خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
روغن باباسو ، شباهت زیادی به روغن نارگیل دارد ولی برخلاف روغن نارگیل چرب نیست و در صنایع آرایشی و بهداشتی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب شما را با خواص روغن باباسو آشنا می کنیم.
روغن باباسو (به انگلیسی: Babassu oil) که به نام روغن نارگیل ماکائو هم معروف است ، روغنی گیاهی است که از دانه های نخل باباسو ، درخت بومی جنگل های آمریکا جنوبی بدست می آید. این درخت نخل بومی شمال شرق برزیل است و روغن باباسو را با استفاده از پرس سرد از مغز میوه های درخت می گیرند.



رنگ روغن باباسو ، زرد است و بعد از تصفیه سفید رنگ می شود ، خواصش شباهت زیادی به روغن نارگیل دارد و گاهی به عنوان جایگزین روغن نارگیل مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که روغن باباسو دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است برای سلامتی پوست و مو مفید است و میتواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کرده و از سویی دیگر مصرف خوراکی آن باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.



روغن باباسو سرشار از اسیدهای چرب اشباع ( لوریک اسید ، پالمتیک اسید ، اولئیک اسید و میریستیک اسید ) است و به همین دلیل در دمای اتاق حالت جامد دارد. لوریک اسید علاوه بر این که خواص ضد باکتری دارد در مطالعات آزمایشگاهی باعث مرگ سلولهای سرطانی شده است. اولویک اسید خواص ضد التهابی ، مرطوب کننده و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را دارد.



مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها در روغن بالاسو باعث کاهشاثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن شده و در نتیجه به کاهش التهاب در بدن کمک میکند.

این روغن خواص ضد باکتریایی قوی دارد و میتواند به درمان عفونت های ناشی از باکتری استافیلوکوکوس کمک کند.


فواید روغن باباسو

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
خواص روغن باباسو برای پوست
با وجودی که میتوان از روغن باباسو در پخت و پز استفاده کرد ولی بیشترین استفاده آن در محصولات مراقبتی پوست و مو از جمله اسکراب ، صابون و لوازم آرایشی است.

روغن باباسو به دلیل وجود اسید اولئیک خواص مرطوب کننده برای پوست و مو دارد و میتواند به درمان موهای خشک و آسیب دیده کمک کرده و به صاف تر شدن موها و از بین رفتن موخوره کمک کند.

بارزترین تفاوت این روغن با روغن نارگیل در چرب نبودن آن است و به همین دلیل برای استفاده موضعی روی پوست ایده ال است.



خاصیت سیلیکون طبیعی روغن باباسو
روغن باباسو در بسیاری از کرم ها و شامپوها مورد استفاده قرار می گیرد ، این روغن درست مانند روغن نارگیل ، مرطوب کننده و مغذی است ولی بر خلاف روغن نارگیل سبک است ، اگر تا به خال از روغن نارگیل روی پوست یا مو استفاده کرده باشید متوجه چربی بیش از حد آن شده اید و حتی مجبور به شستن موها خواهید شد که احساس سنگینی نکنید ، ولی روغن باباسو با بافت سبکی که دارد ، پوست و مو را هیدراته میکند بدون این که باعث ایجاد احساس سنگینی شود به همین دلیل است که برخی برندها به جای استفاده از سیلیکون برای ابریشمی کردن موها که ماده ای شیمیایی است ، از روغن باباسو به عنوان جایگزین طبیعی سیلیکون استفاده میکنند.


فواید روغن باباسو

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیشگیری از پیری زودرس پوست با روغن باباسو
اگر منطقه T چربی روی صورتتان دارید احتمالا تصور میکنید چنین روغن متراکمی ، منافذ پوستتان را مسدود کرده و باعث بروز آکنه می شود با این حال روغن باباسو بسیار سبک است و میتواند بدون بستن منافذ پوستی به لایه های داخلی پوست نفوذ کند و با افتادگی و پیری پوست به روشی طبیعی مقابله کند. از این روغن میتوانید برای صورت استفاده کنید و بدون احساس سنگینی تا ساعت ها پوستتان را هیدراته نگه دارید.



آبرسانی پوست بدن با روغن باباسو
از روغن باباسو میتوانید علاوه بر مو و صورت روی پوست بدن هم استفاده کنید ، این روغن علاوه بر این که پوست را هیدراته میکند دارای ویتامین ها و انتی اکسدیان هایی است که باعث می شود پوست شما سفت و محکم باقی بماند. بافت سبک آن باعث می شود به راحتی جذب شود و احساس چسبندگی روی پوست نداشته باشید و به راحتی بعد از چرب کردن بدن ، لباس بپوشید. اگر پوستی خشک دارید که سبوم کمی تولید میکند ، روغن باباسو میتواند خشکی پوستتان را از بین ببرد.


فواید روغن باباسو

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
درمان آکنه و جوش صورت با روغن باباسو
روغن باباسو به دلیل خواص ضد باکتری و مرطوب کننده طبیعی که دارد به سلامت پوست کمک کرده و باعث بهبود آکنه و جوش صورت می شود. چرب نبودن و سبک بودن این روغن باعث شده که در محصولات ضد آکنه مورد استفاده قرار بگیرد.



نرم کردن لـ*ـب ها با روغن باباسو
این روغن میتواند به درمان خشکی لـ*ـب ها کمک کرده و باعث شود لـ*ـب هایی نرم ، صورتی و خوش رنگ داشته باشید ، شما میتوانید از این روغن به جای بالم لـ*ـب به صورت روزانه استفاده کنید.



بهبود لطافت پوست با روغن باباسو
ذوب شدت سریع روغن باباسو در مواجهه با گرمای پوست باعث افزایش طراوت پوست می شود و میتواند به راحتی به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و احساس طراوت و شادابی بیشتر به پوست بدهد. این روغن خاصیت آبرسانی عالی دارد و باعث می شود احساس خنکی روی پوست داشته باشید.

استفاده از این روغن پوست های چرب را سالم و براق نشان داده و پوست های خشک و پوسته پوسته را نرم و لطیف میکند.



درمان زخم های کوچک با روغن باباسو
بومیان امریکای جنوبی برای درمان زخم های کوچک و بریدگی های سطحی از روغن باباسو استفاده میکنند. مقدار بالای آنتی اکسیدان های این روغن به ترمیم زخم کمک میکند. خواص ضدمیکروبی و ضد باکتریایی این روغن به ترمیم سریعتر زخم کمک میکند.



درمان التهاب پوستی با روغن باباسو
روغن باباسو سرشار از آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین ای و فیتواسترول ها است که به صورت موثر با التهاب پوستی مقابله میکنند. از این روغن میتوانید برای درمان بیماری های پوستی از جمله اگزما استفاده کنید.



درمان خشکی پوست سر
از این روغن میتوانید برای درمان خشکی پوسته سر و شوره سر ناشی از خشکی پوست سر استفاده کنید. خواص مرطوب کننده و ضد میکروب این روغن به از بین رفتن شوره سر کمک میکند.

تداخل دارویی روغن باباسو
روغن باباسو به عنوان یک سوخت زیستی شناخته می شود که میتواند جایگزینی برای سوخت دیزل محسوب شود. بیشترین مصرف این روغن در محصولات مراقبتی پوست و مو است و مصرف خوراکی آن بسیار محدود است. روغن باباسو در صورتی که به صورت خوراکی مصرف شود میتواند در موارد خاص با عوارضی همراه باشد.



مصرف میوه باباسو و روغن باباسو میتواند عملکرد تیروئید را مختل کند و برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید مناسب نیست.

روغن باباسو خاصیت رقیق کردن خون دارد و میتواند با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشید.

منبع: بیتوته


فواید روغن باباسو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا