خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 16 ساعت 17 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از معروفترین رویدادهای سالیانه ایتالیا، کارناوال ونیز است که همه ساله، چهل روز قبل از عید پاک یا همان ایستر و در ماه فوریه در ونیز برگزار می شود و معمولا 11 روز به طول می انجامد. کارناوالی با سابقه طولانی که همه ساله خیل مشتاقان را از سراسر دنیا به سمت ونیز می کشاند. فلسفه وجودی این کارناوال از میان برداشتن اختلافات طبقاتی بوده است بنابراین همه شرکت کنندگان با لباس ها و ماسک های مبدل در جشن شرکت می کنند تا ثروتمند از فقیر، قابل تشخیص نباشد. در این کارناوال فعالیت های زیادی از قبیل نواختن موسیقی، خواندن شعر و سرود، اجرای حرکات آکروباتیک و ... انجام می شود. ونیزی های هنرمند این مراسم را بسیار باشکوه برگزار می کنند و با نورپردازی ها، رنگ افشانی ها و آذین بندی های بی نظیر، حال و هوای دیگری به شهر می بخشند. قایق هایشان را تزیین می کنند و خودشان با لباس های رنگارنگ و ماسک های زیبا بر قایق می نشینند و لحظاتی ناب و زیبا را برای گردشگران به تصویر می کشند.


مسابقات اسب دوانی بدون زین
این مسابقات جذاب و مهیج که به "پالیو" معروفند، هر دوسال یکبار در میدان اصلی شهر سیه نا برگزار می شوند که قدمت برگزاری شان به قرون وسطی بر می گردد. علاوه بر اجرای این مسابقات مراسم جالب دیگری برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به نمایش های جذاب با لباس های تاریخی و زیبا اشاره کرد.


همه ساله در اولین یکشنبه ماه سپتامبر، مسابقه قایقرانی در کانال بزرگ شهر ونیز برگزار می شود. پیشینه این مسابقه به قرن 16 میلادی می رسد و مسابقه دهندگان با تزیین قایق هایشان به سبک و سیاق آن دوران، تماشاگران را با خود به اعماق تاریخ می برند. این مسابقات از چنان اهمیت و محبوبیت و شهرتی برخوردارند که همه مقامات رده بالای شهر از جمله داگ و همسرش با قایقی مخصوص و با لباس هایی سنتی در این مراسم حضور می یابند.


سالانه در شهر گوبیو(استان پروجا) و در ماه می فستیوالی برگزار می شود که طرفداران زیادی در سرتاسر ایتالیا دارد . مردم این شهر به نیت سه قدیس به سه بخش تقسیم می شوند سپس به هر قدیس رنگ مخصوصی تعلق می گیرد: گروه سنت اوبالدو لباس های زرد، گروه سنت جورج لباس های آبی و گروه سنت آنتونیو لباس های مشکی می پوشند. نحوه مسابقه به این صورت است که هر گروه می بایست یک شمع غول پیکر را در مسیری باریک و شیب دار حمل کند و گروهی که کمترین میزان افتادن شمع ها را داشته باشد برنده است. این مسابقه که با شور و هیجان خاصی همراه است یکی از پرطرفدارترین مسابقات ایتالیا محسوب می شود.



منبع: رز آبی


جالب ترین جشن های مردم ایتالیا

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا