خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,324
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
تجربه نقاشی دیجیتال با اپلیکیشن Krita
اپلیکیشن Krita,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها

اپلیکیشن نقاشی دیجیتال Krita به اندروید آمد.
سرپوش دیجیتالی - اپلیکیشن Krita، یک برنامه نقاشی دیجیتال در کلاس دسک تاپ است که اخیرا به سیستم عامل اندروید و کروم وارد شده است.

به گزارش آنا از اندروید پلیس، اپلیکیشن Krita یک ویرایشگر گرافیکی مجانی برای سیستم عامل های دسک تاپ است. این برنامه در ابتدا بعنوان رقیبی برای اپلیکیشن طراحی GIMP توسعه داده می شد، ولی بعد به یک برنامه نقاشی دیجیتال تبدیل شد. اخیراً نسخه اندروید آن موجود شده است.

به نظر میرسد این برنامه یک ویرایشگر کامل است که به تلفن های همراه و تبلت ها منتقل شده است. رابط کاربری ساده، نوار منوی قابل پنهان شدن و ابزارهای مختلف، کار را با این برنامه راحت تر کرده است.

این اپلیکیشن به خوبی از تلفن همراه ها و تبلت هایی که قلم دارند پشتیبانی کرده و حساسیت فشار آن ها را تشخیص می دهد. همینطور به میانبرهای قلم نیز مجهز است. به عنوان مثال با نگه داشتن دکمه قلم و کشیدن آن میتوان تصویر را جابه جا کرد.

اپلیکیشن Krita,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها



نقاشی دیجیتالی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Tabassoum، *RoRo*، . faRiBa . و یک کاربر دیگر

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
آیا می دانید نقاشی دیجیتال چیست ؟
نقاشی دیجیتال یا دیجیتال پینتینگ ( digital paint ) که در این بخش از هر دو واژه استفاده خواهیم کرد، در هنر معاصر تکنیک های بسیار متنوعی برای خلق یک اثر هنری وجود دارد که این تکنیک ها و روش ها را می توان در جنبه های مختلف هنر پیاده کرد.
در خلق این آثار زیبا و منحصر به فرد ردپای تکنولوژی نیز دیده می شود و امروزه بسیاری از هنرمندان برای خلق یک اثر هنری از فناوری کمک می گیرند.
ترکیب شدن فناوری و هنر پیشرفت های قابل ملاحظه ای را در این زمینه موجب شده و امروزه آثار هنری خلاقانه و متنوعی را شاهد هستیم.

مزایای نقاشی دیجیتال

یکی از این موارد، نقاشی دیجیتال است. نقاشی دیجیتالی یا تصویرسازی دیجیتال یکی از شاخه های بسیار پر طرفدار هنر معاصر است که در آن از مهارت های هنری در کنار نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می شود.
تصویر سازی دیجیتالی محبویت زیادی دارد و از آن در زمینه های مختلفی استفاده می شود. در این بخش از پویا اندیش با ما همراه باشید تا بیشتر با :

هنر نقاشی دیجیتالی ،
انواع نقاشی دیجیتالی ،
مزیت های نقاشی دیجیتال
و محدودیت هایی که دارد آشنا شویم.
تعریف دقیق نقاشی دیجیتالی چیست
نقاشی دیجیتال چیست
یک نقاشی دیجیتالی در واقع با استفاده از یک برنامه گرافیکی انجام می شود.
این برنامه گرافیکی مانند یک جعبه نقاشی مجازی است که در آن هنرمند به مجموعه ای از قلم موها، رنگ ها و سایر ابزارهای مورد نیاز برای نقاشی در یک کامپیوتر دسترسی دارد. در واقع هنرمند برای طراحی دیجیتالی از یک نرم افزار اختصاصی گرافیکی استفاده می کند تا یک نقاشی دیجی تالی را به تصویر بکشد.

به نقاشی دیجیتال به انگلیسی نقاشی دیجيتال آرت ( digital paint art ) گفته می شود.
این تعریف شامل یک نقاشی روی صفحه دیجیتال اولیه آن که همان یک فایل کامپیوتری است تا زمانی که آن را روی یک حامل فیزیکی نظیر کاغذ، شیشه چاپ می کنیم می شود.
در واقع یک نقاشی دیجیتالی می تواند تنها به صورت یک نقاشی الکترونیک باقی بماند و هم می توان آن را به صورت یک نمونه نقاشي دیجيتال چاپ کرد.



نقاشی دیجیتالی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
به کسی که یک نقاشی دیجیتالی را به تصویر می کشد، طراح دیجیتال گفته می شود.
یک طراح دیجیتال باید علاوه بر مهارت های اولیه نقاشی و تصویرسازی ، به کار با نرم افزارهای کامپیوتری نیز تسلط داشته باشد و با مسلط بودن بر برنامه های دیجیتال پینتینگ مختلف، بتواند به بهترین شکل ممکن از این ابزارها و قابلیت هایی که دارند برای طراحی دیجیتالی استفاده کند.
طراح دیجیتالی باید به :

سبک های نقاشی دیجیتال ،
کاربرد نقاشی دیجیتال
و زمینه های مختلف استفاده از تصویرسازی دیجیتالی آشنا باشد.
ویژگی های بصری نقاشی دیجیتالی چیست ؟
طراحی گرافیک چیست
دیجیتال پینتینگ با دیگر اشکال هنر دیجیتال ، به ویژه هنرهای کامپیوتری متمایز است.
این هنر رندر کامپیوتری از یک مدل را شامل نمی شود. هنرمند از تکنیک های نقاشی برای ایجاد یک عکس نقاشي ديجيتالی به طور مستقیم بر روی کامپیوتر استفاده می کند.
تمام برنامه های نقاشی دیجیتال سعی می کنند، استفاده از رسانه های فیزیکی را از طریق برس های مختلف و جلوه های رنگی تقلید کنند و تمام لوازم نقاشی دیجیتال را در اختیار کاربران قرار دهند.
در واقع در این برنامه های نقاشی دیجیتالی علاوه بر تمامی ابزارهای سنتی برای نقاشی، یک سری ابزارهای اختصاصی دیگر برای تصویر سازی دیجیتال وجود دارد که در خارج از یک کامپیوتر نمی توان به این ابزارها دسترسی یافت.

خلق یک اثر هنر با دیجیتال پینت
استفاده از همین ابزارها و قابلیت های دیجیتالی برای خلق یک عکس دیجیتال پینتینگ آن را با نقاشی های غیر دیجیتالی متمایز می کند.
قدرت منحصر به فرد برنامه را می توان از اتصال فرمول های دقیق هندسی به خطوط و اشکال مختلف ردیابی کرد که به موجب آن تصویرسازی دیجیتالی از طریق این برنامه ها بسیار دقیق تر و حرفه ای تر می شود.
این در حالی است که برای دست انسان غیر ممکن است که اشکال دقیقا یکسانی را با دست ایجاد کند. در یک نرم افزار اختصاصی برای طراحی دیجیتالی اساس نقاشی به سبک :

برداری،
وکتور،
شطرنجی
یا ترکیبی از این تکنیک هاست.
درآمد نقاشی دیجیتال
سایر ویژگی های خاص نقاشي ديجيتالي عبارتند از:

شفافیت،
تقارن،
تکرار دقیق،
دایره ها،
مربع ها
و اشکال کامل دیگر،
برجسته سازی
و سایر خطاهای دید سه بعدی، حرکت خیلی آهسته و صفحات تماما تک رنگ.


نقاشی دیجیتالی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
این روش، زبانی از رنگ و تصویر به صورت تنها یا در ترکیب با نقاشی «رستر» ایجاد می کند که کاملا جدید است و به هیچ وجه با رنگ و قلم «واقعی» نمی تواند بیان شود.
یکی دیگر از ویژگی های نقاشی دیجیتال ، تـ*ـخت بودن سطح نمایش فیزیکی است که به علت عدم امکان فنی برای تطبیق حالت قلم مو با سطح بافت است.

بهترین ابزارها برای نقاشی دیجیتال چیست؟
اگر چه بسیاری از دوست داران هنر همچنان ظاهر هنری رنگ واقعی بر روی بوم را ترجیح می دهند، یک اثر هنری دیجیتال شفافیت و وضوحی دارد که در هنگام استفاده بسیار جذاب است.
مخصوصا در حامل هایی که به جای پنهان کردن این ویژگی ها از آنها پشتیبانی می کنند مانند :

کاغذ هنری نازک،
آلومینیوم قلم مویی ،
پوستر،
پرپکس و غیره.
اگر می خواهید در مورد تفاوت طراحی دیجیتال با نقاشی دیجیتال بیشتر بدانید بخش مربوطه را مطالعه کنید.

لوازم نقاشی دیجیتال در برنامه شامل چه ابزارهایی می شود؟
نقاشی دیجیتال چیست
همان طور که گفته شد در یک برنامه کامپیوتری برای خلق یک نقاشی دیجیتالی ، تمامی ابزارهای اولیه در کنار یک سری ابزارهای حرفه ای تر وجود دارد.
در بسیاری از برنامه ها، برس هایی هستند که به شکل دیجیتالی طراحی شده اند تا سبک سنتی مانند :

روغن،
آکریلیک،
پاستیل،
زغال چوب،
قلم
و حتی رسانه هایی مانند آبرنگ را نشان دهند.
در نتیجه می توان در کامپیوتر یک نمونه نقاشی دیجیتال مبتنی بر واقعیت را خلق کرد و هر سبکی که در نظر است را به صورت دیجیتالی اجرا کرد.
برنامه های نقاشی دیجیتال مختلف ابزارها و قابلیت های متفاوتی را ارائه می دهند.


نقاشی دیجیتالی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
نقاشی دیجیتال چیست ؟
دیجیتال آرت شاخه ای از هنر است که در آن از ترکیب هنر و تکنولوژی استفاده می شود. در هنرهای دیجیتالی از ابزارها و برنامه های کامپیوتری به جای شیوه های سنتی و دستی برای خلق یک اثر هنری استفاده می شود.

آیا هنر دیجیتالی یک شکل هنری واقعی است؟
هنر دیجیتالی بر خلاف تصور بسیاری از افراد یک هنر تقلبی و غیر واقعی نیست و قطعا می توان آن را یک هنر واقعی دانست. این هنر نیز درست مانند سایر شاخه های هنری به زمان، تلاش و کسب مهارت های خلاقانه نیاز دارد تا بتوان یک عکس نقاشی دیجیتالی را خلق کرد.

عکس دیجیتالی چیست؟
عکس دیجیتالی در واقع یک تکنیک طراحی و تصویرسازی دیجیتال است که در آن از ترکیب عکس و نقاشی برای خلق یک اثر هنری استفاده می شود.

به عنوان روشی برای ایجاد یک شی هنری، این تکنیک توانسته روش‌های نقاشی‌های قدیمی معمولی مثل رنگ روغنی، اکرلیک، جوهری و... را با هم ادغام کند، که بر روی بسـ*ـترهای نقاشی قدیمی مختلفی مثل پارچه بوم، کاغذ یا پلی استر به وسیله ماشین آلات چاپ که وابسته به نرم‌افزارهای کامپیوتری است چاپ می‌شوند.

این تکنیک به برنامه‌های گرافیکی اشاره دارد که از یک بوم مجازی و جعبه ابزار نقاشی مجازی، رنگ‌ها و دیگر ابزار استفاده می‌کند که این جعبه ابزار شامل مواردی است که به غیر از دنیای مجازی در جای دیگری یافت نمی‌شود، که باعث می‌شود آثار دیجیتالی خلق شده، نگاه و حس کاملاً متفاوتی از آثار ساخته شده قدیمی به بیننده دست دهد.

نرم‌افزارهایی ساخته شده‌اند که برای تولید گرافیک‌های برداری و غیر برداری سودمندند. گونه ای دیگر که مختص نقاشی کردن هستند از جمله می‌توان «کورل پینتر» را نام برد که یک «استودیو نقاشی» را در اختیار هنرمند قرار می‌دهد تا بتواند تمام خلاقیت هنری اش را برای آفرینش بکار بندد. «کورل پینتر» چندین سال پیش توسط کمپانی «کورل» برای نقاشی کردن عرضه شد و نه هیچ کار دیگری. چُنین نرم‌افزارهایی، ماهیت ویژهٔ هنر دارند و در ساخت آنها همهٔ معیارهای علمی و آکادمیک «هنر نقاشی» لحاظ شده‌است


نقاشی دیجیتالی

 
آخرین ویرایش:

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
ویژگی‌های بصری خاصی که نقاشی‌های دیجیتالی دارند به نرم‌افزارهای استفاده شده آنها بازمی‌گردد که شامل مواردی همچون شفافیت، تقارن، تکرار، بافت تصویر، برجسته کردن و اشکال مختلف مانند دایره‌ها و مربع‌ها و غیره است.

یکی از مواردی که به واسطه نرم‌افزارها به توانایی‌های هنرمند می‌افزاید قابلیت بازگشت به مراحل قبلی طراحی خود است که بدون ایجاد ردی از گذشته می‌توانند تصویر خود را ایجاد کنند. این امر راه را برای ایجاد تصاویر بصری بسیار آسان‌تر از روش‌های فیزیکی قبلی می‌کند.

انتخاب برنامه برای نقاشی دیجیتالی بستگی به خصوصیات طرحی دارد که مد نظر هنرمند است و همچنین نوع خروجی که برنامه ارائه می‌کند، و از همین رو طراحان به محیط‌های مختلفی برای ایجاد آثار خود دسترسی دارند که با ویژگی‌های جدیدی مجهز شده‌اند.

نقاشی دیجیتالی دست کم از پنج جهت در هنر دیجیتالی شناخته شده‌است:

هنر تولید شده به وسیله کامپیوتر: که مستقیماً از هوش مصنوعی کامپیوتر و برنامه‌نویسی آن منشأ گرفته‌است، و تصویر ایجاد شده نتیجه یک رشته از صفرها و یک هاست، مثل نوت‌های موسیقی که خودشان به خودی خود موسیقی به حساب نمی‌آیند اما نمادهایی هستند که مشخص می‌کنند موسیقی چگونه نواخته شود.
عکس هنری دیجیتالی: از یک عکس آغاز می‌شود که با دستکاری و تغییر شکل و البته به کمک ابزار دیجیتالی به یک تصویر جدید تغییر میابد.
پویانمایی دیجیتالی: یک سری از نقاشی‌ها و ترسیم هاست که لزوماً در یک کامپیوتر ساخته نشده‌اند ولی به کمک یک برنامه کامپیوتری دستکاری و ویرایش شده‌اند.
ویدئوی دیجیتالی: یک سری از عکس‌ها یا ویدئوها است که به همین روش دیجیتالی دستکاری شده و حرکت داده شده‌اند.
نقاشی دیجیتالی سنتی: یک تصویر ساخته شده به همان روش قدیمی که از قلم مو برای نقاشی استفاده می‌شد، اما اینبار با بوم نقاشی و ابزارهای دیجیتالی.


نقاشی دیجیتالی

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا