خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
در حالی که راه‌های زیادی برای استفاده از سرکه هنگام پخت و پز وجود دارد اما سرکه سفید مقطر یا سرکه تمیز‌کننده کاربرد‌های خانگی بی‌نهایت دارد. سرکه ارزان‌تر است و حاوی تانن (رنگ‌های گیاهی) نیست که می‌تواند برخی از سطوح را تغییر رنگ دهد. هر دو از طریق فرآیندی ساخته می‌شوند که در آن الکل‌ها از غلات تقطیر می‌شوند و اجازه می‌دهند تا تخمیر شوند زیرا میکروارگانیسم‌ها الکل را به اسید استیک و آب یا سرکه تبدیل می‌کنند. سرکه سفید مقطر حاوی حدود پنج درصد اسید استیک و 95 درصد آب است. سرکه تمیز‌کننده حاوی حدود شش درصد اسید استیک است که آن را 20 درصد قوی‌تر از سرکه مقطر سفید برای مقابله با کار‌های نظافتی می‌کند.

پاک کردن پنجره‌ها:

نیازی به خرید شیشه پاک کن‌های شیمیایی نیست. تنها کافی است یک بطری اسپری تمیز را با مقدار مساوی سرکه و آب مقطر پر کنید. بطری را تکان دهید و شروع به تمیز کردن کنید.

تمیز کردن حمام:

یکی از مشکلات رایج در حمام کف صابونی است که روی دیوار‌ها و در‌های دوش باقی می‌ماند. برای پاک کردن کف صابون از محفظه‌های کاشی و سرامیک یا فایبرگلاس، یک بطری اسپری را با دو قسمت سرکه سفید مقطر یک قسمت مایع ظرفشویی و دو قسمت آب پر کنید. روی سطوح کثیف اسپری کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بماند تا لکه پاک و سپس با یک برس نایلونی تمیز کنید. از همین محلول می‌توان برای تمیز کردن سینک‌ها و میز‌ها استفاده کرد. برای لکه‌های آب روی دوش یک فنجان سرکه سفید مقطر را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید و به مدت 30 تا 45 ثانیه حرارت دهید. سرکه گرم را در یک بطری اسپری بریزید و سپس چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید.

تمیز کردن رسوبات سردوش:

اگر سر دوش شما گرفته سرکه می‌تواند رسوبات معدنی را که جت‌های آب را مسدود می‌کنند از بین ببرد. هم برای سر دوش‌های قابل جابجایی و هم برای سر دوش‌های غیر قابل جابجایی کارایی دارد.

شستن لباس‌ها:

شما می‌توانید یک بطری سرکه سفید مقطر را نزدیک لباسشویی خود نگه دارید زیرا می‌تواند به طور چشمگیری روند شستشوی شما را بهبود بخشد. سرکه به از بین بردن بوی کپک کمک می‌کند، باقیمانده مواد شوینده را که باعث ایجاد احساس خشکی در لباس می‌شود از بین می‌برد و رسوبات را از ماشین لباسشویی و اتو پاک می‌کند.

تهیه غذا:

برای درست کردن انواع شور و ترشی می‌توانید از سرکه استفاده کنید.

تمیز شدن سینک‌ها:

در یک کاسه متوسط یک فنجان آب داغ، یک فنجان جوش شیرین و یک فنجان سرکه را با هم ترکیب کنید. مخلوط سرکه را در آبکش بریزید و بگذارید حداقل 10 دقیقه بماند و سپس آن را روی سینک بریزید.

از بین بردن علف‌های بد*کاره:

هنگامی که خانه شما تمیز و درخشان شد نگاهی به مسیر‌های عبور و مرور خود بیندازید. اگر علف‌های بد*کاره وجود دارند سریع به آن‌ها سرکه اسپری کنید. اسید استیک بدون افزودن مواد شیمیایی خشن به منظره به عنوان یک قاتل علف‌های بد*کاره عمل می‌کند.

منبع: نی نی سایت


۷ روش برای تمیز کردن خانه با سرکه

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا