خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,565
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

اولگا کوریلنکو شاید مشهورترین بازیگر فیلم باشد. کوریلنکو پیش از این در فیلم پرفروش « فراموشی » در کنار تام کروز به ایفای نقش پرداخته بود.

داستان فیلم درباره چیست ؟

سرکار خانم رز هاتاوی ( زویی دیوچ ) ، یک دمپایر است ( " دمپایر " بطور خلاصه به محافظ شخصی یک خون آشام می گویند، با این تفاوت که باید محافظ تر از بقیه باشد! ) که وظیفه حفاظت از یک سرکار خانم خون آشام دیگر به نام لیزا ( لوسی فرای ) را برعهده دارد. رز در آکامی خون آشامان ( جایی که این عزیزان یاد میگیرند چطوری سر قربانی را از جایش درآورند و قلبشان را هم در دستشان بگیرند! ) تحت تعلیم استادان این عرصه قرار میگیرد تا از لیزا در مقابل عده ای خون آشام دیگر که منتظر هستند خون لیزا را از بدنش خالی کنند ، محافظت کند اما...

کارگردان کیست ؟

مارک واترز که تا به امروز روی هم رفته کارنامه هنری اش قابل قبول بوده است. واترز فیلمهای خوب « دختران معمولی » و « جمعه عجیب » را در کارنامه هنری اش دارد اما از سوی دیگر، فیلم ضعیفی همچون « روحِ دوست دختر سابق من » هم متعلق به اوست. « آکادمی خون آشام » در رده فیلمهای ضعیف مارک واترز دسته بندی می شود.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

فیلم به جز مزه پراکنی های نوجوانانه و چندتایی اشارات **** مختصر، مشکل دیگری ندارد که بخواهد خانواده ها را نگران کند.

نکات مثبت فیلم ؟

در بین بازیگران نوجوان فیلم ، بازی زویی دیوچ یک سر و گردن از دیگر بازیگران بالاتر است اما فقط در مقایسه با بازیگران همین فیلم.

فیلم دنیای خاص خودش را دارد. هیچ چیز سر جای خودش نیست، رابـ*ـطه بین شخصیت ها تعریف نشده و بی منطق هست و در مجموع فیلم کاملاً " تینیجری " هست که همین متفاوت بودنش از دنیای بزرگسالان شاید یک نکته مثبت برای تماشاگر باشد!



نقد و بررسی فیلم آکادمی خون آشام ( Vampire Academy )

 

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,565
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات منفی فیلم ؟



فیلمنامه و داستان به بلوغ نرسیده است. این داستان پیش از این بارها در سری « گرگ و میش » و فیلمهای به اصطلاح " گرگ و میشی " دیگه هم با همین سبک و سیاق به تصویر کشیده شده بود اما مشکل اینجاست که در این فیلم دیگر خبری از شخصیت ماندگاری نیست که در اذعان مخاطب نوجوانش باقی بماند. وضعیت پرداخت شخصیت ها بغرنج تر از آن است که بشود از آن چیزی فهمید!

بطور خلاصه این اتفاقاتی است که در جریان فیلم رخ می دهد « جادو و جمبل ، روابط دبیرستانی ، روابط عاشقانه و آغاز نوشیدن خون یکدیگر! ». به همه اینها جملات کلیشه ای هم اضافه کنید که حال آدم را دگرگون میکند!

یکی باید به یاد اولگا کوریلنکو بیندازد که نباید آینده حرفه ای دوران بازیگری اش را با خون آشامها بسازد!

اکشن فیلم هم تعریفی ندارد. این صحنه ها با یک عرض انـ*ـدام اولیه آغاز می شود ( همانی که همیشه یک نفر دهانش را باز میکند تا دندانهایش بهتر دیده شوند! ) و سپس با یکی دو تا افکت صوتی ساده به پایان می رسد. در انتهای فیلم امکان ندارد این سکانس ها را به خاطر سپرده باشید!
حرف آخر ؟
یک داستان خون آشامی دیگر که برای خالی کردن جیب مخاطبین نوجوان به سینما آمده دیگر چه حرفی برای گفتن باقی می گذارد! « آکادمی خون آشام » از آن دسته آثاری است که هیچ نقد را بر خود برنخواهد تابید چراکه برای سازندگانش ملاک،حرفِ نوجوانان هست که آنها هم احتمالاً از فیلم راضی خواهند بود!

منتقد: میثم کریمی

منبع: Movie Mag


نقد و بررسی فیلم آکادمی خون آشام ( Vampire Academy )

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا