خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی کتاب شب را زنده بمان
کتاب شب را زنده بمان، رمانی جذاب و پرکشش از نویسنده‌ی آمریکایی داستان‌های دلهره‌آور، رایلی سیجر است. این رمان که از پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک ‌تایمز در سال 2021 بوده، به ماجرای زنی می‌پردازد که در میانه‌ی یک مسیر طولانی‌، احتمال می‌دهد که با قاتلی زنجیره‌ای در یک ماشین قرار گرفته است. در ادامه‌ی داستان با ماجراجویی‌های او برای فرار از این موقعیت همراه می‌شویم.
درباره‌ی کتاب شب را زنده بمان
راوی داستان «چارلی» است؛ زنی که به‌تازگی بهترین دوستش را در جریان قتل‌های زنجیره‌ای دانشگاه از دست داده. او شخصیت اصلی کتاب شب را زنده بمان (Survive the Night) است که با ترجمه‌ی روان مهسا فیروزه‌چی، از همان ابتدا با هیجان آغاز می‌شود. چارلی دانشگاه را به قصد بازگشت به خانه ترک می‌کند. او که رانندگی بلد نیست، با غریبه‌ای به‌نام «جاش» همراه می‌شود که با او هم‌مسیر است. چارلی سوار بر ماشین جاش، به جاده می‌زند. این ملاقات که در ابتدا کاملاً معقول و خوشایند می‌نماید، رفته‌رفته تغییر می‌کند. اتفاقات اخیر، به‌شدت چارلی را بدبین کرده؛ به‌طوری که سوارِ ماشینِ فردی غریبه شدن کاملاً غیرمعقول به‌نظر می‌رسد. با این حال چارلی ریسک می‌کند و بابت این تصمیم، بهای گرانی می‌پردازد. علاقه‌ی همیشگی چارلی به فیلم‌های جنایی کلاسیک باعث می‌شود که در طول مسیر به جاش مشکوک شود. رایلی سیجر (Riley Sager) با قلم هراس‌آور خود، قرارگیری چارلی را با یک قاتل زنجیره‌ای احتمالی در یک رانندگی طولانی، لحظه‌به‌لحظه توصیف می‌کند. توصیفات او از این موقعیت، یادآور فیلم‌های جنایی است و قاب‌های بی‌نظیری از وحشت در ذهن خواننده می‌سازد.


معرفی کتاب شب را زنده بمان | رایلی سیجر

 

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
به‌مرور بدبینی چارلی نسبت به جاش تشدید می‌شود و در ذهنش به‌دنبال راه فرار می‌گردد. اما پس از مدتی تأمل به این نتیجه می‌رسد که جاش، که پیشتر جان سه نفر را گرفته، دقیقاً می‌داند در ذهن چارلی چه می‌گذرد. در نتیجه او حتماً قربانی بعدی خواهد بود. ادامه‌ی داستان در پیچ‌وخم‌های جاده و تعقیب‌وگریزهای این دو نفر می‌گذرد. به‌مرور، شخصیت‌های دیگری هم وارد داستان می‌شوند که برخی پرده از ابهامات برمی‌دارند و برخی دیگر به دلهره‌ها می‌افزایند.
یکی از ویژگی‌های قابل‌تحسین این رمان، وقوع کل ماجرا در بازه‌ی زمانی یک شب است. از اول داستان که با چارلی آشنا می‌شویم و همراه او پا به ماشین جاش می‌گذاریم، تا زمانی که داستان به انتها برسد و رازها برملا شود، تنها چند ساعت طول می‌کشد. و تنها کاری که چارلی در این شب باید انجام بدهد، این است که زنده بماند. در غیر این صورت، عواقب جبران‌ناپذیری در انتظارش است.

رایلی سیجر داستان را به چند ساعت محدود کرده تا از این طریق با وسواس، به توصیف جزئیات بپردازد و به روایت خود، جنبه‌ی تصویری ببخشد. در حقیقت، او مرز بسیار باریکی میان فیلم‌های جنایی کلاسیک، که راوی به آن‌ها علاقه‌مند است، و حقیقتی که در حال وقوع است، ایجاد کرده. همین شیوه‌ی روایت است که خواننده را درگیر داستان می‌کند؛ به‌طوری که نمی‌تواند کتاب را زمین بگذارد.
نکوداشت‌‌های کتاب شب را زنده بمان
سیجر در به بازی گرفتن انتظارات خواننده و تلفیق پیچ‌وتاب‌های باورپذیر و دل‌خراش، حرف اول را می‌زند. (Publishers Weekly, starred review)
خوانندگان هم مثل چارلی در مسیر پرمخاطره‌ی کتاب، به برداشت‌های خود بی‌اعتماد می‌شوند. چراکه قصه در بسـ*ـتری تاریک و خطرناک درحال حرکت است. (bookreporter)
رمان‌های رایلی سیجر به‌شدت فضاسازی‌شده، خو‌ش‌خوان‌ و بی‌نهایت جذاب‌اند. کتاب‌های او یکی از یکی بهتر و بی‌پرواترند. (Vulture, “46 books we can’t wait to read in 2021”)
کتاب شب را زنده بمان مناسب چه کسانی است؟
اگر به‌دنبال کتابی هستید که هیجان زیادی داشته باشد، یا به ژانر کتاب‌های دلهره‌آور علاقه‌مندید، رمان شب را زنده بمان می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.


معرفی کتاب شب را زنده بمان | رایلی سیجر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا