خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ به دلیل قدمت و معماری ویژه‌ای که دارند، فقط مکانی برای حمل و نقل عمومی نیستند و جز جاذبه‌های دیدنی این شهر قدیمی در کشور روسیه محسوب می‌شوند. ایستگاه‌ های متروی سنت پترزبورگ به دلیل نوع معماری این شهر و وجود رودخانه‌های فراوان در عمق بسیار زیادی حفر شده و برای رفتن به داخل هر ایستگاه باید از تعداد زیادی پله برقی عبور کنید تا به محل توقف قطار مترو برسید. مترو سنت پترزبورگ جز ارزان‌ترین متروهای جهان است و قیمت بلیط مترو در این شهر ۴۵ روبل روسی چیزی کمتر از یک دلار می‌باشد، به همین دلیل گردش در شهر سنت پترزبورگ با مترو بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

ساخت اولین خط مترو در شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه در سال ۱۹۵۵ صورت گرفته و با پیشرفت تکنولوژی خطوط مترو در این شهر بزرگ گسترش یافته است و در حال حاضر این شهر چندین خط مترو دارد که نقاط مختلف شهر را در کمترین زمان ممکن به هم وصل می‌کند.

ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ در یک نگاه

حفر تونل مترو در شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه به دلیل نوع معماری این شهر و دمای هوا کار دشواری است و به همین دلیل ساخت ایستگاه‌های مترو در این شهر با سرعت کمی پیش می‌رود. در حال حاضر در شهر سنت پترزبورگ ۷۳ ایستگاه مترو فعال وجود دارد که قدمت برخی از آنها به بیش از ۷۰ سال پیش باز می‌گردد. برخی از ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ در یک نگاه شاهکار معماری محسوب می‌شوند، اولین خط مترو این شهر ۸ ایستگاه دارد که در هر کدام از ایستگاه‌ها ستون‌های مرمر با طرح‌های بسیار هنرمندانه‌ای تزئین شده است. در برخی از ایستگاه‌ های متروی سنت پترزبورگ مجسمه‌هایی از نمادهای کشور روسیه هم قرار داده‌اند که هر کدام در نوع خود بسیار منحصر به فرد می‌باشند. در ادامه برخی از جذاب‌ترین ایستگاه ‌های متروی سنت پترزبورگ در کشور روسیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. ایستگاه آوتوو (Avtovo) – ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

بدون تردید ایستگاه آوتوو (Avtovo) را می‌توان یکی از برجسته‌ترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ دانست، این ایستگاه بیشتر شبیه اتاق‌های یک قصر است. ستون‌های مرمر، سقف‌های گچبری شده و لوسترهای برنزی زیبا بخشی از تزئینات داخلی این ایستگاه مترو در شهر سنت پترزبورگ می‌باشد که شما با ورود به این ایستگاه قدیمی دقایق زیادی را محو زیبایی اطراف خواهید شد. برخی از ستون‌های این ایستگاه با سنگ مرمر و برخی دیگر با شیشه تزئین شده است، همچنین در قسمت‌های مختلف این ایستگاه می‌توانید دفاع لنینگراد در محاصره جنگ جهانی دوم را مشاهده کنید که در نوع خود شگفت انگیز و جذاب است.

در انتهای سالن این ایستگاه یک تصویر بزرگ موزاییکی بر روی دیوار نقش بسته که زنی همراه با یک کودک را نشان می‌دهد. بهترین ساعت برای بازدید از این ایستگاه بین ساعت ۱۲ تا ۱۴ می‌باشد، زیرا ایستگاه خلوت است و شما به راحتی می‌توانید از قسمت‌های مختلف آن عکاسی کنید. در نزدیکی این ایستگاه چند ساختمان مسکونی هم از دوران استالین به جا مانده که شما می‌توانید آنها را از نزدیک ببینید.

۲. ایستگاه پوشکینس کایا (Pushkinskaya)

یکی دیگر از زیباترین ایستگاه‌های متروی سن پترزبورگ، ایستگاه پوشکینس کایا (Pushkinskaya) است. بازدید از این ایستگاه برای دوستداران ادبیات کشور روسیه بسیار جذاب خواهد بود. این ایستگاه را براساس نام نویسنده و شاعر معروف ادبیات روسیه، الکساندر پوشکین نامگذاری کرده‌اند، مجسمه‌ای از پوشکین را هم در گوشه‌ای از این ایستگاه قرار داده‌اند که همواره مورد توجه مردم محلی می‌باشد و مردم به یاد این نویسنده نامدار در اطراف آن دسته گل‌هایی می‌گذارند. دیوارهای این ایستگاه قدیمی با گرانیت سبز و سنگ مرمر تزئین شده است، عمق زیاد این ایستگاه باعث شده مسافران برای سوار شدن به مترو مجبور باشند دو پله برقی را پشت سر بگذارند. وجود مجسمه پوشکین در این ایستگاه باعث شده، ایستگاه پوشکینسکایا به یکی از جذابترین و در عین حال زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ تبدیل شود.


زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳. ایستگاه آدمیرال تیسکایا (Admiralteyskaya)

ایستگاه آدمیرال تیسکایا (Admiralteyskaya) دومین ایستگاه مترو عمیق جهان است که در عمق ۸۶ متری از سطح زمین قرار دارد. این ایستگاه یکی از مدرن‌ترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ می‌باشد که طراحی آن با رنگ‌های طلایی و سنگ‌های مرمر فضای بسیار زیبا و تماشایی را به وجود آورده است. این ایستگاه در چند قدمی موزه معروف هرمیتاژ قرار دارد و شما بعد از رفتن به موزه به راحتی می‌توانید از این ایستگاه برای رفتن به سایر مناطق شهر سنت پترزبورگ استفاده کنید. در نزدیکی این ایستگاه مقر نیروی دریایی هم قرار دارد که همین موضوع باعث شده در داخل ایستگاه نمادهایی از ناوگان دریایی روسیه و سردمداران آن قرار دهند.

۴. ایستگاه ناروسکایا (Narvskaya) – ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

ایستگاه ناروسکایا (Narvskaya) در این ایستگاه نمادهای بسیاری از تلاش سخت مردم جماهیر شوروی به چشم می‌خورد. این ایستگاه یک یادبود معمولی به سبک اتحاد جماهیر شوروی است، بر روی دیوارهای این ایستگاه تابلوهای بسیار زیبایی از پزشکان، مهندسان، کشاورزان، ملوانان و دیگر شغل‌ها نصب شده که بسیار چشم نواز و جذاب می‌باشند. اگر به تاریخ و فرهنگ مردم شوروی علاقه دارید، این ایستگاه یکی از زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ است که ارزش یکبار دیدن را دارد، سرامیک‌های سرخ رنگ کف این ایستگاه همچون یک خط نظامی است. نام این ایستگاه از دروازه پیروزی گرفته شده و به پیروزی روسیه در برابر ناپلئون در سال ۱۸۱۲ اشاره دارد.

۵. ایستگاه کیروسکی زاود (Kirovsky Zavod)

تمامی بخش‌های ایستگاه کیروسکی زاود (Kirovsky Zavod) با سنگ‌های مرمر خاکستری تزئین شده و نورپردازی فوق العاده جذابی دارد. نام این ایستگاه را که یکی از معروفترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ است از روی نام کارخانه‌ای که در نزدیکی این ایستگاه واقع شده، انتخاب کرده‌اند. ایستگاه کیروسکی زاود بین دو ایستگاه آوتوو و ناروسکایا قرار دارد و سقف بلند آن یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این ایستگاه در شهر سنت پترزبورگ محسوب می‌شود که در گذشته از نور خورشید برای تامین روشنایی ایستگاه استفاده می‌کردند که بعدها نیرو برق جایگزین آن شد. اشکال بر روی دیوار ایستگاه صنایع مختلف اتحاد جماهیر شوروی سابق همچون برق، نفت، معدن زغال سنگ و تولید فلز را نشان می‌دهد.

۶. ایستگاه پلوشچاد وستانیا (Ploshchad Vosstaniya)

ایستگاه پلوشچاد وستانیا (Ploshchad Vosstaniya) یکی از شلوغ‌ ترین و قدیمی‌ترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ است که در سفر به این شهر باید حتما از آن دیدن کنید. این ایستگاه پرتردد طراحی بسیار زیبایی دارد که همین موضوع آن را از دیگر ایستگاه‌ های متروی سنت پترزبورگ متمایز کرده است. نام ایستگاه در لغت به معنی میدان انقلاب ترجمه شده و در واقع موقعیت مکانی آن در شهر سنت پترزبورگ را نشان می‌دهد، این ایستگاه دقیقا زیر میدان انقلاب این شهر قرار دارد.

دیوارهای این ایستگاه با تابلوهای برنزی تزئین شده و نورپردازی فوق العاده جذاب ایستگاه تونلی رویایی را برای مسافران پدید آورده است. یکی از بهترین رستوران‌های شهر سنت پترزبورگ و همچنین یکی از بزرگترین مراکز خرید این شهر در نزدیکی این ایستگاه مترو قرار دارند که گردشگران پس از پیاده شده از مترو و خروج از ایستگاه می‌توانند با چند دقیقه پیاده روی خود را به این مراکز برسانند.


زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۷. ایستگاه ابودنی کانال (Obvodny Kanal) – ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

ایستگاه ابودنی کانال (Obvodny Kanal) یکی از نوسازترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ است که به تازگی افتتاح شده و جز ایستگاه‌های مدرن این شهر بزرگ محسوب می‌شود که طراحی داخلی آن شباهت زیادی به سفینه فضایی دارد. شباهت زیاد این ایستگاه به سفینه فضایی باعث شده که این ایستگاه به یکی از مشهورترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ در بین گردشگران خارجی تبدیل شود.

۸.ایستگاه کرستوفسکی استروف (Krestovsky Ostrov)

ایستگاه کرستوفسکی استروف (Krestovsky Ostrov) در نزدیکی استادیوم قدیمی شهر سنت پترزبورگ یعنی استادیوم زنیت آرنا قرار دارد. نقاشی‌های روی دیوار نشان دهنده ورزشکاران المپیک این کشور در دوران مختلف است، چراغ‌های این ایستگاه هم شبیه مشعل المپیک طراحی شده که بسیار جذاب و دیدنی می‌باشد. این ایستگاه یکی از ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ است که دو طبقه دارد.

۹. ایستگاه تکنولوژیسکی (Technologichesky) – ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

ایستگاه تکنولوژیسکی (Technologichesky) دو خط قرمز و آبی مترو سنت پترزبورگ را بهم وصل می‌کند، معنی نام این ایستگاه “انستیتوی فناوری” است که در آن دستاوردهای علمی دوران شوروی را به نمایش گذاشته‌اند. این ایستگاه جز مجهزترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ می‌باشد که به شکلی مدرن با نورپردازی جذابی طراحی شده است.

۱۰.ایستگاه مایاکوفسکایا (Mayakovskaya)

ایستگاه مایاکوفسکایا (Mayakovskaya) هم جز ایستگاه‌های تبادلی مترو شهر سنت پترزبورگ است که دو خط مختلف این شهر را به هم متصل می‌کند. این ایستگاه به نام شاعر مشهور روسی ولادیمیر مایاکوفسکی نامگذاری شده و نورپردازی خاص آن با رنگ‌های روشن و قرمز جلوه ویژه‌ای به این ایستگاه داده و سبب شده این ایستگاه پرتردد به یکی از زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ تبدیل شود.

منبع: الی گشت






زیباترین ایستگاه های متروی سنت پترزبورگ

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا