خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
در دهه ۱۹۵۰ میلادی، کره جنوبی و هم کره شمالی سعی کردند نشان دهند که کیفیت زندگی در منطقه آن‌ها چقدر فوق‌العاده است؛ برای همین شروع به ساخت دهکده‌هایی کردند که از آن‌طرف مرز دیده می‌شد. در کره شمالی در مرز روستایی وجود دارد که دولت آن را دهکده صلح (p'yŏnghwach'on) می‌خواند؛ در این دهکده پرچم کره شمالی بر میله پرچم «پانمونجوم» (Panmunjom) برافراشته است. دهکده صلح کره شمالی به‌طور گسترده‌ای توسط کسانی که خارج از کره شمالی هستند، به‌ویژه در رسانه‌های کره جنوبی و غربی، به‌عنوان دهکده پروپاگاندایی (مخصوص تبلیغات سـ*ـیاسی) شناخته می‌شود
در آن دهه‌ها، برق در مرز دو کشور به‌عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفته می‌شد؛ زیرا هر دو طرف مرز توسعه‌نیافته بودند؛ بنابراین کره شمالی کل روستای صلح را با برق روشن می‌کرد تا کیفیت عالی زندگی شهروندان خود را به نمایش بگذارد. با این حال، پس از چند سال، کره جنوبی به یک کشور توسعه‌یافته تبدیل شد و مردم می‌توانستند با دوربین‌ها و دوربین‌های دوچشمی خود برای بزرگ‌نمایی برای دیدن جزئیات بیشتر استفاده کنند. با وجود این دوربین‌ها مشخص شد که آن ساختمان‌ها جعبه‌های کاملا خالی، بدون سکنه، بدون طبقه، بدون هیچ دیوار داخلی، سقف و حتی کف بودند؛ به‌علاوه زنان و سربازانی که در روستای صلح کره شمالی دیده می‌شدند، همان‌هایی بودند که به‌مدت ۱۵ سال مداوم در آن شهر حضور داشتند و پنجره‌ها را تمیز می‌کردند.


قوانین در کره شمالی

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
کیم ایل سونگ، پدربزرگ «کیم جونگ اون» و اولین رهبر کره شمالی از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۴ بود؛ فردی که از او با عنوان پدر خیرخواه کل ملت یاد می‌شود. کیم ایل سونگ در هشت ژوئیه ۱۹۹۴ درگذشت و از آن سال این روز به‌عنوان عزای ملی در تاریخ کره شمالی ثبت شد. از تمام شهروندان کره شمالی انتظار می‌رود که در این روز به‌طرز محسوسی غمگین باشند.

سوگواری در هشتم ژوئیه هر سال در کره شمالی یک قانون است و هیچ‌کس حق ندارد در این روز بخندد، آدامس بجود، جشن بگیرد یا حتی بلند صحبت کند. دولتمردان این کشور عزاداری در این روز را بسیار جدی می‌گیرند؛ به حدی که در سال‌های اول درگذشت کیم ایل سونگ، شهروندان به‌شدت تحت نظر بودند و کسانی که به‌اندازه کافی غمگین نبودند برای مجازات به اردوگاه‌های کار فرستاده می‌شدند. شهروندان همچنین مجبور هستند در هشتم ژوئیه هر سال به مجسمه‌های رهبران احترام بگذارند و حق ندارند در نزدیکی این مجسمه‌ها رفتارهای پرهیجان از خود بروز دهند.
احتمالا یکی از احمقانه‌ترین حقایق کره شمالی این است که شهروندان نمی‌توانند نام رهبران را برای فرزندان خود انتخاب کنند. اگر فردی در کره شمالی به قدرت برسد، تمام شهروندان هم‌نام او باید به سرعت نام خود را عوض کنند. این قانون در زمان پدر کیم جونگ اون نیز وجود داشت. او همچنین در سال ۲۰۱۱ فرمانی دراین‌باره صادر کرد که هیچ کس حق ندارد نام او را روی فرزندش بگذارد.

جالب‌تر آنکه در کره شمالی گل‌ها این حق را دارند و گل‌هایی به نام‌های کیمیلسونگیا و کیم جونگیلیا در این کشور به چشم می‌خورند. کیمیلسونگیاها، نوعی گل پیوندی از خانواده ارکیده هستند؛ در حالی که کیمجونگیلیاها گل‌هایی پیوندی از گونه بگونیا به شمار می‌روند. هیچ‌یک از این گل‌های پیوندی نماد کره شمالی نیستند؛ زیرا این افتخار به ماگنولیا رسیده است؛ البته همه این گل‌ها در نمایشگاه‌های سالانه به نمایش گذاشته می‌شوند.

منبع: کجارو


قوانین در کره شمالی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا