خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پراکندگی جمعیتی کلمبیا یکسان نیست. اغلب مردم این کشور در یک سوم کوهستانی کشور یعنی جایی که بوگاتو ، پایتخت کلمبیا و سایر شهرهای بزرگ آن قرار دارند زندگی می‌کنند. از آنجا که این ناحیهٔ غربی کشور دارای آب و هوای مناسب و خاک غنی است، فعالیت‌های کشاورزی کلمبیا نیز اغلب در این ناحیه‌است. اکثر جمعیت کلمبیا (۸۷٪) کاتولیک هستند. حدود ۹٪ پروتستان هستند. ۳ ٪ جمعیت خود را بی‌دین عنوان کرده‌اند. ۱٪ به آیین بومی معتقد هستند. کمتر از ۱٪ هم بودایی، مسلمان و معتقد به مورمن هستند.
واژه کلمبیا از نام کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا گرفته شده است. در ابتدا فرانسیسکو میراندا انقلابی لاتینی این واژه را برای اطلاق به دنیای جدید( قاره آمریکا، بویژه کشور‌های تحت استعمار اسپانیا و پرتغال) انتخاب کرد.

این نام سپس از سال ۱۸۱۹ به طور خاص بر کشوری به نام جمهوری کلمبیا گذاشته شد که متشکل از ونزوئلا، گرانادای جدید و اکوادور بود.

در سال ۱۸۳۰ و زمانی که کشور‌های ونزوئلا و اکوادور از منطقه کاندینامارکا جدا شدند، کشور جدیدی به نام گرانادای جدید ایجاد شد. در سال ۱۸۶۳ گرانادای جدید رسما نام خود را به ایالات متحده کلمبیا تغییر داد و در سال ۱۸۸۶ نام امروزیش: جمهوری کلمبیا را برگزید.

محققان معتقدند که تاریخ کشورکلمبیا در حدود ۱۰۰۰۰ سال پیش از میلاد در جوامع شکارچی که در منطقه بوگوتای امروزی با هم مراودتان تجاری و روابط فرهنگی داشتند،شکل گرفته است. در هزارهٔ اول قبل از میلاد، سرخ ‌پوست ها یک سیستم سـ*ـیاسی کاسیکازگوها را بوجود آوردند که کاسیکها در این سیستم در راس هرم قدرت قرار داشتند. کاشفان و جستجوگران استعمارگر و توسعه طلب اسپانیایی در ۱۵۰۰ اولین کاوش هایشان را در منطقه ساحل کارائیب بـ*ـو*سیله ردریگو د باستیداس شروع کردند.
کریستف کلمب در سال ۱۵۰۲ در اطراف کارائیب جستجویش را آغاز کرد. در ۱۵۰۸ واسکو نونز دی بلبوآ این منطقه از ناحیهٔ اورابا را فتح کرد. از آغاز قرن ۱۶ اروپایی‌ ها آوردن و مهاجرت اجباری برده ها از آفریقا را در دستور کار خود قرار داده و این کار را بی وقفه پی گرفتند. دورهٔ استثمار دوره شروع شورش‌های ضد اسپانیایی‌ هم بود اگرچه که این انقلابات و شورش ها بعضا با شکست روبرو می شد. شورشیان استقلال تمام و کمال از اسپانیای استعمارگر را می خواستند. آخرین شورش در سال ۱۸۰۴منجر به استقلال سنت دومینگو یا هائیتی امروزی شد رهبران این شورش موفق سیمون بولیوار و فرانسیسکو دی سانتاندر بودند و سیمون بولیوار اولین رئیس جمهور در تاریخ کلمبیا و فرانسیسکو دی سانتاندر معاون رئیس‌ جمهوری شد.
#اتیه


تاریخ کلمبیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا