خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. مجموعه‌ای از شهرهای گمشده
یکی از چیزهای عجیب کف اقیانوس که داستان‌های زیادی نیز در مورد آن‌ها وجود دارد، شهرهای گمشده هستند. شهرهای باستانی زیر آب رفته در قسمت‌های گوناگون جهان پراکنده شده‌اند. این شهرها افسانه‌های زیادی را در دل خود جای داده‌اند. مهمترین شهرهایی که تاکنون در اعماق اقیانوس‌ها کشف شده‌اند، به شرح زیر هستند.
شهر دوارکا، هند
طبق افسانه‌های عامیانه، دوارکا زادگاه لرد کریشنا است، مکانی که پیش‌تر تصور می‌شد تنها یک افسانه میان افراد محلی است. زمانی که ویرانه‌های این شهر در عمق 131 فوتی زیر اقیانوس کشف شدند، صحت وجود این شهر در گذشته‌های دور تایید شد. ویرانه‌های این شهر زیر سطح دوارکای امروزی پیدا شدند. پیچیدگی‌ها و زیبایی‌های این شهر، حتی کارشناسان متخصص را نیز گیج و مبهوت کرده است.
شهر پورت رویال، جامائیکا
گفته شده پورت رویال، شهری باستانی بود که در قرن هفدهم از 4 قلعه و 2000 ساختمان تشکیل می‌شد و البته کانونی برای فعالیت دزدان دریایی به حساب می‌آمد. دزدان دریایی مشهور اغلب پورت رویال را پایگاه خود برای حمله به کشتی‌های حامل گنج می‌کردند. این شهر تا سال 1692 روی سطح زمین بود تا اینکه یک زلزله، آن را به زیر دریای کارائیب کشاند.
اهرام یوناگونی جیما، ژاپن
این اهرام که در زیر آب قرار دارند، از آثار عجیب در اقیانوس و مملو از رمز و راز هستند. کارشناسان در مورد اینکه آیا این اهرام ساخته دست بشر هستند یا بر اثر یک پدیده طبیعی به وجود آمده‌اند با هم اختلاف نظر دارند. آنهایی که به اولین نظریه اعتقاد دارند، می‌گویند این سازه‌ها در آخرین عصر یخبندان، حدود 10000 سال قبل از میلاد ساخته شده‌اند. این اهرام بسیار شبیه به اهرام مکزیک و آمریکای مرکزی هستند.
شهر شیر، چین
شهر شیر چین یکی از متفاوت‌ترین شهرهای گمشده زیر آب محسوب می‌شود و بیش از 1400 سال قدمت دارد. این شهر عظیم، مساحت 62 زمین فوتبال را در بر می‌گیرد و نزدیک به دریاچه کیاندائو قرار دارد. دریاچه کیاندائو به عنوان دریاچه هزار جزیره نیز شناخته می‌شود، نام این دریاچه از این واقعیت گرفته شده است که بیش از هزار جزیره در آن وجود دارد. اعتقاد بر این است که شهر شیر هنگام سلسله تانگ در سال 621 پس از میلاد ساخته شد. این شهر مدت زیادی زیر دریاچه قرار داشت و کسی از وجود آن باخبر نبود، تا اینکه اکتشافش در سال 2001 آغاز شد. غواصان دریافتند که شهر شیر تا حد زیادی دست نخورده است و بسیاری از ساختارها، کنده‌کاری‌ها، شیرهای نگهبان و طاق‌ها هنوز به شکل اولیه‌شان وجود دارند. در ژانویه سال 2011، این شهر به عنوان آثار تاریخی تحت حفاظت استان ژجیانگ معرفی شد.
پاولوپتری، یونان
این شهر حدود 5000 سال پیش زیر آب فرو رفته است و هیچ کس نمی‌داند که نام اصلی این شهر گمشده و باستانی چیست. پاولوپتری نام مدرنی است که به آن داده شده است. جالب است بدانید هیچ کس نمی‌داند این شهر توسط چه کسانی ساخته شده یا متعلق به کدام تمدن بوده است، اما طبق فرضیه‌هایی، شهر پاولوپتری بخشی از سلسله مینوی‌ها بوده است. گفته می‌شود این شهر بر اثر زلزله ویران شده است.
ویلا اپکوئن، آرژانتین
در حالی که تمام شهرهای زیر آب که تاکنون به آن پرداختیم، شهرهایی باستانی بوده‌اند، این شهر یکی از جدید‌ترین تمدن‌های زیر آب رفته است. جامعه‌ای پر رونق در دهه 1970 که حدود 5000 ساکن و 300 کسب و کار داشت. اما در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990، در زیر آب‌های دریاچه Lago Epecuen غرق شد. در سال 2009، مقداری از آب فروکش کرد و منظره‌ای محدود به شهر ارواح را به نمایش گذاشت.


عجایب کف اقیانوس!

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. مارماهی گولپر
یکی از چیزهای عجیب کف اقیانوس، ماهی گولپر است. چشم‌گیرترین عضو بدن مارماهی گولپِر دهان بزرگش است که می‌تواند آن‌قدر آن را باز کند تا طعمه‌ای بزرگ‌تر از خودش را ببلعد. مارماهی گولپِر در ژرفای اقیانوس زندگی می‌کند و هنوز نکات فراوانی هست که محققان درباره این موجود نمی‌دانند. می‌توانید این موجود دریایی جالب را در اقیانوس‌های گرمسیری و معتدل جهان بیابید.

4. گنجینه 17 میلیارد دلاری
سال 1708، یک کشتی گالون اسپانیایی به نام سان خوزه گرفتار آتش و غرق شد و 17 میلیارد دلار گنجینه آن به دل اقیانوس فرورفتند. دولت کلمبیا در سال 2015 اعلام کرد که بقایای آن را یافته است؛ البته بر سر این‌که دقیقاً چه کسی بر مالکیت گنجینه سان خوزه حق دارد اختلاف‌های سنگینی هست. گمان می‌رود این کشتی، با حدود 600 سرنشین، حداقل 200 تن گنج شامل سکه‌های طلا، سکه‌های نقره و زمرد را حمل می‌کرد که به قیمت‌ امروز تا 17 میلیارد دلار ارزش دارد.

5. ماهی نیش‌دندان
این موجود دریایی ترسناک از معدود موجودات دریایی است که در ژرف‌ترین بخش‌های اقیانوس کشف شده‌اند و از چیزهای عجیب کف اقیانوس به شمار می‌آیند. آشکار است که نامش را از روی دندان بزرگش برگزیده‌اند؛ دندانی که در مقایسه با جثه‌اش نسبت به دیگر انواع ماهی بسیار بزرگ‌تر است. البته، نیش‌دندان با همه ترسناک بودنش، در بزرگ‌ترین حالت، فقط 15 سانتی‌متر طول دارد.
6. ماهی منجم
نام این‌گونه را ماهی منجم گذاشته‌اند، زیرا هنگامی‌که خودش را در خاک فرو می‌کند و منتظر شکارش می‌ماند، چشمانش بالای سرش قرار می‌گیرند و به بالا خیره می‌شوند. وقتی این ماهی به‌ ظاهر عصبانی وعده غذایی‌اش را می‌بیند، یک حرکت الکتریکی انجام می‌دهد تا طعمه‌اش را گیج کند و سپس دهان بزرگش را می‌گشاید و آن را می‌بلعد. این موجود دریایی در پنهان کردن خودش بسیار زیرکانه رفتار می‌کند به‌طوری‌که تنها چشم‌هایش آشکار می‌شوند. این ماهی یکی از چیزهای عجیب کف اقیانوس است که برای دیدن آن باید به اعماق آب‌ها سفر کنید.

7. رودخانه زیر آب
رودخانه‌ای در کف دریای سیاه هست که شبیه به رودخانه‌هایی است که در خشکی می‌بینیم. در این ناحیه نه‌تنها این رودخانه جریان دارد، بلکه درخت، آبشار، برگ و رودکنار هم در کنار آن دیده می‌شود. اگر این رودخانه زیردریایی روی زمین بود، از نظر حجم آبی که از آن جریان می‌یابد، ششمین رود بزرگ جهان به شمار می‌رفت. «رودخانه زیر دریای سیاه» جریانی از آب شور است که از تنگه بسفر و در امتداد بسـ*ـتر دریای سیاه می‌گذرد و از آب شوری سرچشمه می گیرد که از طریق تنگه بسفر از دریای مدیترانه به دریای سیاه می‌ریزد، جایی که آب نمک کمتری دارد. کشف این رودخانه در سال 2010 اعلام شد.

8. اختاپوس عظیم اقیانوس آرام
اختاپوس عظیم اقیانوس آرام، بزرگ‌ترین گونه اختاپوس در جهان است و درون اقیانوس آرام شمالی و از کناره‌های ساحل کشور آمریکا تا سواحل آلاسکا و ژاپن یافت می‌شود. بزرگ‌ترین اختاپوسی که از این گونه تاکنون کشف شده، 272 کیلوگرم وزن و 9 متر طول داشته است و یکی از چیزهای عجیب کف اقیانوس شناخته می‌شود.

اختاپوس غول‌پیکر اقیانوس آرام، طولانی‌تر از هر گونه اختاپوس دیگری زندگی می‌کند. آنها حدود چهار سال عمر می‌کنند و نرها و ماده‌ها بلافاصله پس از تولید مثل می‌میرند. ماده‌ها آنقدر عمر می‌کنند که با دقت به تخم‌هایشان رسیدگی کنند، اما در این دوره چند ماهه غذا نمی‌خورند و معمولاً در مدت کمی پس از زایمان می‌میرند.


عجایب کف اقیانوس!

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
9. فرشته‌ای در دریا
نام این جانور را فرشته دریایی گذاشته‌اند، زیرا به زیبایی در تاریکی و ژرفای عمیق اقیانوس می‌چرخد و شنا می‌کند و بدن درخشانش به‌گونه‌ای است که انسان را به یاد فرشته‌ها می‌اندازد. فرشته دریایی درواقع نوعی حلزون دریایی است که طولش به بیش از 5 سانتی‌متر نمی‌رسد و از باله‌ها یا همان پاهایش برای شنا کردن بهره می‌گیرد.

باله‌های بال‌مانند، آن‌ها را به گونه‌ای به حرکت در می‌آورند که شبیه به پرواز کردن به نظر می‌رسد، به همین دلیل است که معمولاً به عنوان فرشته‌های دریایی شناخته می‌شوند. بدن فرشتگان دریایی نسبتاً شفاف است. این پوست شفاف اجازه می‌دهد انـ*ـدام‌های داخلی آن‌ها، مانند غدد که رنگ صورتی و نارنجی زیبایی دارند، به راحتی دیده شوند.

10. استونهنجی (سنگ‌ستونی) در دریاچه میشیگان
باستان‌شناسانی که در دریاچه میشیگان به دنبال بقایای کشتی‌های غرق شده بودند، در این دریاچه یک سازه سنگ‌ستون‌ مانند یافتند. آن‌ها هنگامی‌که در سال 2011 زیر دریای میشیگان به جستجو می‌پرداختند، تخته‌سنگی را یافتند که چیزی شبیه به حکاکی‌های پیش تاریخی از ماستودون (نوعی حیوان فیل‌مانند) روی آن نقش بسته بود و هم‌چنین مجموعه سنگی را پیدا کردند که مانند بنای استون‌هنج در کشور انگلیس چیده شده بود.

11. کوسه شش آب‌ششی
کوسه شش آب‌ششی یک نوع کوسه در ژرفای اقیانوس است و نامش را شش آب‌ششی گذاشته‌اند، زیرا برخلاف دیگر کوسه‌ها که پنج آب‌شش دارند، شش آب‌شش دارد. این کوسه همچنین یک باله پشتی در پشت و نزدیک کمرش دارد، درحالی‌که دیگر گونه‌های کوسه باله‌های پشتی‌شان نزدیک به میانه کمرشان قرار گرفته است. این کوسه‌ها برای انسان خطرناک نیستند مگر آنکه علاقه‌مند شوند.
12. ماهی مرکب خون آشام
ماهی مرکب خون‌آشام نه ماهی مرکب است و نه اختاپوس، اگرچه شبیه به ترکیبی از این دو گونه به نظر می‌رسد. دانشمندان این موجود به‌خصوص را در دسته‌بندی مخصوص خودش قرار داده‌اند. ماهی مرکب خون‌آشام در آب‌های تاریک ژرفای اقیانوس زندگی می‌کند و این نام را برایش برگزیده‌اند، زیرا رنگی تیره دارد و پوستش بازوانش را به هم وصل می‌کند که مانند شنل یک خون‌آشام می‌نماید. این ماهی یکی از چیزهای عجیب کف اقیانوس به شمار می‌آید.

13. قدیمی‌ترین بقایای سالم از یک کشتی غرق شده
در سال 2018، کاوشگران یک کشتی تجاری یونانی را در کف دریای سیاه یافتند که تاریخ آن به بیش از 2400 سال پیش بازمی‌گشت. این کشتی را رسماً به‌عنوان قدیمی‌ترین بقایای کشتی سالم در جهان و یکی از آثار عجیب در اقیانوس شناخته‌اند. این کشتی زوال نیافته است زیرا بیش از 2000 متر زیر سطح دریا قرار گرفته است و اکسیژنی در آب پیرامون آن نیست.

14. گورستان قطارها
چندین لوکوموتیو کف اقیانوس و در شرایطی بسیار خوب نزدیک ساحل نیوجرسی یافت شدند. تاریخ این قطارهای پانزده تنی به اواسط قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد و هیچ توضیح قطعی‌ای نیز برای این‌که آن‌ها چطور سر از دریا درآورده‌اند، ارائه نشده است. یکی از نظریه‌هایی که ارائه داده‌اند آن است که لوکوموتیوها از یک کشتی به پایین پرت شده‌اند تا غرق نشود.


عجایب کف اقیانوس!

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
15. انگشت یخی بدفرجامی
این پدیده طبیعی به نام برونیکل یا «انگشت یخی مرگ» هنگامی روی می‌دهد که یخ روی دریا ترک می‌خورد و آب شور از درون آن به آب سطحی و آزاد اقیانوس (لجه) تراوش می‌کند. این رویداد معمولاً زیر بلوک‌هایی از یخ شناور دریا اتفاق می‌افتد و ازآنجایی‌که آب‌ نمک تراویده از آب پیرامونش سنگین‌تر است، تا کف اقیانوس پیش می‌رود.
16. کوسه گابلین
کوسه گابلین را به کند بودن می‌شناسند، ویژگی‌ای که شکار را برای آن‌ها دشوار می‌سازد. ولی از آنجایی‌که می‌توانند فکشان را تا 8 سانتی‌متر از دهانشان بیرون بیاورند، قطعاً به دام انداختن طعمه برایشان آسان‌تر می‌شود. آن‌ها بیشتر در نزدیکی سواحل ژاپن پیدا می‌شوند. به این کوسه‌ها، کوسه اجنه نیز می‌گویند که یک گونه کمیاب از کوسه‌های اعماق دریا به شمار می‌آیند و گاهی اوقات فسیل زنده نیز نامیده می‌شوند.

این کوسه، تنها نماینده موجود از خانواده Mitsukurinidae است، دودمانی که حدود 125 میلیون سال قدمت دارند. این حیوان با پوست صورتی و پوزه‌ای کشیده و صاف و آرواره‌های بیرون زده که دندان‌های برجسته مانند ناخن رویش خودنمایی می‌کنند، چهره‌ای متمایز و عجیب دارد

17. کوسه چین‌دار مارماهی‌ مانند
کوسه چین‌دار یک موجود دریایی با ظاهری پیش تاریخی است که بیشتر زمان زندگی‌اش را در آب‌های ژرف و تاریک می‌گذراند. این جاندار، درنده فعالی است که طعمه‌اش را یک‌جا می‌بلعد. اطلاعات محدودی درباره کوسه چین‌دار در دست داریم، زیرا انسان‌ها به‌ندرت با آن‌ روبه‌رو شده‌اند؛ اما چیزی که می‌دانیم این است که به «فسیل زنده» شناخته شده ‌است، زیرا از زمان‌های پیش تاریخی تغییرات زیستی اندکی در این گونه جانوری روی داده است.
. جاده بیمینی
شهر گمشده آتلانتیس یکی از پرآوازه‌ترین افسانه‌های جهان است که 11000 سال پیش غرق شد و به دل اقیانوس فرورفت. در سال 1968 غواصی در نزدیکی ساحل باهاما یک جاده پیدا کرد. البته پس از تحلیل سنگ‌های این جاده معلوم شد که آن‌ها به دلایل طبیعی و با نیروهای زمین‌شناختی پدید آمده‌اند.

جاده بیمینی که گاهی به آن دیوار بیمینی نیز می‌گویند، دیواری سنگی در زیر آب و نزدیکی جزیره شمالی بیمینی در باهاما است. طول این جاده 0.8 کیلومتر است که از بلوک‌های آهکی مستطیل شکلی تشکیل شده است. فرضیه‌های مختلفی برای این جاده مطرح شده است که آن را یک دیوار، جاده، اسکله، موج شکن یا سایر سازه‌های ساخته دست بشر می‌داند. با این حال، شواهد یا دلایل معتبری برای منشا این جاده وجود ندارد.

19. اژدهای دریایی برگ‌دار
پیدا کردن اژدهای دریایی برگ‌دار تقریباً غیرممکن است، زیرا این جاندار به‌آسانی می‌تواند خودش را به‌عنوان کتانجک یا جلبک دریایی استتار کند. این موجودات 35 سانتی‌متری دریایی که یکی از حیوانات عجیب دریایی هستند، در آب‌های ساحلی استرالیا پیدا می‌شوند. آن‌ها می‌توانند خود را شبیه به دسته‌های سبزه‌ای که از جریان اقیانوس می‌گذرند نیز بکنند، کاری که آن‌ها را از چشم درندگان پنهان می‌دارد.

20. ملوانک خوابگاه‌دار
ملوانک خوابگاه‌دار (چِیمبِرد ناتیلوس Chambered Nautilus) را یک فسیل زنده می‌دانند؛ زیرا بیش از 400 میلیون سال است که از نظر زیستی تغییری نکرده است. صدف این جانور از بدن نرمش محافظت می‌کند و برخی از گونه‌های آن می‌توانند تا 90 شاخک مجزا داشته باشند. ملوانک این شاخک‌ها را برای به دام انداختن میگو، ماهی و سخت‌پوستان کوچک دریایی به کار می‌گیرد.
21. موتور آپولو 11
در حدود 44 سال پیش، نیل آرمسترانگ در ماموریت آپولو 11 به فضا فرستاده شد. در ارتفاع حدود 38 مایلی و در مرحله اول پرتاب فضاپیما، موتورهای موشک ساترن V به سمت زمین سقوط کردند. سال‌ها بعد در سواحل فلوریدا، این موتور در عمق 14000 فوت زیر آب، پیدا شد. موتور آپولو 11 یکی از اجسام عجیبی است که در کف اقیانوس دیده شده است.

منبع: لست‌سکند


عجایب کف اقیانوس!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا