خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
روایتی طعنه‌آمیز از عشق و فناپذیری! استیو تولتز در کتاب هرچه باداباد فلسفه و طنز را درهم می‌آمیزد تا از دیدگاهی متفاوت مرگ را مورد تحلیل قرار دهد. این رمان که در سال 2022 جایزه‌ی بهترین کتاب داستانی تایمز لندن را به دست آورده، درباره‌ی مردی به نام انگوس است که در دنیای برزخ معلق شده و زندگی‌اش را به تماشای روزگار همسر سابقش می‌گذراند، تا اینکه در آشفتگی ناشی از بیماری کرونا فرصتی برای ارتباط با او پیدا می‌کند...
زمانی که بمیریم چه اتفاقی می‌افتد؟ کنجکاوی انسان در مورد زندگی پس از مرگ الهام‌بخش هنرمندان بسیاری بوده است و بعضی از برجسته‌ترین آثار ادبی مانند «کمدی الهی» دانته از این طریق به‌وجود آمده‌اند. ترس، فقدان، تنهایی و ناتوانی در تغییر وقایع از عناصر اصلی چنین داستان‌هایی هستند، تجربه‌هایی عمیقا دردناک که در کتاب هرچه باداباد (Here Goes Nothing) رنگ‌وبوی طنز به خود می‌گیرند.
این رمان پایانی شکوهمند بر سه‌گانه‌ی استیو تولتز است. نویسنده‌ی استرالیایی بعد از «جز از کل» و «ریگ روان» حالا به سراغ مرگ رفته تا نگاهی به دنیای آن سوی زندگی داشته باشد. به‌راستی جهان پسین چگونه خواهد بود؟ آیا مرگ به معنای نیستی است؟ تولتز این اثر را در بحبوحه‌ی همه‌گیری بیماری کووید تالیف کرده یعنی زمانی که تقریبا تمام افراد فارغ از سن و شرایط جسمانی، زندگی خود را در معرض نابودی می‌دیدند. کرونا اولین تجربه‌ی مشترک جهانی بود که میلیاردها انسان را همزمان با خطر مرگ مواجه کرد و شاید تولتز، یکی از بحث‌برانگیزترین نویسندگان معاصر به همین دلیل موضوعی باستانی همچون مرگ را برای جدیدترین اثرش برگزیده است.


معرفی کتاب هرچه باداباد | استیو تولتز

 

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
شخصیت اصلی داستان اَنگوس نام دارد. یک مرد نسبتا آرام که البته اگر او را شخصیتی معمولی بدانیم در دام ظاهربینی افتاده‌ایم چون با بزرگ شدن در یتیم‌خانه، تجربه‌ی فرزندخواندگی و لیستی بلند از خطاهای ریز و درشت او واقعا زندگی پرماجرایی داشت! اما همین تجربیات نامتعارف در نهایت او را به گریسی رساند، زنی که به عشق ابدی‌اش تبدیل شد و ماجراهای کتاب صوتی هرچه باداباد را رقم زد...انگوس در یک جشن عروسی با گریسی آشنا شد. او خیلی زود به این زن قدکوتاه و حرّاف با سلیقه‌ای افتضاح در لباس دل باخت و آن‌ها با همدیگر ازدواج کردند. کشف اینکه زندگی مشترک مردی خجالتی یا حتی سرخورده با زنی به‌شدت برونگرا و جسور به چه کیفتی سپری شد را به شما می‌سپاریم چون جدیدترین رمان استیو تولتز، داستانی درباره‌ی خرده‌جنایت‌های زناشویی که همسران در حق همدیگر مرتکب می‌شوند نیست.ایده‌ی اصلی کتاب هرچه باداباد قتل است. انگوس درست زمانی که منتظر تولد فرزندش با گریسی است به قتل می‌رسد و با اینکه تمام عمر اعتقادی به آخرت نداشته در دنیایی میان مرگ و زندگی معلق می‌شود. او به تماشای سرنوشت همسرش محکوم شده که توسط قاتل وی اغوا می‌شود و خب، یک روح سرگردان در جهان برزخ چه ابزاری برای هشدار دادن به انسانی زنده دارد؟ انگوس وقایعی تلخ اما خنده‌دار را پشت سر می‌گذارد که شنیدن آن‌ها با قلم طعنه‌آمیز استیو تولتز سرگرم‌کننده است اما همه‌چیز زمانی جالب‌تر می‌شود که کرونا، این بیماری همه‌گیر منحوس پایش را به دنیای کتاب صوتی هرچه باداباد می‌گذارد. ناگهان تعداد مرده‌های جهان برزخ به‌سرعت زیاد می‌شود و تجربیاتی که در مرز فلسفه و طنز قرار دارند برای راوی رقم می‌خورند. انگوس درحال تلاش برای درک چیزی به نام ویروس کووید 19 است و سعی دارد با همسایگان ناخواسته‌اش -روح‌های سرگردان بین مرگ و زندگی- کنار بیاید که اتفاقی باورنکردنی رخ می‌دهد: او می‌تواند با همسرش ارتباط برقرار کند! مرگ و زندگی معلق می‌شود. او به تماشای سرنوشت همسرش محکوم شده که توسط قاتل وی اغوا می‌شود و خب، یک روح سرگردان در جهان برزخ چه ابزاری برای هشدار دادن به انسانی زنده دارد؟ انگوس وقایعی تلخ اما خنده‌دار را پشت سر می‌گذارد که شنیدن آن‌ها با قلم طعنه‌آمیز استیو تولتز سرگرم‌کننده است اما همه‌چیز زمانی جالب‌تر می‌شود که کرونا، این بیماری همه‌گیر منحوس پایش را به دنیای کتاب صوتی هرچه باداباد می‌گذارد. ناگهان تعداد مرده‌های جهان برزخ به‌سرعت زیاد می‌شود و تجربیاتی که در مرز فلسفه و طنز قرار دارند برای راوی رقم می‌خورند. انگوس درحال تلاش برای درک چیزی به نام ویروس کووید 19 است و سعی دارد با همسایگان ناخواسته‌اش -روح‌های سرگردان بین مرگ و زندگی- کنار بیاید که اتفاقی باورنکردنی رخ می‌دهد: او می‌تواند با همسرش ارتباط برقرار کند!


معرفی کتاب هرچه باداباد | استیو تولتز

 

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
به انگوس فرصتی دوباره برای حضور در زندگی گریسی اعطا شده،‌ اما او با این خوشبختی غیرمنتظره چه می‌کند؟ آیا او این شانس را برای هم‌صحبتی با همسر سابقش به‌کار می‌گیرد یا در پی انتقام از قاتل است؟ دنیای مبتلا به کرونا، تب‌زده و دیوانه‌وار وقایعی باورنکردنی را رقم می‌زند و راوی کتاب صوتی هرچه باداباد می‌تواند از این آب گل‌آلود بعیدترین رویاهایش را صید کند، ولی انگوس واقعا چه می‌خواهد؟
نکوداشت‌های کتاب هرچه باداباد
کاوشی بزرگ در احساسات. (Booklist)
یک کمدی هوشمندانه و دیوانه‌وار! (The Washington Post)
نگاهی حیرت‌آور به رابـ*ـطه‌ی انسان و مرگ. تولتز را باید بابت جسارت و شوخ‌طبعی‌اش ستود. (The Star Tribune)
رمانی رازآلود و مبتکرانه که تجربه‌ای غنی برایتان به‌جا می‌گذارد. (Pittsburgh Post-Gazette)
اثری سوررئال و به‌شدت خنده‌دار. طرفداران داستان‌های نوآر از آن لـ*ـذت خواهند برد. (Shelf Awareness)
تولتز با شوخ‌طبعی بی‌رحمانه‌اش اتفاقی ترسناک را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. (Publishers Weekly)
«هرچه باداباد» را دوست داشته باشیم یا نه، نمی‌توان انکار کرد که درک جدیدی از ماهیت انسان ارائه می‌دهد. (The Washington Independent Review of Books)
کتاب صوتی هرچه باداباد مناسب چه کسانی است؟
افرادی که از مطالعه‌ی رمان‌هایی فلسفی و آمیخته با طنز سیاه لـ*ـذت می‌برند مخاطب این کتاب هستند.


معرفی کتاب هرچه باداباد | استیو تولتز

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا