گشاید و ضمن روایت ماجرایی هیجان‌انگیز، پرسشی عمیق را از مخاطبان خود می‌پرسد؛ اینکه آیا می‌توان با کمک قانون عدالت حقیقی را اجرا کرد؟

فردریش دورنمات برخلاف سایر داستان‌های پلیسی – معمایی خود، فرم جدیدی را برای خلق اثرش انتخاب کرده است. او خودش به عنوان نویسنده‌ی رمان‌های پلیسی وارد داستان می‌شود و روایت اول شخص خود را از ماجرا ارائه می‌دهد. البته ماجرای اصلی حول شخصیت دورنمات نیست. او در طی روایت با شخصیتی به نام دکتر اچ آشنا می‌شود که سال‌ها پیش رئیس پلیس بوده و حالا قرار است براساس تجربیات باارزشش به دورنمات کمک کند تا نقص‌های ژانر ادبیات پلیسی را پیدا کند. در همین راستا دکتر ماجرای یکی از بازرسان قدیمی خود به نام ماتئی را تعریف می‌کند که در کارش زبده و دقیق بوده است. از این بخش قصه‌ی اصلی کتاب قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی (The Pledge: Requiem for the Detective Novel) آغاز می‌شود:
«بازرس ماتئی تنها یک روز مانده تا بازنشسته شود. اما در آخرین روز خدمتش، پرونده‌ای زیر دستش می‌رود و درباره قتل دختربچه‌ای‌ست که جسد مثله‌شده‌اش در جنگلی در دهکده‌ای دورافتاده اطراف شهر زوریخ آلمان پیدا شده است. پس از این اتفاق خانواده مقتول از ماتئی می‌خواهند هر طور که شده قاتل را پیدا کند.»
تحقیقات آغاز می‌شود و پلیس به سرعت مظنونی را دستگیر می‌کند. هرچند که او اعتراف به قتل می‌کند اما بازرس می‌داند که او بیست ساعت مداوم تحت ضرب‌وشتم و بازجویی بی‌امان بوده و ممکن است کاملاً دروغ گفته باشد.


معرفی کتاب قول | فریدریش دورنمات

 

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,721
امتیاز واکنش
41,494
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
با این حال هیچکس به حرف این بازرس ماهر گوش نمی‌دهد و پرونده را مختومه اعلام می‌کنند. ماتئی نیز به خاطر قول جدی‌ای که به والدین دختر مقتول داده بود، تمام برنامه‌های بازنشستگی خود را متوقف می‌کند و شروع به یافتن مدارک و سرنخ‌هایی برای یافتن قاتل حقیقی می‌شود.
اما به راستی چنین قاتلی وجود دارد؟ یا ماتئی صرفاً دچار یک جنون و توهم شده؟ چراکه روان‌پزشکش به او هشدار می‌دهد که قاتلی که او به دنبالش می‌گردد، احتمالاً وجود خارجی ندارد و ممکن است با وسواسی که برای یافتن قاتل پیدا کرده، خودش را دیوانه کند. اما به راستی حقیقت این پرونده‌ی عجیب چیست؟کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟
علاقه‌مندان به رمان‌های پلیسی و رازآلود از شنیدن کتاب صوتی قول: فاتحه‌ای بر رمان پلیسی لـ*ـذت خواهند برد.ما تمام افراد موجود رو به کار گرفتیم. همون شب و روزی مامورها رو فرستادیم تا تموم گاراژ رو پرس‌وجو کنند. آیا در اتومبیلی ردخون دیده شده یا نه. بعد این سوال رو از همه‌ی لباس‌شویی‌ها کردیم. بعد از تمام کسایی که زمانی ماده‌های مشخص قانون شامل حالشون میشده، خواستیم تا برای زمان وقوع جنایت شاهد بیارن.
مامورهای ما در حومه مگن‌دورف با سگ و حتی با یک دستگاه مینی‌یاب جنگلی جایی رو که جنایت در اون اتفاق افتاده بود، جستجو کردن. تمام جنگل رو دنبال ردی و اثری بررسی کردن. به خصوص امیدوار بودن که آلت قتاله رو پیدا کنن.
هر مترمربع رو وجب به وجب گشتن. تمام چاله چوله‌ها، نهرها، اشیای پیداشده رو جمع می‌کردن. اون قسمت جنگل تا فرن رو زیرورو کردن. منم در بررسی‌هایی که در مگن‌دورف صورت می‌گرفت، شرکت داشتم. معمولا از این کارها نمی‌کردم.


معرفی کتاب قول | فریدریش دورنمات

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا