خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
گورستان عجیب "یئری" در شرق مشکین‌شهر در استان اردبیل واقع شده که برخی معتقدند قدمت آن به دوران هخامنشین برمی‌گردد و برخی دیگر معتقدند که عمر بعضی آثار تا هزاره سوم قبل از میلاد، عصر آهن، سفال خاکستری و نخودی و نارنجی هم می‌رسد.

این گورستان دارای ۴۵۰ گور است که ابعاد کوچک‌ترین آن‌ها ۳ متر و بزرگ‌ترین آن‌ها ۸ متر است؛ وجود سنگ قبر‌هایی با نقش‌های یکنواخت از چهره انسان‌هایی که دهان ندارند بر جنبه‌های رازآلود این گورستان افزوده است، منطقه باستانی شهر یئری در شمال غربی روستای پیرازمیان در ۳۱ کیلومتری شرق مشگین شهر در کنار رود قره سو قرار دارد؛ وسعت این منطقه تاریخی ۴۰۰ هکتار است. اشیای باستانی با ارزشی که از این گور‌ها بیرون آمده در موزه خلخال نگه‌داری می‌شود.

گور‌های این محوطه از نوع کلان سنگی و گورکان است و یک غار باستانی و تپه‌ای متعلق به دوران اسلامی در این مکان شناسایی شده است. تخمین زده می‌شود این منطقه از ۶ هزار سال پیش از میلاد مسکونی بوده است و فرهنگ «مگالی تیک» در آن منطقه مشهود است. سنگ‌نگاره‌های این گورستان با استفاده از سنگ‌های محکم، استخوان حیوانات و فلزات سخت شکل گرفته‌است و نقش‌هایی از بز کوهی، انسان در حالت‌های مختلف و چندین نقش نامشخص دیگر قابل مشاهده‌اند. علاوه بر این، نقوش انسان‌هایی وجود دارد که دهان ندارند و هنوز دلایل این نقوش کشف نشده است.


حقایقی ترسناک از گورستان مرموز «انسان‌های بی‌دهان» در ایران

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا