خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
گردشگری ترس و وحشت در سال‌های اخیر، طرفداران بسیاری در سراسر جهان و ایران پیدا کرده است؛ تجربه‌ای در مکان‌های رعب‌آور که هرگز از یاد نخواهید برد.

‌بسیاری از گردشگران عاشق ماجراجویی و کاوش در مکان‌های ترسناک و رعب‌آور هستند؛ جاذبه‌هایی مخوف و محبوب چون قلعه‌های جن‌زده، کوهستان، جنگل‌های وحشتناک و کلبه‌های متروکه که از جاهای دیدنی ایران به شمار می‌روند و هر سال بازدیدکنندگان عاشق آدرنالین بسیاری را به‌سمت خود می‌کشانند. در این میان، برخی از افراد در حال انکار داستان‌های ترسناک هستند؛ در حالی که برخی دیگر برای یافتن واقعیت به‌سمت این مکان‌ها می‌روند تا راز آن‌ها را کشف کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ترسناک‌ترین جاهای ایران آشنا کنیم.

۱. قلعه جنی - کیش
قلعه جنی در غرب جزیره کیش در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد و یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی کیش و همچنین ایران به شمار می‌آید. روایت‌ها و افسانه‌های بسیار وحشتناکی درباره این جاذبه تاریخی گفته می‌شوند که به باور بسیاری از افراد، فقط داستان نیستند و ریشه در واقعیت دارند.


۴ نقطه ترسناک ایران که نباید به آن‌ها قدم بگذارید

 

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
قلعه جنی در دهه ۴۰ هجری شمسی به‌عنوان پاسگاه هنگ مرزی استفاده می‌شد؛ تا زمانی که به‌دلیل مرگ مشکوک چهار سرباز در زمان کشیک شبانه در پاسگاه به سرعت تخلیه می‌شود. جسد بی‌جان با چشمان بهت‌زده و صورت کبود آن‌ها در ساعات اولیه صبح و نوبت تعویض شیفت نگهبانی کشف شد. تا چند سال کسی به سراغ قلعه جنی نرفت؛ تا اینکه یکی از رانندگان تاکسی کیش مسافری را برای بازدید کشتی یونانی می‌برد و در زمان انتظار برای مسافر به‌سمت قلعه می‌رود. او در حوالی غروب به قلعه جنی می‌رسد و گروهی را در یک مراسم عروسی مشاهده می‌کند که به‌جای پا، سم داشتند.

۲. باغ سنگی - سیرجان
باغ سنگی در دشت‌های سیرجان، یکی از متمایزترین دیدنی‌های ترسناک ایران است؛ باغی که سرسبز نیست و به‌جای میوه از درختان آن سنگ آویزان است. باغ سنگی سیرجان اثر هنری و حاصل تلاش چند ساله یک پیرمرد در دهه ۴۰ شمسی است؛ فردی کر و لال به نام درویش خان که پس از اصلاحات ارضی در دوره پهلوی باغ‌ها و زمین‌های خود را از دست داد و در حرکتی اعتراضی در صحرای کنار یکی از باغ‌هایش تنه خشکیده درختان را کاشت و سپس شروع به آویزان کردن سنگ از آن‌ها کرد. وی این کار را آن‌قدر ادامه داد که در نهایت باغی سنگی و ۶ گوشه به وسعت هزار متر با ۱۸۰ درخت شکل گرفت.

باغ سنگی شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما قدم زدن در میان آن و سوال‌های بی پاسخ در درختان، تجربه‌ای رعب‌آور را برای شما رقم خواهد زد. در این میان چند نکته نیز راجع به سنگ‌ها وجود دارد. به‌طور مثال، تمام سنگ‌های آویزان از درختان به‌طرز ماهرانه‌ای سوراخ شده‌اند؛ در حالی که هیچ دستگاهی در آن زمان برای سوراخ کردن سنگ‌ها وجود نداشته است. برخی از سنگ‌ها نیز آن‌قدر بزرگ هستند که یک مرد تنومند به‌سادگی نمی‌تواند آن‌ها را جمع‌آوری کند.


۴ نقطه ترسناک ایران که نباید به آن‌ها قدم بگذارید

 

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳. کلبه وحشت - انزلی
کلبه وحشت انزلی از دیدنی‌های بندر انزلی است که به باور برخی در دل جنگل هفت دغنان قرار دارد. بومیان این منطقه، صداهای زیادی را از این جنگل شنیده‌اند و بر این باورند که این مکان، محل تردد شبانه و زندگی ارواح و اجنه است. اگر در دل جنگل پیش بروید، به کلبه‌ای دو طبقه، متروکه و پرماجرا می‌رسید که افسانه‌های محلی بسیاری در مورد آن وجود دارند. یکی از مشهورترین داستان‌های ترسناک کلبه وحشت انزلی به سال ۱۳۶۵ بازمی‌گردد؛ زمانی که چهار پسر جوان تصمیم می‌گیرند یک شب را در کلبه وحشت انزلی بگذرانند؛ اما شب هنگام، دو نفر از آن‌ها به دلایلی نامعلوم از کلبه وحشت انزلی فرار می‌کنند؛ در حالی که دو نفر دیگر در کلبه باقی می‌مانند. گفته می‌شود که یکی از آن‌ها در کلبه از ترس، سکته قلبی می‌کند و می‌میرد و نفر دوم نیز به جنون دچار می‌شود.

جالب است بدانید که داستان‌های ترسناکی که درباره کلبه وحشت انزلی گفته می‌شود، در مکانی در اطراف روستای هفت دغنان اتفاق افتاده است؛ اما در حال حاضر هیچ کلبه‌ای در این جنگل وجود ندارد و اهالی این داستان‌های ترسناک را انکار می‌کنند. در واقع این کلبه متروکه روستای رینه است که امروزه به کلبه وحشت انزلی شهرت پیدا کرده است.

۴. جنگل جیغ - طرقبه
جنگل جیغ مشهد بر اساس داستان‌های محلی، جنگلی نفرین‌شده و محل زندگی اجنه و شیاطین است؛ جنگلی که صداهای عجیبی (شبیه به سوت یا جیغ) در طول شب تا سپیده‌دم در آن طنین می‌اندازد؛ صدایی که به‌محض تاریک شدن هوا به گوش می‌رسد و به‌گفته بسیاری به صدای جیغ زنی شباهت دارد که گویی در حال سوختن در آتش است و از ته دل فریاد می‌زند. برخی افراد اعتقاد دارند که جنگل جیغ، محل سکونت اجنه و شیاطین است و شب هنگام، شیاطین و ارواح نفرین‌شده در این جنگل پرسه می‌زنند.
تحقیقات علمی در جنگل جیغ مشهد نشان داد که صدای جیغ مربوط به‌نوعی خاص از جیرجیرک به نام «کز» یا «چز» است که در فصل پربارش به روستا حمله می‌کند و در لابلای درخت‌ها و گیاهان پنهان می‌شود. تعداد زیاد این جیرجیرک‌ها سبب می‌شود که آواز دسته جمعی آن‌ها مانند صدای جیغ و زوزه به نظر برسد. با وجود تحقیقات و کشف منشأ صدای جیغ، سوال‌های زیادی درباره این جنگل وجود دارند که تا به امروز پاسخ مشخصی به آن‌ها داده نشده است. بسیاری معتقدند که این تحقیقات، تنها تلاشی برای جلوگیری از رعب و وحشت بیشتر در روستا است.


۴ نقطه ترسناک ایران که نباید به آن‌ها قدم بگذارید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا