خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
گاهی دوران عقد برای برخی از افراد برخلاف تصورشان ، شیرین نیست و به جای این که بهترین دوران زندگی شان باشد تبدیل به کابوسی با دعواهای پی در پی می شود و این جر و بحث ها گاهی به قدری زیاد است که حتی میتواند منجر به جدایی شود. در این مطلب از بیتوته شما را با این اختلافات و راههای رفع آنها آشنا می کنیم.
سطح توقعات به خصوص توقعات عاطفی در دوران عقد بسیار بالا است و زوجین از یکدیگر انتظار دارند که در تمام موارد اولویت طرف مقابل باشند، ولی گاهی به دلیل سهل انگاری یک نفر یا توقع بیش از حد طرف مقابل ، عدم سازگاری و نداشتم مهارت برقراری ارتباط صحیح ، این توقعات برآورده نشده و منجر به اختلاف و دعواهای پی در پی در دوران عقد می شود.



حتما شنیده اید که دوران عقد میتواند یکی از شیرین ترین دوران های زندگی شما باشد. شما توانسته اید با فرد مورد علاقه تان ازدواج کنید و زندگیتان را کنار او شروع کرده اید. ولی این داستان برای همه به این شکل پیش نمی رود.



دخالت خانواده ها ، عدم توانایی سازگاری زوجین با خانواده طرف مقابل ، نگرانی ها و اختلاف سلیقه برای خرید جهیزیه یا اختلاف نظر درباره هزینه ها میتواند باعث ایجاد اختلاف و دعوا در دوران عقد شود که گاهی منجر به طلاق در همین دوران خواهد شد.



در مواردی که شما متوجه می شوید انتخابتان اشتباه بوده و تصور دیگری از شخص مقابل داشته اید شرایط متفاوت است ولی در مواردی که اختلافات به دلیل عدم آشنایی با مهارت های درست ارتباطی ایجاد شده است میتوانید با کمی تغییر رفتار ، آموزش مهارت های ارتباطی و کمک گرفتناز مشاوره از سوءتفاهم های زیادی در دوران عقد پیشگیری کرده و از بروز دعوا و درگیری جلوگیری کنید.



دلایل اصلی اختلاف و دعوا در دوران عقد
ورود به دوران عقد که برخی به عنوان دوران نامزدی رسمی از آن یاد می کنند به این معنی است که زوجین ازدواج خود را به صورت رسمی به ثبت رسانده اند ولی هنوز زندگی مشترکشان را زیر یک سقف شروع نکرده اند با این حال یکدیگر را به عنوان همسر پذیرفته اند و تعهد بیشتری نسبت به اوایل آشنایی نسبت به هم دارند و به صورت جدی و عمیق به آینده زندگی با هم فکر میکنند و با ارتباط عاطفی و **** که بینشان ایجاد می شود میتوانند شناخت واقعی تری نیست به هم پیدا کنند.



در دوران عقد و نامزدی مهارت های حل مشکل ، همکاری ، تعهد و پذیرش و سازگاری زوجین به چالش کشیده می شود.

از آنجا که سطح توقعات عاطفی زوجین در این دوران بسیار بالا است در برخی افراد باعث مصمم تر شدن برای تشکیل سریعتر زندگی مشترک می شود ولی در برخی موارد با سهل انگاری یک طرف ، اختلافات بیشتر شده و حتی ممکن است باعث شود به انتخاب خودشان شک کنند.



براساس آمار حدود 50 درصد از طلاق های ایران در دورن عقد اتفاق می افتد.

مهم ترین موضوعاتی که در دوران عقد باعث بروز اختلاف و دعوا بین زوجین می شود عبارتند از :


اختلافات در دوران عقد

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
از بین رفتن اعتماد : پی بردن به موارد از جمله دروغ گویی ، خیـ*ـانت عاطفی ، پنهان کاری و غیره.



اختلاف در رابـ*ـطه : اختلاف در حدود رابـ*ـطه در دوران عقد یا تفاوت فاحش


عادت های ناخوشایند : فعالیت زیاد در فضای مجازی ، انواع اعتیاد ، عدم رعایت بهداشت شخصی ، شلختگی و غیره .



انتخاب اشتباه : شک کردن به درستی انتخاب ، بر آروده نشده معیارها و انتظارات .



اختلاف در برنامه ریزی عروسی : زمان عروسی ، هزینه مراسم ، شکل برگزاری مراسم ، تعداد مهمانان و غیره .



اختلاف خانواده ها : اختلافات فرهنگی ، آداب و رسوم ، رفت و آمد و غیره .



مشکلات مالی : مشکلات مالی یا نحوه پرداخت هزینه ها میتواند منجر به دعوا شود.



عوامل اختلاف و دعوا در دوران عقد
عوامل زیادی میتواند باعث بروز مشکلات ، اختلاف و دعوا در دوران عقد شود که رایج ترین آن ها را با شما در میان می گذاریم:



آشنایی کوتاه مدت
عدم شناخت کافی از نامزدتان و عجله داشتن برای عقد میتواند یک یاز دلایل اصلی ایجاد مشکلات در دوران عقد باشد. معمولا زوجینی که کمتر از 6 ماه فرصت نامزدی و شناخت برای انتخاب همسر داشته اند ، بعد از عقد دچار مشکلات بیشتری می شوند در صورتی که اگر زمان کافی برای شناخت در دوران نامزدی صرف کرده بودید دیگر کارتان به عقد و طلاق بعد از عقد نمی رسید.



طولانی شدن دوران عقد
یکی از عوامل طولانی شدن دوران عقد معمولا مشکلات مالی و اقتصادی است یا فرصتی که خانواده پسر برای خرید خانه نیاز دارند. عواملی از جمله بیکاری ، عدم توانایی تامین زندگی مستقل ، عدم توانایی تهیه مسکن ، هزینه مراسم عروسی ، خرید جهیزیه و غیره شروع زندگی مشترک را به تاخیر می اندازد و باعث ایجاد سردرگمی و دلخوری بین زوجین می شود. به عقیده کارشناسان حداکثر زمان عقد حدود 1 سال است و طولانی تر شدن آن میتواند منجر به بالا گرفتن دعواها و سرد شدن رابـ*ـطه زوجین شود.


اختلافات در دوران عقد

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدیریت اختلاف و دعوا در دوران عقد
برای مدیریت اختلاف و دعوا در دوران عقد هرگز از خشونت استفاده نکنید چر که خشم و خشونت یک رفتار غیربالغانه است همیشه تاثیر ناخوشایندی روی ارتباطتان دارد و صمیمیت بینتان را از بین خواهد بود.



باید این واقعیت را بپذیرید که اختلاف نظر در زندگی مشترک کاملا طبیعی است و ممکن است کارتان به بحث و دعوا و ناراحتی برسد ولی باید به صورت منطقی و با گفتگو این مشکل و اختلاف را حل کنید.



با طعنه و کنایه با هم صحبت نکنید و احترام هم را حفظ کنید. شما میتوانید تعارضات پیش آمده را با همدلی و گفتگویی محترمانه حل کنید.



به نقش خودتان در بروز دعوا به صورت منطقی فکرکنید و اشتباهتان را بپذیرید و بابت آن عذرخواهی کنید. فکر نکنید همیشه حق با شما است ، سعی کنید شنونده ای قوی باشید و حرفها و اعتراضات طرف مقابل را به صورت کامل گوش دهید تا بتوانید او را درک کنید.

اگر دعوا به قدری شدت گرفت که قابل کنترل نبود مودبانه محیط را ترک کنید تا هر دو آرام تر شوید و بتوانید به درستی فکر کنید.



در مشاجرات نوع صحبت کردن شما بیشتر از مطلبی که بیان می کنید باعث ایجاد مخالفت می شود. سعی کنید حرفهایتان را با آرامش و صمیمانه بیان کنید تا اجازه شروع درگیری و دعوا را ندهید تا رابـ*ـطه عاطفی ماندگارتری را تجربه کنید.



در صورتی که هر صحبتی از طرف مقابل باعث خشم و ستیزه جویی از جانب شما شود به مرور زمان همسرتان از گفتن نظرات و احساساتش می ترشد و سعی میکند برای محافظت از خودش کمتر با شما ارتباط داشته باشد ، سکوت اختیار کند و توجه کمتری به شما داشته باشد و کم کم اعتماد بین شما از بین خواهد رفت.



سعی کنید بیاموزید که از درگیری و دعوای بیهوده اجتناب کنید و با احترام با هم گفتگو نمایید. به جای بحث های بی فایده ، گفتگویی دوستانه داشته باشید. از تعارضات ایجاد شده برای بهبود رابـ*ـطه و رفع نقاط ضعفتان استفاده کنید تا در کنار هم به رشد و تکامل برسید .



در یک ازدواج سالم و موفق گاهی دعوا و اختلاف نظر ایجاد می شود. شما این حق را دارید با چیزی که باعث آزارتان می شود مخالفت کنید و احساسات درونی خودتان را بیان کنید و اجازه ندهید خشم و ناراحتی سرکوب شده باعث ایجاد فاصله بین شما شود و شما را به سمت جدایی عاطفی بکشاند.

اختلافات جزئی ایجاد شده را بیان کرده و با همفکری هم آنها را حل کنید تا کیفیت رابـ*ـطه تان افزایش پیدا کند.

منبع: بیتوته


اختلافات در دوران عقد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا