خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
بابل تی یک نوشیدنی خوشمزه تایوانی با ظاهر فوق‌العاده جذاب است که برای روزهای تابستان فوق‌العاده انتخاب مناسبی است. در طرز تهیه بابل تی یا چای حباب دار معمولاً از دانه‌های مرواریدی گیاه تاپیوکا استفاده می‌شود. اما شما برای ساخت نوشیدنی بابل تی در خانه می‌توانید از نشاسته تاپیوکا به عنوان یک جایگزین دیگر استفاده کنید. چیزی در مورد طرز تهیه بابل تی با نشاسته می‌دانید؟ بهترین روش برای درست کردن این نوشیدنی مشهور تایوانی چیست؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه بابل تی بدون تاپیوکا و بابل تی با تاپیوکا آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طریقه درست کردن بابل تی پاسخ خواهیم داد.

مراحل طرز تهیه بابل تی با تاپیوکا
درست کردن بابل تی برخلاف ظاهر جذابی که دارد، اصلاً کار سختی نیست. شما برای تهیه یک بابل تی کلاسیک ساده تنها باید از چای، شکر قهوه‌ای، شیر و دانه تاپیوکا استفاده کنید. شما می‌توانید دانه تاپیوکا را از برخی فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید یا به جای آن از یک جایگزین استفاده نمایید. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه بابل تی آشنا شوید.


مواد لازم برای طرز تهیه بابل تی ساده (برای ۴ نفر)

دانه گیاه تاپیوکا: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
چای کیسه‌ای سیاه: ۸ عدد
شکر قهوه‌ای: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر کامل: به مقدار لازم
برگ نعناع: برای تزیین

مرحله اول؛ آماده کردن شیره برای بابل تی

در اولین مرحله از طرز تهیه بابل تی باید شکر قهوه‌ای را با مقداری آب داغ ترکیب کنید. سپس این ترکیب را خوب هم بزنید تا شکر کاملاً در آب حل شود و یک ترکیب غلیظ شیره مانند ایجاد شود.

مرحله دوم؛ آماده کردن چای برای بابل تی


آماده کردن چای



در مرحله دوم از ساخت نوشیدنی بابل تی باید به سراغ درست کردن چای بروید. برای این کار می‌توانید همانند روال همیشگی درست کردن چای، کتری را جوش بیاورید و سپس چای کیسه‌ای را داخل قوری بگذارید و آن را با آب جوش پر کنید و کمی صبر کنید تا دم بکشد. سپس اجازه دهید چای خنک شود.

مرحله سوم؛ آماده کردن تاپیوکا


فروش اینترنتی افق کوروش
در این مرحله از طرز تهیه بابل تی باید تاپیوکاها را داخل ۶ لیوان فرانسوی آب جوش بریزید و روی گاز قرار دهید. سپس تاپیوکاها را برای ۱۰ دقیقه هم بزنید و صبر کنید تا آماده شوند. بعد می‌توانید آن‌ها را آبکش کنید و داخل شیره بریزید و کمی بجوشانید. سپس می‌توانید برای ساخت نوشیدنی بابل تی از آن‌ها استفاده نمایید.





مرحله چهارم؛ آماده کردن بابل تی

برای ساخت نوشیدنی بابل تی باید تاپیوکاها را در ۴ لیوان بزرگ تقسیم کنید. سپس در هر لیوان به مقدار مساوی از ترکیب شربتی که با شکر قهوه‌ای آماده کرده بودید بریزید. حال تکه‌های یخ و چای خنک شده را اضافه کنید.

مرحله پنجم؛ سرو کردن بابل تی


در آخرین مرحله از طرز تهیه بابل تی ساده باید در هر لیوان بابل تی ۲ قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید. سپس روی هر لیوان یک برگ نعناع تازه قرار دهید و بابل تی خوشمزه‌تان را میل کنید.

منبع: مجله کوروش


طرز تهیه نوشیدنی بابل تی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا