M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,861
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
ونگوگ و سبک امپرسیونیسم
پیش از شناختن یک نقاش امپرسیونیست مانند ونگوگ بد نیست چند کلمه ای درباره ی امپرسیونیسم به طور کلی نقل کنیم.
امپرسیونیسم یک روش هنری است که در اواخر قرن 91 و اوایل قرن 02 متداول شد. اصطلاح امپرسیونیسم از یکی از پرده های نقاشی مانه manet به نام «امپرسیون» اتخاذ شده است.
امپرسیونیسم پس از هنر های تصویری pictorial arts به موسیقی و ادبیات راه یافت.
امپرسیونیسم در مقابل معیار های رسمی به پاخاست. امپرسیونیست های فرانسه خواستار بودند که هنرمند باید با طبیعت در تماس مستقیم باشد و بدون آن که دست و پایش در مقررات پرپیچ و خم هنر رسمی گیر کند بازتاب راستین دید مستقیم خود را ارائه دهد. در آثار خوب امپرسیونیست ها تا حدی هدف توسعه مرزهای پرتره نگاری، به ویژه باب کردن فضای باز در نقاشی حاصل شده است، لیکن دید محدود سـ*ـیاسی و استتیکی آن ها در هنر به ذهنیت منجر شد. بازآفرینی تأثیرات متغیر هوا و نور و اشتیاق به تثبیت مداوم تاثیرات متغیر به هدف مبدل گشت و سبب شد که امپرسیونیسم نتواند در جوانب ضروری زندگی نفوذ کند و یا جریان ها و کشمکش های ویژه آن عصر را منعکس کند. مثال واضح آن این است که امپرسیونیست های فرانسه که در عصر کمون پاریس می زیستند تقریبا فاقد نقاشی هایی هستند که حاوی محتویات عمیق اجتماعی باشند، و دورنما محبوب ترین موضوعی (ژانر) است که توجه آن ها را جلب می کرد. مع الوصف نباید زبان از تمجید آثار خوب امپرسیونیسم که نمایشگر زیبایی های جهان هستند کوتاه کرد و باید اقرار نمود که اینگونه آثار هنوز هم عظمت هنری خود را حفظ کرده اند.
ونگوگ تجسم جدید این حقیقت انجیلی است که انسان به وسیله ایمان به کمال می رسد، و مصداق این حقیقت استتیکی است که یک جو ایمان برتر از یک خروار فراست و هوشمندی است. ظاهرا همای اقبال از نخستین گام از وی روی برتافته بود، لکن عاقبت این هلندی نازیبا پیروز شد- یعنی به مقام یکی از اصیل ترین و مبارزترین چهره های عالم نقاشی نائل شد. ظاهر وی آن چنان بود که کودکان از هیبتش می رمیدند و پنهان می شدند و در چشم معدودی که می شناختنش خشکه مقدس و ساده دل بود و از نظر سایرین ترکیبی بود از روستایی، مجرم و حواری حضرت مسیح. بر جمجمه ناهموار بی تناسب او موهای قرمز درو شده و در چهره او یک بینی بزرگ، یک دهان تله مانند که با صدایی همچون چوب باز و بسته می شد به چشم می خورد. چشم های سبزی داشت که بر جهان با معصومیت مات کودکانه، و یا تعصب یک پیشگوی وحشتناک که از مرگگ و فنا خبر دهد می نگریست.
ونسان ونگوگ، که فرزند یک واعظ بود، در سال 3581 در هلند دیده به جهان گشود، و اگر بیانی گیرا و سیمایی نیکو داشت بی تردید به طیب خاطر به خدمت کلیسا در می آمد. در پاییز 9681 در یکی از مؤسسات پاریس، که به معامله آثار هنری می پرداخت، مشغول کار شد. او با همان اشتیاقی به کار مشغول شد که وی را به پذیرفتن بی چون و چند مسیحیت وا داشته بود، و در نتیجه در بیست سالگی به کار در شعبه لندن ارتقاء یافت.
فعالیت هنری ونسان از سن ۲۷ سالگی شروع شد. از آنجایی که ونگوگ در ۳۷ سالگی درگذشت، تمام آثار هنری او در همین ۱۰ سال شکل گرفت. در این دوره بیشتر از ۹۰۰ نقاشی از او باقی مانده که مشهورترین آنها مربوط به ۲ سال آخر زندگیاش است. جهش ون گوگ از یک نقاش مبتدی به یک هنرمند بزرگ بسیار سریع اتفاق افتاد. او در ابتدا پیرو سبک هلندی، از رنگهای تیره و اندوهناک استفاده میکرد. کمی بعد از طریق برادرش تئو که در کار خرید و فروش آثار هنری بود، با جنبش پست امپرسیونیسم آشنا شد و پیشرفت هنری او سرعت گرفت.
پیش از شناختن یک نقاش امپرسیونیست مانند ونگوگ بد نیست چند کلمه ای درباره ی امپرسیونیسم به طور کلی نقل کنیم.
امپرسیونیسم یک روش هنری است که در اواخر قرن 91 و اوایل قرن 02 متداول شد. اصطلاح امپرسیونیسم از یکی از پرده های نقاشی مانه manet به نام «امپرسیون» اتخاذ شده است.
امپرسیونیسم پس از هنر های تصویری pictorial arts به موسیقی و ادبیات راه یافت.
امپرسیونیسم در مقابل معیار های رسمی به پاخاست. امپرسیونیست های فرانسه خواستار بودند که هنرمند باید با طبیعت در تماس مستقیم باشد و بدون آن که دست و پایش در مقررات پرپیچ و خم هنر رسمی گیر کند بازتاب راستین دید مستقیم خود را ارائه دهد. در آثار خوب امپرسیونیست ها تا حدی هدف توسعه مرزهای پرتره نگاری، به ویژه باب کردن فضای باز در نقاشی حاصل شده است، لیکن دید محدود سـ*ـیاسی و استتیکی آن ها در هنر به ذهنیت منجر شد. بازآفرینی تأثیرات متغیر هوا و نور و اشتیاق به تثبیت مداوم تاثیرات متغیر به هدف مبدل گشت و سبب شد که امپرسیونیسم نتواند در جوانب ضروری زندگی نفوذ کند و یا جریان ها و کشمکش های ویژه آن عصر را منعکس کند. مثال واضح آن این است که امپرسیونیست های فرانسه که در عصر کمون پاریس می زیستند تقریبا فاقد نقاشی هایی هستند که حاوی محتویات عمیق اجتماعی باشند، و دورنما محبوب ترین موضوعی (ژانر) است که توجه آن ها را جلب می کرد. مع الوصف نباید زبان از تمجید آثار خوب امپرسیونیسم که نمایشگر زیبایی های جهان هستند کوتاه کرد و باید اقرار نمود که اینگونه آثار هنوز هم عظمت هنری خود را حفظ کرده اند.
ونگوگ تجسم جدید این حقیقت انجیلی است که انسان به وسیله ایمان به کمال می رسد، و مصداق این حقیقت استتیکی است که یک جو ایمان برتر از یک خروار فراست و هوشمندی است. ظاهرا همای اقبال از نخستین گام از وی روی برتافته بود، لکن عاقبت این هلندی نازیبا پیروز شد- یعنی به مقام یکی از اصیل ترین و مبارزترین چهره های عالم نقاشی نائل شد. ظاهر وی آن چنان بود که کودکان از هیبتش می رمیدند و پنهان می شدند و در چشم معدودی که می شناختنش خشکه مقدس و ساده دل بود و از نظر سایرین ترکیبی بود از روستایی، مجرم و حواری حضرت مسیح. بر جمجمه ناهموار بی تناسب او موهای قرمز درو شده و در چهره او یک بینی بزرگ، یک دهان تله مانند که با صدایی همچون چوب باز و بسته می شد به چشم می خورد. چشم های سبزی داشت که بر جهان با معصومیت مات کودکانه، و یا تعصب یک پیشگوی وحشتناک که از مرگگ و فنا خبر دهد می نگریست.
ونسان ونگوگ، که فرزند یک واعظ بود، در سال 3581 در هلند دیده به جهان گشود، و اگر بیانی گیرا و سیمایی نیکو داشت بی تردید به طیب خاطر به خدمت کلیسا در می آمد. در پاییز 9681 در یکی از مؤسسات پاریس، که به معامله آثار هنری می پرداخت، مشغول کار شد. او با همان اشتیاقی به کار مشغول شد که وی را به پذیرفتن بی چون و چند مسیحیت وا داشته بود، و در نتیجه در بیست سالگی به کار در شعبه لندن ارتقاء یافت.
فعالیت هنری ونسان از سن ۲۷ سالگی شروع شد. از آنجایی که ونگوگ در ۳۷ سالگی درگذشت، تمام آثار هنری او در همین ۱۰ سال شکل گرفت. در این دوره بیشتر از ۹۰۰ نقاشی از او باقی مانده که مشهورترین آنها مربوط به ۲ سال آخر زندگیاش است. جهش ون گوگ از یک نقاش مبتدی به یک هنرمند بزرگ بسیار سریع اتفاق افتاد. او در ابتدا پیرو سبک هلندی، از رنگهای تیره و اندوهناک استفاده میکرد. کمی بعد از طریق برادرش تئو که در کار خرید و فروش آثار هنری بود، با جنبش پست امپرسیونیسم آشنا شد و پیشرفت هنری او سرعت گرفت.
ونگوگ و سبک امپرسیونیسم
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com