خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ کره جنوبی
فرهنگ کره جنوبی قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد. آداب و رسوم جایگاه بسیار مهمی در این کشور دارد، پس چه بهتر که با فرهنگ و سنت‌های محلی کره جنوبی بیشتر آشنا شوید.
مردم خوش برخورد این کشور فرهنگ جالبی دارند که اگر شاهد برخی از رفتارهای آنها باشید،
برای شما بی احترامی تلقی شود اما در واقع این رفتارها بخشی از فرهنگ مردم کره جنوبی می باشد. برای مثال اگر کسی در برابر رای آنها باز نگه دارد از او تشکر نمی کنند و اگر به کسی تنه بزنند از او عذرخواهی نخواهند کرد.
این رفتارها و آداب و رسوم مردم کره جنوبی بی دلیل نیست
به دلیل کم بودن تعداد دره ها و دشت هایی که در میان کوه های سنگی قرار گرفته، فضای ساخت و ساز در کشور کره جنوبی کم بوده و در نتیجه یک جمعیت زیاد در یک فضای کوچک مشغول به زندگی هستند که این موضوع سبک شده تا برای سوار شدن به اتوبوس یا آسانسور و دیگر مکان‌های عمومی، به هم زیاد برخورد کنند.
پس اگر در مکان های عمومی به کسی برخورد کردید به خودتان زحمت عذرخواهی ندهید چون نیازی به این کار نیست.
میراث مشترک فرهنگی و تاریخی کره و منچوری جنوبی است. کره ای‌ها به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های پایدار در جهان، روایت‌های سنتی خود را به روش‌های مختلفی گذرانده‌اند.از اواسط قرن بیستم، کره بین کشورهای کره شمالی و کره جنوبی تقسیم شده‌است، و امروز منجر به اختلافات فرهنگی زیادی گردیده‌است.قبل از پادشاهی چوسان، عمل شامانیسم کره ای عمیقاً در فرهنگ کره ای ریشه داشت.
رقص:
در کره، بین رقص درباری و رقص مردمی تفاوت وجود دارد. رقص‌های درباری معمولاً تحت عنوان (jeongjaemu) است که در میهمانی‌ها اجرا می‌شود که در آیین‌های کنفوسیایی کره ای انجام می‌شود. Jeongjaemu به رقص‌های بومی و اشکال وارد شده از آسیای میانه و چین تقسیم می‌شود. ایلو به رقص غیرنظامی (문무، munmu) و رقص نظامی (무무، mumu) تقسیم می‌شود. در کره نمایشنامه و رقص با نقاب در بسیاری از مناطق منطقه ای کره انجام می‌شود. لباس سنتی جنس، نوع خاصی از لباس است که زنان در جشنواره‌ها می‌پوشند که به رنگ‌های صورتی و با چندین نماد در اطراف ناحیه گردن آن است.

رقص سنتی رقص‌های دربار در بسیاری از تولیدات معاصر منعکس شده‌است. تککیون یک هنر رزمی سنتی کره‌ای است که نخستین اشاره به آن به دوران پادشاهی جوسان مربوط می‌شود. رشتهٔ تکواندو و برخی دیگر از رشته‌های رزمی مدرن کره‌ای با اقتباس از تکیون پایه‌گذاری شده‌اند. حرکات پویا و روان پا از ویژگی‌های این سبک رزمی کره‌ای است. تککیون شامل مجموعه‌ای از ضربات لگد، مشت و آرنج، حمله به نقاط حساس بدن، و فنون پرتابی و گلاویزی می‌شود.


فرهنگ کره جنوبی

 
آخرین ویرایش:
  • جذاب
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشپزی کره‌ای
برنج غذای اصلی کره است. تا همین اواخر یک کشور تقریباً به‌طور انحصاری کشاورزی بوده، دستور العمل‌های اساسی در کره با این تجربه شکل گرفته‌است. عمده محصولات زراعی کره، برنج، جو، لوبیا و گوچوجنگ (رب فلفل داغ) است، اما از بسیاری محصولات به عنوان مکمل استفاده می‌شود. ماهی و سایر غذاهای دریایی نیز مهم هستند زیرا کره شبه جزیره است.
دستور العمل‌های تخمیر نیز از زمان قدیم توسعه یافته بودند، و اغلب آنها مشخصه غذای سنتی کره هستند که عبارتند از ترشی ماهی و ترشی سبزیجات. این نوع مواد غذایی پروتئین‌ها و ویتامین های ضروری را در طول زمستان فراهم می‌کند.
از غذاهای تشریفاتی هنگامیکه کودک به ۱۰۰ روز برسد، در اولین تولد، در یک مراسم عروسی و شصت سالگی استفاده می‌شود. غذاهای آیینی در مراسم تشییع جنازه، مراسم نیاکان اجدادی، هدیه شامان و به عنوان غذای معبد استفاده می‌شود. ویژگی بارز غذای معبد این است که از پنج ماده معمول و پرطرفدار غذاهای کره‌ای استفاده نمی‌کند – (سیر، پیاز بهاری، رامکبول وحشی، تره فرنگی و زنجبیل) و گوشت.
کیمچی یکی از غذاهای معروف کره است. کیمچی سبزیجات ترشی است که حاوی ویتامین‌های A و C، تیامین، ریبوفلاوین، آهن، کلسیم، کاروتن و غیره است. انواع مختلفی از کیمچی شامل کیمچی کلم، بهار پیاز کیمیچی، کیمچی خیار، کیمچی تربچه، و کنجد وجود دارد.
امروزه سوراسانگ (غذاهای سنتی دربار) در دسترس کل جمعیت است.
مذهب و باورها:
کره جنوبی از آزادی مذهبی حمایت می کند.
کنفوسیوس، بودیسم و مسیحیت ادیان اصلی و رسمی کشور هستند.
بسیاری از کره ای ها به روح اجدادی اعتقاد دارند و از آیین کنفوسیسی پیروی می کنند.
فرهنگ و جامعه کره جنوبی:
فرهنگ معاصر كره جنوبي از فرهنگ سنتي كره كه در قبايل عشاير كره اي شايع بود، توسعه يافت است. با حفظ هزاران ساله فرهنگ کره باستان و تحت تاثیر و نفوذ فرهنگ چین باستان، کره جنوبی پس از تقسیم کره در سال 1948، مسیر خود را در رشد فرهنگی دور از فرهنگ کره شمالی، ادامه داد
صنعتی شدن، شهرنشینی و گرایش به فرهنگ غربی کره جنوبی، به ویژه سئول، تغییرات زیادی در زندگی مردم کره ایجاد کرده است. تغییرات اقتصادی و شیوه زندگی منجر به تمرکز جمعیت در شهرهای بزرگ (و کاهش جمعیت روستایی) شده است وفرهنگ داشتن خانواده های چند نسلی را به داشتن تک خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان تغییر داده است.


فرهنگ کره جنوبی

 
آخرین ویرایش:
  • جذاب
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
قوانین عجیب کره جنوبی:
قبل سفر به هر کشور ناآشنا، می بایست با فرهنگ آن‌ اشنا شد، مخصوصاً اگر به کشور های آسیایی می‌روید که جامعه آن سنت های خاصی را دنبال میکند و ساختار سلسله مراتبی دارد. یکی از کشورهایی که با ویژگی ها و تابوهای عجیب می باشد کره جنوبی است. در ادامه مطلب به این قوانین عجیب به کره جنوبی اشاره می کنیم.
با چاپستیک‌ها بازی نکنید!
در فرهنگ کشور کره جنوبی، غذا خوردن با چوب های چاپستیک اداب و رسوم زیادی دارد که به طور مثال اگر این چوبک ها را داخل غذا فرو کنیم به میزبان یا آشپز اهانت کرده‌ایم و یا اگر چوبک ها را در حالت عمودی یا فرو کردن در برنج به حالت عمودی کنیم به مرگ هم مربوط می شود.
خالکوبی خود را پنهان کنید
در این کشور مانند کشور های دیگر گرانش خاصی نسبت به خالکوبی دارند و خالکوبی، کاری غیر قانونی است که فقط پزشکان حق این را دارند تا روی بدن نقاشی کنند. اگر در این کشور شما خالکوبی داشته باشید سخت به شما کار میدهند و با رفتار ناخوشایندی با شما برخورد میکنند.
در کافه انعام نگذارید
اگر شما در این کشور در رستوران و یا کافه کار میکنید انعام نگیرید بلکه گرفتن انعام توهین به حساب می آید. در این کشور به خدمتکار ها و یا پیشخدمت ها حقوق مکفی می دهند و انعام گرفتن شما را آزرده می کند ولی اگر شما در اروپا و یا آمریکا بروید این قضایا برعکس می باشد و از شما با انعام استقبال می‌کنند.
غذایتان را کامل بخورید
در این کشور،غذاها حجیم و بسیار تند و پر ادویه می باشد و وقتی در جایی به عنوان میهمان میروید، حق آن را ندارید که خوراکی هایشان را رد و یا غذا های خود را نصفه بخورید و به اتمام نرسانید. در رستوران ها و کافه ها نیز به خاطر مانده غذایتان شما را سرزنش میکنند.
به کسی خیره نشوید
اگر در کشور کره جنوبی به کسی خیره شوید، این کار را بی احترامی به حریم شخصی خود تلقی می کنند. این را هم باید بدانید که نمی توانید بدون اجازه از کسی عکس بگیرید و ممکن است بابت این کار مسئول پرداخت جریمه باشید و یا مدتی را در ایستگاه پلیس سپری کنید تا ثابت کنید که عکس را با نیت بدی نگرفته‌اید.
زبان در کره جنوبی:
مردم این کشور یک زبان مشترک داشته و تقریباً هفتاد میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می‌کنند. ساختار زبان، گرامر و واژگان آن مشابه زبان ژاپنی بوده و بر حسب طبقه اجتماعی افراد جامعه به گویش‌های متفاوتی صحبت می‌شود اما به حدی به هم شبیه است که برای فهم آن دچار مشکل نمی‌شوید. مردم کره خود را یک خانواده می‌دانند و به یک زبان یعنی زبان کره‌ای صحبت می‌کنند. جمعیتی بالغ بر ۶۵ میلیون نفر در کره جنوبی و مناطق اطراف آن به این زبان حرف می‌زنند.
کره از جمله کشورهایی است که بالاترین نرخ سوادآموزی را در جهان دارد و علت آن هم ماهیت آوایی زبان نوشتاری آنها است که در اواسط قرن پانزدهم اختراع شد. این سیستم نوشتن آوایی منحصر به فرد، هانگول نام دارد و برای بار اول که به آن نگاه می‌کنید به نظرتان از یکسری خطوط با زوایای ۹۰ درجه و دایره‌های کوچک تشکیل شده ولی یادگیری این زبان بسیار ساده است.


منبع: تیتور


فرهنگ کره جنوبی

 
آخرین ویرایش:
  • جذاب
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آداب و رسوم و فرهنگ مردم كره جنوبی

مردم کره یکی از با اخلاق ترین و از نظر زبانی همگن ترین مردم جهان هستند. در کشور کره جنوبی سالمندان از ارزش و احترام خاصی در میان مردم برخوردارند. خانواده مهم ترین بخش زندگی مردم کره است. به این دلیل، رفاه خانواده دارای ارزش ویژه ای است. بر اساس سنت های دیرین، پدر سرپرست خانواده و مسئول هدایت اعضای خانواده می باشد. مردم کره معمولا برای صرف غذا روی زمین می نشینند و شب ها روی زمین می خوابند. از این رو آن ها انتظار دارند که کفش خود را قبل از ورود به منزل آن ها از پا در بیاورید.

هر یک از کشورهای دنیا آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود را دارند. از جمله قدیمی ترین تمدن ها می توان به کشور چین، کشور مصر و کشور خودمان ، ایران اشاره کرد. از دیگر سرزمین های دارای فرهنگ کهن می توان به کره جنوبی اشاره نمود. کره جنوبی در حال حاضر پیشرفت زیادی را در زمینه فناوری و صنعت تجربه کرده و توانسته در ردیف بهترین ها قرار بگیرد. نوع تغذیه ي کره ای ها بيشتر گیاهی است. از غذاهای تند لـ*ـذت می برند و بیشتر از ادویه جات تند مثل فلفل استفاده می کنند. غذای اصلی آن ها برنج است که در هر سه وعده، البته به مقدار کم می خورند. مثل هموطنان شمالی ما، صبح ها برنج به صورت شفته می خورند و اگر برنج نخورند، همیشه گرسنه هستند. علاقه به برنج ریشه در فقر سال های جنگ جهانی دارد.در سفره ي کره ای ها کیم چی جایگاه ویژه ای دارد و یکی از پایه های غذایی آن ها است. به قول خودشان، اين غذا براي آن ها خیلی مقدس است، مثل نان برای ما ايرانيان. به همین جهت چگونه درست کردن کیم چی خیلی مهم است، چون کسی كه کیم چی خوشمزه درست کند، از آشپزیش تعریف می شود. کیم چی طعمی تند مزه دارد، بوی سیر می دهد، اما دارای ویتامین های آ، ب، ث می باشد. بیشترین گوشتی که كره اي ها مصرف می کنند، گوشت خوک است که البته ارزان هم هست. بعد از آن گوشت مرغ و گوشت گاو از نظر قیمت و مقدار مصرف در رده هاي بعدي هستند. كره اي ها گوشت گوسفند نمی خورند، چون به ندرت پیدا شده و خیلی گران نيز هست. كره اي ها بهترین غذای ایرانی را شیشلیک می دانند، چون گوشت گوسفند در کره خیلی کم است. بیشتر غذاهای کره ای به صورت خام یا نیم پز مصرف مي شود. كره اي ها انواع موجودات دریایی مانند خرچنگ، کوسه، نهنگ، اختاپوس، ماهی مرکب، صدف، انواع ماهی و میگو و حتی یک نوع کرم خاص را می خورند. جلبک های دریایی بعد از یکسری عمل آوری های خاص، همراه غذا خورده مي شوند. چای سیاه ندارند و به جاي آن چای سبز و قهوه و یکسری نوشیدنی های دیگر می خورند. در سفر به كره احتمالا به خیلی از غذاهايشان عادت می کنید و حتی ممكن است برايتان خوشمزه شود. در ضمن رستوران ها و فروشگاه های ترکی و پاکستانی هم در بعضی از شهر ها وجود دارد که هم گوشت حلال و هم مواد غذایی شبیه ایران دارند.


فرهنگ کره جنوبی

 
  • جذاب
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ و جامعه کره جنوبی



  • فرهنگ معاصر كره جنوبي از فرهنگ سنتي كره كه در قبايل عشاير كره اي شايع بود، توسعه يافت است. با حفظ هزاران ساله فرهنگ کره باستان و تحت تاثیر و نفوذ فرهنگ چین باستان، کره جنوبی پس از تقسیم کره در سال 1948، مسیر خود را در رشد فرهنگی دور از فرهنگ کره شمالی، ادامه داد
  • صنعتی شدن، شهرنشینی و گرایش به فرهنگ غربی کره جنوبی، به ویژه سئول، تغییرات زیادی در زندگی مردم کره ایجاد کرده است. تغییرات اقتصادی و شیوه زندگی منجر به تمرکز جمعیت در شهرهای بزرگ (و کاهش جمعیت روستایی) شده است وفرهنگ داشتن خانواده های چند نسلی را به داشتن تک خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان تغییر داده است.


مذهب و باورها



  • کره جنوبی از آزادی مذهبی حمایت می کند.
  • کنفوسیوس، بودیسم و مسیحیت ادیان اصلی و رسمی کشور هستند.
  • بسیاری از کره ای ها به روح اجدادی اعتقاد دارند و از آیین کنفوسیسی پیروی می کنند.
  • گرایش به کنفوسیوس یک فلسفه سـ*ـیاسی و اجتماعی است که فرهنگ کره را فرا گرفته است.


جشن های بزرگ/جشن های سکولار



  • در کره جنوبی دو دسته از تعطیلات اصلی وجود دارند
  • سال نو ( دومین ماه کامل بعد از زمستان)
  • چوساک ( هشتمین ماه کامل)
  • جشن های این جشنواره ها بر اساس احترام به اجداد، خانواده، بازی های سنتی، جشنواره های برداشت محصول و غذا است.




خانواده



  • واحد خانواده بخشی جدایی ناپذیر از آداب و رسوم و زندگی در کره جنوبی است
  • ازدواج های از پیش تنظیم شده شایع است
  • ازدواج جزء مسیر زندگی بحساب می آید.
  • طلاق امری نادر بوده، اما در سال های اخیر شایع تر شده است
  • پدرسالاری و مرد سالاری در همه جا وجود دارد و اجداد را از طریق خط شوهر پیوند می دهند
  • به طور سنتی، پسر ارشد وارث تمام چیزها خواهد بود، با این حال، به تازگی این موضوع تغییر کرده است و در حال حاضر از نظر قانون، میزان وراثت بین فرزندان یکسان است.
  • پسر ارشد مسئولیت بیشتری نسبت به خانواده اش بر عهده دارد و فرض می شود که در سنین پیری والدین، او مراقب آنها خواهد بود.


طبقه بندی اجتماعی



  • از زمان اصلاحات کابو در سال 1894 دیگر هیچ طبقه بندی سنتی وجود ندارد.
  • 60 درصد کره ای ها خود را از طبقه متوسط کشور می دانند.
  • جایگاه اجتماعی معمولا با میزان تحصیلات رابـ*ـطه مستقیم دارد.
  • صنعتی سازی و شهرنشینی در تفاوت فرهنگی می کند نقش مهمی دارد.
  • خانواده، تربیت، ثروت، تحصیلات و اشتغال به وضعیت اجتماعی کمک می کند
  • نماد ثروتمندی: خانه های بزرگ، ماشین های با راننده، لباس، عضویت در باشگاه های خاص و درجه های تحصیلات عالی می باشند.
  • در سال 2015 هشتاد و سه درصد مردم کره جنوبی شهرنشین بودند.
  • زبان سلسله مراتبی است و باید به شیوه ای مناسب با مدیران و بالادستان در اجتماعی صحبت شود.


فرهنگ کره جنوبی

 
  • جذاب
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
قوانین جنسیتی



  • برابری جنسیتی جزئی از قانون اساسی است
  • زندگی روزمره تحت هدایت مردانه و در یک جامعه مدنی مردسالار قرار دارد
  • سازمان های اجتماعی تحت تأثیر جنسیت و سن قرار دارند
  • 47.7٪ از زنان بالغ در خارج از خانه کار می کنند (1998)
  • زنان در سال 1999، 2.3 درصد از کرسی های ولایتی و محلی را اشغال کردند
  • زنان در مذهب به عنوان راهبه مورد قبولند، اما نقش های اندکی در ادیان مسیحی و بودایی دارند.
  • انتظار می رود که زنان در موقعیت های عمومی و در اجتماعات غیر رسمی مطیع باشند
  • زنان به طور مستقل تر از همتایان مردشان در نظر گرفته می شوند.


امور اجتماعی



  • مراقبت روزانه از نوزادان حداقل در دو سال اول، عمدتا مبتنی بر پدر و مادر البته با محوریت مادر می باشد.


  • طاعت پدرسالارانه، همکاری، احترام به بزرگان و پرهیزکاری در مقابل خانواده از اوایل دوران کودکی آموزش داده می شود.
  • نقش های خاص جنسیتی در درون نظام خانواده و آموزش و پرورش تشویق می شود.
  • به طور کلی، پسران معمولا بهترین آموزش را دریافت می کنند و بیشتر به خانواده خود وابسته اند، حتی پس از ازدواج.
علی رغم آن که پیشرفت فناوری های اینترنتی باعث شده تمام افراد اطلاعات کافی درباره سرزمین ها داشته باشند، اما برخی موارد شنیده شده با واقعیت تطابق ندارد. ما در این مقاله قصد داریم 15 نکته درباره کره جنوبی که بیانگر برخی واقعیت های کشور یاد شده هستند را بررسی کنیم. تصاویر را ببینید، توضیحات را بخوانید و تا پایان مطلب همراه باشید.



۱- جراحی پلاستیک رواج بسیار زیادی دارد


بر اساس کاوش های اجتماعی و جامعه شناسی، از هر ۵ زن یک نفر در کره حنوبی جراحی پلاستیک را تجربه کرده است. این گونه عمل ها بسیار عادی هستند و والدین به عنوان هدیه فارغ التحصیلی هزینه انجام آن را تقبل می کنند. سفید سازی پوست، از بین بردن علائم تولد مادرزادی و تغییر شکل چشم ها، اصلی ترین جراحی ها در کره جنوبی هستند. مردها نیز این گونه عمل ها را انجام می دهند.



۲- هزینه های دندان پزشکی و کارهای روی دندان بسیار بالاست


به همین دلیل، تمام کره ای ها به بهداشت دهان و دندان بسیار اهمیت می دهند. آن ها پس از هر وعده غذایی و حتی بعد از نوشیدن قهوه مسواک می زنند. کره ای ها معمولا یک مسواک همراه خود دارند و حتی در برخی مکان ها مسواک های رایگان عرضه می شود.

۳- ضعف بینایی در بیشتر ساکنان کره جنوبی


بسیاری از کره ای ها از سنین پایین دچار محدودیت دید می شوند. بنابراین استفاده از عینک یا لنز رواج زیادی دارد. این تصور ایجاد می شود که آن ها از بدو تولد دچار این مشکل هستند. با این حال مطالعه زیاد و چشم دوختن بیش از حد به صفحه نمایش دستگاه های مختلف، معضل آن ها را تشدید می کند.

مشکل بینایی باعث نشده که آن ها از کسب عناوین و افتخارات باز بمانند. «دونگ هیون» فردی که دو بار قهرمان المپیک شده، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد بینایی یک فرد عادی را دارد. وی در رشته تیراندازی با کمان افتخار آفرینی کرده است.


فرهنگ کره جنوبی

 
  • جذاب
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بانوان کره ای اهمیت زیادی به سلامت پوست و موی خود می دهند و برای دستیابی به هدفشان، از لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی بهره می گیرند. آن ها هیچ گاه بدون آماده سازی خود بیرون نمی روند. همچنین امکان ندارد مردی را مشاهد کنید که موهایش را به بهترین شکل ممکن در نیاورده باشد. لوازم آراشی کره ای از محبوبیت زیادی در جهان برخوردار هستند.

۵- تعداد کمی از آن ها سگ را به عنوان غذا میل کرده اند

679

بر خلاف تصور عمومی، تنها تعداد کمی از کره ای ها چنین کاری را انجام داده اند. در حال حاضر جنبشی عمومی متشکل از افرادی که از خوردن این غذا پرهیز می کنند، ایجاد شده است. این مسئله در نسل جوان که سگ ها را به عنوان همراه خود می بینند، با قدرت پیگیری می شود. دولت نیز مردم را به خوردن گوشت سگ تشویق نمی کند.

۶- علاقه دیوانه وار به غذا

681

در هر شهر کره جنوبی، انواع رستوران و کافه در هر یک از خیابان ها دیده می شود. این موضوع به حدی فراگیر است که آن ها احتمالا به جای استفاده از عبارت «حالتان چطور است»، جمله «آیا خوب غذا خورده اید؟» را به کار می برند. از دست دادن یک وعده غذایی گنـ*ـاه به حساب می آید. «کیمچی» غذای سنتی اصلی کره ای ها، از سبزیجات پر ادویه، ترشی و کلم چینی تهیه می گردد.

۷- لمس فیزیکی امری عادی محسوب می گردد

682

در سایر کشورها، کنار هم بودن دو مرد معنای چندان خوبی ندارد و کسی این کار را انجام نمی دهد. اما در کره جنوبی مسئله متفاوت است و این گونه موارد به معنای کارهای بد تلقی نمی شود.

۸- حساسیت به رنگ قرمز

683

آن ها اعتقاد دارند که اگر نام فردی را با رنگ قرمز بنویسید، به زودی مشکلاتی جدی و حتی مرگ به سراغ او خواهد آمد. برخی از افراد معتقدند که جوهر قرمز شیاطین را دور می سازد و از مرده ها محافظت می کند؛ اما در مورد افراد زنده این قضیه برعکس می شود.

۹- اهمیت دادن زیاد به حرکات بدن

684

برای نشان دادن فیزیکی موافقت با یک مسئله، باید از هر دو دست خود استفاده کنید تا به این شکل احترام خود را نشان دهید. کره ای ها به دست دادن نیز بسیار حساس هستند. سالها پیش بیل گیتس چنین مسئله ای را تجربه کرد. هنگامی که وی با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار نمود، در حالی با او دست داد که دست دیگرش در جیب قرار داشت. این کار در کره جنوبی به منزله بی توجهی به آن فرد تلقی می شود.

۱۰- تمام مردم از گجت ها استفاده می کنند

685

تمام مردم از کودکان گرفته تا افراد بی خانمان، از گجت های مختلف مانند لپ تاپ و تلفن هوشمند استفاده می کنند. به همین دلیل، شما می توانید در تمامی نقاط به وای فای رایگان دسترسی داشته باشید. موبایل ها به صورت قراردادی ۲ ساله معامله می شوند که همین مسئله هزینه برقراری ارتباط اینترنتی با تلفن های هوشمند را کاهش می دهد.
منبعع:
gotokorea


فرهنگ کره جنوبی

 
  • جذاب
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا