خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی گرافیک نقشی جدایی‌ناپذیر در تمامی مراحل پروژه‌های معماری و ساختمانی دارد. بکارگیری دانش گرافیک به معماران و ساختمان‌سازان کمک می‌کند تا ایده‌شان را بهتر بیان کنند؛ پروژه‌های خود را هوشمندانه‌تر معرفی کنند و در نهایت بتوانند در بازار رقابت از سایر رقبا جلو بزنند. طراحی گرافیک نوعی ابزار ارتباطی است که نقشی اساسی در همه بخش‌های این حرفه ایفا می‌کند.
اهمیت طراحی گرافیک در معماری
طراحی گرافیک با استفاده از تایپوگرافی، بیان طبقه‌بندی مطالب و رنگ‌ها و فرم‌های مختلف می‌تواند اطلاعات را طبقه‌بندی کرده و تعامل بصری بهتری با مخاطبش برقرار کند و در عین حال هویت مکان و فضا را حفظ کند. از انواع کمک‌های طراحی‌گرافیکی به معماری می‌توان به گرافیک محیطی، تابلوهای راهنما، تصاویرگرافیکی، برندسازی، متریال، بافت تا انیمیشن‌های گرافیکی اشاره کرد. کمک گرافیک به معماری هم در بیان و هم در محتوای پروژه هاست. در ادامه نگاهی عمیق‌تر به اهمیت طراحی‌گرافیک در معماری می‌اندازیم.
استفاده از طراحی‌گرافیک برای بیان مفاهیم معماری
طراحی‌گرافیک در ارائه پروژه‌های معماری به ارتباط بصری قوی و هویت‌بخشی کمک می‌کند. پروژه‌هایی که کاملا خلاقانه‌اند، پروژه‌های طراحی مجدد، بازسازی و یا نقشه‌کشی، همه‌ی این مدل‌ها اغلب به دلیل عدم ارائه و بیان مناسب به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.
معماران‌عزیز هنگامی که مشتری‌های خاصی دارید، تنها در یک شهر فعالیت می کنید یا اینکه در زمینه‌های مختلف فعال هستید، کار با یک طراح گرافیک می‌تواند برای شما بسیار نتیجه‌بخش باشد. طراحی گرافیکی می تواند مفاهیم را به شیوه‌ای واضح و آسان به مخاطبانش عرضه کند. اگر ارائه‌ی ایده‌ها بهبود یابد، مخاطب شما می تواند بهتر پروژه‌ها را درک کرده و با آنها مرتبط شود.
با یک طراحی گرافیک خوب می توان بر تجربه بازدیدکنندگان، عموم مردم و یا حتی ساکنان یک ساختمان تاثیر گذاشت. مصالح استفاده شده، انواع مختلف پرداخت مصالح و جزئیات آن در سرتاسر ساختمان، طراحی لوگو، راهنمای بازدید و اینفوگرافیک همگی اجزای طراحی گرافیک برای انتقال حس واقعی یک مکان در یک پروژه‌ی معماری هستند. طراحی گرافیک برای یک پروژه‌ی معماری باید کاملا باهم ترکیب و ادغام شوند. وگرنه بیشتر باعث هرج‌ومرج، گیج‌شدن مخاطب و ایجاد مشکلات در رنگ، نوع، فرم طراحی معماری می شود.
طراحی گرافیک می‌تواند یک پروژه در حال ساخت را نیز پرزنت کند
برای ارائه مراحل ساخت و توسعه یک پروژه، نمایش گرافیکی قوی می‌تواند بسیار کمک کند. این نوع ارائه برای اهداف مختلفی صورت میگیرد. می‌تواند هدف آن، اطلاع‌رسانی به مردم از مراحل انجام کار، جلب علاقه و نظر خریداران احتمالی و مستند‌سازی فرآیند بازاریابی محتوا برای طراحان برند باشد. هویت‌بصری در این مورد باید به گونه‌ای طراحی شود که از مرزهای فرهنگی، جامعه‌شناختی، جغرافیایی و تاریخی پا را فراتر بگذارد.
یک طراح گرافیک می‌تواند به معمار کمک کند تا ایده‌هایش را به بهترین شکل ارائه دهد.
طراحی گرافیک بعداز تکمیل یک پروژه‌ی معماری
بعداز انجام پروژه‌ها، برخی مناطق در فضا باقی می‌ماند که طراحان گرافیک می‌توانند طرح‌هایی را در آنها ایجاد کنند که مکمل معماری هستند، طراحان گرافیک هم‌چنین می‌توانند عملکرد محیط را بهبود بخشند. طراحی گرافیکی می‌تواند مسائل مهمی مانند جهت‌گیری های فضایی در یک منطقه را با ابزارهای گرافیکی به خوبی نمایش داده و ارتباط میان داستان و هویت‌پروژه را به خوبی نشان‌دهد.
علائم و نشانه‌های راهنما در این‌گونه طراحی‌های گرافیکی، می‌تواند نوعی بازاریابی بصری باشد که پروژه را در سطح بین‌المللی به ساکنان احتمالی‌اش معرفی می‌کند.این خدمات زمانی به بهترین شکل ارائه می‌شود و سودمند است که طراحان گرافیکی آگاه به معماری و فرآیند توسعه، آن‌ها را طراحی کنند.
منبع

ربابه پوربافرانی


هنر گرافیکی در معماری

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • عالی
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا