خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
انتخاب دوربین مناسب، موضوع پرسشی است که تاکنون به دفعات مطرح شده است و با وجود توضیحات فنی بسیار در نشریه‌ها و اینترنت، وجود عامل‌های متعدد و ازطرفی تنوع محصولات، افراد را در انتخاب دچار تردید می‌کنند. ضمن این‌که قرار است هزینه قابل توجهی در این زمینه صرف شود و این امر، نگرانی در انتخاب را بالاتر می‌برد.
نخستین مسئله‌ای که همیشه به دوستان علاقمند در انتخاب محصول موردنظر خود گفته‌ام، انتخاب برند است. چه در خرید دوربین و چه در خرید هر کالای دیگر، رویکرد من این بوده است، ابتدا تصمیم بگیرم قصد دارم از میان محصولات کدام برند که مناسب‌ترین گزینه است را انتخاب کنم. این مسئله به آن معنا نیست که بعد از انتخاب برند، قسم بخوریم که تحت هیچ شرایطی فکر برندهای دیگر را نیز از سر نگذرانیم! اما تغییر برند را تنها در صورتی انجام دهیم که در‌نهایت به این نتیجه برسیم که از میان محصولات برند انتخابی ما، هیچ مدلی برای ما مناسب نیست که البته، این مسئله در‌مورد برندهای مشهور به‌طور معمول اتفاق نمی‌افتد و اگر هم این احساس را داشته باشیم به دلیل کافی نبودن جست‌وجو و تحقیق ما است. به‌عنوان مثال، برند کانن یا نیکون که طبق تجربه و البته آمار و ارقام برترین برندهای دوربین‌های عکاسی به‌شمار می‌روند، محصولاتشان همه رده‌های استفاده، از عکاس مبتدی تفننی تا عکاس حرفه‌ای در زمینه تخصصی خاص را در بر‌می‌گیرد و به‌طور معمول همه نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. بنابراین، کمتر پیش می‌آید کسی یکی از این دو را انتخاب کند و بعد از مطالعه و تحقیق به این نتیجه برسد که هیچ‌یک از محصولات موجود آن پاسخ‌گوی نیاز وی نیست.
به‌طور خاص در‌مورد دوربین عکاسی من به دوستانم برند کانن را پیشنهاد می‌دهم و کسانی هم که قصد گرفتن راهنمایی در‌مورد دیگر برندها را دارند به دوستان دیگر معرفی می‌کنم. البته، برخی از طرفداران متعصب کانن یا نیکون که از آن‌ها با لفظ غیررسمی کانن‌باز و نیکون‌باز یاد می‌شود و خود نیز از خطاب شدن با این الفاظ احساس افتخار می‌کنند، همواره سعی دارند که با ضعیف شمردن برند دیگر نظر شما را به سمت برند موردعلاقه خود تغییر دهند. اگر هم فروشنده باشند که علت آن واضح است. قصد فروش برندی را که نماینده آن هستند یا در فروشگاهشان بیش‌تر موجود دارند یا برایشان به هر نحو سود بیشتری دارد، دارند. چرا‌که در واقع این دو برند هر دو از پیشتازان این صنعت هستند و تفاوت آن‌ها به‌صورت موردی، سلیقه‌ای و گاه عادت کاربری است. در هر صورت طبق تجربه شخصی، آمار و ارقام سهم بازار، نظر شخصی بنده متمایل به کانن است.


انتخاب دوربین و کشف نبوغ عکاسی خود

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پس از این‌که برند مورد نظر خود را انتخاب کردید، گزینه‌های شما به محصولات آن برند محدود می‌شود و شما باید با توجه به شرایط دیگر، باز هم گزینه‌های پیش‌روی خود را محدود و محدودتر کنید تا در‌نهایت گزینه مناسب شما پیش رویتان قرار‌گیرد. پس از انتخاب برند، حدود بودجه‌ای را که حاضر هستید صرف خرید دوربین بکنید تعیین کنید. فارغ از این‌که دوربین مناسب کاربرد شما چه قیمتی دارد ببینید از نظر مالی و روانی آمادگی پرداخت چه مبلغی را برای خرید دوربین دارید. در‌صورتی که این مبلغ برای خرید یک دوربین DSLR کافی است قبل از این‌که بپرسم کاربرد شما چیست، خرید یک مدل از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنم. عده‌ای می‌گویند که ما عکاسی را گه‌گاه، آن هم در مجالس و مناسبت‌های خصوصی انجام می‌دهیم و آن‌قدر کاربری حرفه‌ای و تخصصی نداریم. ضمن این‌که کار با این نوع دوربین‌ها را نیز بلد نیستیم. پس چرا باید به خرید دوربین DSLR روی بیاوریم؟ در پاسخ به این افراد هم از نظر فلسفی، هم از نظر روانی و هم از نظر منطقی می‌توان دلیل آورد که این انتخاب به دور از خرد نیست.
وقتی شما آمادگی مالی و روانی دارید که هزینه‌ای به نسبت بیش‌تر برای یک دوربین DSLR بپردازید، به‌طور حتم این دوربین‌ها از نظر کیفیت تصویر از دوربین‌های کوچکتر برتر هستند و این نخستین توجیه و قانع‌کننده‌ترین دلیل برای این تصمیم خواهد بود. برای افرادی هم که ترس از پیچیدگی کار با این دوربین‌ها را دارند باید گفت که حالت خودکار یک دوربین DSLR شاید خیلی بهتر از حالت خودکار دوربین‌های دیگر کار کند و بدون هیچ آموزشی می‌توانید همان شکل کاری را که با یک دوربین معمولی انجام می‌دهید، با یک دوربین DSLR نیز انجام دهید. اما این هزینه اضافی که بابت خرید دوربین DSLR می‌دهید علاوه‌بر کیفیت حسن بزرگ دیگری نیز دارد.
شما با این کار به جع افرادی می‌پیوندید که خود را در معرض یادگیری و کشف نبوغ خود در عکاسی قرار داده‌اند. افراد علاقمند یا عاشق عکاسی، نبوغشان با دوربین موبایل نیز کشف می‌شود و دیر یا زود صاحب یک دوربین DSLR خواهند شد. تکلیف آن‌ها معلوم است. اما همه افراد از این دسته نیستند و باید در معرض امکانات قرار بگیرند و چشم و ذهنشان با کیفیت نتایج کارشان علاقه‌مند شود تا نبوغشان کشف شود! البته، اگر هزینه مورد‌نظر شما از اندازه خرید یک دوربین DSLR معمولی نیز بیش‌تر است و می‌توانید برای خرید یک مدل بسیار پیشرفته نیز اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنم تا احساس نیاز نکرده‌اید، این کار را انجام ندهید. اما می‌توانید برای جهش تصمیم از خرید یک دوربین معمولی به یک مدل DSLR بدون احساس نیاز نیز به این پیشنهاد اطمینان کنید.
در بدترین حالت، شما کمی پول بیشتر پرداخته‌اید و در عوض تنها مقداری کیفیت بهتر نصیبتان شده است که در ابتدا فرض بر این بوده که شما آمادگی پرداخت این هزینه را دارید. اما در بهترین حالت شما به جمع آن دسته از عکاسان هنرمندی خواهید پیوست که تاکنون تنها به دلیل ترس از یادگیری و دلهره از کارکردن با یک دوربین پیشرفته‌تر، نبوغ و استعدادهایشان نهفته مانده بود و شما با دیدن نتایج کارتان بیش‌تر به توانمندی‌ها و ذوق هنری خود پی برده‌اید.
#ویستا


انتخاب دوربین و کشف نبوغ عکاسی خود

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا